LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

Julie4444 schreef:
Rioso schreef:Het is inmiddels bijna 2 maanden dat ik bezwaar heb gemaakt op de incasso van GGN,nog steeds NIKS meer terug gehoord.2x gebeld ,de laatste keer werd er gezegd dat GGN mijn bezwaar en de bijlagen aan Splendid club heeft voorgelegd voor info,zolang splendidclub niet reageert op mijn bezwaar en de bijlagen kan GGN geen uitspraken doen . Is wel BALEN zo !
Splendid club houdt de zaak op en kan ons op deze manier nog langer misselijker maken.

Ik heb ergs midden Maart nog een bericht gestuurd aan GGN dat ik binnen 2 weken nog wat wilt horen hoe het allemaal zit met mijn ingediende bezwaar,mocht ik niks horen is deze zaak voor mij afgesloten.
Niks gehoord,dus voor mij is deze zaak sowieso afgedaan .
Emails heb ik netjes in een map bewaard.

Heeft iemand nog wat wat terug gehoord op het bezwaar?
Makkelijk zat: V. kán helemaal niets met het bezwaar, want hij kan niets van wat hij beweert aantonen. Je probleem is dus feitelijk opgelost nu. :lol:
Yeah het voelt wel goed zo te lezen ! Maar zal wel alert zijn,wie weet waagt Splendid club weer eens ,
want een bedelaar stopt niet zomaar met bedelen 8)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Rioso schreef:Yeah het voelt wel goed zo te lezen ! Maar zal wel alert zijn,wie weet waagt Splendid club weer eens ,
want een bedelaar stopt niet zomaar met bedelen 8)
Alleen zijn het geen bedelaars maar oplichters. Zelfde mantra though. 'T zijn net eksters. :lol:

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

Julie4444 schreef:
Rioso schreef:Yeah het voelt wel goed zo te lezen ! Maar zal wel alert zijn,wie weet waagt Splendid club weer eens ,
want een bedelaar stopt niet zomaar met bedelen 8)
Alleen zijn het geen bedelaars maar oplichters. Zelfde mantra though. 'T zijn net eksters. :lol:

Hahahah
En maanden weer voorbij,nog geen bericht ontvangen van de incasso bureau.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Ach, ik kijk alvast uit naar het volgende incassobureau want het is alweer bijna 6 maanden geleden dat ons dossier werd gesloten bij het tweede incassobureau. Gezien de tijdlijn dat ze het eens in de 6 à 7 maanden proberen zijn wij weer bijna aan de beurt :lol:

Las ondertussen dat ze op dit moment weer terug zijn bij FIAD Incasso BV naast de lopende zaken via GGN en Van Hoek & Partners Incassoservices.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

FIAD was hun eigen malfide incasso BVtje, toch? GGN is wel legitiem en dus makkelijk te stoppen met een paar brieven. Ik zou ze gewoon een brieftje sturen dat ze incassobedrijf nummer X zijn en dat je geen zin hebt nogmaals de vordering te betwisten, dus dat ze het maar mooi kunnen bekijken. :lol:

hansham
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2015 14:03

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door hansham »

Mijn vrouw is op 15 november op straat benaderd door de Splendid club. Ze had haast. Briefje niet goed gelezen. Maanden later pakketje ontvangen en toen kwamen we er achter dat we iets hadden wat zij niet willen. Op 12 november opzeggingsbrief verstuurd en wel 8,30 betaald.

Tekst:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Dit is mijn opzeggingsbrief voor 5 van de 6 proefpakketten van Splendidclub.
Op 15 oktober ben ik in Almere op straat door een verkoopster aangesproken. Zij bood mij namens Zappelin een gratis proefpakket voor mijn zoon waarvoor ik eenmalig verzendkosten van 8,30 euro zou moeten betalen.
Later heb ik ontdekt dat jullie aanbod niets met Zappelin te maken heeft. Het is mij ook gebleken dat het niet gaat over 8,30 euro verzendkosten voor een eenmalig proefpakket, maar over 49,80 euro voor zes pakketten.
Daarmee voel ik mij misleid. Het is duidelijk een oneerlijke handelspraktijk en daardoor kan geen sprake zijn van overeenkomst tussen mij en Splendidclub.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6 maart GGN incasso brief ontvangen. Meteen bezwaar gemaakt via de website van GGN.

tekst:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik maak bezwaar tegen uw vordering.

