LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte BKR-registratie door ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
michaelmuusse
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2016 00:36

Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door michaelmuusse »

Hier een zeer slechte ervaring met ING bank. Als jonge ondernemer heb ik een onterechte BKR registratie overgehouden aan ING Bank. Hierdoor kan ik geen hypotheek afgesloten krijgen. ING maakt mensen kapot!

Het verhaal kan kort of lang verteld worden... De korte versie is;

Ik had ik een betaalrekening afgesloten met rekeningnummer 758164181 door bij ING Bank, vestiging Nieuwerkerk aan den IJssel. Na een krediettoets is de kredietlimiet op deze rekening contractueel vastgesteld op het schrikbarende (..) bedrag van 1000.- Euro.

In november heb ik ING bank schriftelijk verzoek gedaan tot het overstappen van de rekening bij ING 758164181, naar de ABN Amro bank. Dit ivm een verhuizing. Het saldo van de rekening was toen –1000 Euro, de maximale toegestane kredietstand.

Het verzoek tot overstappen heb ik gedaan middels een door ABN Amro in samenwerking met ING bank aangeboden overstapservice.

Februari. Ik ontvang een bericht van ING dat er sprake is van een saldotekort op de rekening en dat de rekening niet beeindigd kan worden.

Maart. Ik was in de veronderstelling dat de rekening bij ING bank en openstaand tekort vereffend is middels de overstapservice met de nieuwe rekening. Daarom informeer ik schriftelijk naar het saldotekort en details voor het mogelijk maken van de betaling. Hierop volgt geen reactie van ING.

Mei. registreert ING, zonder enige kennisgeving aan mij in het Centraal Krediet Informatiesysteem bij het BKR een achterstand code A!

Juni doe ik een overboeking ten grootte van de gehele openstaande kredietsom naar de rekening. Echter de mogelijkheid tot het bijboeken van een bedrag op de rekening is door ING bank geblokkeerd. Telefonische navraag leert dat het niet mogelijk is bedragen naar de rekening bij te boeken.

eind juni ontvang ik de geregistreerde kredietgegevens bij het BKR en wordt voor het eerst geconfronteerd met de genoemde BKR registratie

Diverse (aangetekende en niet aangetekende) brieven worden geschreven naar ING bank. Ik ontvang geen enkele keer inhoudelijk commentaar. Slechts; “er is geen reden is de registratie te herzien omdat er geen onjuistheden zijn geconstateerd”.

Diverse malen bel ik naar de afdeling incasso, maar deze medewerkers gedragen zich onbeschoft, denk aan grof taalgebruik aan de telefoon en meermaals de verbinding verbreken.

Het idiote aan de hele situatie is dat ik ten tijde van de BKR registratie nog steeds een geldig contract met ING had betreffende het mogen roodstaan van 1000 Euro, omdat de rekening niet opgeheven kon worden door de (toegestane)roodstand.


Tot op heden geen reactie mogen ontvangen.

Dus misschien kan iemand mij adviseren;

Hoe kom ik van de BKR registratie af?
:cry:

Mvgr
Laatst gewijzigd door michaelmuusse op 09 mei 2016 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Je geeft aan dat de BKR registratie onterecht is, maar in de voorwaarden van ING staat gewoon duidelijk dat je een rekening die rood staat eerst moet bijvullen tot een positief saldo voor je ze kan opzeggen. Dit is ook logisch, want de ING heeft gewoon een vordering van 1000 Euro op jou. Dit hebben ze ook aangegeven in hun reactie op jouw opzegging. Je had dus gewoon rente moeten betalen over je roodstand en het bedrag moeten bijstorten.

Zoals het nu waarschijnlijk is gebeurd, is er niets met de rekening gedaan terwijl de kosten doorliepen volgens de overeenkomst die jij had met de ING. Daaruit volgt dat je de kosten niet hebt betaald met als gevolg een BKR registratie. Dit is volledig logisch.

De mensen die daar de telefoon voor "normale" klanten opnemen zijn helemaal niet opgeleid/bevoegd om beslissingen te maken wat betreft incassozaken. Lijkt mij dat je het beste eens naar een filiaal kunt gaan met al je gegevens.

