LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Girlscene Box

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Carmenneke18700
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2015 17:11

Girlscene Box

Ongelezen bericht door Carmenneke18700 »

Graag zou ik op dit forum een aantal klachten van de bezoekers van de website girlscene.nl samenvoegen.

Deze website heeft sinds kort een eigen "giftbox" met "beauty-artikelen"
De bedenkers van het concept beloven de kopers van deze verrassingsbox op 4 beautyartikelen en hebben het over een waarde van 250,-.
Nadat een aantal meiden dit besteld hadden bleek de box vaak gevuld te zijn met het volgende:

- gratis samples
- gebruikte artikelen
- artikelen die niet voor de doelgroep bedoeld zijn (girlscene is een website voor meiden van ongeveer 12 - 20 jaar ,uitzonderingen daargelaten,) zoals bijv. kinderzonnebrandcreme
- vieze artikelen ( heel veel stof en andere troep erop)
- missende artikelen (vaak bevatte de pakketen 3 "producten" waarvan de helft duidelijk
gratis verkregen is.

etc.

Ik zou het fijn vinden als degene die zich opgelicht voelen hier in klacht zouden zetten.
het liefst met foto's erbij.

MVG,

Carmenneke
Laatst gewijzigd door Radar op 21 dec 2015 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd, ongefundeerde bewering verwijderd

Nacho
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2015 20:46

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door Nacho »

Ik heb de Girlscene box bestelt en ben er helemaal niet tevreden over.

In de box trof ik de volgende producten aan:
Een sample van zonnebrand van lancaster, speciaal voor kinderen:
Afbeelding

Een sample van een luchtje:
Afbeelding

Een haaropfrisser van andrelon:
Afbeelding

Een (klein) nagellakje:
Afbeelding

Verder ontving ik nog een notitieboekje, een pen, en de kortingsbonnen. Helaas waren alle kortingsbonnen alleen geldig vanaf een bepaald bedrag. Zo krijg je 5 euro korting op de beautyblender, die normaal 20 euro kost. Er zat ook een deluxebox voor Fletcher hotels bij. Dit houdt in dat je allemaal kortingen krijgt op zaken als een een kamer upgrade of een ontbijt voor 2 personen. Maar ook een gratis overnachting vanaf 2 nachten. De deluxebox is 200 euro waard.

Ik voel mij misleid door Girlscene. Er is geadverteerd dat de box een waarde zou hebben van 250 euro en 10 euro zou kosten. De box kostte echter 12,95 omdat er nog verzendkosten bij kwamen. Nu blijk dus dat die 250 euro voor het grootste deel bestaat uit de deluxebox ter waarde van 200 euro. Dit zou nog niet eens zo erg zijn, als de beautyproducten leuk en het geld waard waren. Dit is echter niet zo. Ik heb 2 samples ontvangen, waarvan ik het vermoeden heb dat die gratis te verkrijgen zijn. Er werden mij beautyproducten beloofd en ik ontving een zonnebrandsample voor kinderen. De beautyproducten alleen al zijn in mijn ogen geen 12,95 waard. Het voelt voor mij nu alsof ik 12,95 betaalt heb voor een nagellakje en een haarproduct. De producten die in de box zitten, verschillen heel veel met wat de advertentie beloofd. Ik verwachtte dus ook een hele andere inhoud dan dat ik ontvangen heb.

