LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

Julie4444 schreef:
Rioso schreef:Ook hier heb ik eindelijk een brief van GGN ontvangen. Met een bedrag van ongeveer €91,- inclusief incassokosten. Ik ga sowieso een bezwaar maken maar wat is het verstandiger per mail of schriftelijk (per post)?
Als algemene regel: mail. Dat is gratis en dan heb je bewijs van verzending. Van contactformulieren kan je screenshots maken, dan heb je ook bewijs. Als je het via de post zou willen doen moet je het aangetekend versturen en dat kost zo'n € 7,50.
Bedankt ! ik heb per mail bezwaar gemaakt . Nu afwachten wat uit de bus komt.
Ik laat een berichtje achter zodra ik meer hoor..

Noni
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2014 22:52

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Noni »

Hier inmiddels de 1e aanmaning binnen, of ik binnen 5 dagen wil betalen anders komt er 5 euro bij.
Ik wacht weer rustig af ;)
Wat me wel opvalt, ik heb in november en december een boekenpakket ontvangen maar toen het bij de firma duidelijk werd dat ik niet ging betalen hielden de pakketjes ook op.
Niet dat je er veel aan mist want t is echt gewoon Action meuk en die zogenaamde verzendkosten van 8,45 niet eens waard!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Noni schreef:Hier inmiddels de 1e aanmaning binnen, of ik binnen 5 dagen wil betalen anders komt er 5 euro bij.
Ik wacht weer rustig af ;)
Wat me wel opvalt, ik heb in november en december een boekenpakket ontvangen maar toen het bij de firma duidelijk werd dat ik niet ging betalen hielden de pakketjes ook op.
Niet dat je er veel aan mist want t is echt gewoon Action meuk en die zogenaamde verzendkosten van 8,45 niet eens waard!
Als je niet betaald, is het logisch dat ze niets meer sturen.

Trouwens, de Action heeft volgens mij leukere dingen, en met veel minder gedoe eromheen - dus om dat nu gelijk als meuk af te doen... :)

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

Guardian72 schreef:
Noni schreef:Hier inmiddels de 1e aanmaning binnen, of ik binnen 5 dagen wil betalen anders komt er 5 euro bij.
Ik wacht weer rustig af ;)
Wat me wel opvalt, ik heb in november en december een boekenpakket ontvangen maar toen het bij de firma duidelijk werd dat ik niet ging betalen hielden de pakketjes ook op.
Niet dat je er veel aan mist want t is echt gewoon Action meuk en die zogenaamde verzendkosten van 8,45 niet eens waard!
Als je niet betaald, is het logisch dat ze niets meer sturen.

Trouwens, de Action heeft volgens mij leukere dingen, en met veel minder gedoe eromheen - dus om dat nu gelijk als meuk af te doen... :)

Wat dan ook zo opvallend aan deze zaak is dat ze in eerste instantie zeggen dat ze de 'aangetekende '
opzeggingsbrief niet hebben ontvangen en zodra je de 2de boekenpakket op hun kosten retourneert houd het gelijk op !!! Wie houden ze nou voor de gek !?
ik heb inmiddels bezwaar gemaakt en vandaag ook nog gebeld met GGN ,ik word schriftelijk op de hoogte gebracht hoever deze zaak gekomen is. Is nu spannend afwachten

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Zal ik alvast de ontknoping onthullen :lol:

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

sanskrit schreef:Zal ik alvast de ontknoping onthullen :lol:
:D positief graag
hoelang duurt het voordat je bericht krijgt op je bezwaar? bij mij is al 2 weken verstreken...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Rioso schreef:
sanskrit schreef:Zal ik alvast de ontknoping onthullen :lol:
:D positief graag
hoelang duurt het voordat je bericht krijgt op je bezwaar? bij mij is al 2 weken verstreken...
Had je in de brief aangegeven dat je binnen 14 dagen een schriftelijke reactie wilde en dat anders wat jou betreft de zaak gesloten is?

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Rioso schreef::D positief graag
hoelang duurt het voordat je bericht krijgt op je bezwaar? bij mij is al 2 weken verstreken...
Ja die is positief maar kost wel wat tijd. Is GGN de behandelende incasso-instantie, heb dan nog maar twee weken geduld. GGN is namelijk ook de snelste niet.

