LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] partneraansprakelijkheid

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
hansnl
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2004 12:37

partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door hansnl »

Mijn partner heeft recent verteld dat ze ook een Dexiaprobleem had. Ik wist nergens van.
Nu woon ik samen met een volledig geregelde zorgplicht in een notariele acte. Als zij failliet gaat ben ik ook de pineut. Als ik kijk op eegaverlies.nl echter dan geldt om onder de aansprakelijkheid van beiden uit te komen dat ik als geregistreerd partner ingeschreven zou moeten staan en dat is niet zo.

Klopt het dat ik dus op basis van de uitspraak van de rechter toch geen kans maak dat de schuld (van mijn partner) wordt kwijtgescholden ?

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door croosjes »

je kunt de vereniging schadeloosstelling of vereniging payback voor info.vragen over aandelenlease.De twee verenigingen verdedigen de belangen van de gedupeerden

Michiel Luidens

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

beide clubs vertegenwoordigen advocaten ik hoop dat er ook iemand met een inhoudelijk antwoord op de gestelde vraag komt.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door croosjes »

de vereniging stelt voor om een advocaat in de arm te nemen,betaling stop te zetten en in de verdediging te gaan,dus afwachten op het juiste moment een proces aan te spannen.Wordt je gedagvaard dan is de advocaat al in positie gebracht.
Laatst gewijzigd door croosjes op 10 okt 2004 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door pluutje »

Hansnl,

Voor zover mij is duidelijk geworden; ten tijde van het aangaan van het Dexia Leasecontract moet men gehuwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben om van de door u bedoelde vernietiging gebruik te kunnen maken.

Volgens mij heb ik het zo goed omschreven.

Advies, neem contact op met Payback of zoek een goede advocaat die ook bekend is met lease contracten.

Mvgr
Pluutje

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Hans,

De gezinsbeschermende bepalingen zijn op jou inderdaan niet van toepassing omdat er geen sprake was van een huwelijk of geregistreerd partnerschap toen jouw vriendin de aandelenlease overeenkomst aanging met de aanbieder. Aan rechterlijke uitspraken die daarover gaan hebben jij en je vriendin helemaal niets.

Dat staat los van de vraag of jouw vriendin niet zelf gronden heeft om wat tegen de overeenkomst te ondernemen. Daarvoor zal ze naar een advocaat moeten. En jij staat daar buiten omdat je geen partij bent bij de overeenkomst en geen beroep kunt doen op de gezinsbeschermende bepalingen.

Wat jij wel kunt doen? Misschien eens contact opnemen met de notaris die het samenlevingscontract opstelde. Je zegt pas na het aangaan van de samenlevings overeenkomst op de hoogte te zijn gekomen van de eerder door jouw vriendin gesloten aandelenlease overeenkomst, inclusief het enorme krediet dat daarmee gemoeid is. Dat contract was er al toen je de samenlevings overeenkomst sloot, maar jij was er niet van op de hoogte en hebt dus met een verkeerde voorstelling van (bepaalde) zaken die samenleveings overeenkoomst gesloten. Mogelijk zou dit aanleiding kunnen zijn voor het met terugwerkende kracht ongedaan maken van (bepaalde aspecten van) die samenlevingsovereenkomst of misschien ontbinding daarvan. Zou je kunnen navragen in elk geval. Dan kan jij niet meer formeel meegetrokken worden in haar financiele moeras. Maar aan de andere kant, zolang jullie samen zijn zal dat in praktijk toch wel zo zijn natuurlijk. Als zij straks financieel niets meer in jullie samenleving kan inbrengen, zul jij dat als haar partner toch binnen jullie samenleven gaan compenseren lijkt me. Maar goed. Ik zou als ik jou was eens kijken of die notariele akte, die samenlevings overeenkomst (m.b.t. financiele aspecten) niet op enige wijze aangetast kan worden.

Groet, Sara

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door HvdB »

Hee Sara, lekker ding.....ken je me nog?????? Het was gezellig in Utrecht he?

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door rust »

ja zeker, de H ufter van Dexia Bank

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door impact »

Ik ken mevrouw S. Etty niet persoonlijk, doch alleen uit haar vakkundige bijdragen aan dit forum.
Maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat een dame met de eruditie en het niveau van mevrouw Etty zou willen worden gezien in het gezelschap van zo'n proleet als HvdB.

Michiel Luidens

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Hoe je het ook wendt of keert, iedere vraag op dit forum loopt uit op een veldslag.

