LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TNT
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 dec 2006 23:44
TNT
Met TNT heb ik het nu helemaal gehad. Regelmatig krijg ik bestellingen uit China en bij de laatste vier is niets goed gegaan. Of te laat, of pakket tijdelijk zoek, of bezorger die geen briefje in de bus doet en ik 's avonds een email krijg dat bezorgen niet mogelijk was, omdat er niemand thuis was. Wel hele dag thuis geweest. Met TNT-zakelijk (0800-1234) is het ook niet altijd een feestje. De ene keer krijg je "bromsnor" aan de lijn en de andere keer een uiterst vriendelijke mevrouw. Ik had laatst op vrijdag de bestelling van dinsdag nog niet binnen. Dus 0800-1234 gebeld. Ik had maar tot de volgende week te wachten. Geen andere mogelijkheid. Tien minuten later heb ik weer gebeld en kreeg een andere medewerkster, een uiterst begripvolle mevrouw aan de lijn. Dezelfde middag had ik de bestelling nog in huis.
En wat ik vandaag weer meemaakte. TNT is gehackt, dus alle begrip voor TNT? "Mijnheer, ik zit hier met een ballpoint en een bloknootje". Ik kan niets voor u betekenen, al bijna een week lang. Maar waarom kon ik wel op trace & tracking kijken. Kennelijk kwam de chef van de klantenservice er niet op, dat medewerkers ook op hun eigen smartphone mee kunnen kijken met dat deel wat nog zichtbaar is. En als de medewerkers dat niet willen, geef ze voor gebruik van hun eigen smartphone een onkostenvergoeding, of biedt ze er één voor (tijdelijk) gebruik aan. Dan laat je als organisatie zien dat "service" hoog in het vaandel staat. "Belt U vanmiddag maar terug", kreeg ik enkele keren te horen. Als ik dat deed snapte een andere collega daar niets van. NEE DUS! En kennelijk werken ze ook niet met backups, waardoor de boel weer snel op te starten is. Ik heb het gehad met TNT-pakjesbezorger.
En wat ik vandaag weer meemaakte. TNT is gehackt, dus alle begrip voor TNT? "Mijnheer, ik zit hier met een ballpoint en een bloknootje". Ik kan niets voor u betekenen, al bijna een week lang. Maar waarom kon ik wel op trace & tracking kijken. Kennelijk kwam de chef van de klantenservice er niet op, dat medewerkers ook op hun eigen smartphone mee kunnen kijken met dat deel wat nog zichtbaar is. En als de medewerkers dat niet willen, geef ze voor gebruik van hun eigen smartphone een onkostenvergoeding, of biedt ze er één voor (tijdelijk) gebruik aan. Dan laat je als organisatie zien dat "service" hoog in het vaandel staat. "Belt U vanmiddag maar terug", kreeg ik enkele keren te horen. Als ik dat deed snapte een andere collega daar niets van. NEE DUS! En kennelijk werken ze ook niet met backups, waardoor de boel weer snel op te starten is. Ik heb het gehad met TNT-pakjesbezorger.
-
- Berichten: 12385
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: TNT
TNT zakelijk kunnen wij hier niets mee, het is een consumentenforum.
En als het systeem bij TNT er uit ligt en u kunt wel op de track en trace, wat voor nut heeft het dan als een medewerker op dezelfde site kan en hetzelfde ziet als u?
Over import vanuit China is het een en ander in het nieuws geweest. Deze pakketten werden niet thuisbezorgd ivm de kosten. U wilt, neem ik aan, betaald worden voor uw werk, bij TNT is het exact hetzelfde. Het kostte meer geld om het bij u te bezorgen dan dat het opleverde. Er zijn nu hieuwe contracten afgesloten met China en er wordt weer thuis bezorgd.
Maar het allerbelangrijkste, als u ontvanger bent van een zending heeft u met niemand te maken, behalve met de afzender. U kunt niet gaan klagen bij TNT dat een bestelling van dinsdag op vrijdag nog niet binnen is. U moet bij de verkoper zijn.
Iets minder gaan klagen en lekker genieten van het leven.
En als het systeem bij TNT er uit ligt en u kunt wel op de track en trace, wat voor nut heeft het dan als een medewerker op dezelfde site kan en hetzelfde ziet als u?
Over import vanuit China is het een en ander in het nieuws geweest. Deze pakketten werden niet thuisbezorgd ivm de kosten. U wilt, neem ik aan, betaald worden voor uw werk, bij TNT is het exact hetzelfde. Het kostte meer geld om het bij u te bezorgen dan dat het opleverde. Er zijn nu hieuwe contracten afgesloten met China en er wordt weer thuis bezorgd.