DanielleW.
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2015 22:31

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door DanielleW. »

Ik had ook de Girlscene box besteld, met hoge verwachtingen door wat Girlscene allemaal beloofde er in te stoppen. Er zouden maar liefst minimaal 4 beautyproducten in zitten (die ook nog fullsize moeten zijn, zoals het plaatje aangaf) en er zouden veel kortingsbonnen inzitten, van alles bij elkaar een waarde van €250. Echt een koopje en een mega leuk cadeau zou je denken, maar helaas viel het echt vies tegen. Ten eerste miste ik 1 product, omdat ik er maar 3 ipv 4 of meer zou hebben (overigens heeft er niemand echt meer dan 4, terwijl er toch duidelijk bij staat dat er minimaal 4 producten in zitten, dus dan zouden sommigen meer moeten krijgen). Toen ik aangaf dat ik een product mistte, werd het wel goed opgepakt door Girlscene. Ik mocht een nieuwe (gratis) box krijgen, of ik zou de box mogen retourneren, maar dan wel op eigen kosten. Ik ging voor het tweede, omdat ik echt geen nieuwe box wilde die alsnog zou tegenvallen. Maar de verzendkosten bleken erg hoog te zijn, doordat de box net niet door de brievenbus past, dus toen kwam Girlscene met de oplossing dat ik de box mocht houden en de €10 terug kreeg. Voor mij is het dus opgelost, maar alle andere gedupeerde meiden zitten nog steeds opgescheept met een product die niet aan de beloofde aspecten voldoet. Toen ik de box voor het eerst opende, voelde ik me echt opgelicht. De producten die je krijgt kunnen samples zijn (die je overigens gratis bij winkels krijgt en die je volgens mij niet eens officieel mag doorverkopen), gebruikte of oude producten en producten die niet voor de doelgroep van Girlscene zijn geschikt. De waarde van de producten zijn ook erg laag. De '€250' zit dan voornamelijk in de kortingsbonnen, waar wij ook niet veel aan hebben. Er zit een korringsbon van Fletcher hotel bij die €200 waard zou zijn, maar om die te kunnen gebruiken, moet je nog erg veel bijbetalen. De doelgroep van Girlscene kan dat niet betalen, en de meesten zijn ook niet oud genoeg om die bon te kunnen gebruiken. De overige bonnen zijn ook teleurstellend; je moet eerst een bepaald bedrag betalen voordat je een hele kleine korting krijgt. Bij elkaar is de box dus absoluut geen €250 waard, dus de manier waarop Girlscene de box promoot, is eigenlijk oplichterij. Je krijgt echt niet wat er is beloofd, en een excuses van Girlscene kan je ook niet verwachten. Ik hoop voor alle meiden dat Radar iets met onze klachten doet, zodat iedereen een goede oplossing krijgt, want die biedt Girlscene in ieder geval niet.

Melissa1807
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2015 08:52

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door Melissa1807 »

Hi allemaal,

Ik ben 15 jaar en ik heb van mijn zakgeld ook de Girlscenebox besteld.
Toen ik deze ontving was ik vreselijk teleurgesteld. Er werd mij veel waarde beloofd, maar het grootste deel van de box bestond uit kortingsbonnen waar je eerst een X bedrag voor moet besteden om hier gebruik van te kunnen maken en o.a Fletcher hotels. Hier heb ik als 15 jarige geen eens geld voor. In mijn box zat:

- een erg oranje bronzer
- kleine body butter
- Andrelon haar opfrisser ( die ik voor 1,50 bij de action vond)
- een mini douchegel tester

Ik heb hierover Girlscene gemaild zoals zij op hun website vroegen.
Ik kreeg daarop een redelijk standaard mail onderaan iets aangepast er werd gezegt dat de bronzer wel een waarde had van 20 euro, maar verder werd er niet ingegaan op mijn andere klachten/opmerkingen. De reactie van Girlscene was net zo teleurstellend als de box. Voor mij dus nooit meer Girlscene box. Dag 3 weken zakgeld!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door tijger1 »

Hoe kan iemand nu verwachten iets ter waarde van € 250 te krijgen voor een tientje. Gewoon leergeld, nooit meer doen dus.

Net als al die "gratis" proefpakketten, allemaal tillerij.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door newmikey »

Hoort allemaal bij de opvoeding en als wijze les is deze niet eens zó duur. Wel een verwerpelijke handelswijze van deze website.

