LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
wjl
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2017 16:16

Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door wjl »

Goeiemiddag

Afgelopen weekend heb ik schoenen gekocht bij de nieuwe Nike Flagship store in Utrecht voor €140. Ik blij met mijn nieuwe schoenen, kijk ik dezelfde avond op internet (Nike.com), blijkt dat ze online waren afgeprijsd en daar €100 waren in plaats van de 140 die ik had betaald. Als arme student baal ik daar natuurlijk van, want dat verschil is gewoon een hele dag werken.

Vandaag even met Nike gebeld of ik wellicht iets van een tegemoetkoming o.i.d. kon krijgen maar het meisje van de helpdesk kon helaas niets voor me doen. "Had ik van tevoren maar even op internet moeten kijken". Ze wekte duidelijk de indruk dat ze vond dat ik dom was geweest, dus heb ik naar haar manager gevraagd ("En wat denk je dat mijn manager gaat zeggen?"). Ze zou even overleggen maar na een minuut of twee vertelde ze me dat ook haar manager geen oplossing kon bieden. Ik kreeg het advies om de schoenen terug te brengen naar de winkel en ze opnieuw te bestellen op internet. Aangezien ik daar geen tijd voor heb en de schoenen al heb gedragen (overigens al voordat ik het prijsverschil ontdekte) zal ik me maar neer moeten leggen bij het feit dat ik 40 euro teveel heb betaald voor exact dezelfde schoenen bij dezelfde winkel. En dan maar klagen dat de winkels leeglopen omdat iedereen online bestelt.

Dat vind ik in ieder geval belachelijk.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Stel dat het online duurder was geweest, had u dan ook alles geprobeerd om de meerkosten te betalen? U bent zelf akkoord gegaan met de prijs van €140. U heeft de schoen aangepast, bekeken en vond het het geld wel waard.

Overal kunnen prijzen hoger en lager worden.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door newmikey »

wjl schreef:Dat vind ik in ieder geval belachelijk.
Ik niet. U koopt in een winkel met de daarbij behorende service (schoenen passen, advies etc.) en u bent zelf akkoord gegaan met een prijs die u redelijk lijkt.

Verwijderd

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door Verwijderd »

U heeft met uw aankoop in de winkel er in ieder geval voor gezorgd dat stenen winkels kunnen blijven bestaan. De meeste winkels gaan ten onder omdat mensen in de stenen winkel de schoen past om hem dan vervolgens online te bestellen.

Dossiermap
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2012 12:24

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door Dossiermap »

wjl schreef:Goeiemiddag
Goedemiddag.
wjl schreef:Afgelopen weekend heb ik schoenen gekocht bij de nieuwe Nike Flagship store in Utrecht voor €140. Ik blij met mijn nieuwe schoenen
OK.
wjl schreef:Als arme student
???
wjl schreef:Dat vind ik in ieder geval belachelijk.
Nou, ik ook.

Verwijderd

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door Verwijderd »

wjl schreef:Goeiemiddag

Afgelopen weekend heb ik schoenen gekocht bij de nieuwe Nike Flagship store in Utrecht voor €140. Ik blij met mijn nieuwe schoenen, kijk ik dezelfde avond op internet (Nike.com), blijkt dat ze online waren afgeprijsd en daar €100 waren in plaats van de 140 die ik had betaald. Als arme student baal ik daar natuurlijk van, want dat verschil is gewoon een hele dag werken.

Vandaag even met Nike gebeld of ik wellicht iets van een tegemoetkoming o.i.d. kon krijgen maar het meisje van de helpdesk kon helaas niets voor me doen. "Had ik van tevoren maar even op internet moeten kijken". Ze wekte duidelijk de indruk dat ze vond dat ik dom was geweest, dus heb ik naar haar manager gevraagd ("En wat denk je dat mijn manager gaat zeggen?"). Ze zou even overleggen maar na een minuut of twee vertelde ze me dat ook haar manager geen oplossing kon bieden. Ik kreeg het advies om de schoenen terug te brengen naar de winkel en ze opnieuw te bestellen op internet. Aangezien ik daar geen tijd voor heb en de schoenen al heb gedragen (overigens al voordat ik het prijsverschil ontdekte) zal ik me maar neer moeten leggen bij het feit dat ik 40 euro teveel heb betaald voor exact dezelfde schoenen bij dezelfde winkel. En dan maar klagen dat de winkels leeglopen omdat iedereen online bestelt.

Dat vind ik in ieder geval belachelijk.
Dat van die 'arme student' vind ik ook niet overtuigend. Als je een arme student bent moet je geen schoenen van 140 euro kopen. Koop dan oldskool adidasjes voor 80 euro. In mijn studententijd heb ik nog tweedehands schoenen gekregen van een vriend die al werkte en geld had om nieuwe schoenen te kopen. Op zijn oude schoenen kon ik nog een half jaar vooruit. En ja, ondertussen rookte ik dan weer voor 120 per maand aan sigaretten weg, dus mijn prioriteiten lagen anders.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door crazyme »

Je gaat dus liever een hele dag werken voor het prijsverschil van 40 euro omdat je geen tijd hebt om ze terug te brengen?

U studeert vast geen economie

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door witte angora »

wjl schreef:Goeiemiddag

Afgelopen weekend heb ik schoenen gekocht bij de nieuwe Nike Flagship store in Utrecht voor €140. Ik blij met mijn nieuwe schoenen, kijk ik dezelfde avond op internet (Nike.com), blijkt dat ze online waren afgeprijsd en daar €100 waren in plaats van de 140 die ik had betaald. Als arme student baal ik daar natuurlijk van, want dat verschil is gewoon een hele dag werken.
Afgelopen weekend heb ik schoenen gekocht voor 140 euro. Toen ik 's avonds nog even de stad in ging zag ik bij een andere winkel exact dezelfde schoenen voor 100 euro. En nu? Zou je dan ook bij de eerste winkel geld terug vragen?

