LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met autogarage De Roode

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
pitkica
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2015 13:54

Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door pitkica »

Ik ben ZZP en had ik met spoed een werk bus nodig om verder te kunnen werken.Ik heb met mijn laatste centjes een bus gekocht in de garage DE ROODE in Woerden.De bus zag wel netjes uit zover kon ik dat zien met NAP registratie en erkent door RDW.Ik had nog gevraagd als NAP registratie echt was en hij kijk mij in de ogen en zegt 100% alle auto's bij hem hebben dat.Nou ik koop de bus en laater kwam ik achter dat deze bus geïmporteerd was uit België en km.onbekend zijn.Later heb ik het bus naar mijn garage gebracht om te nakijken en toen kreeg ik heel vervelend nieuws.De bus had veel km.,uitlaat was stuk,alle vier rem schijven waren totaal versleten,motor liet niet goed,voorruit moet vervangen worden twee sterren in de zicht kant dus kan hij nooit een APK hebben gehad hoewel ik kreeg van de garage wel nieuwe APK.Ik weet nu geen raad meer omdat de bus kostte mij 7000 duizend en nu moet ik nog drie duizend daarbij betalen.Ik heb nu geen geld meer en ook geen bus.Ik kan ook niet werken zonder hem.Ik vind dat zoiets niet meer kan gebeuren in NL 2015.Als ik garage bel zeggen ze ga maar naar de politie en doe maar groeten.Ik ben zo kwaad en teleurgesteld en ik weet niet wat ik nu moet doen.Garage heet De ROODE in Woerden.Dus nooit daar een auto kopen.Als iemand een advies voor mij heb is van harte welkom.
Vriendelijk groet Jansa
Laatst gewijzigd door Radar op 13 feb 2015 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast: ongefundeerde beweringen verwijderd

Shyngalicious
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door Shyngalicious »

Allereerst de NAP registratie: een autopas zegt alleen wat over het verleden in Nederland en dan nog alleen of de kilometerstand logisch is of niet. Dat betekent dat alles wat voor de import en de keuring door de RDW gebeurd is, niet ‘gedekt’ is door de autopas. Daarmee kan een auto (of bus) waarvan de kilometerteller in het buitenland is teruggedraaid, in Nederland toch een logische stand hebben.

Over wat nu te doen: wat voor u nog het meest interessant is, is een beroep op dwaling. Daarmee kan u de koop vernietigen en is het voor het recht alsof de koop nooit heeft plaatsgevonden. De bus moet dan terug naar de garage en u krijg het aankoopbedrag terug. U moet dan wel aan kunnen tonen dat 1) de kilometerstand beduidend anders was (of had moeten zijn) dan aangegeven, 2) u de koop nooit zou hebben gedaan als u daar van wist en 3) de dealer daar ook niet van wist óf dat hij dat wel wist, maar die informatie verzweeg. Ook zou u de algehele slechte staat er in kunnen betrekken. De stap die u dan moet nemen is het schrijven van een brief waarin u zich beroept op dwaling en daarmee de koop vernietigt.

Verder zou u zich kunnen beroepen op de stelling dat de bus gebrekkig was (‘niet aan de overeenkomst beantwoordt’). Dat is zeker het geval als de bus ongeschikt was voor een veilige deelname aan het verkeer. Dat lijkt een gegeven met de, volgens u, totaal versleten remschijven. Ook de mate van slijtage van de uitlaat en de motor kan u helpen. Met betrekking tot de voorruit: die had u op de dag van aankoop ook kunnen zien en had u ter sprake moeten brengen (onderzoeksplicht). In gevallen waarin een verkoper een gebrekkige zaak heeft geleverd, dient hij dit gebrek op te heffen. De stap die u in dat geval moet nemen is allereerst de garage schriftelijk in gebreke stellen waarbij u hem een redelijke termijn geeft om tot een oplossing te komen (hoewel dat, door de opmerking over de politie, voor verzuim waarschijnlijk niet nodig is).

Voor alles geldt: hoe sneller u erbij was, hoe sterker u staat. Ik neem aan dat u zelf ook begrijpt dat het niet meer een sterk verhaal is indien u al enkele jaren met de bus had rondgereden.