Alleen als je met anderen massaal deze website gaat vermijden of er online actie tegen voert, zal het iets kunnen uithalen. Ze zijn afhankelijk van reclame inkomsten die gebaseerd zijn op het aantal bezoekers. Maak er een groot schandaal van op Twitter en andere social media.

Bottom line is: TANSTAAFL en dat hebben jullie nu hopelijk geleerd

LRNL
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 dec 2015 16:42

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door LRNL »

Girlscene is gericht op vrouwen tussen de 14 en 24 jaar: https://www.mediabookers.nl/adverteren/girlscenenl.html

Het is een brede doelgroep, dus het kan voorkomen dat niet de gehele inhoud van de box bij iedere leeftijd past.
Wanneer er sprake is van een box die nagenoeg alleen bij het oudere deel van de doelgroep past (zoals de dure hotelbonnen) gaat er wel iets mis. Dan had er bij het bestellen van de box een mededeling moeten staan, dat de box bedoeld is voor vrouwen vanaf een jaar of 18.

Kinderzonnebrand is bedoeld voor kinderen tot 16 jaar, dit hadden de klanten zelf ook eenvoudig kunnen vinden op het internet. Wellicht is dit een "beautyproduct" dat bedoeld is voor de jongere Girlscene gebruikers, en om de box voor iedereen geschikt proberen te houden.

Er wordt geklaagd over testers die verkocht worden, echter is het naar mijn weten niet verboden om testers toe te voegen als "cadeau" aan een box die je verkoopt. Er staat nergens dat de box fullsize producten bevat, men doet een aankoop voor een box met minimaal 4 beautyproducten.

Zelf heb ik de box niet besteld. Ik heb wel een topic op Girlscene erover gelezen, en heb het idee dat veel "klanten" daar "klagen om het klagen." Echter zijn er wel veel terechte klachten, zoals dat er producten missen en er kennelijk aantoonbaar oude/gebruikte producten verzonden zijn. Er is ook een foto op de Girlscene website geplaatst van een nagellak met gebruikerssporen. Dat kan natuurlijk niet, maar de vraag is hoe er bewezen kan worden dat de nagellak zo binnen is gekomen en niet eerst door de koper zelf is gebruikt.

Girlscene zou zijn verantwoordelijkheid moeten tonen voor de boxen (incompleet + gebruikte/oude producten) maar dat lijkt niet te gebeuren.

Overigens is het laten leegbloeden van Girlscene geen optie. Toen ik nog op de middelbare school zat (geen eindexamenjaar) werd er al massaal geklaagd over dat de website achteruit gaat en het forum steeds minder interessant wordt. Als ik de website nu bekijk, is deze nog steeds razend populair onder meisjes in de middelbare school leeftijd. Kortom: Als protest de website niet bezoeken werkt niet, daar is de website te populair voor en er is toch constant een nieuwe stroom van jongere gebruikers die de site ontdekken.

LRNL
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 dec 2015 16:42

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door LRNL »

Girlscene is gericht op vrouwen tussen de 14 en 24 jaar: https://www.mediabookers.nl/adverteren/girlscenenl.html

Het is een brede doelgroep, dus het kan voorkomen dat niet de gehele inhoud van de box bij iedere leeftijd past.
Wanneer er sprake is van een box die nagenoeg alleen bij het oudere deel van de doelgroep past (zoals de dure hotelbonnen) gaat er wel iets mis. Dan had er bij het bestellen van de box een mededeling moeten staan, dat de box bedoeld is voor vrouwen vanaf een jaar of 18.

Kinderzonnebrand is bedoeld voor kinderen tot 16 jaar, dit hadden de klanten zelf ook eenvoudig kunnen vinden op het internet. Wellicht is dit een "beautyproduct" dat bedoeld is voor de jongere Girlscene gebruikers, en om de box voor iedereen geschikt proberen te houden.

