LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank scanner en handicap

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door Jan1 »

Wij vinden de cijfers van de gegenereerde code wel erg klein. Misschien dat dit bij een volgende serie scanners aangepast zou kunnen worden.

pmigo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:01

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door pmigo »

Sinds kort is mijn rabo reader vervangen door een rabo scanner.

Het is een absoluut volstrekt waardeloos apparaat. Elke keer dat ik een overschrijving wens te doen, dien ik mijn scherminstellingen aan te passen en mijn monitor te resetten.

Voor mijn werk doe ik veel beeldschermwerk, en om mijn ogen te beschermen tegen het vele felle licht zijn mijn monitorinstellingen niet standaard. Daar kan de scanner dus niet mee overweg. De rabobank verwacht van mij zeker dat ik elke keer mijn monitorinstellingen op standaard zet om een overschrijvinkje te kunnen doen ??
Daarom; ze krijgen een dikke null voor dit ontwerp en deze slechte technologische keuze.

Zonder rabo reader is de rabobank nu eigenlijk niet meer werkbaar voor mij, wat is het alternatief als de hypotheek ook bij deze bank loopt ? Eigenlijk ben ik als particulier zo afhankelijk van de oplossing die de bank mij geeft om mijn bankzaken te regelen, dat wanneer dit een onwerkbare oplossing betreft er volgens mij een wanprestatie wordt geleverd. dat stelt me dan wellicht in staat stelt om volledig met hypotheek en al van bank te kunnen wisselen, zonder kosten natuurlijk.

Persoonlijk vind ik dit een bug in het ontwerp, maar de rabobank neemt het alleen als klacht in behandeling. Het werkt niet met mijn apparatuur en daarmee is het voor mij een bug.

Nu heb ik wel een joekel van een randomreader voor disabilities gekregen. Wellicht voor het topic van deze thread interessant, maar voor mij te groot om mee te nemen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door crazyme »

Lekker negatief zeg. Omdat 1 promille van de gebruikers een apparaatje niet kan gebruiken is het waardeloos ?

Je kunt niet verwachten dat de bank rekening houdt met alle abnormale situaties.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door bprosman »

Nu heb ik wel een joekel van een randomreader voor disabilities gekregen. Wellicht voor het topic van deze thread interessant, maar voor mij te groot om mee te nemen.
Installeer de app op je smartphone, dan heb je voor een groot deel van de transacties je random-reader niet meer nodig.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door crazyme »

bprosman schreef:
Nu heb ik wel een joekel van een randomreader voor disabilities gekregen. Wellicht voor het topic van deze thread interessant, maar voor mij te groot om mee te nemen.
Installeer de app op je smartphone, dan heb je voor een groot deel van de transacties je random-reader niet meer nodig.
Ik heb niet het gevoel dat pmigo zit te wachten op oplossingen. Elk voordeel heeft zijn nadeel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door GJvdZ »

pmigo schreef: Voor mijn werk doe ik veel beeldschermwerk, en om mijn ogen te beschermen tegen het vele felle licht zijn mijn monitorinstellingen niet standaard.
Zonnebril? Vrijwel iedereen doet tegenwoordig veel beeldschermwerk en gebruiken gewoon de standaardmonitorinstellingen.

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door Moneyman »

Peer de Schuimer schreef:Heb bij een kennis van mij (die zijn handen niet stil kan houden) een steun gemaakt die in
hoogte verstelbaar is en waar de scanner in past. Steun is makkelijk te verschuiven.
Hij heeft zo'n pennetje bij Blokker gekocht met een rubber doppie er op.Zijn handen
kunnen nu steunen op de tafel hij kan alles intypen en naar de pc schuiven voor de kleurscanner
zonder probleem.Volgens hem gaat het beter dan met dat vorige ding.Dus ff een handige kennis
raadplegen.Misschien ook een idee voor de bank om te leveren.totale kosten 7,50 euro.
Dit vind ik dus echt mooi. Niet zeuren en klagen, maar gewoon een prima werkend oplossing bedenken. Applaus!!

simon aussie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2015 11:12

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door simon aussie »

Beste "Kweenie"
Ja, Simon aussie is ook naar een kantoor van de Rabobank gestapt.
Daar werkte de scanner wel.
Bij mij thuis dus niet (echt alle instellingen en drivers geprobeerd).
Het ligt dus niet aan de scanner, zegt de bankmedewerker en kon mij niet verder helpen.
Zit dus niets anders op dan een andere bank (met hypotheek en kosten) te nemen.
O ja, de bankmedewerker vindt het niet nodig een ander pc met lcd-scherm te kopen.
Toch aardig.
Kennelijk is in het dorp waar ik woon het signaal te zwak.
Dat is mij namelijk door Ziggo al eens verteld.
Toch gek.....