Bij GGN hadden wij één bezwaarschriften en een los kortaf briefje nodig. In de eerste hadden wij al een reactietermijn genoemd van twee weken en die hadden ze overschreden. Hierdoor hebben wij in een tweede reactie heel kortaf gemeld dat ze deze reactie-termijn ruim hadden overschreden. Daarbij reageerde ze niet op het bezwaarschrift zelf (hadden duidelijk vermeld dat Splendid Club naar de rechter moest als ze geld willen van ons) dus hadden wij ook gemeld dat wij geen uitnodiging voor een rechtszaak hadden ontvangen. Als slot in dat briefje gemeld dat daarmee van onze zijde het dossier is gesloten en er geen rechten meer aan kunnen worden ontleend. Hun antwoord kwam ineens binnen een week middels een brief dat GGN ook het dossier sloot.

Ongeveer een jaar later heeft Splendid Club het nog eens geprobeerd via Van Hoek en Partners Incassoservices maar die sloten het dossier direct binnen een week. Had hier kortaf verwezen naar de gesloten zaak van GGN een jaar geleden (brief van GGN als bewijs meegezonden) en de linken naar de openbare politieberichten meegezonden. Tevens gemeld dat ze een jaar geleden een rechtszaak moesten starten tegen mij maar dat ze daar toen via GGN vanaf hebben gezien omdat Splendid Club hun gelijk niet kunnen bewijzen maar wij wel komen met een heel dik dossier over Splendid Club en hun werkwijze.

Denk dat wij eind dit jaar poging drie van onze stalker Splendid Club kunnen verwachten, het incassobureau is nog een verassing :lol:

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

Julie4444 schreef:
Rioso schreef:
sanskrit schreef:Zal ik alvast de ontknoping onthullen :lol:
:D positief graag
hoelang duurt het voordat je bericht krijgt op je bezwaar? bij mij is al 2 weken verstreken...
Had je in de brief aangegeven dat je binnen 14 dagen een schriftelijke reactie wilde en dat anders wat jou betreft de zaak gesloten is?
O nee , dat heb ik niet bij vermeld. Maar had na het indienen van mijn bezwaar telefonisch contact opgenomen met GGN. Mw.Versloten zei dat ik per post een reactie zal ontvangen

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

sanskrit schreef:
Rioso schreef::D positief graag
hoelang duurt het voordat je bericht krijgt op je bezwaar? bij mij is al 2 weken verstreken...
Ja die is positief maar kost wel wat tijd. Is GGN de behandelende incasso-instantie, heb dan nog maar twee weken geduld. GGN is namelijk ook de snelste niet.

Bij GGN hadden wij één bezwaarschriften en een los kortaf briefje nodig. In de eerste hadden wij al een reactietermijn genoemd van twee weken en die hadden ze overschreden. Hierdoor hebben wij in een tweede reactie heel kortaf gemeld dat ze deze reactie-termijn ruim hadden overschreden. Daarbij reageerde ze niet op het bezwaarschrift zelf (hadden duidelijk vermeld dat Splendid Club naar de rechter moest als ze geld willen van ons) dus hadden wij ook gemeld dat wij geen uitnodiging voor een rechtszaak hadden ontvangen. Als slot in dat briefje gemeld dat daarmee van onze zijde het dossier is gesloten en er geen rechten meer aan kunnen worden ontleend. Hun antwoord kwam ineens binnen een week middels een brief dat GGN ook het dossier sloot.

Ongeveer een jaar later heeft Splendid Club het nog eens geprobeerd via Van Hoek en Partners Incassoservices maar die sloten het dossier direct binnen een week. Had hier kortaf verwezen naar de gesloten zaak van GGN een jaar geleden (brief van GGN als bewijs meegezonden) en de linken naar de openbare politieberichten meegezonden. Tevens gemeld dat ze een jaar geleden een rechtszaak moesten starten tegen mij maar dat ze daar toen via GGN vanaf hebben gezien omdat Splendid Club hun gelijk niet kunnen bewijzen maar wij wel komen met een heel dik dossier over Splendid Club en hun werkwijze.