Er wordt geklaagd over testers die verkocht worden, echter is het naar mijn weten niet verboden om testers toe te voegen als "cadeau" aan een box die je verkoopt. Er staat nergens dat de box fullsize producten bevat, men doet een aankoop voor een box met minimaal 4 beautyproducten.

Zelf heb ik de box niet besteld. Ik heb wel een topic op Girlscene erover gelezen, en heb het idee dat veel "klanten" daar "klagen om het klagen." Echter zijn er wel veel terechte klachten, zoals dat er producten missen en er kennelijk aantoonbaar oude/gebruikte producten verzonden zijn. Er is ook een foto op de Girlscene website geplaatst van een nagellak met gebruikerssporen. Dat kan natuurlijk niet, maar de vraag is hoe er bewezen kan worden dat de nagellak zo binnen is gekomen en niet eerst door de koper zelf is gebruikt.

Girlscene zou zijn verantwoordelijkheid moeten tonen voor de boxen (incompleet + gebruikte/oude producten) maar dat lijkt niet te gebeuren.

Overigens is het laten leegbloeden van Girlscene geen optie. Toen ik nog op de middelbare school zat (geen eindexamenjaar) werd er al massaal geklaagd over dat de website achteruit gaat en het forum steeds minder interessant wordt. Als ik de website nu bekijk, is deze nog steeds razend populair onder meisjes in de middelbare school leeftijd. Kortom: Als protest de website niet bezoeken werkt niet, daar is de website te populair voor en er is toch constant een nieuwe stroom van jongere gebruikers die de site ontdekken.

Wolves
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2015 20:10

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door Wolves »

Ik heb geen box gekocht maar ik vind dit meer dan alleen 'een wijze les'. Er zitten bij veel meiden te weinig, kapotte of gebruikte producten tussen. Dat er goedkope of lelijke producten tussen zitten hebben ze nu wel geleerd, maar 3 ipv 4 producten zou niet mogen en hetzelfde geld voor kapotte en gebruikte producten.

DanielleW.
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2015 22:31

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door DanielleW. »

€10 is voor veel meiden wel veel geld, als ze nog geen baantje hebben en het moeten doen van zakgeld. Als Girlscene dingen heeft beloofd, moeten ze die beloftes ook nakomen, dus ik begrijp de reacties hierboven niet helemaal. Andere boxen van rond de €10 zijn wel (naar mijn ervaring) waard wat is beloofd. Deze box komt geen enkele belofte na, en kan je ook absoluut niet met andere boxen vergelijken. We kunnen ook zelf niet in actie komen, aangezien Girlscene het probleem negeert/reacties op Facebook verwijdert en de schuld op de post afschuift.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is heel simpel. Girlscene moet doen wat ze heeft belooft. Ze beloven minimaal vier producten dus moeten ze er geen drie leveren. Daarnaast beloven ze dat de box een waarde heeft van € 250 dus moeten ze ook die belofte na komen. Het lauwere deel hiervan is afkomstig van kortingsbonnen.

Tip: je kunt hiermee naar de Reclame Code Commissie. Het indienen van een klacht is gratis voor consumenten.

LRNL
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 dec 2015 16:42

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door LRNL »

alfatrion schreef:Het is heel simpel. Girlscene moet doen wat ze heeft belooft. Ze beloven minimaal vier producten dus moeten ze er geen drie leveren. Daarnaast beloven ze dat de box een waarde heeft van € 250 dus moeten ze ook die belofte na komen. Het lauwere deel hiervan is afkomstig van kortingsbonnen.

Tip: je kunt hiermee naar de Reclame Code Commissie. Het indienen van een klacht is gratis voor consumenten.
Ik denk niet dat het verboden is dat de box voor het merendeel uit waardebonnen bestaat. Zo als ik heb begrepen, is een cadeaubon al 200 euro waard. Het slimme van degene die deze kadobon uitgeeft, is natuurlijk dat toch bijna niemand van de doelgroep deze gaat gebruiken en op deze manier het feitelijk gewoon "gratis reclame" is via de boxen. Dat een enkeling die bon toch gaat gebruiken maakt niks uit natuurlijk, dat kan het bedrijf achter de bon wel hebben.