Heb je nu inmiddels het geëiste bedrag over weten te maken, of eist de ING nog steeds geld van je?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2016 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledige quote van direct bovenstaand bericht verwijderd

michaelmuusse
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2016 00:36

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door michaelmuusse »

Volledige bedrag is al in 1x betaald voordat ik op de hoogte kwam van de BKR registratie.
Pas in juni kwam ik erachter door het opvragen van de gegevens bij BKR. Bizar dat ik voor deze registratie niet vooraf gewaarschuwd ben door de bank.


''Je geeft aan dat de BKR registratie onterecht is, maar in de voorwaarden van ING staat gewoon duidelijk dat je een rekening die rood staat eerst moet bijvullen tot een positief saldo voor je ze kan opzeggen.''
Klopt wat je schrijft. Maar als de rekening niet beeindigd kon worden totdat er een positief saldo was... betekend dat dat de rekening nog actief had moeten blijven, met alle recht op het negatief saldo conform de kredietafspraak. Hoe kun je een BKR registratie krijgen voor een gewone actieve rekening zonder problemen???
Laatst gewijzigd door michaelmuusse op 09 mei 2016 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.

michaelmuusse
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2016 00:36

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door michaelmuusse »

Ik ben niet bij een filiaal langsgeweest. Wordt je toch weggestuurd met een smoes dat het bij afdeling incasso ligt.
Zelfde als je klantenservice belt... die verwijzen ook alleen maar door.
Maar wat je hieronder schrijft doet impliceren dat je bij een filiaal meer kans maakt?

Tips mbt deze situatie worden zeer op prijs gesteld.

"De mensen die daar de telefoon voor "normale" klanten opnemen zijn helemaal niet opgeleid/bevoegd om beslissingen te maken wat betreft incassozaken. Lijkt mij dat je het beste eens naar een filiaal kunt gaan met al je gegevens."

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door tijger1 »

U hebt uw rekening opgezegd en gebruik gemaakt van de overstapservice. Hoe kunt u nu veronderstellen dat uw nieuwe bank het saldotekort gaat aanvullen? Op een rekening waar de overstapservice van kracht is kan niet meer gestort worden.

En waarom stond u dan rood als u het zo'n onbenullig bedrag vond? U had die rekening pas in 2011 geopend en u bent meteen met dat "spannende" bedrag rood gaan staan.
En het is ook nog zo dat als men meer dan € 500 op een rekening rood mag staan, daar een aantekening van gemaakt wordt bij het BKR. En toen stapte u ook nog over, zonder het saldo aan te zuiveren.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2016 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende teksten verwijderd

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door CB »

michaelmuusse schreef: In november heb ik ING bank schriftelijk verzoek gedaan tot het overstappen van de rekening bij ING 758164181, naar de ABN Amro bank. Dit ivm een verhuizing. Het saldo van de rekening was toen –1000 Euro, de maximale toegestane kredietstand.

Het verzoek tot overstappen heb ik gedaan middels een door ABN Amro in samenwerking met ING bank aangeboden overstapservice.

Februari. Ik ontvang een bericht van ING dat er sprake is van een saldotekort op de rekening en dat de rekening niet beeindigd kan worden.

Maart. Ik was in de veronderstelling dat de rekening bij ING bank en openstaand tekort vereffend is middels de overstapservice met de nieuwe rekening. Daarom informeer ik schriftelijk naar het saldotekort en details voor het mogelijk maken van de betaling. Hierop volgt geen reactie van ING.

Mei. registreert ING, zonder enige kennisgeving aan mij in het Centraal Krediet Informatiesysteem bij het BKR een achterstand code A!

