LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een hond met een rugzakje... die laat je toch niet los lopen in een woonwijk...? Er zal een klein kind de hoek omkomen...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:Een hond met een rugzakje... die laat je toch niet los lopen in een woonwijk...? Er zal een klein kind de hoek omkomen...
Ook een hond zonder rugzakje laat je in een woonwijk niet los lopen. Het mag niet en als er dan toch dingen gebeuren moet je gewoon betalen. Desnoods in termijnen maar zij is verantwoordelijk voor die hond.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

De hond had geen halsband om ,alleen een riempje om de neus . eh die trekt chiwawa nog kapot.
Wat betreft de kosten van dierenarts . Heeft de wonden schoongemaakt en ontsmet , wilde de wond niet hechten omdat dan het vocht weg kon. Em medicijnen meegegeven . Moet helaas er straks weer na toe omdat een wond dikker is geworden . en wat vocht uitkomt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Neem toch nog eens contact met je wijkagent op, ze horen naar die persoon toe te gaan. Sterkte met je hond.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Reggie . Ik heb haar voorgesteld om een regeling te treffen , Als zij voor 1April betaalde was ik tevreden . heb het gesprek niet afkunnen maken. Heb haar wel verteld als zij voor woensdag niet betaald dat zij dan een aangetekend brief krijgt met 5 dagen termijn . Zal daar nog uitdrukkelijk mijn voorstel bij doen. Gaat zij niet op mijn voorstel in dan ga ik er voor . Ze heeft trouwen een aansprakelijkheids verzekering.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oke, maar dan zit je nog altijd met dat je getuigen moet hebben. Ik hoop voor je dat ze gewoon gaat betalen.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Twee getuigen , vanuit het slaapkamerraam , 15m afstand reggie

BL2
Berichten: 4869
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door BL2 »

gosewijn schreef:Reggie . Ik heb haar voorgesteld om een regeling te treffen , Als zij voor 1April betaalde was ik tevreden . heb het gesprek niet afkunnen maken. Heb haar wel verteld als zij voor woensdag niet betaald dat zij dan een aangetekend brief krijgt met 5 dagen termijn . Zal daar nog uitdrukkelijk mijn voorstel bij doen. Gaat zij niet op mijn voorstel in dan ga ik er voor . Ze heeft trouwen een aansprakelijkheids verzekering.
Woensdag 1 maart ?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

gosewijn schreef:Twee getuigen , vanuit het slaapkamerraam , 15m afstand reggie

Willen die ook getuigen dan?? Zo ja sta je sterker. Alsnog geef ik je het advies "wijkagent" die kan door die getuigen al meer eisen.

Is een goedkopere weg dan een rechtszaak. Scheelt ook tijd.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Die willen getuigen. Wijkagent hmm heb ik geen hoge pet van op . OP de reactie van aangifte bij politie kreeg ik het antwoord ik had direkt moeten bellen toen het gebeurde . vreemd antwoord, is een wagen op de weg ,zeer groot gebied. Fam is zeer bekend bij politie . Ik had gesommeerd dat in voor 1Maart betaald moest worden . Ik heb vanmiddag gezegd als het nu niet uitkomt mag het ook voor 1 April ,maar dan wel afspraak zwart op wit en ondertekenen . Vanmiddag nog naar arts geweest kon geen trap lopen en niet op de bank springen (op kleedje hoor ) , bij onderzoek had hi veel pijn veel kneuzinge en bloeduitstortingen.

Rustig afwachten meer kunnen we niet doen . Zal nog een mailtje sturen naar politie kijken wat er gebeurd .