Splendid Club heeft van ons een aangetekende brief ontvangen, verzonden op 12 november 2014. Deze leest u in de bijlage.
In deze brief staat uitgelegd waarom er geen sprake is van een overeenkomst met Splendid Club.
Wij hebben op deze brief nog geen reactie ontvangen. Wij zijn nog in afwachting van een reactie.
Wij weigeren verder enig bedrag te betalen aan Splendid Club.
In ons gelijk voelen wij ons gesterkt door, onder andere, meer dan 70 reacties op klacht.nl en 214 inzendingen op het forum van Radar.nl waar gedupeerden eenduidig aangeven dat er sprake is van misleiding.
Indien u betaling wenst af te dwingen via de rechter, dan verzoek ik u dat schriftelijk aan te zeggen binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief.
Indien wij binnen 14 dagen deze aanzegging niet hebben ontvangen, dan beschouwen wij de zaak als afgedaan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

24 april brief van GGN ontvangen: "Uw bezwaar is afgewezen. De reden(en) hiervoor zijn: Het is een eenmalige actie van € 49,80 die niet opgezegd hoeft te worden en automatisch stopt zoals op de bon vermeld staat."

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Beste hansham,

U staat gewoon in uw recht, uw vrouw is net als wij allemaal misleid.

U kunt nog eenmaal reageren met de mededeling dat u het dossier reeds heeft gesloten daar ze niet binnen uw gestelde termijn van 14 dagen hebben gereageerd met een uitnodiging voor een rechtszaak. Vermeld hierbij dat u een schriftelijke bevestiging verwacht als GGN het dossier sluit i.p.v. de rechtszaak start.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

hansham schreef:24 april brief van GGN ontvangen: "Uw bezwaar is afgewezen. De reden(en) hiervoor zijn: Het is een eenmalige actie van € 49,80 die niet opgezegd hoeft te worden en automatisch stopt zoals op de bon vermeld staat."
Brief terugsturen met de mededeling dat Splendid Club oplichters zijn en dat GGN hiervan op de hoogte is, omdat u weet dat er meer gedupeerden van Splendid met exact dezelfde argumenten bezwaar maken (dit omdat Splendid op grote schaal klanten bewust voorliegt over hun product). Dat u het niet op prijs stelt dat een legitiem bedrijf zoals GGN willens en wetens voor oplichters probeert te incasseren bij gedupeerden en dat u nogmaals benadrukt dat u een dagvaarding wenst te zien of anders met rust gelaten wenst te worden.

Dat bij dezen wat u betreft de zaak gesloten is en dat u op verdere correspondentie in de toekomst niet zal reageren. Uiteraard nogmaals benadrukken dat u onder geen enkel beding zal betalen.

Mocht het tot een rechtzaak komen wil ik best komen getuigen. :lol:

Als ze na die reactie nog incassobrieven blijven sturen die gewoon op een stapel gooien en ergens in een hoekje bewaren.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Julie4444 schreef:Mocht het tot een rechtzaak komen wil ik best komen getuigen. :lol:
Yep, count me in :lol:

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:Brief terugsturen met de mededeling dat Splendid Club oplichters zijn en dat GGN hiervan op de hoogte is, omdat u weet dat er meer gedupeerden van Splendid met exact dezelfde argumenten bezwaar maken (dit omdat Splendid op grote schaal klanten bewust voorliegt over hun product). Dat u het niet op prijs stelt dat een legitiem bedrijf zoals GGN willens en wetens voor oplichters probeert te incasseren bij gedupeerden en dat u nogmaals benadrukt dat u een dagvaarding wenst te zien of anders met rust gelaten wenst te worden.
Je vergeet hierbij één belangrijke nuance: het is niet de gerechtsdeurwaarder die bepaalt of de vordering terecht is. De enige die hierover een oordeel velt, is de rechter. Al de opdrachtgever de deurwaarder opdracht geeft om door te gaan met de procedure, dan heeft de deurwaarder dat gewoon te doen.

hansham
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2015 14:03

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door hansham »

Beste sanskrit en Julie444, dank voor jullie adviezen. @Moneyman: dat is waar, maar de deurwaarder zal wel in dialoog gaan met de opdrachtgever of het zinvol is om te doen.
Ik mis nog steeds het element van het vormen van één blok.
Iedere gedupeerde stort zijn hart uit op een forum en gaat vervolgens individueel het gedoe aan van brievenschrijverij en emails.

Het is zo veel effectiever om een groep te vormen en gezamenlijk op te treden.
Ik wil met alle plezier een stichting oprichten en die inschrijven in de Kamer van Koophandel en vervolgens richting deurwaarder en Splendid Club opereren namens de stichting. Dan is de bereidheid om een kort geding aan te gaan veel groter, omdat de kosten dan gedeeld kunnen worden.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Zeker Moneyman, een incassobureau kan enkel door te "dreigen" proberen het geld los te krijgen. Hierbij geven ze vaak wel een advies aan hun opdrachtgever over de haalbaarheid als mensen (terecht) bezwaar maken tegen de vordering. Een deurwaarder kan pas wat beginnen na een gerechtelijke uitspraak. Incassobureaus dreigen echter graag met deze machtsmiddelen alsof ze al heel wat kunnen beginnen.

