LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Digitalman
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2015 18:49

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door Digitalman »

absent schreef:Toch vind ik het de grootste onzin om te stellen dat je via het UWV te laat betaald zou krijgen en derhalve geen eten zou kunnen kopen. Hoe deed je dat bij je werkgever dan? Hoe heb je je internetabonnement geregeld dan? En als je zogenaamd meer uitgeeft dan je ontvangt: zou je dan niet eens als de wiedeweerga je uitgavenpatroon gaan aanpassen?
LegerDesHeils, heb je geen verwijzing van je huisarts voor nodig. Je gemeente heeft een speciaal loket voor je, vooropgesteld dat het allemaal wel waar is wat je zegt.
Iemand uit de IT die niet eens weet hoe hij uit zijn situatie kan geraken door simpelweg te Koekelen ... tsja.

Bij mijn werkgever waren er weinig problemen om rond te komen, maar ondertussen verdien ik 70% van een minimumloon omdat ik
in de WW ben terechtgekomen.
Omdat alle vaste lasten op het eind van de maand worden afgeschreven en het inkomen veel later komt, betekent dat ik daarom meteen in het rood kom te staan zonder dat ik daarover ben geinformeerd.

Digitalman
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2015 18:49

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door Digitalman »

absent schreef: Iemand uit de IT die niet eens weet hoe hij uit zijn situatie kan geraken door simpelweg te Koekelen ... tsja.
Is wel een beetje kort door de bocht
Aan uw reactie te lezen heeft u geen flauw benul wat ik heb meegemaakt en Ik heb geen zin om heel mijn priveleven online te gooien wat er allemaal aan vooraf is gegaan.
Mijn vertrouwen in instanties is daarom ook flink afgemomen omdat er veel fouten zijn gemaakt.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geen familie, vrienden, buren, kennissen waar je een beroep op kunt doen?

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door absent »

Aha, blabla dus.
Je krijgt 70% van je gemiddelde inkomen. Met correcties. Dus als je nu 70% van het minimum zou krijgen, verdiende je het minimum. En heb je recht op bijstand. Kun je gewoon terug vinden op de site van de overheid en je gemeente. Simpel te Koekelen. Had je ook allang kunnen regelen.
Of dit is een onzintopic of iemand geniet intens van de slachtofferrol.

Digitalman
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2015 18:49

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door Digitalman »

Moneyman schreef:Geen familie, vrienden, buren, kennissen waar je een beroep op kunt doen?
Ik vind het moeilijk en zelfs beschamend om bij anderen daarvoor te vragen,
zeker omdat ik altijd zelfstandig voor mijzelf heb kunnen zorgen.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Digitalman schreef:
Moneyman schreef:Geen familie, vrienden, buren, kennissen waar je een beroep op kunt doen?
Ik vind het moeilijk en zelfs beschamend om bij anderen daarvoor te vragen,
zeker omdat ik altijd zelfstandig voor mijzelf heb kunnen zorgen.
Dat begrijp ik heel goed. Toch is vragen om hulp (kan ook een lening zijn) heel wat beter dan jezelf uithongeren.

Digitalman
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2015 18:49

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door Digitalman »

absent schreef:Aha, blabla dus.
Je krijgt 70% van je gemiddelde inkomen. Met correcties. Dus als je nu 70% van het minimum zou krijgen, verdiende je het minimum. En heb je recht op bijstand. Kun je gewoon terug vinden op de site van de overheid en je gemeente. Simpel te Koekelen. Had je ook allang kunnen regelen.
Of dit is een onzintopic of iemand geniet intens van de slachtofferrol.
Ik vraag alleen alternatief advies omdat ik weinig vertrouwen meer heb in instanties (welke idd te "Koekelen" zijn )
Tevens zie ik mijzelf niet als "slachtoffer" maar dat is het slechts uw mening wat uw goed recht is om te hebben.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door absent »

Geen vertrouwen in instanties en jezelf uithongeren. Heel verstandig. Ga zo door en je eindigt op straat. Heb je helemaal niks meer.
Op dit moment heb je niks en vrij weinig inbreng op je leven. Naar de bijstand, morgen, meteen direct. En omdat je niks hebt, heb je mooi niks om je voor te schamen. **** happens, en het is vrij goed geregeld in Nederland voor als het je overkomt.
Succes. Op internet kan niemand iets voor je doen. JIJ moet nu voor jezelf opkomen. Dat lukt je wel, alleen niet met de slappe houding van nu.

Mucha

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door beusen »

Mucha schreef:
Digitalman schreef:Hallo sjohie,

ook bedankt voor de tip
sjohie schreef:Ik zou het apparaat waarmee je dit topic opent verkopen in een kringloopwinkel, en van het geld eten gaan halen. Internetten kan ook gratis bij de bieb.
Ik ben normaalgesproken ICTer van beroep en onderhoud websites en volg een studie, dus mijn werkstation verkopen gaat het niet worden.
In dat geval verkoop ik nog liever een van mijnxxxxxxx op de zwarte markt.
Ik begin mij nu toch af te vragen of deze topic wel serieus is.
Daar heb je een punt!

Maar jou redenatie over organen verkoop kan hier niet door de beugel, dit is beschamend voor mensen, die dit gedwongen moeten doen.

