LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moneymails

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
belnaver
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2015 18:14

Moneymails

Ongelezen bericht door belnaver »

Wie heeft er ook ervaring met moneymails ik kreeg een mailtje van hun bekeken en door gesluist en ja stom 1€ betaald en dan begint de ellende schrijven ze ongevraagd 57 euro van mijn bankrekening ik kon het gelukkig nog terug boeken dat wel maar nu komt Sharepay met aanmaningen.
ik zag dat bij de consumentenbond ook al tal van meldingen waren over moneymails dus ga er nooit mee in zee want je krijg ze ook nooit te pakken ze verschuilen zich gewoon nu.
Sharepay is een Nederlands bedrijf en die werkt er gewoon aan mee om argeloze burgers van hun geld af te helpen schandalig ze doen geen onderzoek met wat voor bedrijf ze in zee gaan want zelf in Duitsland als ik het goed heb regent het klachten over moneymails.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door sjoegel »

Maar wat doen ze dan ? Hun mails kosten money ?

belnaver
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2015 18:14

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door belnaver »

je betaald eerst € 1,00 en dan schrijven ze maandelijks 57 euro van je bankrekening du uitkijken en je schijnt er pas na twee jaar van af te kunnen zijn dus echt let op die kleine lettertjes

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door Julie4444 »

belnaver schreef:je betaald eerst € 1,00 en dan schrijven ze maandelijks 57 euro van je bankrekening du uitkijken en je schijnt er pas na twee jaar van af te kunnen zijn dus echt let op die kleine lettertjes
Huh? Maar wat doen ze dan?

Je krijgt een mailtje. Wat staat daar in dan? Waarom kreeg je dat mailtje? Was het spam/reclame? Waarom schreef je €1 over? En waarvoor schrijven zij €57 af?

Er mist hier zoveel informatie!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door renewouters »

Waar betaal je die 1 euro dan voor?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Nu even gegoogled en wat blijkt? Ze beweren dat je snel veel geld kan verdienen door het versturen van spam. Op klachtencompas staat een klacht van een mevrouw die dacht wel even haar uitkering te behouden en dan dat erbij te doen (fraude much?), en zo zullen er wel meer zijn die denken met weinig moeite veel geld te kunnen incasseren.
Moneymails website schreef: Ontdek hoe jij € 2134,00/maand (part-time) kunt
verdienen met het MoneyMails vanuit huis.

Geen ervaring vereist
En om überhaupt iets te kunnen bekijken op de website moet je een e-mailadres geven.

Daar trap je toch niet in? :roll:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door Julie4444 »

belnaver schreef:Wie heeft er ook ervaring met moneymails ik kreeg een mailtje van hun bekeken en door gesluist en ja stom 1€ betaald en dan begint de ellende schrijven ze ongevraagd 57 euro van mijn bankrekening ik kon het gelukkig nog terug boeken dat wel maar nu komt Sharepay met aanmaningen.
ik zag dat bij de consumentenbond ook al tal van meldingen waren over moneymails dus ga er nooit mee in zee want je krijg ze ook nooit te pakken ze verschuilen zich gewoon nu.
Sharepay is een Nederlands bedrijf en die werkt er gewoon aan mee om argeloze burgers van hun geld af te helpen schandalig ze doen geen onderzoek met wat voor bedrijf ze in zee gaan want zelf in Duitsland als ik het goed heb regent het klachten over moneymails.
Ok, heb mezelf voor de grap met een nep-adres eens naar het filmpje gekregen. Heb een beetje de indruk dat mijn hersencellen aan het sterven zijn. Uitspraken als:
Moneymails promotievideo schreef: - Meer dan een full time salaris met minder dan 30 minuten werk per dag door spam te versturen voor bedrijven als Bol.com, Ohra en Essent (die weten natuurlijk van niets!).
- Er is maar plek voor 25 mensen!
- Na een tijdje kost je dit minder dan 10 minuten per dag.
- Je kan het uitbesteden aan iemand anders zodat je nooit meer hoeft te werken en altijd geld kan incasseren.
- Je krijgt van ons 1000 e-mailadressen van hoge kwaliteit (om spam naar te versturen) helemaal gratis!
- "Om je een idee te geven, de waarde van 1000 e-mailadressen van goede kwaliteit komt neer op zo'n 250 euro." (10:49)
- "Zoals je ziet is MoneyMails gewoon een kant-en-klare business waarmee je direct geld kunt verdienen. Waar je dus niks extra's voor nodig hebt en waar je meteen mee aan de slag kan."
- Over de 25 plaatsen: "Je hebt geluk, want jij bent nog op tijd"

Vanaf 14:15 herhaalt ze nog even dat je
- Geen ervaring nodig hebt
- Geen technische kennis en computerkennis nodig hebt
- Niet veel tijd nodig hebt
- Geen extra kosten hoeft te maken om te starten
- "Jij kunt dit zelfs anoniem doen" (lekker legaal)

En dan, 16:27:
- "Iedere maand betaal jij ons 57 euro exclusief BTW voor hosting en datagebruik."
- "Inclusief BTW is dit dus: 68,97 euro, maar deze BTW kan je dus terugvragen."
Wat is een e-mailadres van een hoge kwaliteit nou weer? XD
Ook komen er bogus onzin onderzoeksresultaat argumenten en foute vergelijkingen met echte bedrijven.
Ook mooie onzinargumenten over concurrentie waarom het maar voor 25 mensen zou zijn. Verder nog mooie beloftes die geen hout snijden. Daarnaast kan je geen BTW terugvragen als je illegaal geld zou verdienen naast je uitkering of reguliere baan zonder dit op te geven bij de belastingdienst en je te laten inschrijven als ZZP'er of bedrijf.