Denk dat wij eind dit jaar poging drie van onze stalker Splendid Club kunnen verwachten, het incassobureau is nog een verassing :lol:
Oké dan maar nog anderhalf week wachten :) ...

mici
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2015 22:41

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door mici »

Ik heb ook nog geen reaktie ontvangen van GGN, is bij mij ook al twee weken geleden.Ik wacht maar rustig af heb net als Rioso ook nog gebeld met GGN.

hansham
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2015 14:03

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door hansham »

Mijn vrouw liep in een winkelstraat, was afgeleid door haar kind en werd aangesproken door een verkoper van Splendid club. De verkoper haar namens Zappelin een gratis proefpakket voor onze zoon waarvoor zij eenmalig verzendkosten van 8,30 euro zou moeten betalen.
Bonnetje in de tas gestopt en vergeten.

Een paar weken later kwam een pakket met meer informatie,. Uiteraard ruim NA de bedenktermijn.
Uit die informatie bleek dat het aanbod niets met Zappelin te maken heeft en dat het niet gaat over 8,30 euro verzendkosten voor een eenmalig proefpakket, maar over 49,80 euro voor zes pakketten.

Wij hebben de verzendkosten betaald en de automatische incasso teruggetrokken.
Wij hebben een aangetekende brief verstuurd met de mededeling dat wij ons misleid voelen en dat dit daarom een misleidende handelspraktijk is. Daarom kan er geen sprake zijn van een overeenkomst tussen ons en Splendid Club.

Daarop hebben wij geen reactie ontvangen.
Wel een aanmaning van Incassobureau GGN.
Daarop ga ik opnieuw antwoorden dat wij ons misleid voelen en dat een misleidende handelspraktijk is. Daarom kan er geen sprake zijn van een overeenkomst tussen ons en Splendid Club. Wij zijn nog in afwachting van het antwoord op de aangetekende brief en wij betalen niets.
Mocht men een betaling willen afdwingen, dan moeten ze naar de rechter stappen. Daarover willen wij binnen 14 dagen een schriftelijke aanzegging en anders beschouwen wij de zaak als afgedaan.

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

Is inmiddels al 4 weken dat ik bezwaar heb gedaan op de incasso tegen splendid club.
Vandaag gebeld met GGN om te vragen hoever deze zaak is. Ggn heeft mijn bezwaar voorgelegd aan splendid club,ze wachten af op een reactie van spendid club.
Hoe lang dat duurt kunnen ze niet zeggen. Uiteraard mag ik terug bellen om te vragen hoever ze zijn.
Waarschijnlijk reageert splendid club als altijd niet op de brieven vandaar dat het zo lang duurt.
Ik wens deze vervelend club eens tegen te komen en dan is het feest :evil: :oops:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

hansham schreef:Wij hebben een aangetekende brief verstuurd met de mededeling dat wij ons misleid voelen en dat dit daarom een misleidende handelspraktijk is.
U bent misleid, en het is een misleidende handelspraktijk omdat u bent voorgelogen over de partij en haar product. Dat heet dwaling en valt onder de misleidende (verboden) handelspraktijken.

En Rioso, is mij laatst in de stad overkomen. Ik ben die lui gevolgd en heb iedereen die ze probeerden aan te spreken gewaarschuwd.... een uur lang... Toen kwamen we agenten tegen dus ook die maar even medegedeeld dat de heren aan het oplichten waren. Oh wat waren die boos joh, maar snel wegrennen konden ze ook. :lol:

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

Julie4444 schreef:
hansham schreef:Wij hebben een aangetekende brief verstuurd met de mededeling dat wij ons misleid voelen en dat dit daarom een misleidende handelspraktijk is.
U bent misleid, en het is een misleidende handelspraktijk omdat u bent voorgelogen over de partij en haar product. Dat heet dwaling en valt onder de misleidende (verboden) handelspraktijken.

