LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topticketshop woekerprijzen

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Leonne Belderbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2017 09:29

Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door Leonne Belderbos »

Een paar weken geleden bestelde ik via Topticketshop kaarten voor de overigens geweldige voorstelling van Het Pauperparadijs in Veenhuizen.
Ik wist wel dat het een groot spektakel was en ik wilde er graag naar toe.
De prijs van € 170,- voor 2 tickets vond ik niettemin aan de dure kant maar ik heb ze toch gekocht.
Ik kreeg een bevestiging van de bestelling en de kaarten zouden 10 dagen voorafgaand aan de voorstelling naar mij gemaild worden.
Ik kreeg inderdaad 2 tickets, daar op stond niet mijn eigen naam maar een andere naam vermeld en ook stond er een prijs op de tickets van € 47,50 per stuk. Dat is samen € 95,-.
Ik belde met de organisatie van Het Pauperparadijs waar mij werd verteld dat de kaarten door Topticketshop bij hen gekocht waren en dat Topticketshop de kaarten voor veel meer doorverkopen. Ik heb contact gehad met Topticketshop en zij bevestigen dat dit hun werkwijze is. Schandalig!
Dit moet toch niet kunnen???

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sorry dat ik het zeg, maar onder welke steen leeft u? Typ in het zoekvenster eens Topticketshop in en u heeft leesvoer genoeg. Bij Het Pauperparadijs wordt netjes aangegeven wat de officiële verkoopplekken zijn. Dat u besluit om zelf verder te zoeken en waarschijnlijk de eerste de beste van google af plukt wil niet zeggen dat u niet moet kijken wat u aan het doen bent. Deze doorverkoopburo's verdienen zo hun boterham. Met als spannende factor dat u niet eens weet of u wel binnen komt met kaarten van een ander.
U heeft geluk gehad van de show te kunnen genieten voor een prijs wat u er voor over had.

Verwijderd

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Hoewel ik het met NeoDutchio eens ben dat dit soort zaken al heel lang spelen, ben ik wel van mening dat de politiek hier wel eens op mag ingrijpen door middel van wetgeving. Het is van de zotte dat het je als consument nauwelijks nog lukt om via de normale weg aan kaarten te komen voor concerten en andere evenementen en dat allerhande dubieuze doorverkoopsites met veel man die kaarten voor je neus wegkapen en ze dan voor 4 tot 10 keer de normale prijs doorverkopen. Tuurlijk zit er wat in dat wanneer mensen dit doorhebben ze simpelweg geen kaarten moeten kopen bij doorverkoopbureaus, maar ik vind het belachelijk dat dit soort praktijken nog steeds legaal zijn. Laat die kaarten op naam maar komen. Dat is dan meteen het einde van de doorverkoopbureaus.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Leonne Belderbos schreef:Een paar weken geleden bestelde ik via Topticketshop kaarten voor de overigens geweldige voorstelling van Het Pauperparadijs in Veenhuizen.
Ik wist wel dat het een groot spektakel was en ik wilde er graag naar toe.
De prijs van € 170,- voor 2 tickets vond ik niettemin aan de dure kant maar ik heb ze toch gekocht.
Ik kreeg een bevestiging van de bestelling en de kaarten zouden 10 dagen voorafgaand aan de voorstelling naar mij gemaild worden.
Ik kreeg inderdaad 2 tickets, daar op stond niet mijn eigen naam maar een andere naam vermeld en ook stond er een prijs op de tickets van € 47,50 per stuk. Dat is samen € 95,-.
Ik belde met de organisatie van Het Pauperparadijs waar mij werd verteld dat de kaarten door Topticketshop bij hen gekocht waren en dat Topticketshop de kaarten voor veel meer doorverkopen. Ik heb contact gehad met Topticketshop en zij bevestigen dat dit hun werkwijze is. Schandalig!
Dit moet toch niet kunnen???
Waarom moet dat niet kunnen? Zij hebben de kaarten gekocht en verkopen ze nu duurder door (zij maken immers ook kosten). Zolang mensen bereid zijn om € 75 meer te betalen dan via de reguliere kanalen blijf je dit soort aanbieders houden.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Vooralsnog gebeurt er niets onrechtmatigs. Wat wel duidelijk is is dat dit maatschappelijk gezien niet gewenst is. Ticketswap is daar een goed voorbeeld van. Wellicht is het een idee om dit te melden bij de originele verkoper. Die kan er voor kiezen om geen zaken te doen met Topticketshop.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door Quark »

