LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lg reparatie wasmachine

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
casper301982
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2012 13:54

lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door casper301982 »

Pfff, wat een gedoe. Wasmachine stuk .LG gebeld: afspraak monteur gemaakt. De monteur zei tot 3 keer toe dat ik 40 % korting kreeg op voorrijkosten en arbeid. Later bleek dat alleen te gelden als hij iets kon repareren. Ondanks de telefonische diagnose geen oplossing, dus geen korting. De reparatie was volgens de monteur te duur voor de machine. Vijf jaar , incl. deze, 4 reparaties en 1600 euro verder geen wasmachine meer. Binnen de garantie werd een nieuwe geweigerd. Hij voerde een urgentieverklaring in het systeem in. We zouden maandag uiterlijk dinsdag bericht krijgen . Het werd vrijdag. We zouden tegen betaling van 300 euro een nieuwe krijgen. Die konden we op donderdag of op zijn laatst vrijdag verwachten. Nou ,weer geen bericht . Dus na 3 weken nog geen wasmachine. Met klachten kan je ook nergens terecht. Bizar bedrijf LG.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Toch blijft u lang fan en volhouder, ik was na enkele maanden erachter dat LG geen deugdelijke wasmachine kan maken en dat is alweer ruim 10 jaar geleden.

Koop een oude Miele bv een bovenlader en zo was je zo weer 10 jaar voor ongeveer 100 euro goedkoper kan het niet en je hebt de beste wasmachine in huis.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door olaf79 »

Slobberbone schreef:Toch blijft u lang fan en volhouder, ik was na enkele maanden erachter dat LG geen deugdelijke wasmachine kan maken en dat is alweer ruim 10 jaar geleden.

Koop een oude Miele bv een bovenlader en zo was je zo weer 10 jaar voor ongeveer 100 euro goedkoper kan het niet en je hebt de beste wasmachine in huis.
En je betaalt je blauw aan water en electra omdat die dingen totaal niet zuinig zijn.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door tijger1 »

Nou dat valt wel mee en de was is schoon. Afgezien daarvan is water te geef.

casper301982
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2012 13:54

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door casper301982 »

[quote="snuffel1"]U moet LG niet bellen maar de verkoper van dit barrel. De verkoper kan wel iets betekenen want die wordt ook door LG belazerd omdat die het barrel aanprijst bij de verkoper als zijnde een super goede machine maar dit absoluut niet waar maakt. Mijn advies ga terug naar de verkoper en leg uit wat de LG monteur over de producten van zijn baas denkt want veel vertrouwen heeft de monteur in het product ook niet.
Dat is het probleem na 5 jaar zegt de verkoper ook de mazzel.En de toezegging is door LG gedaan.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door thecure »

casper301982 schreef:
snuffel1 schreef:U moet LG niet bellen maar de verkoper van dit barrel. De verkoper kan wel iets betekenen want die wordt ook door LG belazerd omdat die het barrel aanprijst bij de verkoper als zijnde een super goede machine maar dit absoluut niet waar maakt. Mijn advies ga terug naar de verkoper en leg uit wat de LG monteur over de producten van zijn baas denkt want veel vertrouwen heeft de monteur in het product ook niet.
Dat is het probleem na 5 jaar zegt de verkoper ook de mazzel.En de toezegging is door LG gedaan.
nee, die blijft verantwoordelijk

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Slobberbone »

olaf79 schreef:
Slobberbone schreef:Toch blijft u lang fan en volhouder, ik was na enkele maanden erachter dat LG geen deugdelijke wasmachine kan maken en dat is alweer ruim 10 jaar geleden.

Koop een oude Miele bv een bovenlader en zo was je zo weer 10 jaar voor ongeveer 100 euro goedkoper kan het niet en je hebt de beste wasmachine in huis.
En je betaalt je blauw aan water en electra omdat die dingen totaal niet zuinig zijn.

Juist wel zuinig,want vele Miele kun je direct op warm water aansluiten en zo haal je heel voordelig de zuinigste wasmachine in huis.

Tja water is wel iets meer maar wel schoon en dat kost ook bijna niets.

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door gordr »

Dat gezeur over die Mieles is onterecht. 1 ding is zeker: Miele is enorm duur in de aanschaf nieuw.

Van een wasmachine mag je verwachten dat die 10 jaar mee gaat. Gedurende die tijd heb je dus wettelijk garantie, maar na 5 jaar geen recht op een nieuwe. Je kunt dus ongeveer 50% van je aankoop claimen bij de leverancier, niet bij de fabrikant. De leverancier zou je moeten helpen en als t'ie dat niet doet: rechtsbijstandsverzekering inschakelen of een procedure starten.
Overigens 1600 euro kosten in vijf jaar is wel belachelijk veel. Ik heb 6 jaar geleden een refurbished (2-de hands dus) was-droog combinatie gekocht voor 400 euro en die doet het nog steeds perfect. Ik zou uit mijn vel springen als zo'n ding 1600 euro aan kosten zou opleveren in 5 jaar. Ik heb dan weliswaar geen gezin, dus ook geen bergen was. Ik kan me voorstellen dat het ondoenlijk wordt als je met een gezin 3 weken al niet kan wassen. Op naar de leverancier.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door tijger1 »

Een Miele duur? Wellicht, maar hij gaat wel probleemloos meer dan 20 jaar mee. Mijn beide vorige machines zijn ruimschoots volwassen geworden, toen dat nog pas op 21 jarige leeftijd was.