Succes. Mocht u nog vragen of hulp nodig hebben, laat het me maar weten per PB

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door witte angora »

Een hoop geld, 7000 euro. Leeftijd? Aankoopkeuring? Proefrit gemaakt? Iemand meegenomen bij de aanschaf?

Verder zeg ik niks meer, je bent de vierde al deze week met exact hetzelfde.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:Verder zeg ik niks meer, je bent de vierde al deze week met exact hetzelfde.
Echt he? Het begint nou wel een beetje belachelijk te worden. Zo kunnen we blijven zeggen dat mensen een keuring moeten laten uitvoeren voor het kopen van een tweedehands voertuig, maar veel nut zal het wel niet hebben. :roll:

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Daar gaan we weer, aansluiten graag !
Motor liep niet goed, uitlaat stuk, remmen versleten, voorruit met sterren,
Sorry hoor, maar deze mankementen had u kunnen zien/horen, maar dan moet u wel kijken/luisteren.
Weer een gevalletje van gezocht/gevonden/gezien/goed bevonden/gekocht.
Men geeft toch wel heel makkelijk geld uit aan rommel.
Wederom geen aankoop keuring, misschien kan de garage u wat coulance toepassen.
Ik hoop het voor u.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door prem »

Ik ga ook in de autohandel....met zoveel blinde kopers.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door kokka »

prem schreef:Ik ga ook in de autohandel....met zoveel blinde kopers.
daar zeg je natuurlijk wel wat.. daarom veranderd er gewoon geen fluit in de occasionmarkt. er zijn teveel mensen die zonder goed te kijken een auto kopen. twee sterren in de voorruit kan je moeilijk verborgen gebreken noemen. is wel toppunt van luxe, Mercedes heeft maar 1 ster

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door F.van Holten »

En bij een ellen lange onderbouwing, heeft de garage toch nog het laatste woord. :wink:
B.v. van "had u goed moeten kijken"

Roode
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2015 20:24

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door Roode »

Beste, deze meneer verteld niet zoals het is gegaan . Deze meneer is 2 keer komen kijken naar deze bus bij garage Roode de eerste keer waren ze met 5 mensen inclusief monteur zo werd ons verteld 10 dagen later kwam deze meneer terug voor een proefrit te maken de bus reed en schakelde perfect zo was de conclusie . De bus stond te koop voor 8250 euro internet meeneem prijs maar goed deze meneer wilde geen garantie geen beurt hij wilde de bus gelijk meenemen maar wel met nieuwe APK maar dan wilde deze meneer wel een grote korting hebben immers hij woonde niet in de buurt en garantie hoefde niet want de bus was al goed bevonden ook door zijn monteur. Als de kilometers niet correct zijn kunt u de auto gelijk naar ons terug brengen of naar de politie gaan want het is immers strafbaar dan komt de politie wel naar ons ,maar de kilometers kloppen uiteraard wel natuurlijk want deze auto hebben wij bij de dealer gekocht in België en daar kunt u ten alletijden contact mee opnemen want het telefoon nummer (van de dealer) staat in het complete onderhouds boekje. 2 sterren in de voorraad zijn uiteraard geconstateerd bij de bezichtiging en proefrit maar deze meneer zou het raam opgeven aan de verzekering zo vertelde hij. Wij snappen niet waarom u niet gewoon naar ons bent gekomen wij hebben een eigen werkplaats en we konden vast wel iets voor u betekenen zoiets als colanze ofzo iets dergelijks want zomaar iets op internet plaatsen is wel heel erg makkelijk zonder dat het geverifieerd word. Wij hopen dat u toch nog contact met ons zoekt om het toch nog op te kunnen lossen. Mvg garage Roode

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door peteroo »

Aha, de andere kant van het verhaal. Iets meer punten of witregels en het verhaal is beter leesbaar.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Nou nog een reactie van "Pitkica", dit zijn twee verhalen die niet met elkaar stroken.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door wieder »

als ik zo naar het niveau van het Nederlands kijk dan begrijp ik wel dat er misverstanden ontstaan..

stofzuigertje

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe werkt een garage?