Is dit schandalig ? Ik noem dit gewoon handel.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door renewouters »

JohnTheBassist schreef:Hoewel ik het met NeoDutchio eens ben dat dit soort zaken al heel lang spelen, ben ik wel van mening dat de politiek hier wel eens op mag ingrijpen door middel van wetgeving.
Waarom wil je dit oplossen met weer meer regeltjes die zo goed als niet te handhaven zijn? Als we met z'n allen nu eens gewoon ons gezonde verstand gaan gebruiken en niet meer bij dit soort bedrijfjes gaan bestellen is het binnen een maand over en uit. Daar kan geen wet tegenop. Door alles vast te gaan leggen in regeltjes wordt het zelfreddend vermogen van mensen niet groter.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ticketswap is inderdaad een goed voorbeeld. Deze kopen zelf geen kaartjes op, maar mensen die hun kaartje willen verkopen kunnen dit hier doen. Ik geloof dat er maximaal 25% boven de prijs mag worden gevraagd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Henk Toeter schreef:Vooralsnog gebeurt er niets onrechtmatigs. Wat wel duidelijk is is dat dit maatschappelijk gezien niet gewenst is. Ticketswap is daar een goed voorbeeld van. Wellicht is het een idee om dit te melden bij de originele verkoper. Die kan er voor kiezen om geen zaken te doen met Topticketshop.
Dit is niet te controleren. Deze bedrijfjes gebruiken steeds andere ip adressen en andere namen. De verkoper kan dus niet zien dat een doorverkoopbedrijf deze kaarten koopt.

Verwijderd

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

renewouters schreef: Waarom wil je dit oplossen met weer meer regeltjes die zo goed als niet te handhaven zijn? Als we met z'n allen nu eens gewoon ons gezonde verstand gaan gebruiken en niet meer bij dit soort bedrijfjes gaan bestellen is het binnen een maand over en uit. Daar kan geen wet tegenop. Door alles vast te gaan leggen in regeltjes wordt het zelfreddend vermogen van mensen niet groter.
Zo simpel werkt het nou eenmaal niet. Mensen gaan met hun gezonde verstand googelen en zien dan met hun gezonde verstand een bepaalde doorverkoopsite bovenaan staan en denken dat ze daar hun kaartjes moeten kopen. Allemaal gezond verstand. Ik weet inmiddels dat het anders werkt, maar het is ook een onoverzichtelijk woud aan verschillende ticketshops. Het is gewoon belachelijk dat we het toestaan dat doorverkoopsites studenten inhuren om massaal tickets te kopen zodat ze die voor 4 tot 10 keer de prijs kunnen doorverkopen. Het zou uiteindelijk absoluut het mooist zijn als iedereen weet waar je legale kaarten moet kopen en de doorverkoopsites links laat liggen, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Daar mag best wel wet- en regelgeving over gemaakt worden om dit tegen te gaan. Jij onderschat simpelweg dat het ook voor de grote namen als Mojo een enorm probleem is. Die experimenteren niet voor niets met kaarten op naam. Laatst werd bij Ed Sheeran echt iedereen om legitimatie gevraagd om te laten zien of hun naam wel overeen komt met de naam op de kaart. Een concert bezoeken wordt er op die manier in ieder geval ook niet gezelliger op.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door renewouters »

