LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 10

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

newmikey schreef:
jerwarm schreef:ik geloof niet in een gratis OS, ergens moet imho een adder zitten. Die gaan we vanzelf zien :wink:
Ik geloof wel in een gratis OS, al zo'n 15 jaar lang. Niet een produkt uit de MS stal trouwens. Ben het overigens met je eens over het hoe en waarom van de Win7/Win10 dual boot. Zelfde hardware en zelfde IP, bovendien met dezelfde PC is er geen breach of EULA.

LINUX. :idea: dat komt hier heel af en toe voor, als bootable medium. [thumbsup]

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door bprosman »

ip adres zie ik er niet bij staan, jij wel?
Zou ook wel lastig zijn als je je laptop eens een keer meeneemt naar je werk of vrienden.

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Wij hebben ook een dual boot gemaakt altijd makkelijk :lol:

http://www.howtogeek.com/197647/how-to- ... ws-7-or-8/

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

lies-oostveen schreef:Wij hebben ook een dual boot gemaakt altijd makkelijk :lol:

http://www.howtogeek.com/197647/how-to- ... ws-7-or-8/

Deze stappenplan is altijd al geweest en zo ken ik het maken van een Dual boot.
Daarom was mijn vraag eerder, er moet de vraag gesteld worden, waar wil je het andere OS installeren.

TS heeft mijn vraag niet beantwoord, dus het blijft voor mij een ratsel, dat de PC dit zelfstandig gemaakt heeft.

http://uploadenfoto.nl/pictures/9764a31 ... 32e7a9.jpg

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door hvff »

toeslagen schreef:
lies-oostveen schreef:Wij hebben ook een dual boot gemaakt altijd makkelijk :lol:

http://www.howtogeek.com/197647/how-to- ... ws-7-or-8/

Deze stappenplan is altijd al geweest en zo ken ik het maken van een Dual boot.
Daarom was mijn vraag eerder, er moet de vraag gesteld worden, waar wil je het andere OS installeren.

TS heeft mijn vraag niet beantwoord, dus het blijft voor mij een ratsel, dat de PC dit zelfstandig gemaakt heeft.

http://uploadenfoto.nl/pictures/9764a31 ... 32e7a9.jpg
Daarvoor heb ik geen verklaring, de uitleg van @jerwarm lijkt mij van toepassing. En TS is 89PB.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

hvff schreef:
toeslagen schreef:
lies-oostveen schreef:Wij hebben ook een dual boot gemaakt altijd makkelijk :lol:

http://www.howtogeek.com/197647/how-to- ... ws-7-or-8/

Deze stappenplan is altijd al geweest en zo ken ik het maken van een Dual boot.
Daarom was mijn vraag eerder, er moet de vraag gesteld worden, waar wil je het andere OS installeren.

TS heeft mijn vraag niet beantwoord, dus het blijft voor mij een ratsel, dat de PC dit zelfstandig gemaakt heeft.

http://uploadenfoto.nl/pictures/9764a31 ... 32e7a9.jpg
Daarvoor heb ik geen verklaring, de uitleg van @jerwarm lijkt mij van toepassing. En TS is 89PB.
Je hebt gelijk, heb mij vergist, maar jij hebt het topic gekaapt, dus het gaat over jou bericht.

De uitleg van jerwarm is voor mij niet plausibel, want zoals lies-oostveen al heeft geschreven, is dit de normale gang van zaken.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door hvff »

Ik heb niets gekaapt.....kijk maar: :D
Alvorens een nieuw topic te starten dienen gebruikers te controleren of er al soortgelijke topics op ons forum staan.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

hvff schreef:Ik heb niets gekaapt.....kijk maar: :D
Alvorens een nieuw topic te starten dienen gebruikers te controleren of er al soortgelijke topics op ons forum staan.
TS, dus 89PB, heeft het over, het installeren van W10.

Jij hebt het over een dual boot, dus je begint met een nieuw onderwerp.

Maar je hebt dan toch nog niet mijn vraag beantwoord, of je geen, net zoals eerder geschreven , venster bij de installatie hebt gekregen, om de partitie te kiezen.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door hvff »

Ik heb geen venster gezien om de partitie te kiezen. Ik heb 1 SSD en 2 HDD schijven.
Hoe het wonder verder gebeurd is weet ik niet. En de titel van TS is Windows 10 en niet het installeren van W10. Dus alles wat over W10 gaat hoort thuis in dit topic :roll:

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 89PB »

olaf79 schreef:
89PB schreef:Ik ben uren bezig geweest om W10 op mijn laptop te installeren en schakel net in en heel W10 is nergens te bekennen :D
Waarschijnlijk heb je een trage wifi / internetverbinding, je moet wel bijna 5GB binnenhalen. Tevens kan het zijn dat als je net genoeg schijfruimte hebt de installatie heel lang duurt omdat op de achtergrond de installer automatisch een clean up draait van overbodige bestanden uit de oude windows. Ten derde kan het ook nog zijn dat je gewoon een traag beesje hebt.