Ja, als ik heb voor E7000,- zou inruilen, komen er poets kosten, adverteren en rente verlies bij dus word hij duurder, ook het nakijken en nieuwe APK... en dan heb je een meeneemprijs van rond de E8000,- en nauwelijks winst.
Voor garantie, de garage rekende een gemiddelde en zit je al snel op E9000,-

Een garage rekende niet de kosten van deze maar het gemiddelde van meerdere voertuigen en dus kost garantie gewoon geld.
Ook willen ze nog winst maken omdat er soms dik geld bij moet dus zij zijn ook geen sinterklaas!

Als je met 5 personen wilt kopen en dan budget prijs zonder garantie en alleen APK krijg je dit risico dus waarom klagen?
De import is vaak aan nieuwe kenteken en de datums eerste gebruik en afgifte deel 1 op de website www.rdw.nl te vinden!

Ik koop liever een die in onderhoud was bij hun dan inkoop door handelaar....
Dan weten ze beter hoe de bus is.

Niet deze garage maar de kopers zitten dus verkeerd, ze kochten bewust zonder garantie en grote beurt want op een grote beurt zit ook vaak Bovag garantie dat alles is uitgevoerd, dus ook voor voertuigen onder de garantie grens is dat vaak best goed.

Verder is mijn ervaring dat de meeste die ingeruild worden tegen een grote beurt aanzitten en ze weten dat er flinke rekening kan komen dus tussen inruil en verkoop zit daarom ook bij dealer onderhouden voertuigen vaak een flink risico.

Rita 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2016 14:46

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door Rita 1 »

Ook wij zijn zeer ontevreden klanten. In januari hebben wij een Citroen C4 gekocht bij Roode met een half jaar Trust garantie. Het eerste euvel was dat de functie mistachterlicht en achteruitrijlamp waren omgewisseld. Dit wijst erop dat de auto schade heeft gehad en de bedrading niet correct was aansloten. Wij realiseren ons dat wij geen nieuwe auto hebben gekocht dus dit was niet echter een probleem en zij waren bereid om dit op te lossen. Vervolgens ging er een storingslampje branden, wij zijn toen weer terug gegaan en zij hebben de auto uitgelezen en volgens hun zat er een storing in de nokkenassensor en kon dit geen kwaad. Wij vertrouwden het echter niet en zijn toen naar een andere garage gegaan. Het bleek echter dat de distrubutieketting vervangen moest worden. Aangezien wij een verzekering hadden hebben wij dit geclaimd maar zij hebben ons de goedkoopste verzekering erbij gegeven en de reparatie viel hier niet onder. Wel erg jammer dat zij ons niet de mogelijkheid hebben gegeven om de verzekering uit te breiden. Toen wij de auto door de wasstraat haalden hing de voorbumper er half af. Contact gezocht met Roode maar op het verhaal van de bumper werd gemeld dat je voor eigen risico door de wasstraat ging, onze mening is dat deze nooit goed heeft vastgezeten na de schade. Men wou het wel gaan oplossen maar de kosten zouden voor ons zijn. Over het probleem van de distributieketting zijn we niet eens aan toegekomen want de hoorn werd op de haak gegooid. Zo gaan zij dus met hun klanten om.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door thecure »

wat dekt die garantie dan als motorstoringen hier niet eens onder vallen?
en is het een thp motor? kettingproblemen worden onder coulance opgelost bij de dealer

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ervaringen met autogarage De Roode

Ongelezen bericht door Quark »

Als je een kenteken invoert bij de RDW, kan je zien wanneer de auto op kenteken is gekomen hier kan je ook zien of het een import auto is.
Je kan zien hoeveel particulier en bedrijven eigenaar zijn geweest van de auto (dit geldt niet voor geïmporteerde auto's )
Ook geven ze aan of een kilometer stand logisch of onlogisch is, bij geïmporteerde auto's wordt "geen oordeel" aangegeven.

Dus voor je een auto koopt, kan je door heel eenvoudig het kenteken even in te voeren al veel van de geschiedenis te weten komen en dit kost niks.

Gesloten