LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

PKJY schreef:Dankjewel voor je antwoord.
Mijn vriend gaat vanmiddag eerst even bellen.
Zal wel niet veel helpen maar goed.
Vanavond ga ik de brief maken.
Als jullie de brief dan even willen controleren zou dat heel fijn zijn.

Wat zal ik met de boeken doen die nu nog binnen komen?
Terug sturen?

Gr Karin
Bellen heeft geen zin: bij ons belde V. zelfs op om te vertellen dat de "opzegging niet was ontvangen" terwijl de brief de enige manier was hoe hij überhaupt kon weten dat er "opgezegd" was (er was namelijk nog niets bezorgd of afgeschreven). Die vent is niet te vertrouwen (naar mijn eigen ervaring) dus bellen of met hem praten heeft absoluut geen zin. De enige reden dat je een aangetekende brief moet sturen is om jezelf in te dekken en om zeker te zijn dat hij geen poot heeft om op te staan als hij probeert te incasseren.

Boeken terugsturen is een slecht idee. Geef in de brief aan dat hij ze mag komen ophalen of anders dat u ze op zijn kosten wel wil retourneren. Zijn "bedrijf" heeft de fout gemaakt, dus hij mag voor de kosten opdraaien. Opsturen dus alleen aanbieden nadat hij kosten heeft overgemaakt. Gaat hij toch niet doen, maar dan heb je hem "de kans gegeven".

PKJY
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2015 12:32

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door PKJY »

Nou, jullie geloven het nooit.

Vanmiddag gebeld en ze hebben een email gestuurd met opzegging en dat de incasso beindigd wordt.

Mevrouw vertelde mij dat ze eerst contact hadden moeten opnemen of ik wilde verlengen.
Heb aangegeven dit niet te willen en 2 minuten later had ik een mailtje met bewijs van opzegging en dat de incasso stop is gezet.

Ik sta nog steeds een beetje perplex omdat ik alleen maar negatieve dingen lees. Moet het eerst dus allemaal nog maar zien.

Gr karin

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

PKJY schreef:Nou, jullie geloven het nooit.

Vanmiddag gebeld en ze hebben een email gestuurd met opzegging en dat de incasso beindigd wordt.

Mevrouw vertelde mij dat ze eerst contact hadden moeten opnemen of ik wilde verlengen.
Heb aangegeven dit niet te willen en 2 minuten later had ik een mailtje met bewijs van opzegging en dat de incasso stop is gezet.

Ik sta nog steeds een beetje perplex omdat ik alleen maar negatieve dingen lees. Moet het eerst dus allemaal nog maar zien.

Gr karin
Klinkt mooi. Wel goed de rekening in de gaten houden (of als het al geblokkeerd is de post). Laat maar weten, want ben nu wel nieuwsgierig. :lol:

hansham
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2015 14:03

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door hansham »

Rioso schreef:
sanskrit schreef:
Julie4444 schreef:Mocht het tot een rechtzaak komen wil ik best komen getuigen. :lol:
Yep, count me in :lol:
Ja ik sta er ook klaar voor !
-- ik zou graag even met een groepje gedupeerden gezellig bij meneer V. "op de koffie gaan". Ik meen het echt. Daar heb ik wel een paar uur reistijd voor over. --

hansham
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2015 14:03

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door hansham »

Rioso schreef:Is inmiddels al 4 weken dat ik bezwaar heb gedaan op de incasso tegen splendid club.
Vandaag gebeld met GGN om te vragen hoever deze zaak is. Ggn heeft mijn bezwaar voorgelegd aan splendid club,ze wachten af op een reactie van spendid club.
Hoe lang dat duurt kunnen ze niet zeggen. Uiteraard mag ik terug bellen om te vragen hoever ze zijn.
Waarschijnlijk reageert splendid club als altijd niet op de brieven vandaar dat het zo lang duurt.
Ik wens deze ***** club eens tegen te komen en dan is het feest :evil: :oops:

zullen we deze meneer eens een bezoekje gaan brengen? :-)

hansham
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2015 14:03

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door hansham »

Julie4444 schreef:
PKJY schreef:Nou, jullie geloven het nooit.

Vanmiddag gebeld en ze hebben een email gestuurd met opzegging en dat de incasso beindigd wordt.