Heb dit bericht ook gemeld. :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door kweenie »

Digitalman schreef:
Moneyman schreef:Geen familie, vrienden, buren, kennissen waar je een beroep op kunt doen?
Ik vind het moeilijk en zelfs beschamend om bij anderen daarvoor te vragen,
zeker omdat ik altijd zelfstandig voor mijzelf heb kunnen zorgen.
Nou, je hebt het altijd zelfstandig geprobeerd. Dat is wat anders dan dat je ook werkelijk voor jezelf hebt kunnen zorgen. Dat bleek ook in een eerder topic al.

Bovendien, vind je het niet een beetje tegenstrijdig klinken dat je zegt dat je zelfstandig voor jezelf kunt zorgen, maar tegelijk op het forum om hulp vraagt...?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door sjohie »

Digitalman schreef:
absent schreef: Iemand uit de IT die niet eens weet hoe hij uit zijn situatie kan geraken door simpelweg te Koekelen ... tsja.
Is wel een beetje kort door de bocht
Aan uw reactie te lezen heeft u geen flauw benul wat ik heb meegemaakt en Ik heb geen zin om heel mijn priveleven online te gooien wat er allemaal aan vooraf is gegaan.
Mijn vertrouwen in instanties is daarom ook flink afgemomen omdat er veel fouten zijn gemaakt.
Nou, dat doe je in dit topic toch aardig. Maar goed, gezien je voorgeschiedenis moeten er professionals in je leven zijn die je eerder hebt gesproken, en waar je nu ook terecht zou moeten kunnen voor hulp. Hopelijk kunnen die je duidelijk maken dat hulp vragen zeker geen zwaktebod is, en als je je druk maakt over wat mensen wel/niet van je vinden, lijkt me die route een stuk discreter dan op een openbaar forum als dit alles neerzetten. Overigens krijg je bij het UWV na max 10 dagen je geld, de ervaring van mijn vriendin is dat dit, mits je alles goed invult, met een dag of 5 wel klaar is. Je zou het geld dus vandaag of morgen op je rekening moeten krijgen.

Mucha

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

mh73

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door mh73 »

Sowieso snap ik er niets van. Misschien ben ik nog van de oude stempel, maar hoe kun je nou helemaal niets in huis hebben om te eten? In mijn voorraadkast staat altijd voorraad, voor het geval dat. Potgroenten, pasta, ontbijtkoek, kaakjes. En in de vriezer staan de restjes. We zijn met zijn vijven, maar ik denk dat we zeker wel een week of twee vooruit zouden kunnen als het moet.

Een pak kaakjes kost bij de Lidl nog geen euro. Daar zitten 3 of 4 rollen in. Zo zijn er nog wel wat hele goedkope maar vullende etenswaren. Echt nérgens meer een paar centen liggen? Geen euro voor een boodschappenwagentje?

Ik vind dit topic daarom erg ongeloofwaardig.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door ciske »

mh73 schreef: . Echt nérgens meer een paar centen liggen? Geen euro voor een boodschappenwagentje?
.

Als TS dat had, was dit topic er niet, geloofwaardig voor jou of niet.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:Sowieso snap ik er niets van. Misschien ben ik nog van de oude stempel, maar hoe kun je nou helemaal niets in huis hebben om te eten? In mijn voorraadkast staat altijd voorraad, voor het geval dat. Potgroenten, pasta, ontbijtkoek, kaakjes. En in de vriezer staan de restjes. We zijn met zijn vijven, maar ik denk dat we zeker wel een week of twee vooruit zouden kunnen als het moet.

Een pak kaakjes kost bij de Lidl nog geen euro. Daar zitten 3 of 4 rollen in. Zo zijn er nog wel wat hele goedkope maar vullende etenswaren. Echt nérgens meer een paar centen liggen? Geen euro voor een boodschappenwagentje?

Ik vind dit topic daarom erg ongeloofwaardig.
Denk dat je het ook niet TE letterlijk moet nemen.. TS wil een signaal afgeven, een noodkreet.. De vraag is of de uithongering ook daadwerkelijk plaatsvindt.

mh73

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door mh73 »

angel1978 schreef:Denk dat je het ook niet TE letterlijk moet nemen.. TS wil een signaal afgeven, een noodkreet.. De vraag is of de uithongering ook daadwerkelijk plaatsvindt.
Als ik de reacties zo lees, neemt bijna iedereen het zo letterlijk, Maar laten we inderdaad hopen dat het niet zo is.

Misschien wel een les voor TS om iets van een buffertje op te bouwen voor dit soort situaties, op momenten dat er wat meer geld te besteden is. Want wat zou een ICTer moeten als zijn werkstation het ineens begeeft? Dat kost een hoop meer centen dan een paar boterhammen.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door absent »

En als we zijn eerste topic lezen, zien we dat TS beslist geen IT-ert is. En C+ is iets anders dan C# of euh.. Skrump.

Mucha

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tips gevraagd omtrent voedselonthouding

Ongelezen bericht door ciske »

Mucha schreef: Bovendien, als je al niet om wat te eten kunt vragen van je eigen familie...... :?

Niet iedereen heeft een goede band met familie. Allemaal speculaties !

Gesloten