LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlast door buren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door moederslink »

PatrickW89 schreef:Vannacht was het weer zo ver, kwart voor twee 's nachts stond de tv nog luid door de kamer te schallen. Uit pure frustratie is mijn vriendin op de grond gaan stampen. Toen werd er naar boven geschreeuwd of wij wel even konden stoppen met die herrie :shock:.
En dit soort aso reacties is het gevolg, laat staan dat je er politie bij durft te halen.
En zo kan het gierend uit de klauwen lopen. My Lord....je bent er maar mooi klaar mee!
Ik hoop voor TS dat de woonconsulent iets kan betekenen , hoop doet leven , maar de praktijk werkt helaas anders. En een overlastpleger uit huis zetten , nou daar gaan tig procedures en tijden over heen.
Ik wens jullie wijsheid/ geduld en uithoudingsvermogen en een beetje boel geluk!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door ciske »

laat staan dat je er politie bij durft te halen
Waarom zou je niet? Als daar bedreigingen op komen weer bellen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:
laat staan dat je er politie bij durft te halen
Waarom zou je niet? Als daar bedreigingen op komen weer bellen.
Heb dat ook meegemaakt. Loeiharde muziek (zal de rest van de overlast even buiten beschouwing laten): politie kwam wel degelijk maar....door de muziek hoorden ze de bel niet. Was punt 1 voordeel voor me. Verder, door politie, een afspraak moeten maken met WBV, wijkagent en de 'muziekliefhebbers'. Om de tafel gezeten. Beloofden rustig te zijn, ging paar weken goed totdat... Daarna weer hetzelfde liedje. De WBV heeft toen ultimatum gesteld: nog 1 klacht en ze konden vertrekken. Ze wonen er nog steeds, heb geen overlast meer. (En ben zelfs op kraambezoek geweest): met cadeautje! Dus het kan wel.

@Miepje1, groot compliment voor hoe je het hebt aangepakt. Klasse.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door olaf79 »

PatrickW89 schreef:Vannacht was het weer zo ver, kwart voor twee 's nachts stond de tv nog luid door de kamer te schallen. Uit pure frustratie is mijn vriendin op de grond gaan stampen. Toen werd er naar boven geschreeuwd of wij wel even konden stoppen met die herrie :shock:.
Hoe begrijpelijk ook, dat kun je dus beter niet doen. Dat stampen kunnen anderen ook weer last van hebben. Je kunt het beste het geluid opnemen en een decibelmeter gebruiken. Dan heb je bewijs.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dankjewel Tenormin. Jij ook goed gedaan, met kraamcadeautje... Heb ik ook geprobeerd maar na 2 keer niet eens binnengelaten te zijn heb ik het maar laten zitten. Ik gooi nog wel kerstkaarten in de bus :wink: , en vorig jaar kreeg ik ineens van een paar minder leuke buren áchter ons een kerstkaart terug...
Hoe gek kan het lopen.
Ik hoop echter dat we snel iets horen van TS, want 's nachts de tv van je buren horen is toch wel heel erg.

PatrickW89
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 aug 2015 14:29

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door PatrickW89 »

Even een korte update: vanochtend een heel snel gesprek gehad met de woonconsulent en warempel: waarschijnlijk binnenkort een ander huis. In ieder geval wordt er naar een oplossing voor ons gezocht waarin wij zo snel mogelijk verlost zijn van de overlast. Dan wel een andere woning, dan wel urgentie. Er wordt aan een oplossing gewerkt.

Dit geeft voor mij toch wel aan dat de overlast echt niet tussen mijn oren zit en dat de wbv hier al geruime tijd van wist. Er is namelijk ook aangegeven dat zodra wij uit de woning vertrokken zijn er nieuwe stappen tegen de overlastgevers gepland staan, maar aangezien dat nog wel even kan duren is de snelste oplossing ons een andere woning geven.

Dit had ik echt niet verwacht en ben ook echt verbaast. Ik hou uiteraard nog een slag om de arm, maar de eerste signalen zijn positief.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door tenormin »

PatrickW89 schreef:Even een korte update: vanochtend een heel snel gesprek gehad met de woonconsulent en warempel: waarschijnlijk binnenkort een ander huis. In ieder geval wordt er naar een oplossing voor ons gezocht waarin wij zo snel mogelijk verlost zijn van de overlast. Dan wel een andere woning, dan wel urgentie. Er wordt aan een oplossing gewerkt.

Dit geeft voor mij toch wel aan dat de overlast echt niet tussen mijn oren zit en dat de wbv hier al geruime tijd van wist. Er is namelijk ook aangegeven dat zodra wij uit de woning vertrokken zijn er nieuwe stappen tegen de overlastgevers gepland staan, maar aangezien dat nog wel even kan duren is de snelste oplossing ons een andere woning geven.

Dit had ik echt niet verwacht en ben ook echt verbaast. Ik hou uiteraard nog een slag om de arm, maar de eerste signalen zijn positief.
Ben echt wel 'nieuwsgierig' hoe een en ander zich ontwikkeld: wilt u ons op de hoogte houden. Zou n.l. erg speciaal zijn dat u dan als urgent gezien zal worden. Maar hoop met u mee dat.....