Mevrouw vertelde mij dat ze eerst contact hadden moeten opnemen of ik wilde verlengen.
Heb aangegeven dit niet te willen en 2 minuten later had ik een mailtje met bewijs van opzegging en dat de incasso stop is gezet.

Ik sta nog steeds een beetje perplex omdat ik alleen maar negatieve dingen lees. Moet het eerst dus allemaal nog maar zien.

Gr karin
Klinkt mooi. Wel goed de rekening in de gaten houden (of als het al geblokkeerd is de post). Laat maar weten, want ben nu wel nieuwsgierig. :lol:
Ik heb vandaag ook gebeld, maar meneer V. is niet bereid in mijn geval hetzelfde te doen.
Hebben jullie nog bijzondere argumenten gebruikt?
Meneer V. dwingt mij om naar het ultieme middel te grijpen... :-)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

hansham schreef:Ik heb vandaag ook gebeld, maar meneer V. is niet bereid in mijn geval hetzelfde te doen.
Hebben jullie nog bijzondere argumenten gebruikt?
Meneer V. dwingt mij om naar het ultieme middel te grijpen... :-)
Zeg hem dat hij verder mag praten met je advocaat, dan is hij snel genoeg boos en hangt hij op. :lol:

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Even een tip bij het aangetekend verzenden naar deze club/meneer.

Doe de brief NIET in een envelop maar plak hem dicht met plakband en schrijf het adres aan de buitenzijde er op. Op deze manier kan hij NOOIT aanvoeren een lege envelop te hebben ontvangen. De lege envelop truc schijnt namelijk meer door oplichters gebruikt te worden als argument van geen brief ontvangen: "Ik heb getekend voor een lege envelop, de afzender is de brief er vergeten in te doen.".

@PKJY:
Natuurlijk een heel goed bericht voor jou maar hou het toch goed in de gaten want het blijven boeven. Om de zoveel tijd doen ze een keer meewerken om zo "verwarring" te zaaien dat ze niet zo "slecht" zijn. De afgelopen jaren spreken echter boekdelen over hun manier van werken. Ze hebben meer dan eens beterschap beloofd over hun handelswijze.
hansham schreef:Zullen we deze meneer eens een bezoekje gaan brengen? :-)
Het idee is best aardig en ben best een beetje nieuwsgierig naar de mafkees V. Echter ik kan betere en leukere dingen bedenken met mijn kostbare tijd. Als er iemand door Splendid Club voor de rechter moet komen is het lijkt mij tijd zat.

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

:lol: :lol: Jazeker ik heb wel trek in een bakkie aan tafel met dhr.V. :lol: :lol:
hansham schreef:
Rioso schreef:Is inmiddels al 4 weken dat ik bezwaar heb gedaan op de incasso tegen splendid club.
Vandaag gebeld met GGN om te vragen hoever deze zaak is. Ggn heeft mijn bezwaar voorgelegd aan splendid club,ze wachten af op een reactie van spendid club.
Hoe lang dat duurt kunnen ze niet zeggen. Uiteraard mag ik terug bellen om te vragen hoever ze zijn.
Waarschijnlijk reageert splendid club als altijd niet op de brieven vandaar dat het zo lang duurt.
Ik wens deze ***** club eens tegen te komen en dan is het feest :evil: :oops:

zullen we deze meneer eens een bezoekje gaan brengen? :-)

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

Ik was splendid club even vergeten :lol:
Maar hier ook nooit meer iets terug gehoord op mijn bezwaar bij GGN.
Iemand nog wat gehoord?

Groet.,

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Bij GGN kun je inloggen op hun website om je dossier in te zien. Doe dat eens en kijk of er staat dat het dossier gesloten is. Zo kwam ik er ook achter namelijk. Had GGN daarop gebeld met het verzoek of ze dat schriftelijk konden bevestigen voor mijn eigen dossier en de dag erop ontving ik een brief per post met de bevestiging.

ElGee
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2015 21:33

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door ElGee »

Helaas! Afwijzing bezwaar GGN is binnen. Ik kom er toch niet makkelijker vanaf.....Wat nu? Ik neig ernaar te schikken en voor te stellen dat ik een bedrag van 33.80 betaal tegen algehele kwijting om van het gelazer af te zijn, maar dat is wel tegen mijn principes. Tips anyone?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ElGee schreef:Helaas! Afwijzing bezwaar GGN is binnen. Ik kom er toch niet makkelijker vanaf.....Wat nu? Ik neig ernaar te schikken en voor te stellen dat ik een bedrag van 33.80 betaal tegen algehele kwijting om van het gelazer af te zijn, maar dat is wel tegen mijn principes. Tips anyone?
Als je betaald, dan geef je ze gelijk.
Kun je het voorkomen, doe dat dan zou ik zeggen.

