LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oase vijverpompen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
yvodor
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2015 11:36

Oase vijverpompen

Ongelezen bericht door yvodor »

Beste mensen,

Heeft er iemand slechte ervaringen met oase vijverpompen ? Ik namelijk wel. Hun garantie slaat nergens op. Je krijgt standaard 2 jaar garantie. Na registratie wordt deze verlengt naar 5 jaar. Ik heb op tijd van 12 jaar al vijf pompen versleten. Op aan slijtage onderhevige onderdelen krijg je GEEN garantie! Laat dit nu net de onderdelen zijn die bij de pompen elke keer defect gaan! Ik vraag me af of deze garantie op deze manier wel redelijk is.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Oase vijverpompen

Ongelezen bericht door tijger1 »

Kunt u dan niet beter een ander merk aanschaffen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Oase vijverpompen

Ongelezen bericht door crazyme »

yvodor schreef:Beste mensen,

Heeft er iemand slechte ervaringen met oase vijverpompen ? Ik namelijk wel. Hun garantie slaat nergens op. Je krijgt standaard 2 jaar garantie. Na registratie wordt deze verlengt naar 5 jaar. Ik heb op tijd van 12 jaar al vijf pompen versleten. Op aan slijtage onderhevige onderdelen krijg je GEEN garantie! Laat dit nu net de onderdelen zijn die bij de pompen elke keer defect gaan! Ik vraag me af of deze garantie op deze manier wel redelijk is.
Bij een auto krijg je ook geen garantie op versleten banden.

Of je de pomp gebruikt in een heldere en schone vijver of modderpoel maakt natuurlijk wel uit.

Een garantie van 5 jaar lijkt mij heel redelijk.

gosewijn
Berichten: 2895
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Oase vijverpompen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Welk type pomp heb je ?. Een pomp van 20,00 of van 200,00 euro zit een groot verschil in. En is het water erg vuil dan heb je een zware pomp nodig. Mijn pomp heeft 16 jaar ook in de winter konstant aangestaan.

yvodor
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2015 11:36

Re: Oase vijverpompen

Ongelezen bericht door yvodor »

Er liggen 2 pompen in, 1 van 6000 liter/h en een van 16000l/uur. Water is helder, geen modderpoel!
De pomp van 6000 liter heeft me € 421 gekost. Oase geeft op de rotor van de pomp GEEN garantie, of deze nu na 1 jaar of 4,5 jaar defect gaat. En dit onderdeel gaat nu elke keer kapot. Dit vind ik dus niet normaal. Normaal krijg je, volgens hen, binnen 48 uur bericht na een klacht. Na veel aandringen na 47 dagen een reactie ! Mijn reactie hierop is inmiddels ook alweer 8 dagen geleden

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Oase vijverpompen

Ongelezen bericht door crazyme »

yvodor schreef:Er liggen 2 pompen in, 1 van 6000 liter/h en een van 16000l/uur. Water is helder, geen modderpoel!
De pomp van 6000 liter heeft me € 421 gekost. Oase geeft op de rotor van de pomp GEEN garantie, of deze nu na 1 jaar of 4,5 jaar defect gaat. En dit onderdeel gaat nu elke keer kapot. Dit vind ik dus niet normaal. Normaal krijg je, volgens hen, binnen 48 uur bericht na een klacht. Na veel aandringen na 47 dagen een reactie ! Mijn reactie hierop is inmiddels ook alweer 8 dagen geleden
De vraag is : waarom gaat die rotor in uw situatie telkens stuk. Het kan natuurlijk omdat u troep heeft gekocht, maar er kan ook een andere oorzaak zijn : verkeerd gebruik.

In het eerste geval is uw verontwaardiging natuurlijk terecht.

Gesloten