De heer V. van Splendid Club weet dat de vorderingen niet haalbaar zijn door de leugens die worden gebruikt bij de (straat)verkopen. Ze doen zich voor als allerhande bedrijven die kinderproducties doen als Zapp, Studio 100 en Nickelodeon. Dit doen ze voor de poorten van attractieparken, concerten en medische locaties waar veel kinderen komen. De incasso's zijn dan ook niet haalbaar en dat zouden de huidige incassobureaus die uitvoering doen voor Splendid Club ondertussen gewoon moeten weten. Ze kunnen een opdrachtgever ook weigeren i.p.v. meewerken aan oneerlijke handelspraktijken. Allicht dat hierdoor dit soort bedrijven ook kunnen worden gestopt.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

hansham schreef:Het is zo veel effectiever om een groep te vormen en gezamenlijk op te treden.
Ik wil met alle plezier een stichting oprichten en die inschrijven in de Kamer van Koophandel en vervolgens richting deurwaarder en Splendid Club opereren namens de stichting. Dan is de bereidheid om een kort geding aan te gaan veel groter, omdat de kosten dan gedeeld kunnen worden.
Ik begrijp het helemaal en sta er ook zeker achter. Er zijn meer mensen zoals u en ik die zo denken, weet niet of u de naam Chris Koeree al voorbij heeft zien komen (in uw zoektocht). Deze man zet zich ook in voor gedupeerde van deze club(s).

Zijn websites tegen deze clubs:
https://kinderfun.wordpress.com
https://splendidclub.wordpress.com/author/lelystadhaven
http://splendidclub.info

Ook ik help gedupeerde en schrijf bewuste incassobureaus aan als ze nog niet in de lijst voorkomen dat ze een opdracht uitvoeren voor een oplichtersbedrijf en als ze brieven doen toekomen die de fatsoensnormen overschrijden bij gedupeerde. Daarnaast heb ik een dik dossier met o.a. getuigenverklaringen van bedrijven waar Splendid Club voor de deur heeft gestaan en oproepen aan publiek zijn gedaan in de bewuste parken om te waarschuwen. Ook openbare politieberichten waarin gewaarschuwd wordt voor Splendid Club zitten in mijn dossier.

Ik denk dat de gemiddelde gedupeerde liever niet in een rechtszaal komt. Het is vaak toch best een spannend/angstig idee. Echter weten wij allemaal dat Splendid Club geen enkele gedupeerde voor de rechter zal dagen omdat ze de zaak niet kunnen winnen en zich dan zelf in hun vingers snijden. Ze gaan tot een incassobureau want dat kost ze niets (no cure no pay kiest de heer V. altijd). Veel mensen komen dan toch maar over de brug door dreigende taal en zal je hier of andere klachten fora niet zien. Die enkeling die hier dan wel komt is over het algemeen, net als wij, mondig genoeg om het zelf aan te kunnen/durven.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

hansham schreef:Beste sanskrit en Julie444, dank voor jullie adviezen. @Moneyman: dat is waar, maar de deurwaarder zal wel in dialoog gaan met de opdrachtgever of het zinvol is om te doen.
Ik mis nog steeds het element van het vormen van één blok.
Iedere gedupeerde stort zijn hart uit op een forum en gaat vervolgens individueel het gedoe aan van brievenschrijverij en emails.

Het is zo veel effectiever om een groep te vormen en gezamenlijk op te treden.
Ik wil met alle plezier een stichting oprichten en die inschrijven in de Kamer van Koophandel en vervolgens richting deurwaarder en Splendid Club opereren namens de stichting. Dan is de bereidheid om een kort geding aan te gaan veel groter, omdat de kosten dan gedeeld kunnen worden.
Ik heb met 1 brief die onzin weten te stoppen en ben er al een paar jaar van af (zie eerdere pagina's in dit topic). Toen opereerden ze nog onder de naam "kinderfun" - zelfde meneer V. en zelfde leugens, handelswijze en producten though.

Heb er zelf dus geen baat bij om te gaan procederen, maar wil best anderen helpen met dat proces.
Moneyman schreef:Je vergeet hierbij één belangrijke nuance: het is niet de gerechtsdeurwaarder die bepaalt of de vordering terecht is. De enige die hierover een oordeel velt, is de rechter. Al de opdrachtgever de deurwaarder opdracht geeft om door te gaan met de procedure, dan heeft de deurwaarder dat gewoon te doen.
Klopt, maar onterechtheid van de vordering is een zekerheid, want het gaat hier om oplichters. Ook ik heb met deze lui in het verleden te maken gehad.