Maar het allerbelangrijkste, als u ontvanger bent van een zending heeft u met niemand te maken, behalve met de afzender. U kunt niet gaan klagen bij TNT dat een bestelling van dinsdag op vrijdag nog niet binnen is. U moet bij de verkoper zijn.
Iets minder gaan klagen en lekker genieten van het leven.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: TNT
Weer zo'n betweter. Ik denk dat bedrijven heel veel geld overhebben voor mensen die het allemaal zo goed weten hoe je bedrijfsprocessen in kunt richten in dit soort situaties.
Re: TNT
Als het zo makkelijk was als slachtoffer van het NotPetya virus, hadden ze dat echt wel even gefixt hoor. Het lijkt me stug dat ze om lekker even klantje te pesten, de systemen een paar dagen langer op hun gat laten liggen, of niet? Dat een app werkt zegt ook niet zoveel over de achterliggende IT systemen die het niet, of nog erger, niet betrouwbaar deden.Kilo Hotel schreef:Met TNT heb ik het nu helemaal gehad. Regelmatig krijg ik bestellingen uit China en bij de laatste vier is niets goed gegaan. Of te laat, of pakket tijdelijk zoek, of bezorger die geen briefje in de bus doet en ik 's avonds een email krijg dat bezorgen niet mogelijk was, omdat er niemand thuis was. Wel hele dag thuis geweest. Met TNT-zakelijk (0800-1234) is het ook niet altijd een feestje. De ene keer krijg je "bromsnor" aan de lijn en de andere keer een uiterst vriendelijke mevrouw. Ik had laatst op vrijdag de bestelling van dinsdag nog niet binnen. Dus 0800-1234 gebeld. Ik had maar tot de volgende week te wachten. Geen andere mogelijkheid. Tien minuten later heb ik weer gebeld en kreeg een andere medewerkster, een uiterst begripvolle mevrouw aan de lijn. Dezelfde middag had ik de bestelling nog in huis.
En wat ik vandaag weer meemaakte. TNT is gehackt, dus alle begrip voor TNT? "Mijnheer, ik zit hier met een ballpoint en een bloknootje". Ik kan niets voor u betekenen, al bijna een week lang. Maar waarom kon ik wel op trace & tracking kijken. Kennelijk kwam de chef van de klantenservice er niet op, dat medewerkers ook op hun eigen smartphone mee kunnen kijken met dat deel wat nog zichtbaar is. En als de medewerkers dat niet willen, geef ze voor gebruik van hun eigen smartphone een onkostenvergoeding, of biedt ze er één voor (tijdelijk) gebruik aan. Dan laat je als organisatie zien dat "service" hoog in het vaandel staat. "Belt U vanmiddag maar terug", kreeg ik enkele keren te horen. Als ik dat deed snapte een andere collega daar niets van. NEE DUS! En kennelijk werken ze ook niet met backups, waardoor de boel weer snel op te starten is. Ik heb het gehad met TNT-pakjesbezorger.
Maar goed, als je klaar met ze bent, dan zou ik vanaf nu niks meer bestellen bij webshops die met hén versturen, maar bij shops die versturen met FedEx zelf, of DHL.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 dec 2006 23:44
Re: TNT
Code: Selecteer alles
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 dec 2006 23:44
Re: TNT
Code: Selecteer alles
-
- Berichten: 12385
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: TNT
Misschien moet u even de media in de gaten houden. U betaald wel transportkosten, maar niet aan TNT. Die betaald u aan de afzender en deze heeft een contract met TNT. En als zij te weinig willen betalen voor de diensten in Nederland stopt het gewoon. TNT heeftvlange tijd niet bezorgd vanwege de kosten. U bent geen partij voor TNT, u bent ontvangende partij, geen opdrachtgever.Kilo Hotel schreef:Misschien moet Neo Dutchio eerst maar eens goed leren lezen. Ik ontvang al zes jaar bestellingen die ik in China bedrijfsmatig laat maken. Via FEDEX en TNT. Daar betaal ik de gewone verzendkosten voor. Rondom $ 200,- voor een pakket van 12 kilo. Omdat FEDEX niet naar tevredenheid werkte en TNT wel, heb ik de leverancier gevraagd via TNT te leveren. Dat ging goed tot ruim een half jaar geleden. Nochmaals bijvoorbeeld het telefoontje dat ik van sorteercentrum Nieuwegein krijg en gezegd wordt dat de chauffeur binnen 5 minuten bij me is en ik 's avonds een email krijg dat ik niet thuis was. Of een zending waar een medewerker een verkeerde code aan heeft gegeven, vrijgegeven is door de douane en het toch bij douane blijft liggen. Ik heb niets met de verzender te maken (overigens een groot Chinees bedrijf) als het vrijgegeven is door de douane en er binnen Nl fouten worden gemaakt. Ook ik maak met klanten afspraken en dat zijn toch consumenten?Code: Selecteer alles
Maar nogmaals, dit is een consumentenforum. Voor zakelijke vragen (of in uw geval geneuzel) kunt u terecht op www.higherlevel.nl.
