LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door olaf79 »

crazyme schreef:
olaf79 schreef:
crazyme schreef:@olaf79

Jouw voorstel is verheffend....

Schaam jij je niet om dit voor te stellen ?
Waarvoor zou ik me moeten schamen? Ik vind dat Blokker voor haar fout verantwoording dient te nemen. Als consumenten een fout maken, hoor ik hier zeggen, wijze les, neem je verlies en leer er mee leven. Dit is een wijze les voor Blokker. Leer er mee leven.
Dat doen ze toch. Zuigende klanten die het onderste uit de kan willen hebben verpesten het voor de normale klanten.

En jij motiveert ze ook nog.

Redelijk is redelijk

En daarbij kun je helemaal geen gratis gerepareerd artikel eisen. Ongeprepareerd wel.
Nee, want ik gaf aan het aanbod van Blokker te accepteren als ik hem was, maar hij vroeg naar de juridische kant. En vanuit daar bezien is het simpel. Afspraak is afspraak.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nijogeth schreef:Als Blokker zijnde zou ik aangeven aan de klant dat het product weer terug is in de staat waarin ie bij hen kwam. Repareren kost 110€, anders kan ie hem weer komen ophalen en zoekt ie t maar uit. Soms moet je als bedrijf jezelf niet laten kennen.
Oke en hoe ga jij een koffiezetapparaat onrepareren?

Waarom hoeft van jou een bedrijf zijn fouten niet op te lossen maar is klant wel voor fouten verantwoordelijk. Raar onderscheid.

Verwijderd

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door Verwijderd »

olaf79 schreef: Zij hebben zich hieraan niet gehouden en dus zijn de (financiële) gevolgen voor hun.
Verklaar het woordje 'dus'. Ik zie het verband niet tussen het eerste en het tweede. Blokker heeft potverdorie zelfs een aanbod gedaan waarbij de kosten voor meer dan de helft naar beneden zijn gehaald.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door witte angora »

Het ding is toch ter reparatie aangeboden? En het ding is gerepareerd. Wat is daar nu zo moeilijk aan? De topicstarter kan ook weigeren het gerepareerde toestel in ontvangst te nemen. Aan een kapotte heeft ze toch ook niks.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het is heel simpel. Er was overeengekomen dat klant vtv een prijsopgave van de kosten zou krijgen. Dit is niet gebeurd. Zonder prijsopgave kan zij geen goede beslissing nemen of het de moeite waard is te repareren of een nieuw exemplaar te kopen. Deze afspraak is niet nagekomen. Het gevolg daarvan is dat de reparatie is gebeurd zonder toestemming van de klant. De reparatie kan niet ongedaan gemaakt worden. Het gevolg is dat blokker de reparatiekosten moet dragen.

Verwijderd

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door Verwijderd »

olaf79 schreef:Het is heel simpel. Er was overeengekomen dat klant vtv een prijsopgave van de kosten zou krijgen. Dit is niet gebeurd. Zonder prijsopgave kan zij geen goede beslissing nemen of het de moeite waard is te repareren of een nieuw exemplaar te kopen. Deze afspraak is niet nagekomen. Het gevolg daarvan is dat de reparatie is gebeurd zonder toestemming van de klant. De reparatie kan niet ongedaan gemaakt worden. Het gevolg is dat blokker de reparatiekosten moet dragen.
Tot zo ver helemaal mee eens. Toch zou ik er nog één zinnetje aan toe willen voegen: en dat is dat de klant uiteraard zijn gerepareerde koffiezetapparaat dan ook niet terug krijgt. De klant had niks, want die had een defect koffiezetapparaat. In de nieuwe situatie is er voor de klant dus niks veranderd, want die heeft nog steeds niks. Blokker heeft dan wel een foutje gemaakt door geen prijsopgave te geven, maar heeft wel tijd en geld besteed om het apparaat te repareren. Voor die tijd en dat geld heeft de Blokker nu een gerepareerd koffiezetapparaat. Dat lijkt mij de meest rechtvaardige oplossing.

De meest ideale oplossing zou natuurlijk het compromis zijn en dat is dat Blokker en klant de reparatiekosten delen, zoals Blokker eigenlijk al heeft voorgesteld. Maar ja, voor sommige mensen is het leven nou eenmaal zwart/wit en willen ze het onderste uit de kan.

Een beroemd filosoof heeft al eens gezegd: you can't always get what you want.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 01 aug 2017 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Het feit dat TS onrechtvaardigd verrijkt wordt doet er vervolgens niet meer toe?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door Nijogeth »

olaf79 schreef:
Nijogeth schreef:Als Blokker zijnde zou ik aangeven aan de klant dat het product weer terug is in de staat waarin ie bij hen kwam. Repareren kost 110€, anders kan ie hem weer komen ophalen en zoekt ie t maar uit. Soms moet je als bedrijf jezelf niet laten kennen.
Oke en hoe ga jij een koffiezetapparaat onrepareren?

