LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Stekelvis
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2017 16:24

Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Ongelezen bericht door Stekelvis »

Alvast excuses voor het feit dat eea in dit bericht wat vaag is. Na het lezen snapt u hopelijk waarom.

Enige tijd geleden liet ik een bedrijf bij mij thuiskomen om een schade te herstellen.
Dit bedrijf is, mede vanwege intensieve internetmarketing inspanningen, onder diverse namen terug te vinden in Google. Voor bepaalde zoektermen domineren ze, met diverse domeinnamen, de eerste pagina.

Het werk dat is uitgevoerd is flutwerk, en dan druk ik me nog licht uit. Ze komen echter wel met 2 man sterk bij je thuis (geen kleine jongens ook), dus op dat moment laat je 't maar gebeuren. Kosten bijna 200 EUR.

Vandaag een tweede bedrijf mogen ontvangen, ook deze schrok van het resultaat en gaf mij een extra bevestiging wat er een wanprestatie was geleverd.

Het zat me al niet lekker, en deze bevestiging was wat ik nodig had om via 'google recensies' een recensie achter te laten. Deze recensie was beknopt, feitelijk, vrij van emotie en voorzien van foto's.

Hierna klap ik m'n laptop dicht en stap in de auto om wat boodschappen te doen. 20 min later wordt ik gebeld door een anoniem nummer; "is dit [voornaam]? kijk voortaan maar uit als je op straat loopt.. ik maak je helemaal af.. ik trek je kop van je romp, ik maak je helemaal dood"

Ik woon nog niet lang in deze plaats.. Heb met niemand problemen, dus voor mij is 1+1=2..

Direct doorgereden naar politie buro, hier geen aangifte kunnen doen omdat er maar 1 medewerker aanwezig was (!!). Het nationale nummer gebeld en verhaal gehouden. Zou binnen een uur teruggebeld worden om een afspraak te maken, dat is inmiddels 4 uur geleden..

Voor mijn eigen veiligheid en gemoedsrust heb ik de review bij thuiskomst verwijderd,

Bijna weekend.. zal ze maandag achter hun broek aanzitten zodat ik aangifte kan doen.

Een deel in mij zegt; laat het rusten.. je hebt al genoeg aan je hoofd.
Een ander deel wil dit bedrijf aan de schandpaal nagelen. Het is ondenkbaar dat ik de eerste ontevreden klant ben die op deze manier de mond wordt gesnoerd. Het is onmogelijk dat de online reviews op de verschillende websites van het bedrijf allemaal echt zijn.

Wilde even m'n verhaal kwijt maar ben ook erg benieuwd hoe anderen hier over denken.. Dit soort bedrijven moet toch te stoppen zijn?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Stekelvis schreef:Alvast excuses voor het feit dat eea in dit bericht wat vaag is. Na het lezen snapt u hopelijk waarom.

Enige tijd geleden liet ik een bedrijf bij mij thuiskomen om een schade te herstellen.
Dit bedrijf is, mede vanwege intensieve internetmarketing inspanningen, onder diverse namen terug te vinden in Google. Voor bepaalde zoektermen domineren ze, met diverse domeinnamen, de eerste pagina.

Het werk dat is uitgevoerd is flutwerk, en dan druk ik me nog licht uit. Ze komen echter wel met 2 man sterk bij je thuis (geen kleine jongens ook), dus op dat moment laat je 't maar gebeuren. Kosten bijna 200 EUR.

Vandaag een tweede bedrijf mogen ontvangen, ook deze schrok van het resultaat en gaf mij een extra bevestiging wat er een wanprestatie was geleverd.

Het zat me al niet lekker, en deze bevestiging was wat ik nodig had om via 'google recensies' een recensie achter te laten. Deze recensie was beknopt, feitelijk, vrij van emotie en voorzien van foto's.

Hierna klap ik m'n laptop dicht en stap in de auto om wat boodschappen te doen. 20 min later wordt ik gebeld door een anoniem nummer; "is dit [voornaam]? kijk voortaan maar uit als je op straat loopt.. ik maak je helemaal af.. ik trek je kop van je romp, ik maak je helemaal dood"

Ik woon nog niet lang in deze plaats.. Heb met niemand problemen, dus voor mij is 1+1=2..