Qua tips : lees dit topic nog even terug, er staan er voldoende.
En een afwijzing - wat voor onderbouwing geeft men? Alleen maar "uw bezwaar is afgewezen" - of ook nog iets dat hout snijdt?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ElGee schreef:Helaas! Afwijzing bezwaar GGN is binnen. Ik kom er toch niet makkelijker vanaf.....Wat nu? Ik neig ernaar te schikken en voor te stellen dat ik een bedrag van 33.80 betaal tegen algehele kwijting om van het gelazer af te zijn, maar dat is wel tegen mijn principes. Tips anyone?
Niet betalen!

Je kan door middel van je bewijzen van de aangetekende brieven en de reputatie van splendid je verhaal ondersteunen. Zij kunnen helemaal niets.

Als je de tips m.b.t. brief aan GGN hebt opgevolgd (aangegeven dat er geen sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst en dat je gedagvaard wilt worden) zou je gewoon enige andere brieven die je van ze ontvangt kunnen negeren en in een map stoppen.

Laat ze maar voor een rechter uitleggen waarom er betaald moet worden. Tot nu toe is naar mijn weten niemand gedagvaard. Je staat in je recht, dus blijf sterk en weiger die oplichters ook maar een cent te geven.

ElGee
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2015 21:33

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door ElGee »

Nee, er staat in als reden voor de afwijzing dat er op het bonnetje staat dat het abonnement vooruit moet worden betaald en dat tussentijdse opzegging niet mogelijk is etc en dat er geen boekjes worden gestuurd als er niet betaald wordt en dat dat de reden is dat ik na 2 (geretourneerde) pakketten geen boeken meer heb gehad (op mijn argument dat hij zelf wanpresteert omdat hij na 2 pakketten al ophield met sturen en dat dit alleen al reden genoeg is voor mij om de overeenkomst te vernietigen).

Dit is echter geen antwoord op mijn argument in het bezwaar dat ik de boel als vernietigd beschouw wegens dwaling omdat die kerel een ander verhaal aan het ophangen was dat waar je werkelijk voor blijkt te tekenen. Dus dat argument blijft in principe bestaan.

Ik had het topic idd al gelezen, en lees dat mensen er toch af zijn gekomen soms door een bericht van afsluiting van GGN/Splendidclub of dat de boel verwaterd raakt.

Nu sta ik op het punt van verhuizen dus ik denk dat ik ze maar een brief stuur dat ze me binnen een week moeten dagvaarden als ze het geld willen omdat er anders helemaal niet meer op hun aanmaningen zal worden gereageerd en hun aanmaningen niet zullen (kunnen!) worden doorgestuurd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ElGee schreef:(op mijn argument dat hij zelf wanpresteert omdat hij na 2 pakketten al ophield met sturen en dat dit alleen al reden genoeg is voor mij om de overeenkomst te vernietigen).
Dat had je er helemaal niet bij moeten zetten, want het is niet relevant en geeft mogelijk de indruk dat je wel erkent dat er een overeenkomst is als men maar dingen opstuurt.
ElGee schreef:Nu sta ik op het punt van verhuizen dus ik denk dat ik ze maar een brief stuur dat ze me binnen een week moeten dagvaarden als ze het geld willen omdat er anders helemaal niet meer op hun aanmaningen zal worden gereageerd en hun aanmaningen niet zullen (kunnen!) worden doorgestuurd.
Gewoon kort en duidelijk zijn:

1. Er is geen sprake van een rechtsgeldige overeenkomst omdat er sprake is van dwaling.
2. Deze vermeende overeenkomst heeft u om die reden bij het bedrijf vernietigd en dit duidelijk gemaakt via aangetekende brief.
3. Doordat splendid hier geen bezwaar tegen heeft aangetekend erkennen zij dat de overeenkomst vernietigd is.
4. U zal niet betalen en wacht op dagvaaring.
5. U zal verder niet in discussie gaan en beschouwt de zaak als gesloten.

