LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
klokkenluider2.0
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2015 13:40

Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door klokkenluider2.0 »

Marktplaats schiet wat betreft eerlijkheid zwaar te kort als het gaat om eerlijk adverteren.
Wij hebben een eigen bedrijf en adverteren in admarkt op marktplaats en betalen hier behoorlijk wat geld voor per maand.
Nu zijn er aanbieders die onder diverse namen en adressen allemaal advertenties plaatsen die eigenlijk dus dubbel geplaatst zijn maar door de marktplaats controle heen schieten.
Ik heb talloze keren contact gehad met Marktplaats.nl om dit aan de kaak te stellen, maar telkens hoor je het zelfde "u moet op het knopje meld aan marktplaast drukken en dan uw klacht melden" helaas heb ik dit de afgelopen 3,5 jaar volgehouden elke dag weer advertentie nrs erbij maar tevergeefs.
Marktplaats.nl is compleet vervuild.
Klanten denken dat ze keuze hebben uit meerdere aanbieders maar in werkelijkheid komen ze telkens bij een en dezelfde persoon.
En wij maar betalen!!!!!
Ook marktplaats help en klachtenafdeling heeft gezegd te zullen helpen maar tot op heden helemaal niets.
Ik ga het nu via jullie proberen en anders op anders forums en media omdat ik het zo oneerlijk vind en zo me best heb gedaan de afgelopen 3,5 jaar om marktplaat te "helpen" zoals ze dit noemen als je het meld aan marktplaats knopje indrukt.
dat het voor mij nu een prestige kwestie is geworden om dit opgelost te krijgen.
Graag hoor ik of er meer ondernemers en adverteerders zijn die hier last van hebben en financieel worden gedupeerd dan kunnen wij ons samen strek maken.
Ik hoop ook dat het radarteam hier wat in kan betekenen.
Mvg
Klokkenluider2.0

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door Guardian72 »

De enige optie is om MP te verlaten.

Daarnaast - voor de gewone consument is het ook niet meer leuk - want veel bedrijven vervuilen de resultaten met hun "bezorgd ook in [woonplaats]".
Of als je zoekt naar iets dat mensen gratis af te halen aanbieden komen weer die bedrijven die "gratis" bezorgen...

Het van de consument voor de consument idee van MP word door deze bedrijven behoorlijk onderuit gehaald.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben eigenlijk alle bedrijven op marktplaats spuugzat, sorry hoor. Niet alleen alle adverteerders, maar ook de reageerders die in werkelijkheid een bedrijf zijn, en proberen mij een poot uit te draaien.

Ik ben ook al die figuren zat die een bod doen, en vervolgens niets meer van zich laten horen.

Dan heb je van die figuren voor wie niets goed genoeg is. Kunnen ze een bank voor bijna niks ophalen, krijg je weer gemekker dat de kleur niet goed is. Moet niet donkerblauw zijn, maar zwart.

En waar ik helemaal niet goed van wordt, is van consumenten die voor hun spulletjes de hoofdprijs willen hebben. Oftewel: wat een handelaar vraagt, kunnen hun ook wel vragen, liefst nog een heel stuk meer.

95% Van het aanbod is gewoon geen reëel aanbod. En 95% van de 'kopers' zijn geen kopers.

Verder, beste topicstarter, dit is een forum voor consumenten. Niet voor bedrijven. Als je de huisregels hier had gelezen, had je geweten dat je dit topic niet mocht openen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door ruud_a »

Guardian72 schreef:De enige optie is om MP te verlaten.

Daarnaast - voor de gewone consument is het ook niet meer leuk - want veel bedrijven vervuilen de resultaten met hun "bezorgd ook in [woonplaats]".
Of als je zoekt naar iets dat mensen gratis af te halen aanbieden komen weer die bedrijven die "gratis" bezorgen...

Het van de consument voor de consument idee van MP word door deze bedrijven behoorlijk onderuit gehaald.
Dat consument voor consument idee is al jaren verleden tijd.
Het is gewoon een advertentie site voor bedrijven.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door renewouters »

ruud_a schreef: Dat consument voor consument idee is al jaren verleden tijd.
Het is gewoon een advertentie site voor bedrijven.
Valt wel mee: gewoon doorbladeren naar pagina 2 of 3 en je hebt de consumentenadvertenties. Ik koop en verkoop nog steeds naar volle tevredenheid via Marktplaats. Je moet alleen niet als een kip zonder kop daar rond gaan lopen. Maar dat geldt voor het hele leven....

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik weet wel zeker dat MP het alleen maar aanmoedigt om onder zo veel mogelijk namen te adverteren... KASSA!

Zorg dat uw product gewoon goed te vinden is op vergelijkings- of zoeksites...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:Verder, beste topicstarter, dit is een forum voor consumenten. Niet voor bedrijven. Als je de huisregels hier had gelezen, had je geweten dat je dit topic niet mocht openen.

