LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Honor 6 plus barst spontaan

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
THEALPHA
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2015 17:27

Honor 6 plus barst spontaan

Ongelezen bericht door THEALPHA »

Hoi,

Afgelopen donderdag (30 juli) heb ik een telefoon ontvangen van studentmobiel. Het gaat hierbij om een Honor 6 Plus. Toestel zag er bij het uitpakken prima en onbeschadigd uit.

Alleen toen ik twee dagen later de telefoon in handen had en aanzette, ontstond er een spontane barst in het scherm, de barst liep van rechtsboven tot linksonder, later op de avond bleek de barst zich ook aan de onderkant te hebben uitgebreid, ook nu zonder dat ik het toestel had aangeraakt.

Ik besloot de verkoper middels een mail meteen op de hoogte te stellen, toen ik als reactie erop een standaard-email over reparatie service kreeg besloot ik te bellen. Uit het gesprek bleek dat ik blijkbaar in de DOA-Procedure zat en ik het toestel op moest sturen waarna de fabrikant ging kijken of hoe de schade was ontstaan en ik een nieuw toestel krijg aangeboden mocht het zo zijn dat het geen gebruikers schade betreft.

Vandaag kreeg ik een nogal aparte mail waarin stond dat eventuele onderzoekskosten in rekening konden worden gebracht. Aangezien het volgens mij gewoon een garantiekwestie is belde ik opnieuw met studentmobiel.

Een, overigens zeer behulpzame, medewerker legde me uit dat Honor zeer waarschijnlijk garantie zou weigeren omdat het een bij hun onbekend probleem zou zijn. Na een vrij lang gesprek bleek volgens hem dat het voor mij het beste zou zijn om akkoord te gaan met een reparatieonderzoek, maar er wel bij te vermelden dat ik niet van plan ben te betalen. Aldus geschiedde en inmiddels heb ik een bericht van studentmobiel dat het toestel wordt opgestuurd naar Dynafix.

Nu is mijn vraag, wat kan ik doen als Honor toch besluit om niet te vergoeden? Dat zijn ze binnen zes maand toch gewoon verplicht??

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Honor 6 plus barst spontaan

Ongelezen bericht door aarie25 »

glas schade wordt meestal niet vergoed. ze zullen zeggen dat het door val schade is ontstaan.
wat meestal ook het geval is. maar misschien heb je geluk en vergoeden ze het wel

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Honor 6 plus barst spontaan

Ongelezen bericht door tijger1 »

En als het geen gladschade is, dan wordt het bij Dynafix wel waterschade die voor eigen rekening is.

Studentmobiel moet aantonen dat het uw eigen schuld is. Met Honor hebt u niets te maken.

U hebt dat ding toch bij Studentmobiel gekocht? Bij schade in de eerste zes maanden moet de leverancier, dus Studentmobiel bewijzen dat het uw schuld is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Honor 6 plus barst spontaan

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inderdaad, studentmobiel is de verkoper en aangezien u binnen 6 maanden een defect constateerd gaat de wet er van uit dat het defect al bij levering aanwezig was. Verwijs naar art. 7:18 sub 2 daarin staat het duidelijk vermeld.

Laat Studentmobiel dus maar bewijzen dat u het toestel heeft laten vallen, of u er iets mee heeft gedaan wat niet hoor en waardoor dit defect is ontstaan.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Honor 6 plus barst spontaan

Ongelezen bericht door aarie25 »

tijger1 schreef:En als het geen gladschade is, dan wordt het bij Dynafix wel waterschade die voor eigen rekening is
daar heb je gelijk in, komt teveel voor dat mensen ineens waterschade hebben, ze willen gewoon
geen garantie uitbetalen en doen er alles aan om er onder uit te komen

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Honor 6 plus barst spontaan

Ongelezen bericht door renewouters »

Waterschade (of zweetschade, maar dat is hetzelfde) komt ook veel voor. Moet je maar eens op een warme dag je telefoon in een broekzak doen, zeker als je een broek van een niet al te dikke stof hebt.

THEALPHA
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2015 17:27

Re: Honor 6 plus barst spontaan

Ongelezen bericht door THEALPHA »

Inmiddels een reactie +rekening ontvangen, ik ga dus maar even bellen met studentmobiel. Bedankt voor alle hulp en mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik dat graag

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Honor 6 plus barst spontaan

Ongelezen bericht door tijger1 »

Lees bijvoorbeeld eens hier en sla ze daarmee om de oren..

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oduct.html

THEALPHA
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2015 17:27

Re: Honor 6 plus barst spontaan

Ongelezen bericht door THEALPHA »

Hoi Allemaal,

Ik heb nogmaals gebeld, studentmobiel blijft erbij dat het aan mij ligt en verwijst naar de conclusie van Dynafix waar ze een enorm groot vertrouwen in hebben, nu heb ik aan de de vrouw aan de telefoon gevraagd of er een uitgebreid onderzoeksrapport is en dat ging ze nakijken voor me en opsturen. Ze gaf daarnaast aan dat ik een klachtenbrief aan hen moest mailen waarna aftersales er mee bezig gaat.

Hebben jullie nog tips over wat ik in die brief moet zetten? Ik heb op internet bijvoorbeeld nog een uitspraak van de rechtbank gevonden: http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 012:BV3827. En verder zie ik op deze site ook de klachtenbrief staan die gebruikt wordt bij de xperiatelefoons van Sony. Maar als jullie nog bruikbare tips hebben hoor ik het graag!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Honor 6 plus barst spontaan

Ongelezen bericht door tijger1 »

Neem eens contact op met Consuwijzer.

Gesloten