LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
alexanders
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2017 13:31

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door alexanders »

Daarnet ook gebeld door DeReisplanner, ik zou iets krijgen als dank voor mijn deelname aan een enquete. Het bleek te gaan om een "certificaat" waarmee je naar "luxe villa's" kan, voordat je het weet ga je een abonnementsdienst aan voor 149 euro, Het kostte aardig wat moeite om dit uit de mevrouw aan de lijn te krijgen.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door mp2017 »

Dit soort topics zijn er al heel veel langs gekomen, maar er zijn nog altijd mensen die er intrappen.
Daarna op het forum hier klagen is dan ook gebruikelijk.

rvjapio
Berichten: 1005
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door rvjapio »

Bedankt. Ik hang altijd gelijk op.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door mp2017 »

rvjapio schreef:Bedankt. Ik hang altijd gelijk op.

Betere optie, helemaal niet opnemen!

stofzuigertje

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zolang zij niets bewijsbaar stuurden hoef je niets te betalen.

Lady1234
Berichten: 27224
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit is gewoon een aanbod voor time-share en daar zijn tegenwoordig hele strikte voorwaarden aangesteld. Dus niets betalen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door renewouters »

mp2017 schreef:
rvjapio schreef:Bedankt. Ik hang altijd gelijk op.

Betere optie, helemaal niet opnemen!
Wat heb je aan een telefoon als je die niet opneemt als er wordt gebeld?

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door mp2017 »

renewouters schreef:
mp2017 schreef:
rvjapio schreef:Bedankt. Ik hang altijd gelijk op.

Betere optie, helemaal niet opnemen!
Wat heb je aan een telefoon als je die niet opneemt als er wordt gebeld?

Wat te denken, eerst kijken wie belt, dan kiezen opnemen op niet! :wink:

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door marnix »

aha, uw foon geeft een naam in het display?
mooi!

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door mp2017 »

marnix schreef:aha, uw foon geeft een naam in het display?
mooi!
Ik schreef nergens, dat het display een naam geeft.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door Radar »

breien schreef:Leesvoer voor alexanders
viewtopic.php?f=25&t=175857&p=2438773&h ... r#p2438773
Drie topics samengevoegd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door renewouters »

mp2017 schreef:
renewouters schreef:
mp2017 schreef:
Betere optie, helemaal niet opnemen!
Wat heb je aan een telefoon als je die niet opneemt als er wordt gebeld?

Wat te denken, eerst kijken wie belt, dan kiezen opnemen op niet! :wink:
Handig als bekenden een keer vanaf een ander nummer bellen.... (telefoon gestolen, vanuit een ziekenhuis na een ongeluk, etc). Dan hoeven ze in ieder geval niet op jouw hulp te rekenen.

ayay
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2017 11:33

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door ayay »

Dit topic doet mijns inziens groot onrecht aan de geraffineerde werkwijze van dit "bedrijf". Ze presenteren écht niet zo'n overduidelijke verkooptruc als sommige mensen hier veronderstellen. Ik acht mezelf toch geen volslagen naïeve idioot, maar hier liep ik toch bijna met open ogen in. Wat zijn die lui tegenwoordig scherp van tong zeg: ik sta nog perplex. In mijn geval werd ik gebeld omdat mijn ouders mee zouden hebben gedaan aan de Postcodeloterij in het verleden (hebben ze inderdaad wel eens gedaan) en via een of andere enquête waar ze aan mee hadden gedaan een prijs hadden gewonnen. Het noemen van de Reisplanner was inderdaad ook wat mij in eerste instantie wat vertrouwen gaf in de persoon aan de telefoon, alsmede zijn perfecte taalgebruik, vlotte babbel en vrolijke toon. Toen de E149 euro werd genoemd dimde mijn interesse wat in - klonk niet echt als louter een prijs meer. Godzijdank Google-de ik "Reisplanner", en Godzijdank had iemand dit topic geopend (waarvoor dank!). Iemand in dit topic uitte kritiek op de lange openingspost: geloof me dat die informatie zéér van pas kwam. Diegene die mij belde gebruikte namelijk niet exact hetzelfde verhaal, en dus was ik er niet zeker van of ik met hetzelfde bedrijf van doen had. Die brutale knul gaf ook meermaals aan dat hij niets met dit bedrijf van doen had toen ik dit Radar-topic noemde en dat ik de naam verkeerd had verstaan (en gezien hij maar bleef kwekken lukte het me niet de tekst in dit topic in detail te lezen en werd ik telkens afgeleid). Maar enkele details uit zijn verhaal waren precies hetzelfde als de details genoemd door de topic-opener, hetgeen me op tijd overtuigde van de zooi waar ik mee van doen had. Maar geloof me: deze lui zijn zéér geraffineerd. Ze vragen je niet zomaar of je akkoord gaat met een of andere aankoop, ze nemen je mee in een verhaal waarbij je geen flauw idee hebt dat je toestemming aan het geven bent voor iets. Zelfs toen ik herhaaldelijk vroeg of ik geen factuur zou krijgen en zei dat ik geen factuur wilde ontvangen, zei de knul dat dat absoluut niet zou gebeuren. Wat een geraffineerde zooi. Dank aan de topic-opener en diegenen die waarschuwden. Nu maar hopen dat ik niet alsnog een factuur op de deurmat krijg, want hoewel ik herhaaldelijk zei geen factuur te willen ontvangen bleef hij dooremmeren, en ik was te beleefd om op te hangen tot ik er volledig van overtuigd was dat dit fake was. Ik vind het schandálig dat dit kan: werkelijk. Ik geloof meteen dat veel (waarschijnlijk met name) wat oudere mensen hier blind inlopen, en ik vind echt dat er harder moet worden opgetreden tegen dit soort bedrijven. Werkelijk wat een trash!