Alsof ieder nieuw lid de huisregels leest :roll:

Ik zie het anders, TS komt als bedrijf op voor consumenten welke besodemietert worden door MP.
Tis maar net hoe je leest.
Klanten denken dat ze keuze hebben uit meerdere aanbieders maar in werkelijkheid komen ze telkens bij een en dezelfde persoon.
En wij maar betalen!!!!!
Ook marktplaats help en klachtenafdeling heeft gezegd te zullen helpen maar tot op heden helemaal niets.
Ik ga het nu via jullie proberen en anders op anders forums en media omdat ik het zo oneerlijk vind

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vogels schreef:
klokkenluider2.0 schreef:Marktplaats schiet wat betreft eerlijkheid zwaar te kort als het gaat om eerlijk adverteren.
Wij hebben een eigen bedrijf en adverteren in admarkt op marktplaats en betalen hier behoorlijk wat geld voor per maand.
Nu zijn er aanbieders die onder diverse namen en adressen allemaal advertenties plaatsen die eigenlijk dus dubbel geplaatst zijn maar door de marktplaats controle heen schieten.
Ik heb talloze keren contact gehad met Marktplaats.nl om dit aan de kaak te stellen, maar telkens hoor je het zelfde "u moet op het knopje meld aan marktplaast drukken en dan uw klacht melden" helaas heb ik dit de afgelopen 3,5 jaar volgehouden elke dag weer advertentie nrs erbij maar tevergeefs.
Marktplaats.nl is compleet vervuild.
Klanten denken dat ze keuze hebben uit meerdere aanbieders maar in werkelijkheid komen ze telkens bij een en dezelfde persoon.
En wij maar betalen!!!!!
Ook marktplaats help en klachtenafdeling heeft gezegd te zullen helpen maar tot op heden helemaal niets.
Ik ga het nu via jullie proberen en anders op anders forums en media omdat ik het zo oneerlijk vind en zo me best heb gedaan de afgelopen 3,5 jaar om marktplaat te "helpen" zoals ze dit noemen als je het meld aan marktplaats knopje indrukt.
dat het voor mij nu een prestige kwestie is geworden om dit opgelost te krijgen.
Graag hoor ik of er meer ondernemers en adverteerders zijn die hier last van hebben en financieel worden gedupeerd dan kunnen wij ons samen strek maken.
Ik hoop ook dat het radarteam hier wat in kan betekenen.
Mvg
Klokkenluider2.0
Dit forum is voor consumentenkwesties. Jij bent in dit geval geen consument.

Bovendien behoor jij precies tot die doelgroep die ik liever helemaal niet op MP zie.

Leg je beklag neer bij MP......kan je vast vertellen dat die er niets aan doet want bedrijven adverteren op MP is inkomsten voor MP.
Niet voor niets zijn steeds meer rubrieken betaald geworden voor consumenten.

Ik gebruik steeds meer de facebook optie - wat de gek ervoor geeft -

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
witte angora schreef:Verder, beste topicstarter, dit is een forum voor consumenten. Niet voor bedrijven. Als je de huisregels hier had gelezen, had je geweten dat je dit topic niet mocht openen.

Alsof ieder nieuw lid de huisregels leest :roll:

Ik zie het anders, TS komt als bedrijf op voor consumenten welke besodemietert worden door MP.
Tis maar net hoe je leest.
Klanten denken dat ze keuze hebben uit meerdere aanbieders maar in werkelijkheid komen ze telkens bij een en dezelfde persoon.
En wij maar betalen!!!!!
Ook marktplaats help en klachtenafdeling heeft gezegd te zullen helpen maar tot op heden helemaal niets.
Ik ga het nu via jullie proberen en anders op anders forums en media omdat ik het zo oneerlijk vind
yeah right. Er komt iemand aan zijn centen... Eigenbelang dus.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Teunbosseman schreef:
witte angora schreef:Verder, beste topicstarter, dit is een forum voor consumenten. Niet voor bedrijven. Als je de huisregels hier had gelezen, had je geweten dat je dit topic niet mocht openen.

Alsof ieder nieuw lid de huisregels leest :roll:

Ik zie het anders, TS komt als bedrijf op voor consumenten welke besodemietert worden door MP.
Tis maar net hoe je leest.
Klanten denken dat ze keuze hebben uit meerdere aanbieders maar in werkelijkheid komen ze telkens bij een en dezelfde persoon.
En wij maar betalen!!!!!
Ook marktplaats help en klachtenafdeling heeft gezegd te zullen helpen maar tot op heden helemaal niets.
Ik ga het nu via jullie proberen en anders op anders forums en media omdat ik het zo oneerlijk vind
yeah right. Er komt iemand aan zijn centen... Eigenbelang dus.

Ja duh natuurlijk is ook eigenbelang. Maar wel op een manier welke ik kan waarderen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan ben je tot nu toe een van de uitzonderingen. Ook ik irriteer me mateloos aan al die commerciële zooi en ga niet de moeite doen om die eerste voorbij te scrollen. Dan maar geen marktplaats. Ze verpesten het dus voor de rest.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:Dan ben je tot nu toe een van de uitzonderingen. Ook ik irriteer me mateloos aan al die commerciële zooi en ga niet de moeite doen om die eerste voorbij te scrollen. Dan maar geen marktplaats. Ze verpesten het dus voor de rest.

