LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alcoholtesters

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Alcoholtesters

Ongelezen bericht door Radar »

De feestdagen staan voor de deur en dat betekent volop borrels en feestelijke dinertjes. Dat drank en verkeer niet goed samengaan, weten we allemaal. Wie wil testen of hij nog wel kan rijden na een borrel kan een alcoholtester aanschaffen. Voor een paar euro heb je er al een.

Zijn deze apparaatjes betrouwbaar? Radar test alcoholmeters, en komt met wel heel bijzondere uitslagen: http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... oltesters/

Maandag 30 november in Radar, 20:30 uur op NPO 1

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Alcoholtesters

Ongelezen bericht door 89PB »

Kan Radar deze alcoholtesters sturen naar alle forumleden, dan kunnen die ze zelf testen.

TondH
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 okt 2015 16:02

Re: Alcoholtesters

Ongelezen bericht door TondH »

Ja goed idee

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Alcoholtesters

Ongelezen bericht door tenormin »

Mijn (Amerikaanse) vriend heeft er een in de auto, was een duur grapje. Nu is het, waar hij woont, ZERO %; (zouden we hier ook moeten hebben); maar bij een wijnproeverij ergens in California was ie het even vergeten. Vond het zelf best "shocking" dat hij telkens moest blazen, ook onderweg, als we op kronkelige wegen reden. A.s. April is hij er van af; dan 3 jaar rondgereden met zo'n apparaat. Denk dat zo'n alcoholtester best veel af zal wijken van het officieel goedgekeurde apparaat. Maar goed, dat zal de uitzending wel uitwijzen.

CGE
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2015 21:16

Re: Alcoholtesters

Ongelezen bericht door CGE »

Uit een programma over het verschil van het effect op het lichaam van het gebruik van alcohol bleek dat het alcoholpromillage gedurende een paar uur na het drinken van het laatste drankje nog aanzienlijk toeneemt. Het gebruik van dit soort apparaten is dus nietszeggend ook al zou de meting op dat moment de juiste waarde aangeven, dan kan het promillage in de uren daarna (onderweg dus) alsnog tot gevaarlijke en dus verboden hoogte kunnen stijgen. Moet je nog rijden? Drink dan niet, ook al denk je dat dat veilig kan.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Alcoholtesters

Ongelezen bericht door tenormin »

Had ik dus gelijk met mijn eerdere uitspraak:
Heb dus zojuist de uitzending bekeken: bagger dus, die "thuis-blaas-toestanden". Maar wel frappant dat de grote, zware heer zelfs na het vierde drankje toch nog mocht, volgens de echte tester van de politie, zelfs zou hebben mogen rijden. Lijkt er bijna op, als grapje bedoelt, dat iedereen groot en zwaar moet zijn. Een soort vrijbrief om te drinken. Terwijl ik zelf bij dezelfde mening blijf: niet een glas alcohol als er nog gereden moet worden.

Gesloten