Juni doe ik een overboeking ten grootte van de gehele openstaande kredietsom naar de rekening. Echter de mogelijkheid tot het bijboeken van een bedrag op de rekening is door ING bank geblokkeerd. Telefonische navraag leert dat het niet mogelijk is bedragen naar de rekening bij te boeken.
Je doet dus in november een verzoek om met je rekening over te stappen naar een andere bank. Het saldo is € 1.000,-- negatief. In mei registreert de ING jou pas met een a codering bij het BKR, terwijl ze jou in februari al in kennis hebben gesteld van het negatieve saldo. Als mosterd na de maaltijd, boek je pas in juni het bedrag om je negatieve saldo te vereffenen. Dat is dus 7 maanden te laat!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2016 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende teksten verwijderd

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door Moneyman »

michaelmuusse schreef:Echt zeer asociaal gedrag van deze bank, totaal niet denken aan de klant, en gewoon iemand kapot maken... en dat alles om een lullige soepbetaalpas met een krediet van 1000euro (spannend bedrag zeg...).
Als het zo weinig spannend is, waarom heb je dat bedrag dan niet gewoon conform de voorwaarden aangezuiverd?

Je verwijt de bank van alles, maar de enige die nalatig is, ben jij. De registratie is volkomen terecht.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door john18 »

Nou nou er zitten hier weer mensen die alleen naar de mond van de banken praten!!! moneyman, cb, tijgertje1, en jullie4444!!!!!!!!!!!!!!!!

Als gemiddelde nederlander zou ik zeggen ja u had van te voren de negatieve saldo goed moeten maken. dat heeft u niet gedaan eigenlijk logisch dat moest gebeuren. nou kan ik mijn voorstellen dat u had verwacht dat de negatieve saldo naar de abn zou gaan. maar blijkt niet zo te zijn. Inderdaad vind ik de bkr registratie door de bank snel genomen. ze hadden u een brief kunnen sturen dat u 1000euro negatief stond en om het overstappen compleet te maken dat u de 1000 euro en nog eventuele rente over u schuld eerst even wilt betalen aan de ing of uw rekening tot een positief saldo aan te vullen. na zon brief en u heeft niks ondernomen zouden ze u een herinnering moeten sturen plus waarschuwing dat als u niet betaalt uw rekening niet stop gezet kan worden en dat uw een eventuele bkr registratie zou krijgen. dat hebben ze uit uw verhaal niet gedaan. dus ik zou zeggen stuur een aangetekende brief dat u de ing aansprakelijk stelt voor alle schade die u ondervindt van de bkr registratie. als ze het niet in 14 dagen recht zetten dat u dan een advocaat inschakelt en dat zijn kosten dan voor de ing zijn want dat zijn gevolg kosten om de schade te verhalen. En geef aan dat u u zaak ook na 14 dagen bij de afm neer legt. bel na 2 weken de afm en vertel u verhaal.

tevens zegt u dat u al heeft betaalt! is er nog rente of iets verschuldigd?

heeft u rechtsbijstand schakel die anders eerst in.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2016 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door Brahms »

john18 schreef:Nou nou er zitten hier weer mensen die alleen naar de mond van de banken praten!!! moneyman, cb, tijgertje1, en jullie4444!!!!!!!!!!!!!!!!

Als gemiddelde nederlander zou ik zeggen ja u had van te voren de negatieve saldo goed moeten maken. dat heeft u niet gedaan eigenlijk logisch dat moest gebeuren. nou kan ik mijn voorstellen dat u had verwacht dat de negatieve saldo naar de abn zou gaan. maar blijkt niet zo te zijn. Inderdaad vind ik de bkr registratie door de bank snel genomen. ze hadden u een brief kunnen sturen dat u 1000euro negatief stond en om het overstappen compleet te maken dat u de 1000 euro en nog eventuele rente over u schuld eerst even wilt betalen aan de ing of uw rekening tot een positief saldo aan te vullen. na zon brief en u heeft niks ondernomen zouden ze u een herinnering moeten sturen plus waarschuwing dat als u niet betaalt uw rekening niet stop gezet kan worden en dat uw een eventuele bkr registratie zou krijgen. dat hebben ze uit uw verhaal niet gedaan. dus ik zou zeggen stuur een aangetekende brief dat u de ing aansprakelijk stelt voor alle schade die u ondervindt van de bkr registratie. als ze het niet in 14 dagen recht zetten dat u dan een advocaat inschakelt en dat zijn kosten dan voor de ing zijn want dat zijn gevolg kosten om de schade te verhalen. En geef aan dat u u zaak ook na 14 dagen bij de afm neer legt. bel na 2 weken de afm en vertel u verhaal.