GGN kan overigens wel degelijk het dossier sluiten of er anders voor kiezen om te laten dagvaarden. Jarenlang incassobrieven krijgen is onnodig en vervelend. Ook weet GGN dondersgoed dat het zaakje Splendid Club stinkt, want ze krijgen al veel langer van (waarschijnlijk iedere) gedupeerde een bezwaar met exact het zelfde verhaal, omdat al deze mensen zijn opgelicht door Splendid Club in opdracht van de heer V.. Anders wel erg toevallig dat hier mensen van verschillende provincies allemaal het zelfde is overkomen, maar we weten natuurlijk dat het "personeel" instructie krijgt in welke leugens het beste verkopen.

Er is toendertijd zelfs een Opgelicht aflevering over geweest.

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

sanskrit schreef:
Julie4444 schreef:Mocht het tot een rechtzaak komen wil ik best komen getuigen. :lol:
Yep, count me in :lol:
Ja ik sta er ook klaar voor !

Marcello30
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2015 08:43

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Marcello30 »

Beste mensen,

ook ik ben erin getrapt, in November vorig jaar een getekend tijdens concert van K3.
Het eerste bedrag is afgeschreven en ik heb diverse boekjes ontvangen, na een aantal maanden zou het automatisch stoppen aangezien het eenmalig was en geen abonnement zo werd verteld.

Echter is er deze week wederom een bedrag van € 25 afgeschreven, uiteraard direct terug laten storten en laten blokkeren.

Kan iemand mij vertellen hoe ik op dien te zeggen (aangezien ik nergens een mailadres kan vinden enkel een telefoonnummer welke nooit bereikbaar is) of welke stappen ik moet ondernemen ?

Gr.
Marcel

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Marcello30 schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik op dien te zeggen (aangezien ik nergens een mailadres kan vinden enkel een telefoonnummer welke nooit bereikbaar is) of welke stappen ik moet ondernemen ?
Aangetekende brief sturen naar V. met de standaard tekst over misleidende handelspraktijken en dat u dan ook vanwege misleiding de overeenkomst nietig verklaart. Kijk een paar pagina's terug in dit topic voor voorbeeldbrieven.

Bewaar dan het bewijs van verzending, van aankomst, en een kopie van de brief.

PKJY
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2015 12:32

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door PKJY »

Hallo,

Ik ook ben vorig jaar november tijdens een concert van K3 erin getrapt.
Ook bij mij is er gister 25 euro afgeschreven. Dit heb ik laten terug storten en hun rekening laten blokkeren.

Ik lees hierboven om een aangetekende brief te sturen.
Dit moet dan gewoon naar het adres wat op hun website staat?

Verder heb ik niet echt ervaring met aangetekende brieven verzenden.
Ik moet een kopie van de brief maken?
Krijg ik via de mail dan een bewijs van aankomst?

Wat doe ik met de boeken die waarschijnlijk nog binnenkomen?

Mvg,

Karin

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

PKJY schreef:Hallo,

Ik ook ben vorig jaar november tijdens een concert van K3 erin getrapt.
Ook bij mij is er gister 25 euro afgeschreven. Dit heb ik laten terug storten en hun rekening laten blokkeren.

Ik lees hierboven om een aangetekende brief te sturen.
Dit moet dan gewoon naar het adres wat op hun website staat?

Verder heb ik niet echt ervaring met aangetekende brieven verzenden.
Ik moet een kopie van de brief maken?
Krijg ik via de mail dan een bewijs van aankomst?

Wat doe ik met de boeken die waarschijnlijk nog binnenkomen?

Mvg,

Karin
Hey Karin,

Je kan een kopie van de brief op je computer en geprint (beide is beter want computers crashen nog weleens) bewaren. Typen, 2 keer uitprinten en opsturen naar V.'s postbus die als het goed is ook op dat roze briefje staat. Bewaar het briefje zelf in een map samen met de kopie van je brief en alle andere correspondentie.

Als je de brief aangetekend stuurt krijg je een inlogcode voor de post. Daar staat dan aangegeven wanneer de brief afgeleverd is. V. moet een handtekening zetten om de brief te kunnen aannemen (dat is wat aangetekend inhoudt), dus als er op de site van de post staat dat hij is afgeleverd heb je bewijs. Maak een printscreen van die pagina en sla dat op en print dat ook voor bij in de map.

Als je niet helemaal zeker bent over je brief kan je die hier posten, dan kunnen we eventueel nog met wat suggesties komen.

PKJY
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2015 12:32

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door PKJY »

Dankjewel voor je antwoord.
Mijn vriend gaat vanmiddag eerst even bellen.
Zal wel niet veel helpen maar goed.
Vanavond ga ik de brief maken.
Als jullie de brief dan even willen controleren zou dat heel fijn zijn.

Wat zal ik met de boeken doen die nu nog binnen komen?
Terug sturen?

Gr Karin

Gesloten