LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
D!ane
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2017 23:27

Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door D!ane »

In januari 2016 heb ik een iphone 5S gekocht bij Studentmobiel. In oktober 2016 is een connectorpinnetje in de oplaadpoort kapot gegaan en kon ik de batterij niet meer opladen. Ik heb toen een andere iphone 5S gekregen, waar ik twee weken op moest wachten want hij moest uit een magazijn komen. Eenzelfde periode later (juli 2017) heb ik hetzelfde probleem. De telefoon is onbruikbaar geworden omdat hij niet meer kan opladen.

Van Studentmobiel moest ik de telefoon opsturen naar Dynafix, want die zou voor het tweede jaar afspraken hebben met Apple voor garantie. Van Dynafix heb ik nu een rekening van bijna € 400,- gekregen, want 'duwschade' valt volgens Dynafix niet onder de garantie van fabrikant Apple. Met duwschade wordt bedoeld het steken van het stekkertje in de telefoon om hem op te laden, hetgeen door de fabrikant voorgeschreven wordt. Ik heb de telefoon gekocht bij Studentmobiel (nu Mobiel.nl) en betaal aan HollandsNieuwe voor zowel de telefoon als een telefonieabonnement.

Hoe kan ik nu alsnog de schade verhalen?
iphone5S connectorpin kapot.jpg
(31.13 KiB) 2004 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
N.B.: Dynafix rekent ook opeens onderzoekskosten, wat vooraf door zowel Mobiel.nl als Dynafix niet is gezegd. Ik heb daar al op dit forum informatie over gevonden.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u het stekkertje er verkeerd induwd en er schade ontstaat kunt u de schade niet verhalen. Iets gaat niet vanzelf kapot natuurlijk.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door henk51 »

Wellicht doet u toch iets verkeerd als het bij 2 verschillende telefoons hetzelfde euvel is.
En ja als defect ontstaat door eigen handelen is het geen garantie, en is de schade voor uw rekening.
Wellicht is de beste optie een telefoon die contact loos kan opladen.

groeten Henk

stofzuigertje

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vervuiling en hard doorduwen want hij moet geladen worden.....

Zelf ga ik met luchtspuit vaak er in blazen want naast deze Apple is ook de Micro USB in mijn merkloze net zo zwak.
Dit zo klein mogelijke stekkertje is niet geschikt voor door duwen als het zwaarder gaat.
Helaas hebben vele apparaten met de Mini en Micro stekkers hier last van.

Zowel toestel als lader kunnen iets vervuilen waardoor het zwaarder gaat, meestal is toestel vuil en dan kun je de relatief zwakke stekker
kapot drukken!

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door Hatertje »

Het is wel frappant dat het twee keer gebeurd. Ik heb met alle iPhones vanaf de 3G gewerkt en dit probleem nog nooit meegemaakt.

Het stekkertje van alle iPhones 5 en hoger kan je niet fout in het toestel doen. Wat Stofzuigertje zegt lijkt mij dan ook plausibel.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Wie moet bewijzen hoe de schade is ontstaan?
Moet TS bewijzen dat de schade niet is ontstaan door verkeerd gebruik.
Of Dynafix moet bewijzen dat TS de stekker hardhandig heeft gebruikt en daardoor schade is ontstaan.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door Dirkie »

De IPhone 5 maakt gebruik van een zogenaamde Lightning kabel. Deze kun je niet verkeerd om erin steken. Wil je iets in de connector kapot maken dan moet je volgens mij wel heel erg je best doen. En vooral omdat het nu al de tweede keer is dat hetzelfde euvel optreedt. En bij alle stekkers is het altijd zo dat als je geweld moet gebruiken er iets mis is.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dieke83 schreef:Wie moet bewijzen hoe de schade is ontstaan?
Moet TS bewijzen dat de schade niet is ontstaan door verkeerd gebruik.
Of Dynafix moet bewijzen dat TS de stekker hardhandig heeft gebruikt en daardoor schade is ontstaan.
Dynafix verklaard dat het door verkeerd gebruik komt. Typerend is dat het al 2 keer is voorgekomen bij TS en het gebeurd niet bij alle toestellen. TS betwist dat het niet zijn schuld is, dan zal hij dus het tegendeel moeten bewijzen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dieke83 schreef:Wie moet bewijzen hoe de schade is ontstaan?
Moet TS bewijzen dat de schade niet is ontstaan door verkeerd gebruik.
Of Dynafix moet bewijzen dat TS de stekker hardhandig heeft gebruikt en daardoor schade is ontstaan.
Die foto lijkt me dus al bewijs genoeg. Dat gebeurt niet zomaar.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door renewouters »