tevens zegt u dat u al heeft betaalt! is er nog rente of iets verschuldigd?

heeft u rechtsbijstand schakel die anders eerst in.
Dit bovenstaande betoog raakt kant nog wal.
TS heeft niet gehandeld naar de regels van de bank. Nu er hommels is, wordt de bank aansparakelijk gesteld. Dat is toch de omgekeerde wereld.
Denk door het oplopen van de rente het bedrag ook hoger is geworden dan de maximale Euro 1000,00. Ook daar wordt dus een regel overschreden van de bank, immers het limit is gesteld op maximaal 1000,00.

Verder lijkt mij zo, dat als TS zo' n taal/woord gebruik bezigt richting bankmedewerkers als hij alhier doet, ik ook op zou hangen. Met respectvol gedrag bereik je meer.......

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door CB »

john18 schreef:Nou nou er zitten hier weer mensen die alleen naar de mond van de banken praten!!! moneyman, cb, tijgertje1, en jullie4444!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is niet de bank naar de mond praten, maar gewoon de feiten die TS hier weergeeft realistisch bekijken en daarna onderbouwd beantwoorden. Iets wat ik in uw reactie helaas mis.
john18 schreef:Als gemiddelde nederlander zou ik zeggen ja u had van te voren de negatieve saldo goed moeten maken. dat heeft u niet gedaan eigenlijk logisch dat moest gebeuren. nou kan ik mijn voorstellen dat u had verwacht dat de negatieve saldo naar de abn zou gaan. maar blijkt niet zo te zijn. Inderdaad vind ik de bkr registratie door de bank snel genomen. ze hadden u een brief kunnen sturen dat u 1000euro negatief stond en om het overstappen compleet te maken dat u de 1000 euro en nog eventuele rente over u schuld eerst even wilt betalen aan de ing of uw rekening tot een positief saldo aan te vullen.
Volgens TS heeft hij zo'n brief ontvangen. Dus dit verwijt van u is onterecht.
john18 schreef:na zon brief en u heeft niks ondernomen zouden ze u een herinnering moeten sturen plus waarschuwing dat als u niet betaalt uw rekening niet stop gezet kan worden en dat uw een eventuele bkr registratie zou krijgen. dat hebben ze uit uw verhaal niet gedaan. dus ik zou zeggen stuur een aangetekende brief dat u de ing aansprakelijk stelt voor alle schade die u ondervindt van de bkr registratie. als ze het niet in 14 dagen recht zetten dat u dan een advocaat inschakelt en dat zijn kosten dan voor de ing zijn want dat zijn gevolg kosten om de schade te verhalen. En geef aan dat u u zaak ook na 14 dagen bij de afm neer legt. bel na 2 weken de afm en vertel u verhaal.
Ik denk dat de ING daar geen enkel probleem mee heeft, als TS een klacht bij de AFM neer legt.
john18 schreef:tevens zegt u dat u al heeft betaalt! is er nog rente of iets verschuldigd?

heeft u rechtsbijstand schakel die anders eerst in.
Grote kans dat de rechtsbijstandsverzekering deze kansloze zaak niet eens in behandeling wil nemen.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door witte angora »

michaelmuusse schreef:Volledige bedrag is al in 1x betaald voordat ik op de hoogte kwam van de BKR registratie.
Pas in juni kwam ik erachter door het opvragen van de gegevens bij BKR. Bizar dat ik voor deze registratie niet vooraf gewaarschuwd ben door de bank.

Echt zeer asociaal gedrag van deze bank, totaal niet denken aan de klant, en gewoon iemand kapot maken... en dat alles om een lullige soepbetaalpas met een krediet van 1000euro (spannend bedrag zeg...).