Snap je waar ik heen wil? Je hebt ze gekocht voor een prijs die je acceptabel vindt. Dat ze je er te laat achter komt dat ze elders goedkoper zijn, dat is gewoon pech hebben.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dit gebeurd zo vaak,goede les! Ik snap wel dat je je geld niet terug krijgt..

Zal je tip geven,als je nu kleding koopt week voor de kerst....kan ik je nu al vertellen dat het 1 dag voor of na kerst al in uitverkoop hangt....tja,maar mensen willen toch...dus kopen het,ik ook,mij hoor je niet zeuren,dat is nu eenmaal zo!
Accepteer het en leer ervan,simpel. Geniet van je nikes

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit zal wel een steentje in je schoen blijven. Elke keer dat je ze aantrekt. Als je ze online had gekocht, had je gratis in elke schoen een biljet van 20 kunnen doen. Als inlegzooltje.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Je gaat dus liever een hele dag werken voor het prijsverschil van 40 euro omdat je geen tijd hebt om ze terug te brengen?
Je weet beter , terugbrengen kan helemaal niet . In winkel geldt koop=koop.
Tevens had TS de schoenen al een dag aangehad voordat hij achter prijsverschil kwam

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is een onjuiste aanname dat het om de zelfde winkel zou gaan. Misschien dat ze onder een vergelijkbare naam handelen of zelfs bij de zelfde onderneming horen, maar dat betekent nog niet dat ze de zelfde winkel zijn of de zelfde prijzen zouden moeten hanteren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is een onjuiste aanname dat het om de zelfde winkel zou gaan. Misschien dat ze onder een vergelijkbare naam handelen of zelfs bij de zelfde onderneming horen, maar dat betekent nog niet dat ze de zelfde winkel zijn of de zelfde prijzen zouden moeten hanteren.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Beste student
Even een kleine les: via internet koop je meestal veel goedkoper dan in een stenen winkel
Echter je kan op internet ook duurkoop hebben als je bij een frauderende website koopt
Lesje economie: prijzen verschillen bij diverse aanbieders voor alle producten

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

wjl schreef:"Had ik van tevoren maar even op internet moeten kijken".
Een terechte opmerking.
wjl schreef:Ik kreeg het advies om de schoenen terug te brengen naar de winkel (...).
Top, daar zijn ze niet toe verplicht.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door Costnix »

U had 100 Euro kunnen besparen door sportschoenen ergens anders te kopen.
Als u zich schoenen van 140 Euro kunt veroorloven bent geen arme student.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar. De flagship store is zover ik begrijp van Nike zelf. Of je nu online, of in de stenen winkel koopt, lijkt het geld bij dezelfde 'eigenaar' aan te komen.

Dat er prijsverschil tussen zit zal inderdaad te verdedigen zijn, maar 40 euro vind ik persoonlijk erg veel.
Bij een stenen winkel zijn uiteraard bepaalde onkosten gemoeid, bij de online store echter ook. Het merendeel van de klanten zal dan namelijk meerdere maten tegelijk bestellen en de niet passende retour sturen. Je zit dan met verzend en retourkosten welke in veel gevallen voor rekening van de store zijn (niet nagekeken of dat hier ook zo is.)

Terugbrengen is logischerwijze geen optie, maar een echt klantvriendelijke oplossing vind ik dit ook niet.

Mucha

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door renewouters »

Vergelijk de huurprijs van een winkelpand in Utrecht eens met een loods op een industrieterrein... En dan de rest nog: een webwinkel kan een centraalmagazijn voor heel Europa gebruiken zodat de voorraad veel beter ingezet kan worden. Een stenen winkel moet relatief veel meer voorraad houden om klanten te kunnen bedienen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ik vind het prima. Vanuit eigen belang ben ik er uiteraard helemaal voor dat stenen winkels onnodig duur zijn en men beter online kan shoppen.

Ik vind het wel komisch om te lezen dat de normale tendens op dit forum is dat met beter in een stenen winkel kan kopen vanwege service en het steunen van ondernemers. Nu hebben we iemand die dat netjes gedaan heeft en achteraf ziet dat hetzelfde bedrijf het online voor 40% goedkoper levert aan huis en roept men: eigen schuld!

Wellicht een idee voor mijn eigen bedrijf om de prijs voor afhalen met 40% te verhogen. Dat bespaard mij ook de verzendkosten.

Als het nu een zelfstandige lokale schoenenwinkel zou zijn zou ik de mening eigen schuld volledig steunen. Ik vind echter in dit geval het specifieke verschil wel erg groot. Het geeft aan dat even lekker shoppen in de stad en 'impulsief' iets bij een winkel kopen steeds lastiger wordt. Shoppen wordt dus kijken bij de winkel, direct online opzoeken, goedkoper bestellen en lekker thuis laten bezorgen.

Kan ik volgend jaar een weekje langer op vakantie. Mijn buurman ondernemer een weekje korter.

ps. 'google is your best friend' valt wel mee. Ik kan uit ervaring vertellen dat voor een webshop google duurder is dan een fulltime werknemer in dienst hebben. Zowel wat betaald reclame als organische resultaten betreft. Je staat namelijk ook niet in de top 3 zonder professionele hulp (tenzij je roze panda's met 1 been verkoopt.)

'centraal europees magazijn'...die schoenen bij de store komen uit hetzelfde magazijn. Alleen gaan ze niet per stuk naar de klant, maar met honderden tegelijk naar een store.

Gesloten