LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem opgelost, Krijg geld terug

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Fenno Fred
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2018 17:51

Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Fenno Fred »

Uiteindelijk is het probleem door Koffiediscounter netjes opgelost.
Ik kreeg excuses voor het ongemak en krijg mijn geld terug.
Laatst gewijzigd door Fenno Fred op 06 okt 2018 13:31, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Fenno Fred schreef:
04 okt 2018 13:48
Hallo
Ik heb bij koffiediscounter uit Naarden een koffiemachine besteld op 21-09-2018
Op hun site staat, voor 22.00 uur besteld volgende dag in huis.
Ik heb besteld en betaald en kreeg direct een bericht dat het de volgende morgen tussen 8.15 uur en 10,45 uur geleverd zou worden.
Mijn vrouw is die morgen thuis gebleven om het pakket in ontvangst te nemen maar er werd die zaterdag niets afgeleverd. Het apparaat was bedoeld om die avond aan iemand cadeau geven.
Die dag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en die vonden het heel vervelend en stelden voor dat als Postnl aan de deur zou komen dat ik dan het pakket maar moest weigeren want dan kwam het pakket wel bij hen terug en dan kreeg ik mijn geld terug.
Dus ik heb die dag een ander cadeau gekocht omdat ik s'avonds niet met lege handen aan kon komen.
Op de track en trace link van Postnl stond nu dat het de dinsdag daarop werd afgeleverd, ondanks dat het eigenlijk niet kon, hebben we toch gezorgd dat er iemand thuis was, maar weer werd er niks geleverd.
Weer kregen we bericht via track en trace dat het nu woensdag zou komen, maar helaas er kwam weer niets dus ik kreeg niks aangeboden en kon dus ook niks aannemen of weigeren.
Na opnieuw contact gehad te hebben met koffiediscounter werd mij via de mail verteld dat ik niet meer thuis hoefde te blijven om het pakket te weigeren, zij gingen nu zelf op zoek naar het pakket en als ze het gevonden hadden dan kreeg ik mijn geld terug.
Kreeg toch opnieuw bericht van Postnl dat de levering naar Donderdag was verschoven dus is er toch maar weer iemand thuis gebleven maar helaas weer kwam er niks
Heb toen geschreven dat ik nu mijn geld terug wou of zij het pakket nu wel of niet terug hadden, maar alles wat er kwam ik kreeg niet mijn geld terug.
Nu kreeg ik begin deze week bericht van hun dat door DHL( wel vreemd omdat ik steeds met de track en trace van Postnl te maken had) het pakket was afgeleverd op nr 4 zonder een straatnaam, en dat ik het pakket maar even terug moest sturen dan konden ze mij mijn geld terug storten.
Ik schreef hen toen dat het te zot zou zijn dat ik achter een pakket aan moest dat DHL dus ergens verkeerd heeft afgegeven en dat ik dat dus niet van plan was en wederom heb ik gevraagd of zij me nou eindelijk mijn geld wilden terug storten.
Nu wonen wij in een appartementencomplex met dubbele huisnummers zelf wonen wij op nr, 43-20 nummer 4 bestaat dus gewoon niet.
Nu schrijven ze vandaag donderdag 4 oktober dat het niet mogelijk is dat zij het zelf bij nummer 4 afhalen en dat ik hun maar tegemoet moet komen en het ophalen bij nr 4 en dan kunnen zij het weer bij mij op halen.
Tegen mijn principes in ben ik nu maar naar de mensen gegaan die op nummer 43-04 in die in dit complex wonen om te vragen of daar iets voor ons afgeleverd was. Dat was dus niet het geval en als dat wel zo zou zijn, zij het dan natuurlijk wel aan ons afgegeven hadden.
Ongelofelijk dat dit soort praktijken nog bestaan.
Je besteld en betaald iets, je krijgt niks geleverd en je kunt je geld niet terug krijgen.
Dus pas op als u hier iets besteld.
Ik ga nu rechtshulp inschakelen er zit blijkbaar niets anders op.
Bedankt voor uw review, maar u weet dat dit een forum is en geen review site?

Los dat op de website staat:
Heb je op een werkdag voor 22:00 uur besteld, dan ontvang je het bestelde product in de regel de volgende dag in huis. In enkele gevallen geldt de zekerheid 'Op werkdagen voor 18:00 besteld, volgende dag in huis'; deze uitzondering wordt vermeld in het winkelmandje. Bestel je via België dan betreft de bezorgtijd 2 werkdagen.
Er zijn daarnaast uitzonderingen met betrekking tot de betaalwijze. Bij betalen met iDeal of Bancontact Mister Cash ontvang je het product gewoon de volgende dag. Bij Acceptgiro Afterpay zal de bezorgtijd 1 dag langer bedragen. Dit heeft te maken met de controletijd van Afterpay. Dit geldt ook voor creditcard en Paypal. Gebruik je 'bankoverschrijving' bij het bestellen dan wordt er pas geleverd nadat de betaling binnen is.
Dat wijkt af van uw eigen citaat van de website, kunnen we de rest wel geloven van uw verhaal?