Einde. Verder hoeft er niets gezegd te worden.

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

Julie4444 schreef:
ElGee schreef:(op mijn argument dat hij zelf wanpresteert omdat hij na 2 pakketten al ophield met sturen en dat dit alleen al reden genoeg is voor mij om de overeenkomst te vernietigen).
Dat had je er helemaal niet bij moeten zetten, want het is niet relevant en geeft mogelijk de indruk dat je wel erkent dat er een overeenkomst is als men maar dingen opstuurt.
ElGee schreef:Nu sta ik op het punt van verhuizen dus ik denk dat ik ze maar een brief stuur dat ze me binnen een week moeten dagvaarden als ze het geld willen omdat er anders helemaal niet meer op hun aanmaningen zal worden gereageerd en hun aanmaningen niet zullen (kunnen!) worden doorgestuurd.
Gewoon kort en duidelijk zijn:

1. Er is geen sprake van een rechtsgeldige overeenkomst omdat er sprake is van dwaling.
2. Deze vermeende overeenkomst heeft u om die reden bij het bedrijf vernietigd en dit duidelijk gemaakt via aangetekende brief.
3. Doordat splendid hier geen bezwaar tegen heeft aangetekend erkennen zij dat de overeenkomst vernietigd is.
4. U zal niet betalen en wacht op dagvaaring.
5. U zal verder niet in discussie gaan en beschouwt de zaak als gesloten.

Einde. Verder hoeft er niets gezegd te worden.

Ook ik heb na 3 maanden antwoord van GGN op mijn bezwaar dat splendid club niet eens is met mijn bezwaar en dat ik deze met extra kosten alsnog moet betalen.
Ik ga weer bezwaar maken ,maar ga zeker niet betalen !

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Rioso schreef:Ook ik heb na 3 maanden antwoord van GGN op mijn bezwaar dat splendid club niet eens is met mijn bezwaar en dat ik deze met extra kosten alsnog moet betalen.
Ik ga weer bezwaar maken ,maar ga zeker niet betalen !
Als je al hebt duidelijk gemaakt dat ze via de rechter betaling moeten afdwingen en dat er anders niets betaald zal worden kun je ze verder negeren. Zo niet, kun je kort zijn:

1. Splendid kan vinden wat ze willen, maar feit blijft dat er geen rechtsgeldige overeenkomst is.
2. Onder geen beding wenst u onverschuldigde bedragen te betalen.
3. Als splendid betaald wil worden zullen ze dus moeten dagvaarden.
4. U vindt het schandalig dat een bedrijf als GGN bij gedupeerden probeert te incasseren voor bekende oplichters en stelt deze houding ook absoluut niet op prijs. U wilt met rust gelaten worden.
5. U zal ook verder niet meer reageren op dreigbrieven. U beschouwt de zaak dus als gesloten wacht tot er een dagvaarding komt.

Blijf wel alle correspondentie bewaren.

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Precies wat julie4444 zegt, kort, duidelijk, bondig en zakelijk blijven.

Wees heel duidelijk, zonder uitspraak van een rechter ga je niet betalen en op brieven van de incasso zal je niet meer reageren. Splendid Club zal dan via GGN een zaak moeten opstarten want verder reageren heeft geen enkele zin zal GGN aan Splendid Club melden.

Ga zeker niet betalen want dan geef je ze juist gelijk, erken je de overeenkomst en zit je er dieper in dan je nu al zit.

Rioso
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 okt 2014 00:49

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Rioso »

sanskrit schreef:Precies wat julie4444 zegt, kort, duidelijk, bondig en zakelijk blijven.

Wees heel duidelijk, zonder uitspraak van een rechter ga je niet betalen en op brieven van de incasso zal je niet meer reageren. Splendid Club zal dan via GGN een zaak moeten opstarten want verder reageren heeft geen enkele zin zal GGN aan Splendid Club melden.

Ga zeker niet betalen want dan geef je ze juist gelijk, erken je de overeenkomst en zit je er dieper in dan je nu al zit.
Oke,ik ga dan weer bezwaar maken op de laatste brief en de punten duidelijk noteren voor GGN en splendid club.
Bedankt weer voor de tips en aanwijzingen "Sanskrit en jullie4444" .

Gesloten