LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp terug vorderen refund bij Air Asia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Linda1000
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2016 20:15

Hulp terug vorderen refund bij Air Asia

Ongelezen bericht door Linda1000 »

Ivm een vulkaanuitbarsting op Lombok heeft Air Asia onze vlucht gecanceld.
Op zich geen probleem. Wij zaten op Bali en zouden naar Yogjakarta vliegen. Wij konden kiezen voor een nieuwe vlucht of ons geld terug krijgen! Wij besloten op Bali te blijven en wilden ons geld terug.
Air Asia heeft ons bevestigd per mail dat wij dezelfde maand het gehele ticketbedrag zouden terug krijgen, zij zouden het op mijn rekening terugstorten.

Ondertussen zijn we heel wat maanden/weken verder en nog steeds hebben wij ons geld niet terug.
Ik heb gemaild, berichten gestuurd via Facebook, hun Customer support gesproken. Nergens krijg je antwoord.
Via een live chat krijg je alleen te horen; we zullen er naar kijken of wilt u een nieuwe melding aanmaken. Heel irritant!
Wij hebben zwart op wit dat wij ons geld terug zouden krijgen!
We hebben getracht via de reisverzekering de betaling terug te krijgen. Maar zij zeggen; nee, helaas 'natuurgeweld' valt buiten de polis. Alleen op de heen en terugvlucht geen tussentijdse vluchten.

Wie weet wat wij kunnen doen om alsnog ons geld terug te krijgen? Zijn er bepaalde instanties etc?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hulp terug vorderen refund bij Air Asia

Ongelezen bericht door sjohie »

Linda1000 schreef:Ivm een vulkaanuitbarsting op Lombok heeft Air Asia onze vlucht gecanceld.
Op zich geen probleem. Wij zaten op Bali en zouden naar Yogjakarta vliegen. Wij konden kiezen voor een nieuwe vlucht of ons geld terug krijgen! Wij besloten op Bali te blijven en wilden ons geld terug.
Air Asia heeft ons bevestigd per mail dat wij dezelfde maand het gehele ticketbedrag zouden terug krijgen, zij zouden het op mijn rekening terugstorten.

Ondertussen zijn we heel wat maanden/weken verder en nog steeds hebben wij ons geld niet terug.
Ik heb gemaild, berichten gestuurd via Facebook, hun Customer support gesproken. Nergens krijg je antwoord.
Via een live chat krijg je alleen te horen; we zullen er naar kijken of wilt u een nieuwe melding aanmaken. Heel irritant!
Wij hebben zwart op wit dat wij ons geld terug zouden krijgen!
We hebben getracht via de reisverzekering de betaling terug te krijgen. Maar zij zeggen; nee, helaas 'natuurgeweld' valt buiten de polis. Alleen op de heen en terugvlucht geen tussentijdse vluchten.

Wie weet wat wij kunnen doen om alsnog ons geld terug te krijgen? Zijn er bepaalde instanties etc?
Vaak is het zo dat je door overmacht je geld niet terugkrijgt in dit soort gevallen, dat is bijvoorbeeld de enige uitzondering op de EU regels voor compensatie bij vertraging of annulering. Die toezegging is wel erg genereus trouwens, de meeste maatschappijen zijn blij als ze het op overmacht door een natuurramp kunnen gooien. Als ik op hun e-form contactformuliervoor een refund, kies voor type : flight cancellation, krijg ik wel een pop up met de tekst "cancellation due to Air Asia operational reasons", dus niks over een refund in het geval van overmacht door natuurgeweld.

Maar goed, dit is duidelijk in het buitenland, met een niet-EU maatschappij, dus dan val je buiten de gebruikelijke verdragen. Misschien dat je iets kan proberen via je rechtsbijstand, als je die hebt?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hulp terug vorderen refund bij Air Asia

Ongelezen bericht door ArneLH »

Op welke manier en waar zijn de tickets besteld?

Gesloten