Mijn ervaring is dat het allemaal heel snel en soepel gaat. Windows 10 is, durf ik nu al te beweren, de beste windows ooit. Dat gaat straks pas echt duidelijk worden als windows phone 10 er is.
Ja dat klopt een laptop Toshiba van 10-jaar oud was totaal niet geschikt voor W10. Inmiddels heb ik het apparaat verkocht.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 16again »

jerwarm schreef:hoe ik het dus lees direct van de site is dat ik gewoon dit w10 OS gratis mag downloaden EN waar dan ook installeren.
Volgens mij moet je geregistreerde W7 of W8 hebben, voor W10 activatie.

Mogelijk kun je W10 clean install doen vanaf download bestand, maar dan zul je op enig moment (tijdens installatie of bij het verlopen van de grace period) licentie code op moeten voeren.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

nogmaals mensen, zo staat het op de site van MS.

ik kan er ook niets meer van maken, ook heb ik geen ervaring met w10 als clean install op mijn C:/ of de upgrade.
ik draai w10 developersversie alleen op VM, daar heb ik mijn redenen voor. ;)

van de site; IMPORTANT: To upgrade for free, select Upgrade this PC now in the tool. You should NOT be asked for a product key during the upgrade process. If you create a USB and use it to install, make sure to remove the USB as soon as setup begins. If you don't, you may be prompted for a product key. If this happens, remove the USB and restart your PC to continue with setup.
daar staat dus bij clean install van het w10 OS middels USB ik meteen kan installeren ZONDER product key activatie. Er staat ook niets over het later alsnog te moeten invoeren.
Hoe moeilijk is dit irl. Kan iemand deze discussie over het paard tillen met echte ervaring op USB clean install van w10????

please. :mrgreen: :wink:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

toeslagen schreef:
hvff schreef:Ik heb geen venster gezien om de partitie te kiezen. Ik heb 1 SSD en 2 HDD schijven.
Hoe het wonder verder gebeurd is weet ik niet. En de titel van TS is Windows 10 en niet het installeren van W10. Dus alles wat over W10 gaat hoort thuis in dit topic :roll:
Blijkbaar gebeuren nog altijd wonderen.
toeslagen/eleven,


wat blijf je toch hameren op 't feit van die dualboot, bij computers is er [soms] meer dan zwart en wit.
[zou eigenlijk niet moeten kunnen, het bitje is of een 1 of een 0] :lol:
hoevaak ik niet "achterlijke " dingen gehad heb tijdens en na installaties die eigenlijk niet echt te verklaren zijn.
zet 2 pc's van dezelfde type/merk/eigenschappen,hardware naast elkaar, en ze lopen allebei anders.

@hvff heeft gewoon per ongeluk een dual boot installatie gemaakt doordat EERST de installatieupgrade van w10 na de blackscreen om de recoverdisc van w7 vroeg.

DAAR is het begonnen met die dualboot configuratie, op 't moment van rebooten moet er [misschien automatisch] een 2e partitie gekozen zijn waar w7 weer op is geinstalleerd als een soort Retail uit de winkel zeg maar.
da's toch niet zo moeilijk?
Laatst gewijzigd door jerwarm op 18 sep 2015 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door angel1978 »

bij clean install van het w10 OS middels USB ik meteen kan installeren
nee dat staat er dus NIET!

Er wordt in die hele tekst die jij quote geen enkele keer gerept over een clean install. Het hele woord komt er niet in voor. Er wordt gesproken over een install vanaf USB wat net zo goed een offline install kan zijn als tegenhanger van de download. Er wordt ook niet gesproken over een bootable USB, maar enkel over een USB waarvandaan je installeert.

Je leest wat je wil lezen, niet wat er staat.

Het heet niet voor niets een UPGRADE wat volledig in tegenspraak is met een clean install.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 16again »

Jerwarm,

Het gaat over upgrade van bestaande licentie, zie kopje upgrade-edities in deze link:
http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/ ... ifications

Heb je geen W7 of W8, dan valt er niets te upgraden, en moet je een licentie kopen

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

Kan iemand deze discussie over het paard tillen met echte ervaring op USB clean install van w10 op C:/ ????


please.


het gaat er niet om dat ik het/jullie niet geloof, het gaat erom hoe het beschreven staat op de site.
ik WIL dat w10 OS niet eens hebben in eerste plaats, dus dat selectieve lezen waar aan gerefereerd word.