Harm.calc schreef:Off topic:
Als ik overal lees wat er aan schade aan de Iphone's voorbijkomt, dan snap ik niet dat mensen dit dure product nog altijd kopen. Lijkt wel een kwalitatief slechter product dan gemiddeld, voor een gemiddeld fors hogere prijs. Of, ja, de gebruikers gaan er niet altijd even voorzichtig mee om.
Ik heb een Samsung S3, nu 3 jaar en 2 maand oud. Het originele beschermfolie op het beeldscherm zit er nog altijd op.
iPhones worden nu eenmaal heel veel verkocht dus een lager percentage problemen kan toch voor meer klachten zorgen. Ik zie de toegevoegde waarde van jouw laatste zin niet zo. Als jij die folie er niet afhaalt blijft die uiteraard zitten. Dat is bij alle producten het geval.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door Harm.calc »

renewouters schreef:iPhones worden nu eenmaal heel veel verkocht dus een lager percentage problemen kan toch voor meer klachten zorgen. Ik zie de toegevoegde waarde van jouw laatste zin niet zo. Als jij die folie er niet afhaalt blijft die uiteraard zitten. Dat is bij alle producten het geval.
Onderwerp ". . . duwschade . . .". Of te wel, hoe ga je met je telefoon om. De één heeft de origine folie nog op het beeldscherm en de ander daar is het connectorpennetje van stuk.

D!ane
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2017 23:27

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door D!ane »

Ter aanvulling: ik heb niets gemerkt van problemen bij het erin steken van de stekker. Dat is altijd soepel gegaan. En de stekker kun je er bij een iphone 5S niet verkeerd in steken. Wel maak ik erg veel gebruik van de stekker omdat de batterij bij gamen snel leegloopt. Ik denk dat de poort niet bestand is tegen veelvuldig op een juiste manier gebruiken van de oplaadkabel.

En als reactie op Harm.calc: Mijn telefoon ziet er nog als nieuw uit. Ik ga erg zorgvuldig met mijn spullen om!
Laatst gewijzigd door D!ane op 09 aug 2017 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door sylvesterb »

D!ane schreef:Ter aanvulling: ik heb niets gemerkt van problemen bij het erin steken van de stekker. Dat is altijd soepel gegaan. En de stekker kun je er bij een iphone 5S niet verkeerd in steken. Wel maak ik erg veel gebruik van de stekker omdat de batterij bij gamen snel leegloopt. Ik denk dat de poort niet bestand is tegen veelvuldig op een juiste manier gebruiken van de oplaadkabel.
Als het om juist gebruik zou gaan zou dit een bekend probleem zijn, de IPhone 5S is niet een toestel wat weinig verkocht is, je zou dus tienduizenden vergelijkbare meldingen moeten kunnen vinden (zeker gezien het tweemaal is gebeurd bij jouw alleen). Ik heb gezocht maar kan ze niet vinden.

D!ane
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2017 23:27

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door D!ane »

Onder gamers is dit wel een bekend probleem bij iphone. Dat heb ik inmiddels gehoord.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door atesli »

Probleem maak is dat er vuil vanuit je broekzak en zo in de poort gaat zitten en de kabel moeilijker past.
Je raakt daaraan gewend en je weet dat je wat gepaste kracht moet uitoefenen.
Waarschijnlijk paste hij bij jou ook even niet lekker en je hebt toen uit gewoonte op verkeerde plaats kracht gezet.

Gewoon tijdig laten schoonmaken had je dit probleem bespaard.
Al het vuil blijft in die aansluiting hangen en wordt er steeds verder ingepropt door steeds de stekker erin te duwen

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Dynafix: 400 euro kosten voor 'duwschade' iPhone

Ongelezen bericht door michieldejong »

Dit probleem kan ook veroorzaak worden door het gebruik van niet-originele kabels. Met name de goedkope kabels uit china willen nog wel eens net niet het juiste formaat hebben en de lightning aansluiting is door al zijn losse pinnetjes hier gevoelig voor.
Ik heb met zo'n goedkope kabel voor in mijn auto ook eens problemen veroorzaakt bij een iPhone 5. Apple (& de officiele reparatiezaken) wil niet simpelweg die connector vervangen maar je alleen een hele nieuwe (refurbished) telefoon geven. Andere reparatiewinkels willen hem wel vervangen voor zo'n 60 euro.

Gesloten