PatrickW89
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 aug 2015 14:29

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door PatrickW89 »

Ik ben zelf ook echt verbaast hoe snel dit gaat en hoe meewerkend ze zijn. Misschien toch addertjes onder het gras, of misschien wisten ze al dat dit ging komen.. Vragen, vragen.

haljamar
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 sep 2014 00:47

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door haljamar »

Betaalt de WBV u ook de verhuiskosten eigenlijk bent u er ingeluisd door ze toch.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja het kan dus wel :D ..... urgentie krijgen , niet geschoten is altijd mis , ik schreef het immers al ; heel mooi en zeker opmerkelijk ! Er ligt dus wel degelijk een dossier vd overlastplegers + u heeft mazzel met de juiste consulente en misschien heeft u uw gezicht mee? :wink:
Fijn, en hou ons op de hoogte, ok?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door ciske »

PatrickW89 schreef:Ik ben zelf ook echt verbaast hoe snel dit gaat en hoe meewerkend ze zijn. Misschien toch addertjes onder het gras, of misschien wisten ze al dat dit ging komen.. Vragen, vragen.

Heb je het zwart op wit gekregen? Anders toch maar ff vragen.

organo
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 feb 2015 15:21

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door organo »

Je zou ook buurtbemiddeling, als die er is, kunnen inschakelen.

PatrickW89
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 aug 2015 14:29

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door PatrickW89 »

moederslink schreef:Tja het kan dus wel :D ..... urgentie krijgen , niet geschoten is altijd mis , ik schreef het immers al ; heel mooi en zeker opmerkelijk ! Er ligt dus wel degelijk een dossier vd overlastplegers + u heeft mazzel met de juiste consulente en misschien heeft u uw gezicht mee? :wink:
Fijn, en hou ons op de hoogte, ok?
Ja er schijnt een aardig dik dossier te liggen mer flink wat klachten van het hele complex. Ze zeiden ook datze het jammer vonden dat het huis aan ons verhuurd was terwijl er zo veel klachten liggen. De consulente wist ook direct waar het over ging, aangezien zij jaren aanspreek punt van de flat is geweest.

Hoewel ik niets liever wil, voelt het toch een beetje onterect dat wij als goedbedoelende huurders ons huis moeten verlaten en de overlastplegers lekker kunnen blijven zitten. Schijnbaar makkelijker voor ze.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou als er dan een dik dossier van de overlastplegers lag , hadden ze dat niet mogen/ kunnen verzwijgen!
En dan nu zeggen dat ze het jammer vinden :evil: Business hè? !
Jullie zitten er maar mooi mee, ik zou nu ook iets vd gemaakte kosten terug proberen te krijgen, om de pijn te verzachten.
Het is echt niet gemakkelijk om overlastplegers uit huis te zetten , daar gaat heel wat aan vooraf,
je leest het best vaak dat dat niet eenvoudig is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door ciske »

Hoewel ik niets liever wil, voelt het toch een beetje onterecht dat wij als goedbedoelende huurders ons huis moeten verlaten en de overlastplegers lekker kunnen blijven zitten. Schijnbaar makkelijker voor ze.
Is het ook , maar recht hebben en recht krijgen .....dat lukt vaak niet.

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door gordr »

Ik zal wel weer te praktisch zijn als ik zeg oordopjes en draadloze koptelefoontjes voor het TV kijken ??

Ik heb 25 jaar in een afbraak-flat gewoond en beiden meegemaakt: enorme aso's naast me en onder me mensen die zich ergerden aan elke voetstap die ik zette. Beiden vervelend. Ik heb gewoon een dikke isolerende laag onder de vloerbedekking gelegd en aangezien ik wel wat meer kan hebben dan de meeste anderen nooit geklaagd over het lawaai, want anderen waren me in grote getalen dan wel voor. Politie bellen zou ik al helemaal nooit doen, anderen deden dat met grote regelmaat, maar ja, dat helpt maar zeer tijdelijk. Gewoon een beetje aanpassen, zet je zelf de muziek ook gewoon harder en je vooral niet ergeren, want daar heb je alleen jezelf mee. Als je je al gaat ergeren aan spelende kinderen, dan ben je m.i. al een brug te ver. Ik vind het juist wel goed dat kinderen plezier hebben in hun leven en af-en-toe een beetje lawaai of kattekwaad hoort daar gewoon bij. Als je stilte wenst moet je op het kerkhof gaan wonen, niet in een flat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je stilte wenst moet je op het kerkhof gaan wonen, ...
Lijkt me heerlijk.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door renewouters »

PatrickW89 schreef:Even een korte update: vanochtend een heel snel gesprek gehad met de woonconsulent en warempel: waarschijnlijk binnenkort een ander huis. In ieder geval wordt er naar een oplossing voor ons gezocht waarin wij zo snel mogelijk verlost zijn van de overlast. Dan wel een andere woning, dan wel urgentie. Er wordt aan een oplossing gewerkt.
Voor jou is verhuizen uiteraard een oplossing, maar eigenlijk zouden die aso's daar weg moeten. Na jou komen er weer andere bewoners die dan weer dezelfde problemen krijgen. In Zuid-Europa liggen nog wel wat bootjes van mensen die net zijn aangekomen. Misschien een optie om de aso-buren die bootjes terug te laten varen...

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door gordr »

renewouters schreef:Voor jou is verhuizen uiteraard een oplossing, maar eigenlijk zouden die aso's daar weg moeten.
Dat ligt er een beetje aan.
Als het 1 of 2 aso's zijn waar een hele buurt last van heeft, dan is het handiger dat de aso's verhuizen. Is het een buurt vol aso's waar 1 of twee buren last van hebben, dan kunnen die buren beter verhuizen.
In onderhavige geval, zo gelezen dat er erg veel klachten lagen, is het handiger dat de aso's vertrekken. Als TS mag verhuizen, vraag ik me alleen af of die andere buren dat ook allemaal mogen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Overlast door buren

Ongelezen bericht door ciske »

Als TS mag verhuizen, vraag ik me alleen af of die andere buren dat ook allemaal mogen.
Wat dacht je zelf? het probleem gaat gewoon weer bij de volgende bewoner verder.

Gesloten