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door Moneyman »

simon aussie schreef:Kennelijk is in het dorp waar ik woon het signaal te zwak. Dat is mij namelijk door Ziggo al eens verteld. Toch gek.....

Ik snap het niet... wat heeft een zwak signaal te maken met die scanner?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door bprosman »

Zit dus niets anders op dan een andere bank (met hypotheek en kosten) te nemen.
Dat is wel heel erg met een kanon op een mug schieten, je kunt ook vragen of je de "grote letterbibliotheek" Random Reader krijgt. Die is er nog steeds.

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

Wat let je om voor een paar tientjes een tweede scherm te nemen en met een ander account
je bankzaken te regelen op een normaal scherm.Moet toch geen probleem zijn.

sonlex
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2015 17:04

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door sonlex »

Peer de Schuimer schreef:Heb bij een kennis van mij (die zijn handen niet stil kan houden) een steun gemaakt die in
hoogte verstelbaar is en waar de scanner in past. Steun is makkelijk te verschuiven.
Hij heeft zo'n pennetje bij Blokker gekocht met een rubber doppie er op.Zijn handen
kunnen nu steunen op de tafel hij kan alles intypen en naar de pc schuiven voor de kleurscanner
zonder probleem.Volgens hem gaat het beter dan met dat vorige ding.Dus ff een handige kennis
raadplegen.Misschien ook een idee voor de bank om te leveren.totale kosten 7,50 euro.
Beste Peer,
Zou je mij willen contacten ? Ik ben bezig een oplossing te zoeken voor een aantal mensen die vanwege een handicap niet met de raboscanner kunnen werken. Ben benieuwd wat jij bedacht hebt. [mailadres verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jun 2015 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Mailadres verwijderd

simon aussie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2015 11:12

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door simon aussie »

Ik ben het volledig met pmigo op 1-6-2015 eens.
Ik ben al vanaf begin mei bezig de scanner in orde te krijgen.
Nieuw beeldscherm gekocht, nieuw video-kaart in de PC, van alles met de instellingen geprobeerd, bij de bank geweest etc.
Mijn oude reader werd tot 1 oktober a.s. verlengd en krijg zojuist bericht dat ik deze straks niet meer kan gebruiken.
Daar ga je met met al je rekeningen en hypotheken bij de RABO-bank.
Inderdaad heeft de scanner dus toch een "bug" zoals pmigo dat op 1 juni zegt.
Ik overweeg naar een jurist toe te stappen (kosten 75 euro) om te zien of de RABO-bank hier aansprakelijk voor is.
Het zal namelijk heel wat kosten om over te stappen naar een andere bank.
Voor veel mensen zal de Rabo Scanner dus niet werken en de Rabo-bank laat op deze wijze veel van haar klanten barsten.
O ja, veel gehoord antwoord van de bank: "Uw bent de eerste met deze klacht".
't is wat!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door crazyme »

simon aussie schreef:Ik ben het volledig met pmigo op 1-6-2015 eens.
Ik ben al vanaf begin mei bezig de scanner in orde te krijgen.
Nieuw beeldscherm gekocht, nieuw video-kaart in de PC, van alles met de instellingen geprobeerd, bij de bank geweest etc.
Mijn oude reader werd tot 1 oktober a.s. verlengd en krijg zojuist bericht dat ik deze straks niet meer kan gebruiken.
Daar ga je met met al je rekeningen en hypotheken bij de RABO-bank.
Inderdaad heeft de scanner dus toch een "bug" zoals pmigo dat op 1 juni zegt.
Ik overweeg naar een jurist toe te stappen (kosten 75 euro) om te zien of de RABO-bank hier aansprakelijk voor is.
Het zal namelijk heel wat kosten om over te stappen naar een andere bank.
Voor veel mensen zal de Rabo Scanner dus niet werken en de Rabo-bank laat op deze wijze veel van haar klanten barsten.
O ja, veel gehoord antwoord van de bank: "Uw bent de eerste met deze klacht".
't is wat!
U koopt een nieuwe monitor + videokaart om de scanner te kunnen gebruiken ?