''Je geeft aan dat de BKR registratie onterecht is, maar in de voorwaarden van ING staat gewoon duidelijk dat je een rekening die rood staat eerst moet bijvullen tot een positief saldo voor je ze kan opzeggen.''
Klopt wat je schrijft. Maar als de rekening niet beeindigd kon worden totdat er een positief saldo was... betekend dat dat de rekening nog actief had moeten blijven, met alle recht op het negatief saldo conform de kredietafspraak. Hoe kun je een BKR registratie krijgen voor een gewone actieve rekening zonder problemen???
Eigenlijk mis ik een klein beetje informatie. Bij mijn weten is het zo dat je minimaal één keer per drie maanden een dag een positief saldo op je rekening moet hebben. Heb je toevallig die periode van drie maanden overschreden?

De overstapservice is trouwens alleen bedoeld om vaste afschrijvingen van de ene naar de andere bank over te zetten. Je geeft de bank daarmee geen volmacht om op eigen houtje ergens 1000 euro vandaan te toveren om het tekort aan te zuiveren.

Wat me ook niet duidelijk is: je informeert in maart naar details hoe je het tekort aan moet zuiveren. Heb je geen idee hoe je bedragen moet overboeken? Of wat is de reden dat je naar die details vraagt? Want een gewone overboeking is alles wat nodig is.

Alhoewel ik eigenlijk nog wel wat vragen heb, wil ik het voor het moment hier even bij laten.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2016 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Uitlokkende teksten verwijderd

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door john18 »

cb en de rest het is allemaal heel simpel i.p.v. vaak de ts de schuld te geven geef advies of zeg wat hij het beste kan doen.
In mijn ogen als je een fout maakt en je het wilt oplossen. hoef je niet meteen een bkr registratie te krijgen dat is gewoon onzorgvuldig van de bank en zelf een zorgplicht om je klanten goed te informeren en te helpen. ts geeft aan dat hij wilt betalen omdat het fout is gegaan ing geeft geen reet!!!! even correct zeggen de personeel geeft geen reet!! Ja als gewoon normaal niet helpt dan maar zo. hij geeft toch aan dat hij belt en zo. zelfs brieven stuurt. er wordt niks mee gedaan dus luie personeel die de ing een slechte naam geeft! stel ze aan sprakelijk al heb je geen gelijk er gaan wel ogen open. of stuur een formeel klacht tegen de personeel naar de hoofd kantoor er moet iets gebeuren. dit vind ik niet kunnen ts geeft in deze topic geen blijk van wanbetaler!

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door john18 »

tevens kunne jullie uitleggen waarom hij een bkr registratie heeft want als ik naar het volgende kijk kan dat alleen na herinnering en aanmaning! zie

U voorkomt een negatieve registratie door op tijd te betalen. Als u niet op tijd betaalt, krijgt u herinneringen en aanmaningen van uw kredietverstrekker. Voordat de kredietverstrekker een Achterstandsmelding bij BKR doet, waarschuwt hij u door middel van een vooraankondiging. U heeft dan nog een laatste kans om een negatieve registratie te voorkomen.

Nou als hij geen aanmaning heeft gekregen is de ing toch aansprakelijk!! zorgplicht schending

michaelmuusse
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2016 00:36

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door michaelmuusse »

hihi thanks voor meedenken iedereen :!: :!:
Brahms schreef: Verder lijkt mij zo, dat als TS zo' n taal/woord gebruik bezigt richting bankmedewerkers als hij alhier doet, ik ook op zou hangen. Met respectvol gedrag bereik je meer.......
De enige partij die hier grof is geweest, is de ING bank zelf gek genoeg. Dreigend aan de telefoon, of de hoorn erop gooien (kan je erna weer een uur in de wachtrij).
witte angora schreef: Bij mijn weten is het zo dat je minimaal één keer per drie maanden een dag een positief saldo op je rekening moet hebben. Heb je toevallig die periode van drie maanden overschreden?
Dit zou best kunnen. Ik heb het formulier overstap ingediend en ondertekend, en de betaalpas weggegooid in de veronderstelling dat ik weg was bij de ING. Wat zeker is, is dat ING mij moet waarschuwen dat er sprake is van een probleem, voordat ze overgaan op een BKR registratie.
witte angora schreef: Wat me ook niet duidelijk is: je informeert in maart naar details hoe je het tekort aan moet zuiveren. Wil je mensen hier wijsmaken dat je geen idee hebt hoe je bedragen moet overboeken? Of wat is de reden dat je naar die details vraagt? Want een gewone overboeking is alles wat nodig is. Wist je dat niet?.
A ik wist niet wat de actuele debetstand was want ik had geen betaalpas meer van de genoemde rekening,
B de rekening was geblokkeerd voor creditboekingen.