Ik heb gelezen dat Girlscene een mailadres heeft waar klachten over de boxen naartoe kunnen maar dat daar niet goed mee om wordt gegaan. Op de vraag waarom er testers in de box zitten is nooit antwoord gekomen, net als waarom kinderzonnebrand een beautymusthave zou moeten zijn? Sommige klanten snappen dat niet, als Girlscene zo zeker is van de zaak hadden ze allang moeten antwoorden met een antwoord dat gewoon klaar zou moeten liggen.
Wel is er gezegd door Girlscene dat er zeker geen oude en gebruikte producten zitten. Iemand die via de Track and Trace kan aantonen dat op 24 december de box binnen is gekomen en op 24 december direct klaagt met foto's dat een nagellak helemaal ingedroogt is, wat onmogelijk in korte tijd kan gebeuren, kan zo bewijzen dat Girlscene leugens verkondigt. (zeker als het potje gesloten binnenkwam, maar dat is weer lastiger te bewijzen)

Zelf ben ik pas gisteren achter het bestaan van deze boxen gekomen, maar kennelijk waren ze begin deze maand al te bestellen.
Een oplossing zou zijn om massaal overal bekend te maken wat deze box inhoudt en dat er regelmatig te weinig producten in de box zitten of gebruikte/geopende.

LRNL
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 dec 2015 16:42

Re: Girlscene Box

Ongelezen bericht door LRNL »

DanielleW. schreef:€10 is voor veel meiden wel veel geld, als ze nog geen baantje hebben en het moeten doen van zakgeld. Als Girlscene dingen heeft beloofd, moeten ze die beloftes ook nakomen, dus ik begrijp de reacties hierboven niet helemaal. Andere boxen van rond de €10 zijn wel (naar mijn ervaring) waard wat is beloofd. Deze box komt geen enkele belofte na, en kan je ook absoluut niet met andere boxen vergelijken. We kunnen ook zelf niet in actie komen, aangezien Girlscene het probleem negeert/reacties op Facebook verwijdert en de schuld op de post afschuift.
Girlscene belooft enkel dat er minimaal vier producten in zitten en dat de box een waarde heeft van minimaal 250 euro. Daarnaast zijn er kortingsbonnen beloofd voor o.a. beauty, food en welness die volgens mij wel bij iedereen erin zitten. Zie: http://www.girlscene.nl/box

Voor Girlscene is het gewoon heel simpel: Zij krijgen betaald om die kortingsbonnen rond te sturen. En aangezien er in veel boxen testers zitten (wat volgens mij niet verboden is, ze worden aan de box toegevoegd en je betaald voor de box, niet voor de testers) verdienen zij bakken met geld omdat veel meiden een box kopen voor 10 euro met producten die Girlscene voor véél minder ingekocht heeft en/of zelfs voor betaald krijgt.
Ik heb ook gezien over dat er wordt geklaagd over dat Girlscene ondanks de vele klachten door blijft gaan met adverteren, maar dat heeft alleen maar met geld te maken. Zolang mensen die boxen blijven kopen, krijgt Girlscene betaald voor het rondsturen van de producten en kortingsbonnen. Feitelijk is de Girlscenebox enkel reclame voor een stuk of 10 bedrijven. Ze hebben bij Girlscene die boxen echt niet gemaakt om ons een plezier te doen, maar om zelf gewoon flink wat te verdienen.

Ik vind het wel vreemd dat er staat dat er minimaal vier beautyproducten in zitten. Ook als ik diverse weblogs bekijk zie ik dat er altijd vier of zelfs minder producten in zitten, en dat laatste mag niet eens. Vijf of meer producten in een box heb ik niet gezien, wat vreemd te noemen is, maar niet verboden.

Gesloten