Lady1234
Berichten: 27224
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ouderen zijn misschien wat door de wol geverfder dan u en hopelijk ook wat minder beleefd. Die kappen zo’n gesprek af, want ze geloven allang niet meer in sprookjes.

ayay
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2017 11:33

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door ayay »

Lady1234 schreef:Ouderen zijn misschien wat door de wol geverfder dan u en hopelijk ook wat minder beleefd. Die kappen zo’n gesprek af, want ze geloven allang niet meer in sprookjes.

Dat lijkt me een voorbarige veronderstelling, die er ook nogmaals vanuit lijkt te gaan dat eenieder exact hetzelfde verhaal voorgeschoteld krijgt in dezelfde vorm door dit bedrijf. Een vooronderstelling die bovendien wéér de geraffineerde werkwijze van dit bedrijf grondig onderschat, mijns inziens.

Als ik een blik werp op de mailbox van eigen (oudere) familieleden die iedere dag vol spam loopt aangezien ze zich denken te moeten aanmelden voor nieuwsbrieven en "diensten" die websites optioneel aanbieden, en als ik kijk naar de commerciële sms-jes die binnenkwamen en de torenhoge rekeningen die die tekstberichtjes opleverden de afgelopen jaren, dan betwijfel ik ten zeerste dat uw opmerking een realistische grondtoon heeft. Uiteraard: n=1 in dit anekdotische verhaal, en u zou kunnen beweren dat mijn familie dan duidelijk een genetische predispositie heeft voor naïviteit gezien ik ook alle karakteristieken van een dergelijke predispositie lijk te vertonen. Het zij zo, maar na additioneel met ouderen te hebben gewerkt, verwordt dit anekdotische 'n=1-verhaal' in ieder geval tot een 'n= enkele tientallen subjects'-ervaring, en ik kan u zeggen dat dat 'door de worf geverfd zijn' van ouderen nog niet zo vanzelfsprekend is als u veronderstelt. Integendeel.
Het is zaak om dit soort bedrijven nu eens hard aan te pakken. En uw (naïeve) veronderstellingen dat het wel losloopt zolang iemand niet al te naïef is, helpt in dezen niet. Ik wil persoonlijk niet dat de oudere dame op de hoek van de straat, of de jongen die niet helemaal bij is op geestelijk vlak morgen E149 overmaakt naar deze parasieten. En overigens gun ik dat niemand natuurlijk. Dat u daar geen risico of probleem in ziet, interesseert me dan weer niet zo.

nikkitrager
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2017 15:50

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door nikkitrager »

Kun je, in het geval van een vastgelegde bindende telefonische afspraak die ongedaan maken?

thomas04
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2017 16:11

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door thomas04 »

aanbod reisplanner via de telefoon, rekening gehad 149,99 plus 7,50 euro nu krijg ik volgens hun een deurwaarder en alle bijgekomen kosten zijn voor mijn rekening dit alles via de mail.wat moet ik doen Thomas..

juliomariner
Berichten: 4881
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Al diverse keren i dit forum genoemd Thomas. Vragen of ze een door u o dertekende bevedtiging kunnen tonen. Kunnen ze dat niet: vertel ze dat ze naar de kloten kunnen lopen

Chaotictemptations01
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2017 10:16

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door Chaotictemptations01 »

door thomas04 » 11 dec 2017 16:23

aanbod reisplanner via de telefoon, rekening gehad 149,99 plus 7,50 euro nu krijg ik volgens hun een deurwaarder en alle bijgekomen kosten zijn voor mijn rekening dit alles via de mail.wat moet ik doen Thomas..



Thomasga nu eens naar die site! Hun email en hun site ligt er finaal uit ik heb geen idee wat er aan de hand is maar lets hope it stays that way

juliomariner
Berichten: 4881
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: 'Gratis' aanbod van Reisplanner

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Thomas04: niet bang laten maken. Als ze geen getekende opdrachtbevestiging kunnen tonen hebben ze geen poot om op te staan. Dat weten ze zelf ook dus zullen ze het nooit op een rechtzaak aan laten komen.
Ze hopen gewoon dat mensen onder de indruk raken van hun dreigementen en zo dus van een aantal mensen alsnog geld te kunnen vangen.

Gesloten