LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog een klacht over Teleplan/Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
M.vanderv
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2016 15:44

Nog een klacht over Teleplan/Telfort

Ongelezen bericht door M.vanderv »

Enige tijd geleden kwam ik aan het einde van de dag thuis. Batterij van mijn iphone 5s was bijna helemaal leeg, dus doe ik hem aan de lader. Na een tijdje keek ik weer, maar hij bleek niet te laden. Andere lader geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Voordat mijn telefoon uitviel werkte hij verder perfect. Probleem is puur dat hij niet oplaadt.

Ik ben er meer naar de Telfort winkel gegaan. Werd daar goed geholpen. Die jongen heeft mijn telefoon geïnspecteerd en constateerde dat hij geen contact maakt met laden. Mijn telefoon werd ingenomen en opgestuurd voor reparatie. Twee weken later zouden ze contact met me opnemen.

Een paar dagen later krijg ik een mail van Teleplan.
Ze hebben de oorzaak van het defect gevonden en kunnen het repareren. Helaas valt het defect buiten de garantie.
Ik kan of € 312,- voor de reparatie betalen, of ik betaal alleen de onderzoekskosten van € 36,30 en dan krijg ik mijn toestel ongerepareerd terug.
En dan staat er in de mail een link naar de betalingsomgeving. In de specificatie stond verder nog dat het schade betreft door onjuist gebruik en de “reparatie” is dat het toestel wordt omgeruild.

Ik wist niet wat ik las! Hoe ze het ook brengen. Zonder verdere specificaties over de schade delen ze even mee dat je € 312,- voor de reparatie moet betalen! En schade door onjuist gebruik?! Er is niemand zo zuinig op haar spullen als ik! Heb altijd een Apple-lader gebruikt, vanaf dag 1 zit er een hoesje om, nooit laten vallen, nooit een druppel vocht bij in de buurt gekomen, neem hem nooit meer de badkamer in.

Ik vroeg Teleplan om een specificatie van de schade en hoe ik de telefoon onjuist zou hebben gebruikt waardoor hij niet meer laadt. Vervolgens krijg ik een mail terug waarin ze alleen maar herhalen wat er in de eerste mail stond.
Nogmaals gemaild en om specificatie van de schade gevraagd, want onjuist gebruik…. Ik kom thuis met een bijna lege batterij, steek de lader er gewoon op normale wijze in (daar kan je toch ook niks fout aan doen!) en dan blijkt na een tijdje dat hij niet oplaadt. Wat is daar onjuist aan?!

Hierop mailde Teleplan dat er schade is aan de behuizing en dat er twee pinnetjes missen van de oplaadconnector en dat komt door onjuist gebruik.
Schade aan de behuizing?! Ik heb mijn telefoon puntgaaf ingeleverd! Er zat geen krasje op! Het enige probleem was het laden. Later zag ik wel toen ik de lader die ik had gebruikt bekeek dat het middelste soort van metalen plaatje donker was. Maar ook dat kan niet door mij veroorzaakt zijn. Ik stak de lader in mijn telefoon. Wat kan je daar nou fout aan doen?!

Weer Teleplan gemaild en gevraagd om foto’s van de schade. Ik hield mijn hart vast, want ik had bij een ander zijn klacht over Teleplan gelezen dat toen hij om foto’s vroeg er allemaal barsten in het scherm zaten die er niet in zaten toen hij hem inleverde. Vervolgens krijg ik een mail van Teleplan met onduidelijke fotootjes waarop te zien is dat er 2 stickertjes met pijltjes op de telefoon zijn geplakt die de schade aanwijzen. Nou zie ik zelf de schade niet op die fotootjes, maar als er schade aan de telefoon is, is die niet door mij veroorzaakt. Ik heb mijn telefoon in topconditie ingeleverd bij de Telfort winkel. Als die jongen had gezien dat de behuizing van de telefoon was beschadigd dat het oplaadprobleem was veroorzaakt door een val, had hij dat toch meteen tegen mij gezegd?

Ik vind dit schandalig! Ik had deze iphone pas ca. 8 maanden. Ben er ontzettend zuinig op geweest. Ik baalde er enorm dat hij niet meer laadde, maar vertrouwde er toen ik hem bij Telfort inleverde op dat hij gewoon netjes gemaakt zou worden. Had op tv wat voorbij zien komen over malafide telefoonreparatiebedrijven, maar dacht dat als het via Telfort zelf zou gaan er niks aan de hand zou zijn.

Ik wil gewoon mijn telefoon terug gerepareerd en wel. Als ik hem nou inderdaad had laten vallen of als hij in de wc zou zijn gevallen, vind ik het heel logisch en helemaal niet erg om voor de reparatie te betalen. Maar ik heb de schade NIET veroorzaakt! Dus vind het walgelijk en schandalig dat ik een rekening van € 312,- krijg. Als ik die rekening zou betalen krijg ik voor dat geld zeker zo’n gerefurbished ding en houden zij mijn oude telefoon om te gebruiken voor weet ik veel wat! Oplichters!