JohnTheBassist schreef: Zo simpel werkt het nou eenmaal niet. Mensen gaan met hun gezonde verstand googelen en zien dan met hun gezonde verstand een bepaalde doorverkoopsite bovenaan staan en denken dat ze daar hun kaartjes moeten kopen. Allemaal gezond verstand. Ik weet inmiddels dat het anders werkt, maar het is ook een onoverzichtelijk woud aan verschillende ticketshops.
Dat valt wel mee. Het gros van de tickets wordt verkocht door Ticketmaster en de rest kan je vinden via de sites van de artiest of evenement.
JohnTheBassist schreef: Het is gewoon belachelijk dat we het toestaan dat doorverkoopsites studenten inhuren om massaal tickets te kopen zodat ze die voor 4 tot 10 keer de prijs kunnen doorverkopen.
Hoe wil je dat verbieden?
JohnTheBassist schreef: Het zou uiteindelijk absoluut het mooist zijn als iedereen weet waar je legale kaarten moet kopen en de doorverkoopsites links laat liggen, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Daar mag best wel wet- en regelgeving over gemaakt worden om dit tegen te gaan.
Hoe wil je die wet vormgeven, zodanig dat het ook te handhaven is?
JohnTheBassist schreef: Jij onderschat simpelweg dat het ook voor de grote namen als Mojo een enorm probleem is. Die experimenteren niet voor niets met kaarten op naam. Laatst werd bij Ed Sheeran echt iedereen om legitimatie gevraagd om te laten zien of hun naam wel overeen komt met de naam op de kaart. Een concert bezoeken wordt er op die manier in ieder geval ook niet gezelliger op.
Dat lijkt me een prima oplossing. Na een paar keer laten mensen het wel uit hun hoofd om nog op een onofficiële manier tickets te kopen. Daar kan geen wet tegen op. Wat je ook nog kunt doen is dat je alleen maar toegang krijgt met de creditcard of PIN-pas waarmee je de tickets hebt gekocht. Dan hoeven de tickets niet allemaal op naam te staan, en dring je toch de doorverkoop terug. Allemaal oplossingen die beter werken dan wetten die niet gehandhaafd kunnen worden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door sjohie »

JohnTheBassist schreef:Hoewel ik het met NeoDutchio eens ben dat dit soort zaken al heel lang spelen, ben ik wel van mening dat de politiek hier wel eens op mag ingrijpen door middel van wetgeving. Het is van de zotte dat het je als consument nauwelijks nog lukt om via de normale weg aan kaarten te komen voor concerten en andere evenementen en dat allerhande dubieuze doorverkoopsites met veel man die kaarten voor je neus wegkapen en ze dan voor 4 tot 10 keer de normale prijs doorverkopen. Tuurlijk zit er wat in dat wanneer mensen dit doorhebben ze simpelweg geen kaarten moeten kopen bij doorverkoopbureaus, maar ik vind het belachelijk dat dit soort praktijken nog steeds legaal zijn. Laat die kaarten op naam maar komen. Dat is dan meteen het einde van de doorverkoopbureaus.
3x raden waar ze al een aantal jaren mee bezig zijn?

Verwijderd

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

sjohie schreef: 3x raden waar ze al een aantal jaren mee bezig zijn?
Dat weet ik. De SP heeft dit geïnstigeerd, maar het duurt allemaal veel te lang. Het initiatief hiervoor is inmiddels al weer ruim 9 jaar geleden aangenomen door de 2e Kamer. Ik ben in ieder geval niet de enige die een enorm probleem ziet in deze dubieuze handelspraktijken.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Het verkopen van tickets op naam vind ik nog geen slecht idee ja het duurt wel langer aan de deur van het concert/evenement maar geeft wel misschien meer zekerheid mbt valse tickets.
Nadeel is als je tickets koopt en je blijkt toch niet te kunnen gaan dat je ze niet kan door verkopen dus dan is het pech geld weg.
Ticketswap heb ik ook regelmatig nog kaartjes gekocht voor verschillende concerten maar een paar euro duurder dan via Ticketmaster dit is ideaal als je bijv golden circle kaartjes wilt kopen maar net te laat was.

Lotje8
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2017 11:05

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door Lotje8 »