Gelukkig maakt u nooit een fout, maar vreemd is het wel dat iedereen hier in Nederland tegen u is, klantenservice, TNT, de bezorger, de douane.
Re: TNT
Was het adres foutloos en is uw adres goed te vinden?
Als je in bepaalde wijken moet zoeken, als een bedrijf van nr 4 t/m 18 zit en 20 t/m 24 ontbreken en je zit op 26..... en 28/32 ontbreken ook dan zoek je wel moeilijker.
Mijn buren op 12, ik op 26 en de volgende op 34.... zoek dat maar eens uit of hebben je buren geen zichtbare huisnummers?
Ook even/oneven en gemeente is soms creatief.
Dan moet je als bezorger erg lang zoeken in de juiste straat en bij een deur waar vermoedelijk jou nummer had moeten zijn?
Als er een nieuwe bezorger niet snel het kan vinden is niet thuis melden en terug handiger dan uren maken voor flut bedrag als ZZPer....
Daarom moest ik vaak naar een service punt sturen. zowel DHL, Post NL als TNT, dan hoef je niet thuis te zijn en afhalen als het jou uitkomt.
Vooral ZZPers halen vaak een dagje later af en laten niets bezorgen omdat er gewerkt moet worden.
Dus hoe goed is jou adres te vinden?
Als je in bepaalde wijken moet zoeken, als een bedrijf van nr 4 t/m 18 zit en 20 t/m 24 ontbreken en je zit op 26..... en 28/32 ontbreken ook dan zoek je wel moeilijker.
Mijn buren op 12, ik op 26 en de volgende op 34.... zoek dat maar eens uit of hebben je buren geen zichtbare huisnummers?
Ook even/oneven en gemeente is soms creatief.
Dan moet je als bezorger erg lang zoeken in de juiste straat en bij een deur waar vermoedelijk jou nummer had moeten zijn?
Als er een nieuwe bezorger niet snel het kan vinden is niet thuis melden en terug handiger dan uren maken voor flut bedrag als ZZPer....
Daarom moest ik vaak naar een service punt sturen. zowel DHL, Post NL als TNT, dan hoef je niet thuis te zijn en afhalen als het jou uitkomt.
Vooral ZZPers halen vaak een dagje later af en laten niets bezorgen omdat er gewerkt moet worden.
Dus hoe goed is jou adres te vinden?
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 dec 2006 23:44
Re: TNT
Als je alle 997 andere reacties van Neo Dutchio leest, komt er maar een gevoel naar bovebn: notoire zuurpruim. Dus geen reactie meer van mij.
-
- Berichten: 12385
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: TNT
U mag het noemen wat u wilt. Feit blijft dat u op een verkeerde plek zit, namelijk op een consumentenforum. Net zoals dat u niet in de media gelezen hebt wat er aan de hand was tussen bezorgbedrijven in Nederland en Chinese leveranciers. En als ondernemer niet de regels kennen omtrent bestellen is wederom iets dat niet op mijn 'zure' reakties afgeschoven kan worden.Kilo Hotel schreef:Als je alle 997 andere reacties van Neo Dutchio leest, komt er maar een gevoel naar bovebn: notoire zuurpruim. Dus geen reactie meer van mij.
Ik heb u een tip gegeven waar u mee aan de slag kan, namelijk het juiste forum voor uw vraag. Graag gedaan.
Re: TNT
Goed forum trouwens ''higher level'' daar staan uw antwoorden zeker bij, een van die antwoorden zullen zijn, laat gewoon bezorgen door China Post of Singapore post. Komt in de regel altijd aan ook uw accept girootje voor het inklaren en document formaliteiten van de zooi.
TNT is ook niet mijn favoriet, gelukkig zijn er meerdere vervoerders.
TNT is ook niet mijn favoriet, gelukkig zijn er meerdere vervoerders.