Direct doorgereden naar politie buro, hier geen aangifte kunnen doen omdat er maar 1 medewerker aanwezig was (!!). Het nationale nummer gebeld en verhaal gehouden. Zou binnen een uur teruggebeld worden om een afspraak te maken, dat is inmiddels 4 uur geleden..

Voor mijn eigen veiligheid en gemoedsrust heb ik de review bij thuiskomst verwijderd,

Bijna weekend.. zal ze maandag achter hun broek aanzitten zodat ik aangifte kan doen.

Een deel in mij zegt; laat het rusten.. je hebt al genoeg aan je hoofd.
Een ander deel wil dit bedrijf aan de schandpaal nagelen. Het is ondenkbaar dat ik de eerste ontevreden klant ben die op deze manier de mond wordt gesnoerd. Het is onmogelijk dat de online reviews op de verschillende websites van het bedrijf allemaal echt zijn.

Wilde even m'n verhaal kwijt maar ben ook erg benieuwd hoe anderen hier over denken.. Dit soort bedrijven moet toch te stoppen zijn?
Zolang mensen na dit soort telefoontjes de review verwijderen zijn dit soort bedrijven niet te stoppen, al heb ik begrip waarom je het hebt gedaan. En zo lang het bij telefonische bedreigingen blijft zal er weinig gebeuren door de politie.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt één probleem: je kunt niets bewijzen. Kansloos.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:Je hebt één probleem: je kunt niets bewijzen. Kansloos.
De politie kan naar aanleiding van de aangifte bij de provider navraag doen wie met het nummer heeft gebeld. Anonieme oproepen zijn voor je provider niet anoniem. Mocht die persoon een sim-only, die niet op naam staat dan wordt het wat lastiger.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Ongelezen bericht door scontra »

@Stekelvis,

U kunt in ieder geval een 'melding' van dit voorval maken bij de politie.
Tot een 'aangifte' zal het niet komen maar als meer mensen over één en dezelfde persoon of bedrijf een melding zouden maken van een dergelijke bedreiging, dan komt de politie uiteindelijk wel in beweging.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
Moneyman schreef:Je hebt één probleem: je kunt niets bewijzen. Kansloos.
De politie kan naar aanleiding van de aangifte bij de provider navraag doen wie met het nummer heeft gebeld. Anonieme oproepen zijn voor je provider niet anoniem. Mocht die persoon een sim-only, die niet op naam staat dan wordt het wat lastiger.
Dat kán, ja. Maar dat gaat in een geval als dit echt niet gebeuren.

atlas1302

Re: Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dit soort bedrijven zijn niet te stoppen, daarom NEGEREN die zooi! Als iedereen dat nu doet dan valt er niemand zijn kop er meer van af te trekken, zoals deze heren dat fijntjes zeggen.

Lost vanzelf op, uitstervings beleid zullen we maar zeggen.

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Ongelezen bericht door vlietjvan »

atlas1302 schreef:Dit soort bedrijven zijn niet te stoppen, daarom NEGEREN die zooi! Als iedereen dat nu doet dan valt er niemand zijn kop er meer van af te trekken, zoals deze heren dat fijntjes zeggen.

Lost vanzelf op, uitstervings beleid zullen we maar zeggen.
Tja dat werkt alleen wanneer men weet om welk bedrijf het gaat.

Stekelvis
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2017 16:24

Re: Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Ongelezen bericht door Stekelvis »

Dank voor jullie reacties.

Voor zover ik weet zijn de systemen van politieregio's nog steeds niet gekoppeld.. 't bedrijf werkt landelijk, dus een 'rode vlag' zal niet snel omhoog komen.

Ga morgen aangifte/melding doen.. dan staat 't in ieder geval in de systemen..

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Ongelezen bericht door yan »

Laat u niet bedreigen: indien het nog kan, plaats de recentie terug én vermeld er ook dit voorval bij.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Doodsbedreiging na achterlaten slechte internet review

Ongelezen bericht door Moneyman »

yan schreef:Laat u niet bedreigen: indien het nog kan, plaats de recentie terug én vermeld er ook dit voorval bij.
Heel verstandig. Dan heb je ineens zélf een probleem wegens smaad of laster. TS heeft niets dan vermoedens...

Gesloten