LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten

Ongelezen bericht door sjohie »

scontra schreef:
vroem schreef:
door die supergoedkope kip producten te kopen maakt u zich mi zelfs indirect schuldig aan dierenmishandeling. Kan niet van op fatsoenlijke manier opgegroeide kippen komen vrees ik voor dat geld...maar dat terzijde...
Bijna aan het einde van hun rit maakt het voor de nog vriendelijk kakelende kippetjes geen verschil meer of ze biologisch zijn opgefokt of niet, want dan is het verschil van behandeling plotsklaps weer vergeten, want bij allemaal wordt op dezelfde simpele wijze (letterlijk) gewoon de kop afgerukt.
Maar dat maar even terzijde...
Eet smakelijk, maar denk er tijdens het toevoegen van de satésaus nog even over na hoe de nog te nuttigen kippetjes aan hun einde zijn gekomen. :oops:
Zet er dan ook even bij, dat ze verdoofd worden voordat dat gebeurd. :wink:

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:...want bij allemaal wordt op dezelfde simpele wijze (letterlijk) gewoon de kop afgerukt.
Leuk geaccentueerd zo. Maar volgens mij is je statement niet volledig en niet juist.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten

Ongelezen bericht door scontra »

Leuk geaccentueerd zo. Maar volgens mij is je statement niet volledig en niet juist.[/quote]



Ik denk dat weinigen er ook maar enige weet van hebben van hoe kippen bij een slachterij worden aangevoerd en hoe ze tot smeuïge eindproducten worden verwerkt.
Ik maak geen 'statement', maar als we het over dierenmishandeling (verdoofd of niet) willen/durven te hebben dan is dit wel een onderwerp om over te 'kunnen' discussiëren, niet dat ik dat zou willen of zal gaan doen. ;-)
Trouwens, ik laat het mij wel goed smaken.

Overigens wordt het topic wel volledig ondergesneeuwd en heeft Ts. nog steeds geen antwoord op zijn 'prangende' vraag. :!:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten

Ongelezen bericht door sjohie »

scontra schreef:Leuk geaccentueerd zo. Maar volgens mij is je statement niet volledig en niet juist.




Ik denk dat weinigen er ook maar enige weet van hebben van hoe kippen bij een slachterij worden aangevoerd en hoe ze tot smeuïge eindproducten worden verwerkt.
Ik maak geen 'statement', maar als we het over dierenmishandeling (verdoofd of niet) willen/durven te hebben dan is dit wel een onderwerp om over te 'kunnen' discussiëren, niet dat ik dat zou willen of zal gaan doen. ;-)
Trouwens, ik laat het mij wel goed smaken.

Overigens wordt het topic wel volledig ondergesneeuwd en heeft Ts. nog steeds geen antwoord op zijn 'prangende' vraag. :!:[/quote]

Dan ben ik een van die weinigen denk ik, aangezien ik een 3e generatie slagerszoon ben, en gewerkt heb bij zowel zelfslachtende slagers/poeliers, als in de varkensslachterij van mijn ouders. Dit aangevuld met mijn opleiding levensmiddelen- en milieutechnologie, stages daarvoor en oa bezoeken aan levensmiddelenbeurzen met de nieuwste slachtsystemen etc, geven mij een redelijk beeld van hoe het vroeger, en nu, gaat in de vleesindustrie durf ik wel te zeggen. :wink:

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten

Ongelezen bericht door Esceha »

Bij Vomar zijn diverse prijzen in slechts één jaar tijd gestegen met 10 tot 30%. Daarbij gaan er steeds meer artikelen uit de sortering en niet bijzondere maar bijvoorbeeld iets simpels als Kerrie Calve saus.

Gravin4
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2011 12:56

Re: Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten

Ongelezen bericht door Gravin4 »

ALLE supermarkten zijn de laatste maanden duurder geworden, niet alleen Vomar, maar ook Deen, Lidl en Aldi. Ik merk dat ik zelf vaker bij Vomar dan bij Deen koop inmiddels. En goedkopere producten vervangen voor duurdere gebeurd al jaren overal!

staraad
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2017 12:32

Re: Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten

Ongelezen bericht door staraad »

Tja en zo ontstaat inflatie. En straks komt er weer 3% BTW verhoging bij + de eventuele afronding, genoeg reden voor reaguurders.
Overigens is het testresultaat van de kipsaté van......2008, niet heel erg relevant meer, denk ik zo.

harrievangeffen

Re: Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten

Ongelezen bericht door harrievangeffen »

Ik vind het ongelooflijk dat iedereen de topicstarter begint af te zeuren over de producten die hij koopt en zelfs overgaat tot een discussie over dierenwelzijn. Geef toch gewoon een zinvol antwoord, of ga anders iets nuttigs met uw leven doen.

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsverhoging bij Vomar Supermarkten

Ongelezen bericht door Moneyman »

harrievangeffen schreef:Geef toch gewoon een zinvol antwoord
Die zijn ook gegeven. Wat voegt jouw antwoord toe?

Gesloten