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door gordr »

tijger1 schreef:Mijn beide vorige machines zijn ruimschoots volwassen geworden, toen dat nog pas op 21 jarige leeftijd was.
Hè ja, laten we lekker gaan wassen met de techniek van 1994.
Kan natuurlijk wel, maakt mij ook nooit zoveel uit. Ik was zo weinig dat ik met elke redelijke machine zeker 15 jaar doe.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door tijger1 »

En wat is er tegen die techniek? Wassen is nog steeds gebaseerd op water, met de juiste temperatuur, zeeppoeder en beweging. Dat is alles.

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door gordr »

tijger1 schreef:En wat is er tegen die techniek? Wassen is nog steeds gebaseerd op water, met de juiste temperatuur, zeeppoeder en beweging. Dat is alles.
TV is gebaseerd op beeld en geluid, maar ik heb de beeldbuis-TV al lang geleden de deur uit gedaan.
Zoals gezegd, ik was weinig en mij boeit het wassen inderdaad ook niet zo, vandaar dat ik ook geen bakken geld uitgeef aan een machine. Anderen zullen wel gebruik maken van alle vernieuwde programma's, snufjes en besparinkjes. Bij mij is het simpel: was erin, knop indrukken en als tie klaar is moet het er schoon en (nagenoeg) droog weer uit komen. Strijken doe ik niet.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door tijger1 »

En weet u dat doet die machine van 1994 net zo goed, als eentje van nu, misschien nog wel beter.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Slobberbone »

gordr schreef:
tijger1 schreef:En wat is er tegen die techniek? Wassen is nog steeds gebaseerd op water, met de juiste temperatuur, zeeppoeder en beweging. Dat is alles.
TV is gebaseerd op beeld en geluid, maar ik heb de beeldbuis-TV al lang geleden de deur uit gedaan.
Zoals gezegd, ik was weinig en mij boeit het wassen inderdaad ook niet zo, vandaar dat ik ook geen bakken geld uitgeef aan een machine. Anderen zullen wel gebruik maken van alle vernieuwde programma's, snufjes en besparinkjes. Bij mij is het simpel: was erin, knop indrukken en als tie klaar is moet het er schoon en (nagenoeg) droog weer uit komen. Strijken doe ik niet.
Is ook zonde want beeldbuis ging ook zo 30 jaar mee en dat moet ik bij veel platte-schermen nog zien en de eerste betaalbare platte tv die mijn Philips hok van bijna 80 kilo weg speelt moet nog gemaakt worden :o

Laatste 50 jaar is er niet zo gek veel veranderd qua wasmachines, en zelf heb ik liever wat oudere verbruikt net wat meer water wat wasresultaten ten goede komt en minder kan op wasluis en andere stinkende varianten.

Ja en wat jij omschrijft moet ie hier ook doen en als de beste machine 10 jaar oud is en voor weinig te koop :D

stofzuigertje

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

??????????????????????????????????????????????????????????????????

TV kijken op een 5 jaar oude LG wasmachine of trommel kijken op 20 jaar oude Miele?

Ja, wel even bij Topic blijven graag!

De 10 jaar oude of meer LG was van andere generatie en net als eerste Samsung niet echt degelijk maar de huidige is totaal ander verhaal....

Zowel Samsung als LG waren ooit rotzooi maar nu niet meer, zuinige en betrouwbare en niets mis mee en veel verkocht en ook beter dan 20 jaar oude Miele....

Ja, een nieuwe Miele is beter maar verdien je dat ooit terug?

Verder het belangrijkste.... het type / model van deze LG ontbreekt dus was het de nieuwste of overjarige van 5 jaren terug?
Daarmee en een duidelijke beschrijving van de storing komen we verder dan het Miele is beter en TV kijken op glasbak verhaal!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door tijger1 »

Prima machine die LG, vijf jaar oud, al € 1.600 aan verspijkerd en nog doet-ie-het-niet.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Zowel Samsung als LG waren ooit rotzooi maar nu niet meer, zuinige en betrouwbare en niets mis mee en veel verkocht en ook beter dan 20 jaar oude Miele....

Geloof er niks van 20-30 jaar geleden maakt Miele echt top machines en is echt niet te vergelijken met die van nu van Samsung/LG die gaan echt nooit 20-30 jaar mee.

Niet enkel Miele maar Bosch en bepaalde types Aeg waren toen erg goed ik denk dat de wasmachines vroeger gewoon beter waren, nu hebben ze allemaal een geplande levensduur en die zal niet veel langer zijn dan 5 jaar.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door harkja »

Wat te denken van de kalkaanslag in deze tijd :?:

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door tijger1 »

harkja schreef:Wat te denken van de kalkaanslag in deze tijd :?:
Is de kalkaanslag in deze tijd anders, dan in een andere tijd?

Afgezien daarvan, opgeklopt probleem kalkaanslag. Er zijn maar weinig gebieden met echt hard water in Nederland,

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: lg reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

Slobberbone schreef:ik denk dat de wasmachines vroeger gewoon beter waren, nu hebben ze allemaal een geplande levensduur en die zal niet veel langer zijn dan 5 jaar.
En hiermee heb je denk ik de kern te pakken. Ik denk dat het nu (!!) niet zo gek veel meer uitmaakt welk merk je koopt, de kans dat je probleemloos 20+ jaar mee wast, lijkt me erg klein. Alleen al daarom vind ik een Miele veel te duur.

Gesloten