Het filmpje lijkt naar mijn idee bedoeld voor mensen die makkelijk illegaal geld willen verdienen en/of geen opleiding hebben (en dus niet makkelijk aan werk kunnen komen) of mensen met een uitkering die willen bijbeunen zonder echt moeite te hoeven doen voor geld en zonder de uitkering op te geven die met verstand op nul meteen hun hebzucht het laten overnemen en akkoord gaan met wat duidelijk oplichtingsonzin is.

Nog opvallender is dat op de pagina waar je je inschrijft ook staat dat je maandelijks moet betalen en dit staat nog een derde keer herhaald in hun voorwaarden.

Maar goed: TS had dit dus kunnen weten.
Beter zou zijn geweest om dit niet serieus te nemen. Natuurlijk werken dat soort dingen niet, want anders zou iedereen het wel doen, en waarom zouden zij er dan geld voor vragen, als ze zwemmen in het geld? Waarom zouden ze het überhaupt willen delen? Das toch niet logisch?!

Als je geld wil verdienen moet je gewoon legaal een echte baan zoeken en echt werk verrichten.

Link filmpje: http://www.moneymails.eu/moneymails-video-lp

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door renewouters »

Werkelijk ongelofelijk dat er mensen zijn die hier intrappen. En als het fout gaat hebben anderen het gedaan terwijl ze zelf verblind door veel geld stom gedaan hebben. Is het werkelijk zo moeilijk om na te denken?

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door aarie25 »

oh ja je verdient 250 euro aan 1000 email adressen, klinkt logisch :roll:
dat mensen in deze onzin in kunnen trappen, en dan aan een bedrijf 1 euro overmaken, zodat ze jou
rekeningnummer hebben. hoop dat je nu geen problemen krijgt, want als je er na 2 jaar pas vanaf kan, krijgt je nog wel een incassobureau achter je aan, want je moet dan nog 24 maanden betalen

nu hebben ze jou email adres ook, krijg je zeker ook spam van hun :D

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door Moneyman »

Iedere keer als ik deze topictitel langs zie komen, voel ik me (bijna) aangesproken :D

Ontopic: "als het te mooi is om waar te zijn, is het vrijwel nooit waar".

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door renewouters »

Moneyman schreef:Iedere keer als ik deze topictitel langs zie komen, voel ik me (bijna) aangesproken :D

Ontopic: "als het te mooi is om waar te zijn, is het vrijwel nooit waar".
Mijn vriendin is te mooi om waar te zijn, en zij is toch echt erg waar :-)

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vandaar dat "vrijwel" :wink:

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door henk51 »

Julie4444 schreef:Nu even gegoogled en wat blijkt? Ze beweren dat je snel veel geld kan verdienen door het versturen van spam. Op klachtencompas staat een klacht van een mevrouw die dacht wel even haar uitkering te behouden en dan dat erbij te doen (fraude much?), en zo zullen er wel meer zijn die denken met weinig moeite veel geld te kunnen incasseren.
Moneymails website schreef: Ontdek hoe jij € 2134,00/maand (part-time) kunt
verdienen met het MoneyMails vanuit huis.

Geen ervaring vereist
En om überhaupt iets te kunnen bekijken op de website moet je een e-mailadres geven.

Daar trap je toch niet in? :roll:

Vooral mensen die moeten rondkomen van een uitkering, die mensen zien alleen die 2134,00 euro voor paar uurtjes werk de rest lezen ze niet eens meer.Loggen in en betalen denken zij alleen die ene euro zonder te beseffen dat ze voor de tijd van 1 jaar bijna 60 euro per maand gaan betalen.Want door die ene euro gaan ze er akkoord mee. Zet zo'n site op en vind zo'n 1000 inschrijvers heb je toch mooi 56000 euro per maand op je rekening. Je zult nog versteld staan hoeveel mensen met euro tekens in hun ogen erin trappen.

gr Henk

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door Julie4444 »

aarie25 schreef:oh ja je verdient 250 euro aan 1000 email adressen, klinkt logisch :roll:
dat mensen in deze onzin in kunnen trappen, en dan aan een bedrijf 1 euro overmaken, zodat ze jou
rekeningnummer hebben. hoop dat je nu geen problemen krijgt, want als je er na 2 jaar pas vanaf kan, krijgt je nog wel een incassobureau achter je aan, want je moet dan nog 24 maanden betalen

nu hebben ze jou email adres ook, krijg je zeker ook spam van hun :D
Nee, het idee is dat je meer dan €2000 verdient met 30 minuutjes werk per dag, wat snel 10 minuutjes werk per dag wordt, waarna je natuurlijk iemand anders snel kan aannemen om dit voor je te doen waardoor je unlimited gratis geld hebt.