En Rioso, is mij laatst in de stad overkomen. Ik ben die lui gevolgd en heb iedereen die ze probeerden aan te spreken gewaarschuwd.... een uur lang... Toen kwamen we agenten tegen dus ook die maar even medegedeeld dat de heren aan het oplichten waren. Oh wat waren die boos joh, maar snel wegrennen konden ze ook. :lol:
Hahahahaha Julie4444 ,dat wil ik ook met ze doen !! Super goed gedaan :lol: :lol:

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Ja dat is echt lachen :lol:

Ook wij zijn ze hier in de stad later eens keer tegengekomen. Die verkopers kunnen best hard rennen als je ze de keus geeft direct te vertrekken of ter plaatsen door de politie opgepakt te worden voor misleidende handelspraktijken. Dat ze hierop direct het hazenpad kiezen betekend dat ze donders goed weten wat ze aan het doen zijn.

Echter de volgende keer maak ik een foto van de persoon en bel ik direct de politie zonder te waarschuwen want het word tijd dat die verkopers de gevolgen merken. Ze zijn namelijk net zo goed strafbaar voor wat ze doen. Ze mogen dan hopen dat meneer V. ze uit de brand helpt (de verantwoording neemt voor zijn daden) of ze aan hun lot overlaat net als zijn klanten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Meneer V. is toch jaren geleden al bij TROS Opgelicht geweest, waar hij mooi zijn slachtoffers de schuld gaf, "want dan hadden ze maar niet moeten tekenen" en hen dom noemde. Die geeft zijn werknemers de opdracht mensen voor te liegen (want ze zeggen allemaal hetzelfde). Mensen die voor zo iemand werken zijn gewoon immorele faalhazen die niets beters kunnen dan de goedgelovige mens over de rug van hun kinderen proberen te naaien.

Noni
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2014 22:52

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Noni »

En ja hoor, na 5 maanden is ook hier DE brief van GGN op de mat gevallen, gelijk via hun site bezwaar gemaakt dus ik ben reuze benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Iemand anders nog van die fijne post gehad de laatste tijd?

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

Het is inmiddels bijna 2 maanden dat ik bezwaar heb gemaakt op de incasso van GGN,nog steeds NIKS meer terug gehoord.2x gebeld ,de laatste keer werd er gezegd dat GGN mijn bezwaar en de bijlagen aan Splendid club heeft voorgelegd voor info,zolang splendidclub niet reageert op mijn bezwaar en de bijlagen kan GGN geen uitspraken doen . Is wel BALEN zo !
Splendid club houdt de zaak op en kan ons op deze manier nog langer misselijker maken.

Ik heb ergs midden Maart nog een bericht gestuurd aan GGN dat ik binnen 2 weken nog wat wilt horen hoe het allemaal zit met mijn ingediende bezwaar,mocht ik niks horen is deze zaak voor mij afgesloten.
Niks gehoord,dus voor mij is deze zaak sowieso afgedaan .
Emails heb ik netjes in een map bewaard.

Heeft iemand nog wat wat terug gehoord op het bezwaar?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Rioso schreef:Het is inmiddels bijna 2 maanden dat ik bezwaar heb gemaakt op de incasso van GGN,nog steeds NIKS meer terug gehoord.2x gebeld ,de laatste keer werd er gezegd dat GGN mijn bezwaar en de bijlagen aan Splendid club heeft voorgelegd voor info,zolang splendidclub niet reageert op mijn bezwaar en de bijlagen kan GGN geen uitspraken doen . Is wel BALEN zo !
Splendid club houdt de zaak op en kan ons op deze manier nog langer misselijker maken.

Ik heb ergs midden Maart nog een bericht gestuurd aan GGN dat ik binnen 2 weken nog wat wilt horen hoe het allemaal zit met mijn ingediende bezwaar,mocht ik niks horen is deze zaak voor mij afgesloten.
Niks gehoord,dus voor mij is deze zaak sowieso afgedaan .
Emails heb ik netjes in een map bewaard.

Heeft iemand nog wat wat terug gehoord op het bezwaar?
Makkelijk zat: V. kán helemaal niets met het bezwaar, want hij kan niets van wat hij beweert aantonen. Je probleem is dus feitelijk opgelost nu. :lol:

Gesloten