LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door alfatrion »

BreejKC schreef:
10 okt 2018 08:53
Of deze voorwaarde in overeenstemming is met het consumentenrecht, wat wettelijk geregeld is, dat weet ik niet.
Nee, natuurlijk niet. Stel je eens voor: je bestelt appels terwijl je krijgt peren krijgt en dat de verkoper dan zegt "Ja, maar in onze voorwaarden staat...". Deze voorwaarden zijn geschreven vanuit het oogpunt van het herroepingsrecht.
BreejKC schreef:
10 okt 2018 08:53
Uiteraard gaat de wet boven "eigen voorwaarden".
Dat is lang niet altijd het geval. Het meeste recht is van aanvullende aard.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het blijft lastig om het herroepingsrecht en nonconformiteit uit elkaar te houden. Inderdaad kunnen de spelregels van het herroepingsrecht natuurlijk nooit je rechten op basis van nonconformiteit beperken.

Mobielzijn
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2018 16:25

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Mobielzijn »

Ik snap de voorwaarden heel goed en ben het hier ook mee eens. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik dan maar tevreden moet zijn met iets wat ik NIET besteld heb?
Zo van, we hebben deze nog over dus deze sturen we haar toe, kan ze toch niet retourneren?
Ik bestel echt nooit meer iets bij Koopjedeal!
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de nieuwsbrief stopt? Deze blijven ze me ook toesturen terwijl ik me steeds weer uitschrijft?!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als de nieuwsbrief NIET van een noreply@ adres afkomstig is telkens de knop [Beantwoorden] indrukken. U zou nog 'Afgemeld voor nieuwsbrief' kunnen invullen. Eventueel doet u dat meerdere keren per ontvangen nieuwsbrief.

Komt die nieuwsbrief wel van een noreply@ emailadres, stuur dat antwoord, eventueel meerdere malen per nieuwsbrief, dan telkens aan: [email protected]. Tegen de tijd dat ze 'gek' worden van uw korte toch duidelijke antwoorden stopt die nieuwsbrief echt wel.

Mobielzijn
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2018 16:25

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Mobielzijn »

Oké ik ga het proberen, bedankt

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door BreejKC »

Succes! En, meldt hier ook als het gelukt is? Leuk voor andere lezers als ze merken dat een dergelijke actie daadwerkelijk effectief kan zijn.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

De afzender blokkeren lijkt me een heel wat makkelijker oplossing.

Mobielzijn
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2018 16:25

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Mobielzijn »

Ik heb nu in plaats van afmelden beneden in de nieuwsbrief de mail beantwoord en een aantal keren gemaild dat ik geen nieuwsbrief meer wil ontvangen.
Word vervolgd...🤔

Mobielzijn
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2018 16:25

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Mobielzijn »

Als ik blokkeer , blokkeer ik dan ook alle e-mails? Want ik hoop misschien toch nog iets te vernemen over eventueel mijn geld terug?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door grun »

Een nieuwsbrief is meestal eenrichting verkeer met een noreply adres. Die kun je rustig blokkeren, en dan kun je nog steeds email van de klantenservice ontvangen. Zolang je maar geen domain (het gedeelte achter het apestaartje @) blokkeert, daarmee blokkeer je alle mail van dat domain. Dus [email protected] kan wel geblokkeerd worden, maar @koopjedeal.nl alleen niet.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat hangt natuurlijk allemaal van de winkel af. Je hebt er ook bedrijven bij zitten die een no-reply adres gebruiken om te communiceren, dan kun jij de hele tijd naar de website toe. Ziggo is daar een voorbeeld van.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door grun »

Om te communiceren gebruikt deze winkel het adres [email protected].

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door BreejKC »

grun schreef:
10 okt 2018 13:45
Om te communiceren gebruikt deze winkel het adres [email protected].
.... zoals al in mijn reactie van 10:16 uur stond.

Mobielzijn
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2018 16:25

Re: Verkeerde boxershorts ontvangen, retourneren niet mogelijk

Ongelezen bericht door Mobielzijn »

Ik heb 15 x een mail terug gestuurd en wel 20x uitgeschreven....dacht dat t klaar zo zijn met de nieuwsbrief maar nee hoor, ik kreeg er net weer een. . zucht....ik weet niet hoe blokkeren werkt. Ik heb Outlook maar kan blokkeren niet vinden. Heb er spam van gemaakt maar vind t toch irritant dat ze blijven sturen! Voor de boxers kom ik zaterdag om 15.30 op de radio bij t programma van Radar NPO 1

Gesloten