Ben wel benieuwd hoe uw rechtshulp u gaat helpen want volgens mij moet u het bedrijf nog informeren dat de buren niets hebben ontvangen. Lees eigenlijk niets schokkend, enkel een bedrijf wat netjes reageert en u iets heel simpels vraagt.

P.S. U hoeft niet thuis te blijven om een pakket te weigeren, als er niemand thuis is gebeurd dit vanzelf.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door joep873 »

sylvesterb schreef:
04 okt 2018 20:04
P.S. U hoeft niet thuis te blijven om een pakket te weigeren, als er niemand thuis is gebeurd dit vanzelf.
Of de postbode dumpt het ergens bij een welwillende buurman zodat je toch weer zelf terugzending mag gaan regelen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door thecure »

Altijd bijzonder dat er op de laatste haren en snaren een cadeau gekocht wordt. Doe dat gewoon twee weken eerder dan heb je wat speling.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Koffiediscounter is geen onbeschreven blad.

webwinkels-f69/koffiediscounter-naarden-t152193.html

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Theotrucker schreef:
04 okt 2018 23:08
Koffiediscounter is geen onbeschreven blad.

webwinkels-f69/koffiediscounter-naarden-t152193.html
Goh, nog één klacht...
Als je in Google "klacht" + "naam webshop" invult, is geen enkele webshop een onbeschreven blad.

Klachten zijn er zelfs over het beste bedrijf wel te vinden. De wet van de grote getallen zorgt er voor dat wanneer 99,99% van de bestellingen goed worden afgehandeld, die 0,01% alsnog voor klachten zorgt.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Voor wat betreft de klacht:
Meldt dat je bij de dichtstbijzijnde "nummer 4" inmiddels hebt gevraagd of ze een pakket hebben aangenomen, maar dat men daar van niets wist. Dus dat je niet weet waar het pakket is en daarom het ook niet klaar kunt zetten voor retourzending.

Vraag om het volledige adres van de locatie waar het pakket is afgeleverd. Als dat niet geven kan worden, heb je een goed argument waarom jij het niet kan afhalen bij de persoon die het in ontvangst heeft genomen. En daarmee kun je dan een nieuwe toezending of geldteruggave eisen, omdat het de webshop niet geleverd heeft.

Even gezellig de stad in om een cadeautje te halen is zo veel leuker en makkelijker. Alleen specifieke artikelen die ik in de eigen regio niet kan kopen haal ik bij een webshop.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Brainless »

sylvesterb schreef:
04 okt 2018 20:04

Bedankt voor uw review, maar u weet dat dit een forum is en geen review site?
Er staat nergens dat er geen reviews gegeven mogen worden.
Voor wie?
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Brainless schreef:
05 okt 2018 09:32
sylvesterb schreef:
04 okt 2018 20:04

Bedankt voor uw review, maar u weet dat dit een forum is en geen review site?
Er staat nergens dat er geen reviews gegeven mogen worden.
Voor wie?
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties.
Maar het is geen review website, het is bedoeld om te praten over consumentenkwesties. Kenmerk van een review is juist dat je er niet over wilt praten maar gewoon je mening wilt geven.

Op een review site kun je niet met elkaar discussiëren of adviseren dit staat ook niet specifiek in de regels van z'n website benoemd, omdat het immers een review site is en geen forum.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
04 okt 2018 23:08
Koffiediscounter is geen onbeschreven blad.

webwinkels-f69/koffiediscounter-naarden-t152193.html
Heb je het linkje ook inhoudelijk gelezen? En gekeken naar de datum?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ja, na jaren blijkbaar niets veranderd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
04 okt 2018 20:04
Bedankt voor uw review, maar u weet dat dit een forum is en geen review site?
Dit soort opmerkingen kunnen beter niet gemaakt worden, omdat het aanleiding is voor een offtopic discussie, zoals de gene die je vervolgen hier aangaat.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
05 okt 2018 21:46
sylvesterb schreef:
04 okt 2018 20:04
Bedankt voor uw review, maar u weet dat dit een forum is en geen review site?
Dit soort opmerkingen kunnen beter niet gemaakt worden, omdat het aanleiding is voor een offtopic discussie, zoals de gene die je vervolgen hier aangaat.
Want jouw uitspraken leiden nooit tot offtopic discussies :lol: En er is geen discussie, dit is een forum en geen review site en zoals gewoonlijk reageren we weer allemaal en is de review schrijver vertrokken. Op een review site wordt veelal niet verwacht dat je later nog reageert dus je kunt de review schrijver weinig kwalijk nemen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oploskoffie?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Oploskoffie is wel een beetje goedkoop opgelost, maar van een discounter kan men alles verwachten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je krijgt ook discount op de service.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
06 okt 2018 19:51
Oploskoffie?
Opgelostkoffieapparaat. :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe dan ook, fijn dat het is oploskoffiet.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 06 okt 2018 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En door de discounter gevraagd om hier alles te verwijderen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Probleem opgelost, Krijg geld terug

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vast. Voor wat hoort wat. Quid pro quo.

Gesloten