Dit is overigens precies waarom de situatie zo fout is. De rekening is door ING geblokkeerd geweest voor creditboekingen totdat deze blokkering er na wat gebel in juni afgehaald is. Er is in juni telefonisch afgesproken het bedrag van 1000euro in 10 termijnen van 100euro maandelijks op te storten. Ik heb het hele bedrag in 1 keer erop gezet. Het bizarre is... de BKR registratie is van mei. Er is in juni met geen woord gerept over deze BKR registratie.

witte angora schreef: Ik denk dat de ING daar geen enkel probleem mee heeft, als TS een klacht bij de AFM neer legt.
Nee want het zijn een stel gluiperds bij elkaar.

schreef:tevens zegt u dat u al heeft betaalt! is er nog rente of iets verschuldigd?.
Niets op dit moment niets.

tijger1 schreef: En waarom stond u dan rood als u het zo'n onbenullig bedrag vond? U had die rekening pas in 2011 geopend en u bent meteen met dat "spannende" bedrag rood gaan staan. En het is ook nog zo dat als men meer dan € 500 op een rekening rood mag staan, daar een aantekening van gemaakt wordt bij het BKR. En toen stapte u ook nog over, zonder het saldo aan te zuiveren. Foute boel dus..
Ik mag toch zeker zelf bepalen wat ik met het krediet doe, en of ik deze opneem.
Ja ik ben overgestapt om van ING af te zijn. Ik weet niet wat daar fout aan kan zijn.
ING maakt de boel bijzonder onduidelijk met haar overstapservice.
tijger1 schreef: U hebt uw rekening opgezegd en gebruik gemaakt van de overstapservice. Hoe kunt u nu veronderstellen dat uw nieuwe bank het saldotekort gaat aanvullen? Op een rekening waar de overstapservice van kracht is kan niet meer gestort worden..
En tijger1 hoe moet een klant dit weten? Mij was verteld dat ik alleen het overstapservice formulier moest ondertekenen en dat alles overgenomen zou worden door de nieuwe bank. Ik denk dat daar onvoldoende uitleg gegeven is bij het filiaal.

En zeg nu zelf.

1. Als op een rekening waar deze overstapservice van kracht is, niet meer gestort kan worden. Hoe kan je deze dan ooit aanvullen als er nog een bedrag openstaat??!? :shock:

2. Als de rekening niet beeindigd kan worden vanwege een openstaand saldo. Dan is de rekening nog actief. Dus geldt nog steeds het contract met de bank dat er een krediet van 1000euro open mocht staan. Hoe kan je dan een BKR krijgen? :shock:

Vervolgens hoor je maanden niks en krijg je BKR om je oren. Bizar. Ik ga ze dagvaarden voor alle kosten die ik de afgelopen jaren heb gemaakt.
Laatst gewijzigd door michaelmuusse op 09 mei 2016 13:31, 3 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door Moneyman »

Grappig...de bank heeft onvoldoende uitleg gegeven? Je bedoelt dat jij je onvoldoende hebt verdiept in de gevolgen van jouw keuzes? Ik lees steeds "ik dacht", "ik ging er vanuit", en dat is niet genoeg. Je moet het wéten... En je er dus in verdiepen. Succes met de procedure.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2016 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende en offtopic teksten verwijderd

