LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:Het door TS beschreven fenomeen is overigens op geen enkele wijze koppelverkoop. Het gaat hier om gerelateerde producten die bij elkaar horen in een pakket.
Je kunt bij Mc D ook geen hamburger bestellen zonder vlees, en bij BMW een auto zonder stuur.
Technisch is het niet nodig om digitale TV te koppelen aan een snellere internetverbinding. Ze leveren hier immers 2 verschillende apparaten voor (de Horizon box en de modem). Wat niet losgekoppeld kan worden is analoge TV. Dat signaal staat gewoon op de kabel. Als je dat los zou willen koppelen moet je alle wijkkasten verbouwen. Bovendien worden die kosten gebruikt voor de infrastructuur. Zou je TV loskoppelen van internet dan moet internet duurder worden.

Commercieel heeft Ziggo er echter voor gekozen om TV+Internet te bundelen, hoogstwaarschijnlijk omdat de overgrote meerderheid van de klanten hier toch voor kiest. Dan is het duurder om het als losse diensten te gaan leveren. In die zin hetzelfde als jouw voorbeeld van McDonalds: ze zouden best de broodjes en burgers los kunnen verkopen maar omdat niemand dat zal kopen wordt het duurder om het als aparte producten aan te bieden.

rmgt1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2015 14:59

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door rmgt1987 »

Brainless schreef:
Faye1971 schreef:
MichielFRL schreef:Je kan precies dezelfde korting krijgen als nieuwe klanten, je moet alleen even een andere keuze maken in het keuzemenu :wink:
Dit is niet waar. De korting die nu op de website vermeld wordt is alleen voor klanten die nog géén internet van Ziggo hebben. Als je dus al internet hebt, krijg je die korting niet. Staat ook netjes vermeld bij de Alg. Voorw. Je kunt aanvinken wat je wilt, maar die korting krijg je niet.
1 telefoontje en wij kregen netjes de korting en een nieuw kastje... wel een nieuw contract voor 1 jaar, maar gewoon als "nieuw" lid behandeld.
Hi Brainless,

Daar wil ik dan wel meer van weten. Mij is dit niet gelukt (en volgens de voorwaarden van de actie zou het ook niet kunnen).

Ik heb je een PB gestuurd!
Op hoop van zegen.

Groeten

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door Har06 »

MichielFRL schreef:
rmgt1987 schreef:
Hi Brainless,

Daar wil ik dan wel meer van weten. Mij is dit niet gelukt (en volgens de voorwaarden van de actie zou het ook niet kunnen).

Ik heb je een PB gestuurd!
Op hoop van zegen.

Groeten
Je moet bellen en kiezen voor opzeggen :wink:
Maak een leuk verhaaltje dat je bijvoorbeeld een aanbieding van KPN hebt gezien en graag wil weten of Ziggo ook iets leuks heeft. Een paar minuten later heb je de aanbieding binnen.

is dat zo ??????? ik geloof er geen snars van :mrgreen:, de Providers kunnen koopjesjagers missen als kiespijn

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:



is dat zo ??????? ik geloof er geen snars van :mrgreen:, de Providers kunnen koopjesjagers missen als kiespijn

Ja Har dat is zo , ik heb het afgelopen jaar ook een aanbieding gehad. Ben toch al wat jaren klant bij ze , maar niet geschoten is altijd mis.

In mijn optiek is 68 euro per maand niet bijzonder veel geld voor wat je daadwerkelijk ook krijgt.
Het is niet echt goedkoop.

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door titusvh »

olaf79 schreef:Het is uitgesloten dat je als bestaande klant activatiekosten betaald. Dit lijkt me een broodje aap verhaal
Toch is het zo. Als je voor je nieuwe abo andere apparatuur nodig hebt.
Maar de telefonist mag je die gewoon kwijtschelden, gebeurt ook als je beetje dreigt met opstappen.

Gesloten