LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tui mail over verbouwing

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
E.R
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2017 10:32

Tui mail over verbouwing

Ongelezen bericht door E.R »

Wij hadden via vroegboekkorting een vakantie naar la palma geboekt via Tui. Nu kregen wij een mail dat het hotel direct naast ons geboekte hotel ging verbouwen. En dat we daar hinder en geluidsoverlast van konden onder vinden. We hadden geen recht op inmiddering brengen van de reissom. Wel konden we om boeken. Extra kosten voor eigen rekening. Gebeld 27 min in de wacht... kwam alles minimaal 800 euro duurder uit. (Met z'n drieën) reis geannuleerd en aanbetaling terug gekregen. Op zich netjes. Maar nu hoor ik om me heen dan meer dit soort mails hebben ontvangen. Ook voor compleet andere bestemmingen, zal Tui mensen hebben proberen te verjagen om meer geld voor hun reis te kunnen vangen nu Turkije niet meer in trek is en andere vakanties duurder zijn geworden? Wij voelen ons belazerd

Meer mensen deze ervaring bij Tui??

Groet

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tui mail over verbouwing

Ongelezen bericht door sylvesterb »

E.R schreef:Wij hadden via vroegboekkorting een vakantie naar la palma geboekt via Tui. Nu kregen wij een mail dat het hotel direct naast ons geboekte hotel ging verbouwen. En dat we daar hinder en geluidsoverlast van konden onder vinden. We hadden geen recht op inmiddering brengen van de reissom. Wel konden we om boeken. Extra kosten voor eigen rekening. Gebeld 27 min in de wacht... kwam alles minimaal 800 euro duurder uit. (Met z'n drieën) reis geannuleerd en aanbetaling terug gekregen. Op zich netjes. Maar nu hoor ik om me heen dan meer dit soort mails hebben ontvangen. Ook voor compleet andere bestemmingen, zal Tui mensen hebben proberen te verjagen om meer geld voor hun reis te kunnen vangen nu Turkije niet meer in trek is en andere vakanties duurder zijn geworden? Wij voelen ons belazerd

Meer mensen deze ervaring bij Tui??

Groet
U voelt zich belazerd terwijl u enkel een vermoeden heeft zonder enig bewijs. Zonder het hotel te noemen waar u geboekt heeft kan ook niet controleren of uw zware beschuldig ook enige grond heeft.

Een zoek toch op google levert maar 1 resultaat op van februari 2017 waarbij TUI een dergelijke e-mail heeft verstuurd en erg moeilijk deed over het annuleren van de reis.

E.R
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2017 10:32

Re: Tui mail over verbouwing

Ongelezen bericht door E.R »

Nou het is geen zware beschuldiging ho ho. Ik dacht dat er misschien meer mensen deze ervaring hebben in de afgelopen weken met Tui. Ik dacht dat het forum van radar daar voor bedoelt zou zijn.... dat dingen die je zijn opgevallen wat raar is dat je dat kan ventileren om te zien of er meer mensen deze ervaring hebben. Het hotel die wij hadden geboekt Taburiente playa op het eiland la palma. Nogmaals het is geen zware beschuldiging ik vraag me gewoon af of meer mensen dit soort mails hebben ontvangen. Omdat een kennis van een vriendin een zelfde mail had gehad van Tui en die gingen naar een ander hotel op Tenerife.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tui mail over verbouwing

Ongelezen bericht door sylvesterb »

E.R schreef: zal Tui mensen hebben proberen te verjagen om meer geld voor hun reis te kunnen vangen nu Turkije niet meer in trek is en andere vakanties duurder zijn geworden?
In je vraagstelling beschuldig je TUI van mogelijke oplichting en misleiding. Dat klinkt toch best ernstig. Je vraag of meer mensen dit soort e-mail hebben ontvangen zou al voldoende zijn zonder enige veronderstelling te maken wat de rede van TUI zou zijn.

BenBennekom
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2017 14:25

Re: Tui mail over verbouwing

Ongelezen bericht door BenBennekom »

Ik zou contact opnemen met TUI wellicht kunnen zij jou helpen

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: Tui mail over verbouwing

Ongelezen bericht door mangogirl »

Oplossing lijkt me: probeer erachter te komen of er inderdaad verbouwd wordt. Zo ja, dan probeert niemand u weg te jagen, maar wordt u gewoon eerlijk geinformeerd. Zo nee, dan heeft u inderdaad een punt....

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Tui mail over verbouwing

Ongelezen bericht door pieterenien »

Op Zoover staat een beoordeling van dit hotel van 29 april jl. waarin flink geklaagd wordt over de herrie i.v.m. bouwoverlast.

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: Tui mail over verbouwing

Ongelezen bericht door mangogirl »

pieterenien schreef:Op Zoover staat een beoordeling van dit hotel van 29 april jl. waarin flink geklaagd wordt over de herrie i.v.m. bouwoverlast.

Nou klaar dus, geen reden meer om je belazerd te voelen, ze hebben je gewoon de waarheid verteld. Is vast lekker om van dat gevoel af te zijn :D .

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Tui mail over verbouwing

Ongelezen bericht door henk51 »

Doet een Touroperator eens iets om gasten te waarschuwen is het weer niet goed. Tui luistert naar klachten uit het veld en doet er wat vooraf aan.
Wat is daar mis mee. Is wel jammer voor programma maker SBS6 kunnen ze geen klaag programma's meer maken over vakantie ellende en red mijn vakantie.
Hulde voor TUI nu de andere touroperators nog die informatie voor zich houden.

groeten Henk

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Tui mail over verbouwing

Ongelezen bericht door ZaBo »

Tsja of lekker er naar toegaan en het over je heen laten komen

Vorig jaar zaten we met ons appartement op GC ook naast verbouwing(renovatie hotel er naast), maar is vakantie (dus lekker relaxt) en lieten het gaan( d.w.z. Geen klacht ingediend, maar geaccepteerd)

Ook al heb jij vakantie de rest gaat door

Is ook weer charme van bestemming

stofzuigertje

Re: Tui mail over verbouwing

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je pas later hoorde dat buren gaan verbouwen, en vooral als je vroeg boekte....

Wel in dezelfde plaats boeken en even langs lopen.
Maar een aanvraag van die buren betekend niet dat er dagelijks overlast is.
Verbouwen, ja ook ik was thuis bezig maar behang en schilderwerk geeft op geurtje na geen overlast.
Als niet duidelijk is hoelang en wat er gaat gebeuren, beter vooraf waarschuwen dan achteraf in lawaai zitten.

Verder is Tui ook niet aansprakelijk als zij de verbouwing uitstellen, ze hebben met naast gelegen Hotel niet eens contact....

Gesloten