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door CB »

john18 schreef:cb en de rest het is allemaal heel simpel i.p.v. vaak de ts de schuld te geven geef advies of zeg wat hij het beste kan doen.
In mijn ogen als je een fout maakt en je het wilt oplossen. hoef je niet meteen een bkr registratie te krijgen dat is gewoon onzorgvuldig van de bank en zelf een zorgplicht om je klanten goed te informeren en te helpen. ts geeft aan dat hij wilt betalen omdat het fout is gegaan ing geeft geen reet!!!! even correct zeggen de personeel geeft geen reet!! Ja als gewoon normaal niet helpt dan maar zo. hij geeft toch aan dat hij belt en zo. zelfs brieven stuurt. er wordt niks mee gedaan dus luie personeel die de ing een slechte naam geeft! stel ze aan sprakelijk al heb je geen gelijk er gaan wel ogen open. of stuur een formeel klacht tegen de personeel naar de hoofd kantoor er moet iets gebeuren. dit vind ik niet kunnen ts geeft in deze topic geen blijk van wanbetaler!
TS een advies geven wat hij het beste kan doen, is niet meer relevant. Er valt nl. niets meer te doen. Inmiddels is het negatieve saldo aangezuiverd, maar wel 7 maanden te laat. Dat u daarvan de schuld in de schoenen van de bank wilt schuiven, getuigt niet van een realistische kijk op deze zaak.
john18 schreef:tevens kunne jullie uitleggen waarom hij een bkr registratie heeft want als ik naar het volgende kijk kan dat alleen na herinnering en aanmaning! zie

U voorkomt een negatieve registratie door op tijd te betalen. Als u niet op tijd betaalt, krijgt u herinneringen en aanmaningen van uw kredietverstrekker. Voordat de kredietverstrekker een Achterstandsmelding bij BKR doet, waarschuwt hij u door middel van een vooraankondiging. U heeft dan nog een laatste kans om een negatieve registratie te voorkomen.

Nou als hij geen aanmaning heeft gekregen is de ing toch aansprakelijk!! zorgplicht schending
Zoals al eerder aan gegeven, heeft TS een herinnering gehad en wel 3 maanden na het verzoek om de rekening over te hevelen naar de ABN/AMRO. [Aanvallende tekst verwijderd door de moderator] met de adviezen die u TS geeft, helpt u TS van de wel in de sloot.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2016 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende teksten verwijderd

michaelmuusse
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2016 00:36

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door michaelmuusse »

Ik wil hier wel even op reageren.
Ik kan mij niet herinneren ooit 1 aangetekende brief te hebben ontvangen ivm een mogelijke BKR registratie.
En ik denk dat de bank dus niet kan aantonen mij gewaarschuwd te hebben.

michaelmuusse
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2016 00:36

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door michaelmuusse »

Moneyman schreef:Grappig...de bank heeft onvoldoende uitleg gegeven? Je bedoelt dat jij je onvoldoende hebt verdiept in de gevolgen van jouw keuzes? Ik lees steeds "ik dacht", "ik ging er vanuit", en dat is niet genoeg. Je moet het wéten... En je er dus in verdiepen.
True. Maar als klant verdiep je je niet in alle puntjes van de contracten van een rekening.
Overstappen? ok doe maar nu graag. Formulier ondertekenen en de pasje in de prullenbak. Duurt 5 minuten en je staat weer buiten.
Het is toch zeker zorgplicht van de bank haar clienten om deze correct te informeren en te waarschuwen voor een gevaarlijke debetstand danwel mogelijke BKR registratie.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je wéét toch dat je 1000 euro rood staat? Komt het dan niet in je op daar op z'n minst even een vraag over te stellen? De aanname dat de ABN dat wel even over zou maken naar de ING zonder dat je daarover hebt gesproken is echt veeeel te makkelijk en uitermate onlogisch.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onterechte BKR-registratie door ING

Ongelezen bericht door Brahms »

De enige partij die hier grof is geweest, is de ING bank zelf gek genoeg. Dreigend aan de telefoon, of de hoorn erop gooien (kan je erna weer een uur in de wachtrij).
Uur in de telefonische wachtrij, bij mij pakken ze altijd gelijk op
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2016 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Uitlokkende en offtopic teksten verwijderd

Gesloten