De 1000 e-mailadressen "van hoge kwaliteit" krijg je om vol te spammen (lees: aan de slag kan die 2K te verdienen door ze vol te spammen) en die geven ze je gratis. Die zouden een "waarde" hebben van €250.
henk51 schreef:
Julie4444 schreef:Nu even gegoogled en wat blijkt? Ze beweren dat je snel veel geld kan verdienen door het versturen van spam. Op klachtencompas staat een klacht van een mevrouw die dacht wel even haar uitkering te behouden en dan dat erbij te doen (fraude much?), en zo zullen er wel meer zijn die denken met weinig moeite veel geld te kunnen incasseren.
Moneymails website schreef: Ontdek hoe jij € 2134,00/maand (part-time) kunt
verdienen met het MoneyMails vanuit huis.

Geen ervaring vereist
En om überhaupt iets te kunnen bekijken op de website moet je een e-mailadres geven.

Daar trap je toch niet in? :roll:

Vooral mensen die moeten rondkomen van een uitkering, die mensen zien alleen die 2134,00 euro voor paar uurtjes werk de rest lezen ze niet eens meer.Loggen in en betalen denken zij alleen die ene euro zonder te beseffen dat ze voor de tijd van 1 jaar bijna 60 euro per maand gaan betalen.Want door die ene euro gaan ze er akkoord mee. Zet zo'n site op en vind zo'n 1000 inschrijvers heb je toch mooi 56000 euro per maand op je rekening. Je zult nog versteld staan hoeveel mensen met euro tekens in hun ogen erin trappen.

gr Henk
Dat had ik door ja. xD
Bijzonder dat zoveel mensen met oogkleppen op klakkeloos voor dat soort overduidelijke oplichting vallen... en dan ook nog niet eens doorhebben waar ze nou eigenlijk mee akkoord zijn gegaan, ook al staat dit heeeeeel erg duidelijk aangegeven.

16again
Berichten: 16112
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door 16again »

Voor degene die er toch ingetrapt zijn:

Voer alles gewoon volgens instructie uit. Indien je de eerste maand geen 2134,- verdient, ontbind dan de overeenkomst wegens wanprestatie en misleiding.
Blokkeer hun rekeningnummer!

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door aarie25 »

Julie4444 schreef:
aarie25 schreef:oh ja je verdient 250 euro aan 1000 email adressen, klinkt logisch :roll:
dat mensen in deze onzin in kunnen trappen, en dan aan een bedrijf 1 euro overmaken, zodat ze jou
rekeningnummer hebben. hoop dat je nu geen problemen krijgt, want als je er na 2 jaar pas vanaf kan, krijgt je nog wel een incassobureau achter je aan, want je moet dan nog 24 maanden betalen

nu hebben ze jou email adres ook, krijg je zeker ook spam van hun :D
Nee, het idee is dat je meer dan €2000 verdient met 30 minuutjes werk per dag, wat snel 10 minuutjes werk per dag wordt, waarna je natuurlijk iemand anders snel kan aannemen om dit voor je te doen waardoor je unlimited gratis geld hebt.

De 1000 e-mailadressen "van hoge kwaliteit" krijg je om vol te spammen (lees: aan de slag kan die 2K te verdienen door ze vol te spammen) en die geven ze je gratis. Die zouden een "waarde" hebben van €250.
2000 euro per maand in 30 minuten, terwijl mensen 40 uur per week moeten werken om minder in de maand te verdienen. sommige mensen trappen ook overal in

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door renewouters »

aarie25 schreef: 2000 euro per maand in 30 minuten, terwijl mensen 40 uur per week moeten werken om minder in de maand te verdienen. sommige mensen trappen ook overal in
Precies. En mensen die echt 2000 euro in 30 minuten kunnen verdienen kunnen dat alleen maar omdat ze iets kunnen wat maar heel weinig mensen kunnen. En daar hoort spam versturen niet bij lijkt me.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als dit "bedrijf" daadwerkelijk dit zo verteld - zijn ze illegaal bezig (kom er maar in ACM).
Daarnaast denk ik niet dat belastingen worden betaald over hun inkomsten (Hallo, FIOD / Belastingdienst).
En oproepen naar anderen om illegaal bezig te zijn (spammen)... (Hallo politie?)

Echt - als mensen zich hier voor opgeven - heb ik geen medelijden met alle afschrijvingen etc.
Daar vraag je dan zelf om.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door Quark »

Zolang mensen bij het zien van euro tekens, hun gezond verstand verliezen, blijven oplichters bestaan.

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: Moneymails

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Als je zo'n mail krijgt weet je toch dat er iets niet klopt? Als het allemaal zo simpel was, dan zou haast niemand nog meer hard gaan werken. Bakken geld verdienen en er bijna niks voor doen, dat bestaat praktisch niet. Tenminste, als je dit op een legale wijze wil doen.

Gesloten