Onwaarschijnlijk verhaal.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door riddert »

simon aussie schreef:Ik ben het volledig met pmigo op 1-6-2015 eens.
Ik ben al vanaf begin mei bezig de scanner in orde te krijgen.
Nieuw beeldscherm gekocht, nieuw video-kaart in de PC, van alles met de instellingen geprobeerd, bij de bank geweest etc.
Mijn oude reader werd tot 1 oktober a.s. verlengd en krijg zojuist bericht dat ik deze straks niet meer kan gebruiken.
Daar ga je met met al je rekeningen en hypotheken bij de RABO-bank.
Inderdaad heeft de scanner dus toch een "bug" zoals pmigo dat op 1 juni zegt.
Ik overweeg naar een jurist toe te stappen (kosten 75 euro) om te zien of de RABO-bank hier aansprakelijk voor is.
Het zal namelijk heel wat kosten om over te stappen naar een andere bank.
Voor veel mensen zal de Rabo Scanner dus niet werken en de Rabo-bank laat op deze wijze veel van haar klanten barsten.
O ja, veel gehoord antwoord van de bank: "Uw bent de eerste met deze klacht".
't is wat!
Wat had u ervan gedacht om de scanner even om te ruilen voor een ander, of op de bank ter plekke te kijken of het daar wel werkt. Daar is ook een computer beschikbaar om uw (internet)bankzaken te regelen, én kunt u direct zien of het aan uw computer of aan de scanner ligt.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door henk51 »

riddert schreef:

Wat had u ervan gedacht om de scanner even om te ruilen voor een ander, of op de bank ter plekke te kijken of het daar wel werkt. Daar is ook een computer beschikbaar om uw (internet)bankzaken te regelen, én kunt u direct zien of het aan uw computer of aan de scanner ligt.

Daar is aussie al geweest zie bericht 2 juni daar werkte het goed.
Hij moet gewoon iemand naar zijn PC laten kijken die er verstand van heeft.

gr Henk

simon aussie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2015 11:12

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door simon aussie »

henk51 schreef:riddert schreef:

Wat had u ervan gedacht om de scanner even om te ruilen voor een ander, of op de bank ter plekke te kijken of het daar wel werkt. Daar is ook een computer beschikbaar om uw (internet)bankzaken te regelen, én kunt u direct zien of het aan uw computer of aan de scanner ligt.

Daar is aussie al geweest zie bericht 2 juni daar werkte het goed.
Hij moet gewoon iemand naar zijn PC laten kijken die er verstand van heeft.

gr Henk
Simon Aussie is zelf ict'r
Er staan veel domme reacties op deze site maar geen van alle reageert met mogelijke oplossingen.
Deze site bezoek ik dan ook maar niet meer.
Simon

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door moederslink »

simon aussie schreef:Beste "Kweenie"
Ja, Simon aussie is ook naar een kantoor van de Rabobank gestapt.
Daar werkte de scanner wel.
Bij mij thuis dus niet (echt alle instellingen en drivers geprobeerd).
Het ligt dus niet aan de scanner, zegt de bankmedewerker en kon mij niet verder helpen.
Zit dus niets anders op dan een andere bank (met hypotheek en kosten) te nemen.
O ja, de bankmedewerker vindt het niet nodig een ander pc met lcd-scherm te kopen.
Toch aardig.
Kennelijk is in het dorp waar ik woon het signaal te zwak.
Dat is mij namelijk door Ziggo al eens verteld.
Toch gek.....
Ik doe al mijn bankzaken met de scanner en op een tablet en op een pc als het zo uitkomt of soms ga ik ook wel nd bank zelf.
Geen probleem met die scanner! Ik vind het vd zotte om een andere pc te kopen of zelfs een andere bank te nemen. En een scanner heeft niets te maken met een " zwak signaal " in uw dorp :roll:
De enige oplossing, in uw geval dan , is iedere x nd bank zelf gaan of thuis goed oefenen met iemand die ook een scanner weet te gebruiken.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door Shine »

Het is natuurlijk opmerkelijk dat de Rabobank gedurende de ontwikkeling er van niet heeft stil gestaan bij gehandicapten. Iets wat je van bedrijven van dergelijke signatuur toch minimaal mag verwachten.

Gelukkig heb ikzelf geen problemen met de scanner. Wat niet betekent dat anderen dit niet hebben.
De oplossing zoeken en vinden in de app gaat niet op. Als je een overschrijving doet naar een nog onbekend rekeningnummer, zul je te allen tijden gebruik moeten maken van je scanner. Anders kun je de betaling niet voltooien.

Hoewel de raboscanner goed werkt (bij mij) vind ik de cijfertjes erg klein geworden. Eerlijk gezegd te klein. Daar zou de rabobank toch echt iets aan moeten doen. Je kunt nml niet verwachten dat iedereen maar met een vergrootglas of speciaal hiervoor een leesbril gaat aanschaffen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rabobank scanner en handicap

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben het met u eens dat de scanner vrij klein is en te " glad" , het zou idd wel wat groter mogen zijn.
Mijn oplossing is een styluspennetje met een rubberdopje gebruiken en het vooral rustig te doen.

Gesloten