Eens dat die commerciele zooi irritant is maar ik scroll dus daar wel aan voorbij als ik naar iets opzoek ben voor een leuk prijsje.

Als ik bv een tweedehands scooter wil dan scroll ik zo door naar de particulieren. Aan de andere kant ben ik ook wel eens geholpen door een bedrijf welke op MP adverteerd. Dit onderdeel werd door consumenten on evenredig hoog geprijsd en voor 1/3 van de prijs had ik hem nieuw

Dat sommige het verpestten voor de rest ook eens. Net als die proggies welke ervoor zorgen dat je weer boven aan staat met je advertentie.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vogels schreef:
Teunbosseman schreef: Leg je beklag neer bij MP......kan je vast vertellen dat die er niets aan doet want bedrijven adverteren op MP is inkomsten voor MP.
Wat een nutteloze opmerking. Zoals MP nu bezig is, gaat MP vanzelf naar de kl*te, net als Ebay http://tweakers.net/nieuws/100957/ebay- ... banen.html

Ik koop en verkoop nog steeds mijn spullen op MP, maar pik de opkopers met hun z.g. kringloopwinkeltjes er zo uit. Daar koop ik niks van (vragen de hoofdprijs) en daar verkoop ik niks aan.
[Aanvallende opmerkingen verwijderd door de moderator] ook ik en de 1,3 MILJOEN bezoekers per dag welke gebruik maken van MP, zie ik MP voorlopig nog niet naar de kl*te gaan. Ebay is een heel ander verhaal en ook die zie ik voorlopig nog niet naar de kl*te gaan.....

En daarom schreef ik ook -->
maar ik scroll dus daar wel aan voorbij als ik naar iets opzoek ben voor een leuk prijsje.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 aug 2015 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende opmerkingen verwijderd

stofzuigertje

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als een bedrijf onder meerdere handelsnamen hetzelfde product aanbied mag dat toch gewoon.....

En als je het niet met bepaalde leveranciers eens bent en ze doen niet. gewoon info vragen en dat is werk en dan niets kopen en dat kost veel dus stoppen ze wel...

U mag ook meerdere namen in telefoonboek opzoeken en daar een gratis mail adres bij maken bij Gmail, Hotmail of wie dan ook.....
Dat helpt soms meer dan reguliere protest...

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: Marktplaats vervuild door meerdere accounts voor 1 product

Ongelezen bericht door gordr »

Ik ben het helemaal met TS eens en ik wil nog wel een stap verder gaan: Marktplaats is een ramp voor de online handel in Nederland. Je hebt het alleen niet door als je in Nederland woont.
Ik ben echt een adopter geweest van het online bestellen. Toen ik nog in Nederland woonde bestelde ik ook vrijwel alles online, op de dagelijkse boodschappen na. Maar Marktplaats was op alle fronten onbetrouwbaar en zeer oplichtingsgevoelig. Je moest het gewoon zelf gaan ophalen, dus het is feitelijk een landelijke marktplaats die lokaal bruikbaar is.
6 jaar geleden verhuisde ik net over de grens aan oostelijke zijde en het was een verademing. E-bay vooral, desnoods Amazon of andere soortgelijke marktplaatsen. Ik weet wel dat Marktplaats allang is overgenomen door E-bay, maar kennelijk is Nederland te klein om MP eruit te gooien en alles te focussen op E-bay.
Duitse commerciële aanbieders op E-bay (wel even naar de ratings kijken bij partikulieren) zijn zeer betrouwbaar. Ik bestel wekelijks ook wel wereldwijd in China, Hongkong of de Phillipijnen (verzending duurt 6-8 weken).
Nederland zit opgescheept met MP. Onbetrouwbaar, wordt overspoeld met commerciële advertenties die je niet kunt filteren, geen goede betrouwbare betalingssystemen, MP die niet actief onderzoek doet naar oplichters en vele oplichters actief. MP is niet veel meer dan dat prikbord bij de supermarkt waar wat advertenties op staan.
En wordt E-bay dan niet te machtig? Jazeker wel! De kosten voor advertenties gaan omhoog, nooit omlaag, en er is een aanhoudend groeiende aversie tegen E-bay en Amazon. Dat krijg je in een gezonde online markt, dan verschuift een deel weer naar andere aanbieders. En daar loopt Nederland al 2 stappen achter, met dat stomme Marktplaats.nl
Commerciële partijen zoals TS moeten bijna wel op MP in Nederland. Ik raad TS aan uit te zoeken wat verzending naar Duitsland kost en gewoon de duitse markt op te gaan (met een geverifiëerd paypal-account), die is veel groter en ook veel meer gewend aan online bestellen. Je mag in Nederland dan de snelste verbindingen hebben, de online handel blijft enorm achter. Maar ja, dat hebben de meeste Nederlanders niet door, want die gebruiken schoorvoetend MP.

Gesloten