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door absent »

De hond had zo'n smalle riem om de neus? Dan kan het beest niet eens bijten. Ja, inderdaad, die riempjes zijn gemaakt van smalle veiligheidsriemen. Kun je met gemak een auto mee trekken.
Verder horen we hier maar 1 zeer gekleurd verhaal. En ja, binnen de bebouwde kom hoort een hond inderdaad aangelijnd te zijn . Zelfs ik doe het, al woon ik buiten de bebouwde kom. En een rekening van 100 euri is geen echte bijt schade. Klinkt eerder alsof je hond is geraakt door een slagtand. Botte pech. Ik vrees dat de Hermandad de eigenaresse een bon kan geven vanwege het niet aangelijnd zijn. Maar die kostenvergoeding...De verzekering zal zeggen dat het natuurlijk gedrag is. Dus de eigenaresse zal ervoor opdraaien, maar als ze je een dikke vinger geeft, vrees ik toch dat daar niet veel (niets)tegen te doen is. Succes.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

absent schreef: En een rekening van 100 euri is geen echte bijt schade.

Dat is een schade waar niemand op zit te wachten. Ik verwacht van een wandeling met mijn honden , geen kostenplaatje door een ander.


Dat is een halti zo'n bandje om de snuit , maar daar kan een hond wel zeker mee bijten.

Nogmaals , ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen hond. De wijkagent kan in dit geval meer doen dan jij hier zegt.

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

absent schreef:De hond had zo'n smalle riem om de neus? Dan kan het beest niet eens bijten.
Vandaar dat er bijtwonden zijn... :roll:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door bprosman »

De verzekering zal zeggen dat het natuurlijk gedrag is.
Dus toch ? :wink:

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als ik het goed begrijp Absent bedoel je dit. Ik gooi een steen tegen jouw ruit , er komt een barst in van boven naar beneden . Dat is volgens jou een klein schade . Nu gooi ik een steen door jouw ruit en de hele ruit valt in diggelen ,dat noem jij dan grote schade . Ik zie geen verschil , alle 2 geeft toch de zelfde schade.

Het neus riempje is niet geschikt om een hond uit te laten . Dit riempje is gewoon een schuiflus ,de hond kan gewoon de bek volledig open doen . Riempje is bedoelt om de kop af te wenden zodat het niet de andere hond kan aankijken , dat riempje bevestig je aan de hoofdlijn ,dus halsband van de looplijn.

bedankt voor de antwoorden .

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door absent »

Nee, je begrijpt het dus niet goed. De schade had inderdaad niet hoeven te gebeuren. Maar helaas kan niemand die eigenaresse verplichten jou schadeloos te stellen. Bij een aangifte is het jouw woord tegen het hare, en ook de politie kan haar niet verplichten jou die 100 euri te geven.

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

absent schreef:Maar helaas kan niemand die eigenaresse verplichten jou schadeloos te stellen.
Waarom niet?

stofzuigertje

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er meerdere gewonden zijn of pogingen tot bijten dus vraag eens in de buurt rond.

Als deze hond, ongeacht ras erg agressief is moet deze goede korf dragen die goed past dus geen flut riempje met teveel ruimte.
De eigenaar, als die tekort geld heeft is hun probleem, ze moeten alles betalen maar als ze niets of nauwelijks iets hebben?

Een rechtszaak zijn extra kosten en als zij van een uitkering leven of minimale salaris?
Alleen bij meerdere klachten kan de Politie iets doen, zowel bijten als pogingen en zowel andere honden als naam mensen / kinderen die zwaarder meewegen.

Het is niet uitgesloten dat de Politie kan bevelen deze verdachte hond af te maken.

Houd tevens rekening met nog meer rekeningen dierenarts want eerste hulp is geen totale behandeling en soms duurde het maanden voor het weer goed hersteld is.
Ook krabben bij jeuk van wonden kan nog maanden lang doorgaan helaas.

BL2
Berichten: 4869
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik vrees dat de Hermandad de eigenaresse een bon kan geven vanwege het niet aangelijnd zijn.
Dat gaat nooit meer lukken, is geen heterdaad......

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Hond bijt hond; welke kosten kan ik verhalen?

Ongelezen bericht door absent »

Oh. Nou ja. Dan niet. Hoe je iemand moet dwingen te betalen...Denk niet dat dat zonder maffia-praktijken gaat.

Gesloten