Waarom hoeft van jou een bedrijf zijn fouten niet op te lossen maar is klant wel voor fouten verantwoordelijk. Raar onderscheid.
Het gerepareerde/vervangen onderdeel netjes eruit halen en het oude terugstoppen.

Het bedrijf lost het (minimale) foutje echter wel gigantisch goed op, door een idioot voorstel te doen om de helft van de reparatie te betalen. Ik was nooit zover gegaan. Dat klant nu per se een gratis reparatie eist vind ik erg lomp en zielig.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door plumber »

Ben een tijdje weg gebleven hier maar nog steeds een gezeik zeg.
Je betaald de helft van de reparatie en als je dat teveel vindt voor die
koffiemach dan is dat ding dus niks meer waard.Ik vind het een
mooie oplossing en al die drukte die je er nou om maakt niet waard.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus ik moet € 40,50 betalen. Kan ik hierin eisen dat ze mij de machine terug geven en niets hoef te betalen. Hoe sta ik hierin wettelijk sterk.
ALS het apparaat ongerepareerd retour komt betaal je nog steeds de onderzoekskosten, kan me niet voorstellen dat die niet in de overeenkomst staan of dat moeten die 20 Euro zijn.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door Hatertje »

Termen als "ik denk" en "ik vind" zijn niet van grote waarde als je de juridische positie van mensen gaat uitleggen.

Verwijderd

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Hatertje schreef:Termen als "ik denk" en "ik vind" zijn niet van grote waarde als je de juridische positie van mensen gaat uitleggen.
Dan zien we uw juridische onderbouwing graag verschijnen.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik had misschien even de persoon moeten quoten op wie ik reageerde ;)

Ik heb in deze geen juridische mening. TS kan mijn inziens het beste betalen. Het aanbod van Blokker is zeer coulant. Als ik het was geweest, had ik dat ding ongerepareerd teruggegeven. En Blokker gaat dat ding ook niet gratis aan TS geven. Denkt TS dat hij het apparaat elders goedkoper kan laten repareren dan de voorgestelde €60,50?

Verwijderd

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Hatertje schreef:Ik had misschien even de persoon moeten quoten op wie ik reageerde ;)

Ik heb in deze geen juridische mening. TS kan mijn inziens het beste betalen. Het aanbod van Blokker is zeer coulant. Als ik het was geweest, had ik dat ding ongerepareerd teruggegeven. En Blokker gaat dat ding ook niet gratis aan TS geven. Denkt TS dat hij het apparaat elders goedkoper kan laten repareren dan de voorgestelde €60,50?
Dat scheelt wel ja! Nu leek het alsof u op de laatste persoon reageerde ;)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door renewouters »

olaf79 schreef:
crazyme schreef:@olaf79

Jouw voorstel is verheffend....

Schaam jij je niet om dit voor te stellen ?
Waarvoor zou ik me moeten schamen? Ik vind dat Blokker voor haar fout verantwoording dient te nemen. Als consumenten een fout maken, hoor ik hier zeggen, wijze les, neem je verlies en leer er mee leven. Dit is een wijze les voor Blokker. Leer er mee leven.
Blokker neemt toch de verantwoordelijkheid door niet het hele bedrag in rekening te brengen. Achteraf heeft TS voor een koopje de boel kunnen laten repareren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef: Wat was uw besluit geweest als er van te voren wel was gezegd dat de reparatiekosten op ÷ € 110- € 115 zouden komen?
moederslink schreef:Hoe oud is de koffiemachine eigenlijk en wat kostte die indertijd?
Deze vragen zijn nog niet beantwoord .
Kijk als de machine nieuw € 50 heeft gekost ( lijkt me echt niet overigens :? !) wordt het een ander verhaal.
Als de machine bv € 300 heeft gekost is uiteindelijk € 45 reparatiekosten betalen natuurlijk een koopje en meewerkend en coulant van Blokker.
Hopelijk ziet de TS in dat het wel wat gejammer om niks is , zo kijk ik er tegen aan ...

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="plumber"]Ben een tijdje weg gebleven hier maar nog steeds een gezeik zeg.
Je betaald de helft van de reparatie en als je dat teveel vindt voor die
koffiemach dan is dat ding dus niks meer waard.Ik vind het een
mooie oplossing en al die drukte die je er nou om maakt niet waard.[/quote]

Deze reactie werd niet op prijs gesteld gezien de waarschuwing die ik kreeg.
Gegroet allen en Radar bekijk het maar

Verwijderd

Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming

Ongelezen bericht door Verwijderd »

plumber schreef:
plumber schreef:Ben een tijdje weg gebleven hier maar nog steeds een gezeik zeg.
Je betaald de helft van de reparatie en als je dat teveel vindt voor die
koffiemach dan is dat ding dus niks meer waard.Ik vind het een
mooie oplossing en al die drukte die je er nou om maakt niet waard.
Deze reactie werd niet op prijs gesteld gezien de waarschuwing die ik kreeg.
Gegroet allen en Radar bekijk het maar
Ja, het forum gaat hard achteruit helaas :roll:

Gesloten