LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik dit verhaal geloven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
stofzuigertje

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na een TV uitzending over bewoners uit Kinderdijk, die in een molen wonen en gek werden van diverse drone gebruikers die ook filmen...
Langs geweest en losse afstandbediening verkocht en ze laten ze nu landen buiten bereik van eigenaar.....

Ze hebben nu zelf voldoende van die vliegende en lawaai makende rotzooi en zijn hier zeer blij mee!
Dus gekaapte vliegtuigen, mijn schuld en als dit in de media komt......

Ik vind dat bewoners van deze monumenten die in privacy en rust gestoord worden tegen maatregelen mogen nemen.
Je mag niet zomaar overal vliegen en filmen, leuk als je ooit je molen wilt verkopen maar niet tijdens zonnen achter de molen met een biertje en BBQ..

Door deze met een dichterbij zender over te nemen en onzichtbaar voor de eigenaar laat landen en binnen in de molen leg mag hij jou tuin doorzoeken, en is het niet in het water....
De bordjes met vliegverbod tussen de soms draaiende molens negeren ....

Het is voor mij de manier om een achteraf erg prijzige te krijgen als beloning, ik wist niet dat er zulke dure waren!
Het kan dus, verdwenen vliegtuigen.... want als je rustig biertje wilt drinken is het echt Tuig, die Drone's.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door madfred »

Het is waar dat de meeste drone niet al te best zijn beschermd, maar dat je de besturing zonder meer kunt overnemen met een afstandsbediening is klinkklare onzin!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je weet wie stofzuiger is. Past in dit topic.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door Hatertje »

Niet om het een of ander, maar het is wel degelijk mogelijk om met een paar duizend euro aan apparatuur serieuze schade aan te richten aan het luchtverkeer.

Het daadwerkelijk hacken van eenn vliegtuig lijkt mij ook wat lastig, maar ze kunnen wel automatische systemen triggeren die het vliegtuig bepaalde handelingen laat verrichten.

Hier is een interessante talk over op de defcon (hackerscongres) youtube pagina. Duurt wel 50 minuten: https://youtu.be/e1QAjCH_1oU

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door renewouters »

BL2 schreef:@-renewouters, geen reklame maken voor uw werkgever !
Ja, ik werk bij Microsoft, Apple, T-Mobile, KPN, ABN-AMRO, ING, ASN, Bijenkorf, Vodafone, alle lokale winkeliers, de overheid. En dat allemaal in 168 uur per week!

stofzuigertje

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Veel speelgoed werkt met dezelfde afstandbediening en goedkope zooi heeft vaak alleen minder bereik.

Mijn afstandbediening kan omdat deze dichterbij is het wel overpakken als je dezelfde frequentie hebt... van speelgoed weet ik dat er een sticker met getal op stond en bij meerdere goedkope zooi even zoeken welke nu bij jou in de tuin hangt.

Er geld een vliegverbod boven groepen mensen en je mag ook geen woningen filmen met inwoners, maar ze denken blijkbaar dat het een museum is en dat klopt niet.
Gewoon particulier bezit en met de Zaanse Schans is het hetzelfde, zowel musea met kassa als huizen van die er wonen.... verboden toegang in meerdere talen op het hekje maar een Drone ziet dat niet.
Dan is uit de lucht halen en afpakken het enige.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Veel speelgoed werkt met dezelfde afstandbediening en goedkope zooi heeft vaak alleen minder bereik.

Mijn afstandbediening kan omdat deze dichterbij is het wel overpakken als je dezelfde frequentie hebt... van speelgoed weet ik dat er een sticker met getal op stond en bij meerdere goedkope zooi even zoeken welke nu bij jou in de tuin hangt.

Er geld een vliegverbod boven groepen mensen en je mag ook geen woningen filmen met inwoners, maar ze denken blijkbaar dat het een museum is en dat klopt niet.
Gewoon particulier bezit en met de Zaanse Schans is het hetzelfde, zowel musea met kassa als huizen van die er wonen.... verboden toegang in meerdere talen op het hekje maar een Drone ziet dat niet.
Dan is uit de lucht halen en afpakken het enige.
Tuurlijk Stofzuigertje en je hebt zeker ook een PC die vliegtuigen kan laten neerstorten. Daarnaast is wat je kennis doet gewoon vernieling/diefstal en strafbaar, lekker vriend ben jij die ze dit soort troep verkoopt. Niet dat ik iets van je verhaal geloof.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat is de titel van dit topic ook weer?

stofzuigertje

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als een zender verder weg is en zwakker word tijdens het filmen en achter de molen langs vliegt kun je vlakbij wel deze overnemen....

Op de modelvliegclub hadden ze lintjes in diverse kleuren en ook daar ging wel eens iets de grond in.....!

Ik ga niet alles vertellen maar er zijn diverse zenders voor dure Drone 's maar op afstand is het altijd een risico overgenomen te worden.
De dichtbij zender zal de ver weg eruit drukken en dan valt het slot ook weg!

Als je bekend bent, de openbare weg en de achterkant molen is al snel een meter of 30 afstand en na waarschuwingsborden plaatsen en iedereen bleef gewoon vliegen en filmen achter deze woningen/molens....
Dan accepteer je eerder mijn niet legale oplossing maar dat was de drone ook niet.
Wie gaat er bij de Politie aangifte doen wegens illegaal vliegen en nu toestel kwijt?

Of zijn hier forum leden die schaars gekleed in achtertuin gefilmd mogen worden en overal verspreid te vinden zijn?
Dat mag ook niet en vliegende camera met doel een leuk filmpje overal te verspreiden.... mag dat dan wel?

Weepinbell
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jul 2018 18:38

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door Weepinbell »

Lijkt me broodje aap. Zo'n PC nerd(vermoedelijk) zou zulke software bezitten? En de hogere machten op deze wereld zouden daarvan niet op de hoogte zijn?? Geef hem de volgende x nog een treetje energiedrankjes dan kan ie achter die vliegtuigen aan vliegen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vanochtend op de radio ( 30-07 ) ging het over het verdwenen vliegtuig. Een besturing van een vliegtuig ( niet alle ) kan vanaf de grond overgenomen worden .

Gesloten