Over Telfort zelf heb ik geen klachten. In al die jaren dat ik klant ben nooit een probleem met gehad. Maar zo lang Telfort met Teleplan samenwerkt raad ik iedereen die overweegt een abonnement met nieuwe telefoon bij Telfort af te sluiten aan om daar nog even goed over na te denken.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nog een klacht over Teleplan/Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Beste M.vanderv,

Bedankt voor het plaatsen van je verhaal. Wat vervelend dat er zo een hoog bedrag in rekening wordt gebracht voor reparatie.
Graag wil ik je uitnodigen op ons forum. Als je daar via een privébericht je naam, adresgegevens, en 06-nummer achterlaat dan ga ik of één van mijn collega's kijken wat we voor jou kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum Team)

Fam. Molsberg
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2016 19:41

Re: Nog een klacht over Teleplan/Telfort

Ongelezen bericht door Fam. Molsberg »

M.vanderv schreef:Enige tijd geleden kwam ik aan het einde van de dag thuis. Batterij van mijn iphone 5s was bijna helemaal leeg, dus doe ik hem aan de lader. Na een tijdje keek ik weer, maar hij bleek niet te laden. Andere lader geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Voordat mijn telefoon uitviel werkte hij verder perfect. Probleem is puur dat hij niet oplaadt.

Ik ben er meer naar de Telfort winkel gegaan. Werd daar goed geholpen. Die jongen heeft mijn telefoon geïnspecteerd en constateerde dat hij geen contact maakt met laden. Mijn telefoon werd ingenomen en opgestuurd voor reparatie. Twee weken later zouden ze contact met me opnemen.

Een paar dagen later krijg ik een mail van Teleplan.
Ze hebben de oorzaak van het defect gevonden en kunnen het repareren. Helaas valt het defect buiten de garantie.
Ik kan of € 312,- voor de reparatie betalen, of ik betaal alleen de onderzoekskosten van € 36,30 en dan krijg ik mijn toestel ongerepareerd terug.
En dan staat er in de mail een link naar de betalingsomgeving. In de specificatie stond verder nog dat het schade betreft door onjuist gebruik en de “reparatie” is dat het toestel wordt omgeruild.

Ik wist niet wat ik las! Hoe ze het ook brengen. Zonder verdere specificaties over de schade delen ze even mee dat je € 312,- voor de reparatie moet betalen! En schade door onjuist gebruik?! Er is niemand zo zuinig op haar spullen als ik! Heb altijd een Apple-lader gebruikt, vanaf dag 1 zit er een hoesje om, nooit laten vallen, nooit een druppel vocht bij in de buurt gekomen, neem hem nooit meer de badkamer in.

Ik vroeg Teleplan om een specificatie van de schade en hoe ik de telefoon onjuist zou hebben gebruikt waardoor hij niet meer laadt. Vervolgens krijg ik een mail terug waarin ze alleen maar herhalen wat er in de eerste mail stond.
Nogmaals gemaild en om specificatie van de schade gevraagd, want onjuist gebruik…. Ik kom thuis met een bijna lege batterij, steek de lader er gewoon op normale wijze in (daar kan je toch ook niks fout aan doen!) en dan blijkt na een tijdje dat hij niet oplaadt. Wat is daar onjuist aan?!

Hierop mailde Teleplan dat er schade is aan de behuizing en dat er twee pinnetjes missen van de oplaadconnector en dat komt door onjuist gebruik.
Schade aan de behuizing?! Ik heb mijn telefoon puntgaaf ingeleverd! Er zat geen krasje op! Het enige probleem was het laden. Later zag ik wel toen ik de lader die ik had gebruikt bekeek dat het middelste soort van metalen plaatje donker was. Maar ook dat kan niet door mij veroorzaakt zijn. Ik stak de lader in mijn telefoon. Wat kan je daar nou fout aan doen?!

Weer Teleplan gemaild en gevraagd om foto’s van de schade. Ik hield mijn hart vast, want ik had bij een ander zijn klacht over Teleplan gelezen dat toen hij om foto’s vroeg er allemaal barsten in het scherm zaten die er niet in zaten toen hij hem inleverde. Vervolgens krijg ik een mail van Teleplan met onduidelijke fotootjes waarop te zien is dat er 2 stickertjes met pijltjes op de telefoon zijn geplakt die de schade aanwijzen. Nou zie ik zelf de schade niet op die fotootjes, maar als er schade aan de telefoon is, is die niet door mij veroorzaakt. Ik heb mijn telefoon in topconditie ingeleverd bij de Telfort winkel. Als die jongen had gezien dat de behuizing van de telefoon was beschadigd dat het oplaadprobleem was veroorzaakt door een val, had hij dat toch meteen tegen mij gezegd?

Ik vind dit schandalig! Ik had deze iphone pas ca. 8 maanden. Ben er ontzettend zuinig op geweest. Ik baalde er enorm dat hij niet meer laadde, maar vertrouwde er toen ik hem bij Telfort inleverde op dat hij gewoon netjes gemaakt zou worden. Had op tv wat voorbij zien komen over malafide telefoonreparatiebedrijven, maar dacht dat als het via Telfort zelf zou gaan er niks aan de hand zou zijn.

Ik wil gewoon mijn telefoon terug gerepareerd en wel. Als ik hem nou inderdaad had laten vallen of als hij in de wc zou zijn gevallen, vind ik het heel logisch en helemaal niet erg om voor de reparatie te betalen. Maar ik heb de schade NIET veroorzaakt! Dus vind het walgelijk en schandalig dat ik een rekening van € 312,- krijg. Als ik die rekening zou betalen krijg ik voor dat geld zeker zo’n gerefurbished ding en houden zij mijn oude telefoon om te gebruiken voor weet ik veel wat! Oplichters!

Over Telfort zelf heb ik geen klachten. In al die jaren dat ik klant ben nooit een probleem met gehad. Maar zo lang Telfort met Teleplan samenwerkt raad ik iedereen die overweegt een abonnement met nieuwe telefoon bij Telfort af te sluiten aan om daar nog even goed over na te denken.
En, heeft Telfort het uiteindelijk voor je opgelost ?

Gesloten