Ook mij is het overkomen en plaats dit bericht alleen om anderen te behoeden voor topticketshop. Ik heb per ticket 100 Euro meer betaald voor de Rolling Stones in de Arena. Ik ben geen regelmatige concertganger en topticketshop wekt initieel niet de indruk malafide te zijn. Blijkbaar mogen ze van de wet mensen misleiden, dus helaas denk ik dat er weinig aan te doen is. In het verleden gekocht bij ticketmaster en niet deze ervaring. Pas vlak voor het concert worden de kaarten gestuurd met de daadwerkelijke prijs en een andere naam op de ticket. Wegblijven bij deze partij is mijn boodschap. U hoeft niet te reageren op dit bericht met "onder welke steen ik leef" of "hoe dom ik ben", want ik denk dat er veel gedupeerden zijn en ik lees de antwoorden niet. Mag uiteraard wel hoor als u dat een goed gevoel geeft en uw dag weer een stukje beter wordt erdoor. Als u een sport maakt van mensen naar beneden halen op dit soort forums heeft u klaarblijkelijk teveel tijd of u bent onderdeel van deze oplichters!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lotje8 schreef:Ook mij is het overkomen en plaats dit bericht alleen om anderen te behoeden voor topticketshop. Ik heb per ticket 100 Euro meer betaald voor de Rolling Stones in de Arena. Ik ben geen regelmatige concertganger en topticketshop wekt initieel niet de indruk malafide te zijn. Blijkbaar mogen ze van de wet mensen misleiden, dus helaas denk ik dat er weinig aan te doen is. In het verleden gekocht bij ticketmaster en niet deze ervaring. Pas vlak voor het concert worden de kaarten gestuurd met de daadwerkelijke prijs en een andere naam op de ticket. Wegblijven bij deze partij is mijn boodschap. U hoeft niet te reageren op dit bericht met "onder welke steen ik leef" of "hoe dom ik ben", want ik denk dat er veel gedupeerden zijn en ik lees de antwoorden niet. Mag uiteraard wel hoor als u dat een goed gevoel geeft en uw dag weer een stukje beter wordt erdoor. Als u een sport maakt van mensen naar beneden halen op dit soort forums heeft u klaarblijkelijk teveel tijd of u bent onderdeel van deze oplichters!
Helaas voor u ga ik toch een reaktie aan. Nobel van u dat u andere mensen wilt behoeden voor deze doorverkoper, maar wanneer heeft u gezien dat het woekerprijzen waren? Inderdaad, na aanschaf bent u pas gaan kijken. En zo gaat het met iedereen. Waarschuwen is tegen dovemansoren, want men kijkt pas achteraf wat ze gedaan hebben.
U moet wel even opletten met termen als malafide, misleiding en oplichters. U zult het niet geloven, maar zelfs uw supermarkt verkoopt zijn goederen voor een hogere prijs dan dat ze ingekocht zijn. Zo maken ze winst. En dat doen deze bedrijfjes ook. Ze kopen kaarten in en verkopen die weer duurder. Daar maken ze winst op. Concertgangers als u hebben er deze prijzen voor over en zo blijven die handelaartjes bestaan. Als men gewoon zou opletten waar men koopt, en dit ook zou doen via de officiële kanalen, sterven dit soort bedrijfjes vanzelf uit.

En nee, ik heb niet teveel tijd en ben ook geen onderdeel van welke doorverkoopsite dan ook, maar wel bedankt voor uw vriendelijkheid.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Topticketshop woekerprijzen

Ongelezen bericht door Cro »

Lotje8 schreef:Ook mij is het overkomen en plaats dit bericht alleen om anderen te behoeden voor topticketshop. Ik heb per ticket 100 Euro meer betaald voor de Rolling Stones in de Arena. Ik ben geen regelmatige concertganger en topticketshop wekt initieel niet de indruk malafide te zijn. Blijkbaar mogen ze van de wet mensen misleiden, dus helaas denk ik dat er weinig aan te doen is. In het verleden gekocht bij ticketmaster en niet deze ervaring. Pas vlak voor het concert worden de kaarten gestuurd met de daadwerkelijke prijs en een andere naam op de ticket. Wegblijven bij deze partij is mijn boodschap. U hoeft niet te reageren op dit bericht met "onder welke steen ik leef" of "hoe dom ik ben", want ik denk dat er veel gedupeerden zijn en ik lees de antwoorden niet. Mag uiteraard wel hoor als u dat een goed gevoel geeft en uw dag weer een stukje beter wordt erdoor. Als u een sport maakt van mensen naar beneden halen op dit soort forums heeft u klaarblijkelijk teveel tijd of u bent onderdeel van deze oplichters!
Oplichters is wel een groot woord, voor zover ik kan zien leveren ze geen valse kaarten. Ook is het vrij duidelijk dat het geen officieel verkooppunt is, misleiding zie ik dan ook niet direct.

Verder handelen ze gewoon via het principe van vraag en aanbod. Mensen die te laat zijn bij de officiële verkoop zijn schijnbaar bereid om deze hogere prijzen te betalen. Als deze bereidheid er niet geweest zou zijn dan zouden deze bedrijfjes ook niet kunnen bestaan. Al met al is het de consument zelf die dit business model in stand houd.

Neemt niet weg dat het maatschappelijk gezien natuurlijk niet gewenst, maar totdat er daadwerkelijk wetgeving komt zie ik juridisch gezien geen aanwijzingen om over termen als oplichting / oplichters / gedupeerden te spreken.

Gesloten