LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende emails

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
CorinneM
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2017 06:50

Misleidende emails

Ongelezen bericht door CorinneM »

Ik ontvang de laatste tijd regelmatig e-mails met teksten zoals "u heeft 6 dagkaarten gewonnen van de Efteling" Het email adres wat er achter zit is: [email protected]

Als je je af wilt melden van zo'n nieuwsbrief kom je terecht op de website trok05.com

Daar wordt dan gemeld dat ze je binnen 24 uur uitschrijven. Alleen gebeurt dat niet, want de e-mails blijven komen.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben of dit e-mailadres of de website herkennen?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Misleidende emails

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ja dit krijg ik ook, ik doe het in de spambox en heb ooit aangegeven dat dit antireclame is en dat ik daar bij voorkeur beslist geen aankopen doe.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Misleidende emails

Ongelezen bericht door sylvesterb »

CorinneM schreef:Ik ontvang de laatste tijd regelmatig e-mails met teksten zoals "u heeft 6 dagkaarten gewonnen van de Efteling" Het email adres wat er achter zit is: [email protected]

Als je je af wilt melden van zo'n nieuwsbrief kom je terecht op de website trok05.com

Daar wordt dan gemeld dat ze je binnen 24 uur uitschrijven. Alleen gebeurt dat niet, want de e-mails blijven komen.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben of dit e-mailadres of de website herkennen?
Dit noemen ze spam, en door het afmelden heb je aangegeven dat je e-mail adres actief en ontvang je nog meer spam. Ook door te antwoorden dat het "anti reclame" is bevestig je dat het e-mail adres actief is. Een actief e-mail adres is geld waard in de wereld van de spammers. Beste wat je kunt doen is de e-mail markeren als spam en het negeren.

Verwijderd

Re: Misleidende emails

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Eens met sylvesteb hierboven. Dit noemen we gewoon spam. Ik krijg elke dag meerdere mails in mijn spambox dat ik kaarten gewonnen heb voor iets, dat ik een prijs in de staatloterij, dat er een prijs is gewonnen op mijn AH-bonuskaart (die ik niet heb), en ga zo maar door. Door u af te melden van deze emails heeft u alleen maar laten zien aan de mensen die hierachter zitten dat uw emailadres actief is. Dit leidt uiteindelijk alleen maar tot meer spam. In mijn hotmail komt alles netjes in de spambox binnen en in plaats van alles te verwijderen zet ik alles op 'blokkeren'. Maar dit zijn vaak generieke emailadressen die steeds weer veranderen. Het beste is om het gewoon te negeren en er vooral niet op te reageren.

CorinneM
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2017 06:50

Re: Misleidende emails

Ongelezen bericht door CorinneM »

Dank jullie wel. Ik heb inderdaad (heel stom) de link aangeklikt om geen emails meer te ontvangen. Ik heb ze nu laten blokkeren, maar ik zal er ongetwijfeld nog een heleboel krijgen.

Verwijderd

Re: Misleidende emails

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ik heb het een beetje geaccepteerd. Het hoort nou eenmaal bij het hebben van een emailadres. Ik krijg er elke dag wel een stuk of 5. En inderdaad: gewoon niet meer op klikken, maar trouw elke dag al die spamberichten op blokkeren zetten ;) Ook mailtjes die betrouwbaar lijken, zoals van MediaMarkt, Albert Heyn, Lidl, Aldi, Hema en noem maar op, niet zomaar aannemen dat ze ook echt daarvan afkomstig zijn. Meestal als u met uw muispointer over de link heen gaat, zie je linksonder in beeld waar het naar toe linkt. Dan zie je dat dat allemaal rare websitenamen zijn en niet de officiële sites van de genoemde bedrijven. Succes!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Misleidende emails

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is dit een draadje uit 1995???

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Misleidende emails

Ongelezen bericht door kuklos »

GJvdZ schreef:Is dit een draadje uit 1995???
Dat is wat ik me ook afvroeg. In 2017 en mensen weten zoiets niet?

Gesloten