:D

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Sara


Leuk weer iets van je te horen


Joost

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Maar aan de andere kant, zolang jullie samen zijn zal dat in praktijk toch wel zo zijn natuurlijk. Als zij straks financieel niets meer in jullie samenleving kan inbrengen, zul jij dat als haar partner toch binnen jullie samenleven gaan compenseren lijkt me.
Natuurlijk compenseert Hans dat, mits een goede relatie. Maar het lijkt me een rustig gevoel als jouw deel van het bezit niet alsnog door Dexia opgeslokt kan worden. Het kan de gedwongen verkoop van een gezamenlijk gekocht huis voorkomen bijvoorbeeld. Dexia kan dan alleen de helft van de overwaarde claimen bij eventuele verkoop ooit. Bij 100% mede-aansprakelijkheid echter moet je de boel gedwongen verkopen, als het toevallig allemaal niet zo positief afloopt zoals iedereen natuurlijk wel hoopt. Dan gaat Hans zijn deel linea recta naar de schuldeiser van zijn partner. Dat geldt ook voor spaarrekeningen en overig bezit (bij beslaglegging bijvoorbeeld). Is dus toch een wereld van verschil! Kortom Hans compenseert dan misschien wel, maar gaat niet mee failliet! Lijkt me de moeite van het onderzoeken waard.
Dan kan jij niet meer formeel meegetrokken worden in haar financiele moeras.
Onderschat dat niet!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Hoe je het ook wendt of keert, iedere vraag op dit forum loopt uit op een veldslag

Dat is helemaal waar chieltje. Maar leg me nu eens uit waarom jij daar zo vaak aan meedoet. Soms zijn je bijdragen steekhoudend. Dan weer heel negatief. En ik kan me ook nog heel goed het bierviltje en de vogeltjesmarkt herinneren. Bovendien ben je geen gedupeerde, en lijkt het soms of je echt wil helpen. Wil je misschien gewoon de dubbele persoonlijkheid spelen, of heb je een dubbele persoonlijkheid? En nee je hoeft geen verantwoording af te leggen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

lfs Ad

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Ad,

Heb me vaak hetzelfde afgevraagd! Lijkt er op dat het jongetje van twee walletjes eet! Maar als je aan deze personen om de reden daarvan vraagt krijg je geen antwoord. Vreemd is dat!! Heel raar!!! 8)

Vrgr
pluutje

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door Janny »

Het kan de gedwongen verkoop van een gezamenlijk gekocht huis voorkomen bijvoorbeeld
Wanneer jullie samen een huis hebben gekocht , dan was de kwestie van een dexia lening so wie so aan de orde gekomen. Er vind bij het afsluiten van een hypotheek altijd een BKR controle plaats, en daar is vermeld dat we een xxxxx bedrag van Dexia hebben geleend (om aandelen te kopen). dit staat buiten het al of niet gerigistreed staan als wanbetaler door het staken van betalingen. Zelfs je stufie staat genoteerd. Daar is ook nikt mis mee. het beschermd je voor meer financiele schulden , die je niet kunt dragen.

Heb je geen huis samen gekocht dan bovenstaande uiteraard niet aan de orde. En ook niet als je bv zelf al een huis bezat en het alleen op uw naam staat.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door Willems »

Pluutje/Ad,

Er zijn nog een paar, die betaald worden en zijn aangesteld om anderen uit te schakelen van dit forum; eerst door stalking en onbeschofte provocatie. Nu zij inzien dat niet werkt, dan maar met vriendschapelijkheid en familiariteiten.
Noch de een noch de ander werkt. Waakzaamheid en alert zijn tegen slangen blijven een must!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Hoi Pluutje en Willems

Het fenomeen M.L reageerd inderdaad niet dus moeten we er toch maar van uitgaan dat er iets niet klopt. Hij heeft ook verdacht veel tijd om zich ergens mee bezig te houden waar hij verder geen belang bij heeft.
Dus wordt hij toch waarschijnlijk betaald door dexia, of is gewoon gespleten. En dat is alletwee gevaarlijk.

Lfs Ad

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Hoog tijd dat de Tros ingrijpt en bepaalde onruststoker(s) de toegang tot dit forum gaat ontzeggen.

Het drama is (wordt) te groot om nog langer geindoctrineerd te worden door mensen die geen enkel fatsoen hebben met hun negatieve spookverhalen.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door Willems »

Hoegstra,

Deel van de Tros zelf collaboreert , verwacht dus niets van!!

Annelease

Re: partneraansprakelijkheid

Ongelezen bericht door Annelease »

Willems, naam en toenaam!

Gesloten