nee. Ik probeer gewoon achter de waarheid te komen door iemand die hier praktische realtime ervaring mee heeft. En geen meningen van mensen die het ook net als mij lezen op de MS site>> maar dan in een ander daglicht. Misschien heb ik gelijk of jullie, ik wil gewoon de feiten.
that's all. Verder boeit het me helemaal niet mensen, het is een discussie puntje. meer niet. :wink:

w10 kan me [voorlopig] nog even helemaal niet bekoren op een fysieke "C:/ schijf.



ps; het zou ook mogelijk moeten zijn een dualboot config te maken met w7 en w10 elk op een aparte fysieke schijf. Echter moet je dan flink met de MBR gaan knutselen en het BIOS op 2 hddschijven en ik geloof niet dat @ hvff dat gedaan heeft. :lol:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

het "windows-vlaggetje" wappert hier al weken/maanden op de desktop en laptop, maar ik doe er helemaal niets mee. Ik weet dat je die upgrademelding naar w10 kan uitzetten trouwens in KB updates.

op allebei draai ik I5 cores en SSD's op gekloonde installaties, traag of trager dan w10?
ik dacht het niet> Samsung 850 SSD erin, snelle RAM/graka en je gaat als een raket. :lol: :wink:

voor de snelheid in je pc is hardware altijd nog de bepalende factor, daarna vind ik volgt pas het OS, en daarna software en aan het eind de gebruiker, hahaha . Heb je helemaal geen nieuw supersnel; "gratis" W10 OS voor nodig. :wink:

maarja wie ben ik he. Het valt me gewoon op dat MS er een aardige "dwang" op uitvoert om dit OS te installeren, dat is ook wat me tegen houd naast de privacy schending en browser verhalen> tweakers.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door hvff »

Ik probeerde net nog even W7 op te starten en dat werkt dus niet meer.

The application or operating system could'nt be loaded because a required file is missing or contains errors. Vanmiddag werkte het nog uitstekend en het keuze menu blijft bestaan tussen W7 en W10.

Dus geen dual boot meer. Zal wel met de upgrade te maken hebben W10 werkt prima ik ben tevreden. Het blijft een apart verhaal maar is waarheidshalve gepresenteerd. Ik bedoel maar ik geef eerlijk opening van zaken :D

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Bij ons werkt het ook niet meer is MS dom of niet ? Of worden we hier gemanipugefeliciteerd door MS :twisted:

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

jerwarm schreef:
toeslagen schreef:
hvff schreef:Ik heb geen venster gezien om de partitie te kiezen. Ik heb 1 SSD en 2 HDD schijven.
Hoe het wonder verder gebeurd is weet ik niet. En de titel van TS is Windows 10 en niet het installeren van W10. Dus alles wat over W10 gaat hoort thuis in dit topic :roll:
Blijkbaar gebeuren nog altijd wonderen.
toeslagen/eleven,


wat blijf je toch hameren op 't feit van die dualboot, bij computers is er [soms] meer dan zwart en wit.
[zou eigenlijk niet moeten kunnen, het bitje is of een 1 of een 0] :lol:
hoevaak ik niet "achterlijke " dingen gehad heb tijdens en na installaties die eigenlijk niet echt te verklaren zijn.
zet 2 pc's van dezelfde type/merk/eigenschappen,hardware naast elkaar, en ze lopen allebei anders.

@hvff heeft gewoon per ongeluk een dual boot installatie gemaakt doordat EERST de installatieupgrade van w10 na de blackscreen om de recoverdisc van w7 vroeg.

DAAR is het begonnen met die dualboot configuratie, op 't moment van rebooten moet er [misschien automatisch] een 2e partitie gekozen zijn waar w7 weer op is geinstalleerd als een soort Retail uit de winkel zeg maar.
da's toch niet zo moeilijk?

@Jeroen

Nog niet gemerkt, dat ik niet met jou in discussie ga. :wink:
hvff schreef:Ik probeerde net nog even W7 op te starten en dat werkt dus niet meer.

The application or operating system could'nt be loaded because a required file is missing or contains errors. Vanmiddag werkte het nog uitstekend en het keuze menu blijft bestaan tussen W7 en W10.

Dus geen dual boot meer. Zal wel met de upgrade te maken hebben W10 werkt prima ik ben tevreden. Het blijft een apart verhaal maar is waarheidshalve gepresenteerd. Ik bedoel maar ik geef eerlijk opening van zaken :D
@hvff

Fijn, dat je het terugkoppelt.
lies-oostveen schreef:Bij ons werkt het ook niet meer is MS dom of niet ? Of worden we hier gemanipugefeliciteerd door MS :twisted:
Neen, je krijgt van MS een gratis update van W 7 naar W 10.
Als je van een willekeurig program een update maakt, blijft ook de oude versie niet bestaan, maar wordt overschreven.

Ook proberen sommige hier het tegendeel te verkondigen. :mrgreen:

Gesloten