LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stuurbekrachtiging Fiat Punto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Stuurbekrachtiging Fiat Punto

Ongelezen bericht door peteroo »

Julie4444 schreef:
peteroo schreef:Hoe dan ook, 285 euro of 1100 euro is een substantieel verschil.
Dat neemt niet weg dat je belastende beweringen deed zonder fundering. Dat was meer mijn punt. :wink:
Als je je een beetje interesseert voor auto's, onderhoud etc, ontkom je niet aan verhalen over merkdealers die veel meer rekenen dan de gemiddelde onafhankelijke garage. Ik ken dat als een vast gegeven. Zeeuwen zeggen: 'merkdealers schrijven met een vork'. Deels is dat verklaarbaar. Ik denk niet dat ze hun eigen tarieven mogen bepalen, maar die gewoon voorgeschreven krijgen. Bovendien mogen ze niet op een locatie achteraf zitten, maar op prominente (dure) plaats op een mooi bedrijventerrein. Onze lokale VAG-dealer is daardoor failliet gegaan, een paar jaar terug.

Ik ga hier echt niet alle verhalen oplepelen, want dan ben ik de rest van de week bezig en ik moet ook nog werken. Mijn vroegere buurman werkt als monteur bij een merkdealer. Een paar jaar geleden merkten ze daar dat klanten naar goedkopere garages gingen voor het onderhoud. Hij en z'n collega's zaten steeds vaker thuis omdat er onvoldoende werk was. Daarom ging de dealer onderhoudspakketten aanbieden, waarbij de klant een vast bedrag betaalde. Volgens mijn buurman gebeurde het vaak dat ze niet voldoende tijd kregen om noodzakelijke werkzaamheden uit te voeren en kreeg de klant een auto mee die in werkelijkheid maar een deel van het noodzakelijke onderhoud hadden gekregen. Hij was daar -terecht- erg kwaad over.

Monteurs bij dealers zijn over het algemeen gericht op het vervangen van complete onderdelen, want dat levert de meeste omzet op. Bij mijn vaste garage denken ze na over goedkopere oplossingen, want ze hebben veel klanten met een smalle beurs.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Stuurbekrachtiging Fiat Punto

Ongelezen bericht door hawkwind »

Op de site van Pots:
Vervangen stuurhoeksensor Fiat Punto : Euro 285............................. :lol:
Niks computer , stuurkolom of motortje.

Gesloten