Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Dimme
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018 14:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dimme »

Helemaal niks, hooguit zal Ferratum jou geen lening meer verstrekken.
Geen angst voor BKR.

ladydoef
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mar 2011 14:27

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ladydoef »

Ik heb de nietig verklaring verstuurd. Kreeg toen de standaard mail terug. Ik heb toen een 2e mail gestuurd. Zowel naar Ferratum als naar Pactum Collection.
Van Ferratum zelf niets meer vernomen.
Pactum blijft me nu stalken en vandaag deze mail ontvangen. Wat nu? Nog steeds blijven nergeren?


Ondanks eerder verstuurde herinneringen is er tot op heden geen (volledige) betaling van uw lening bij Ferratum UK Ltd. en uw garantiestelling van Global Finance Guarantee Management OÜ ontvangen.

Indien u geen gehoor geeft en wederom in gebreke blijft zal één van de gevolgen voor u zijn dat u in de toekomst geen gebruik meer kunt maken van de diensten van Ferratum UK Ltd. Daarnaas tmaken wij u er op attent dat uw garantsteller het openstaande bedrag reeds met € 40,00 herinneringskosten heeft verhoogd. Betaal nu uw lening bij Ferratum UK Ltd. en u behoudtuw kredietwaardigheid! Hieronder geven wij u een overzicht van de factuur.

Indien dit schrijven uw betaling heeft gekruist, of indien u een betaalafspraak heeft kunt u deze brief uiteraard als niet verzonden beschouwen. Heeft u nog vragen? Bel ons via 020-2620985 of stuur een e-mail [email protected] vermelding van uw referentienummer.

Mr-rvb
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 aug 2018 11:11

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Mr-rvb »

En ja hoor.
Weer een brief/mail dat trust en law onderzoek gaat doen naar mijn kredietwaardigheid status etc

Precies dezelfde brief als een aantal maanden geleden.

Vallen dus weer in herhaling.
Of is de eerste keer onderzoek er naar doen niet gelukt? 🤔😑

Volgende brief zal wel weer stap 1 zijn.
En dan daarna weer deze brief met krediet waardigheids onderzoek.
En daarna weer stap 1 enzovoort enzovoort.

Stap 3 komt er dus blijkbaar niet van.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Mr-rvb schreef:
18 okt 2018 21:14
En ja hoor.
Weer een brief/mail dat trust en law onderzoek gaat doen naar mijn kredietwaardigheid status etc

Precies dezelfde brief als een aantal maanden geleden.

Vallen dus weer in herhaling.
Of is de eerste keer onderzoek er naar doen niet gelukt? 🤔😑

Volgende brief zal wel weer stap 1 zijn.
En dan daarna weer deze brief met krediet waardigheids onderzoek.
En daarna weer stap 1 enzovoort enzovoort.

Stap 3 komt er dus blijkbaar niet van.
welkom in de molen van een incassoburo veel praatjes geen daden.
proberen je onder druk te zetten zoals je nu al doorhebt is al hun geschreeuw gebakken lucht.
Mooi negeren stoppen vanzelf brieven zijn niet gratis en mails kosten ook geld(tijd)
Beslist niet reageren of betalen!
Hun kredietwaardighijdsonderzoek is nep of word in ieder geval door niemand geraadpleegd,
En wat willen ze ermee? ze gaan toch niet naar de rechter.
Lach ze lekker toe als ze weer een kansloze poging ondernemen om zogenaamd druk te zetten.

Ook geen berichten meer op trustpilot is ferratum gestopt?

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Ik heb contact gehad met de afm, en volgens hun mag ferratum de leningen aanbieden in NL inclusief de garantie kosten. Ook de buitengerechtelijke incasso bij wanbetaling mogen hun rekenen volgens afm.
https://www.vpro.nl/argos/lees/nieuws/2 ... lijk..html

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Aan die AFM heb je niet zoveel, als ze dit soort verkeerde informatie verstrekken.
Inderdaad heft de AFM een rechtzaak verloren, de rechter oordeelde dat het niet aan de AFM is, maar de waakhond in het land waar aanbieder gevestigd is, om dit soort producten te verbieden.

Een nederlandse rechter verklaarde de hele overeenkomst nietig, alleen hoofdsom diende te worden terugbetaald, als onverschuldigde betaling

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Heeft een nederlandse rechter de garant kosten verboden bij ferratum of een andere flitskrediet aanbieder?
Ik meende dat je namelijk in nederland over een lening geen incasso kosten mag rekenen maar alleen vertragings rente, Volgens afm mag ferratum dit dus wel. Vreemd allemaal.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Blijkbaar heb je niet alle 66 paginas hier gelezen
lenen-f73/ferratum-minileningen-en-trus ... l#p2588585

NB: deze uitspraak haalde zelfs NOS journaal en menig krant

Goldmine1984
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2018 23:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Goldmine1984 »

Trustpilot laat de consument op basis van bijna 800.000 recensies kiezen voor de webwinkel met de beste klantenservice. Uitbreiding naar andere landen volgt binnenkort.
Met geld van durfinvesteerder Seed Capital uit Denemarken probeert Trustpilot zo snel mogelijk een positie op te bouwen op verscheidene Europese landen. 'We zijn met onze verzamelde recensies als het ware een consumentenbeweging. Ons bedrijf laat kopers algemene, gemiddelde oordelen zien over hoe een klant bedient wordt bij een webwinkel.' Dat zegt Julie van Hemelryck die vanuit Denemarken de Benelux-markt bewerkt tegenover Emerce.
#AD
Learn more
Trustpilot verzamelt recensies van sites als Ciao-shopping.nl, Beslist.nl, Kelkoo.nl, Checkwebwinkel.nl en Tweakers.net. De recensies van de verschillende sites worden per webwinkel gerubriceerd en vervolgens via Trustpilot.nl ontsloten. Naast de reviews plaatst Trustpilot.nl ook artikelen over de webwinkels op de site (zie afbeelding).
Met een toolbar in de webbrowser kan de consument in één oogopslag de kwaliteit van een webwinkel zien. 'Maar je kunt ook naar onze site surfen om te zien hoe hoog het cijfer is dat een webwinkel van zijn klanten krijgt.'
Hemelryck: 'De nadruk ligt nu op het creëren van een zo groot mogelijk bereik. Over de commerciële exploitatie denken we nu na'. Tot de mogelijkheden behoort het bieden van toegang tot een API. Daarmee zouden externe partijen, zoals vergelijkingssites of webwinkels zelf, data uit Trustpilot kunnen verwerken in hun eigen site. 'Maar je kunt er ook aan denken dat winkeliers specifiek per order leren wat de klantervaring was.'
De Nederlandse vergelijker YouTellMe werkt al een tijdje volgens een soort gelijk principe. Vergelijkingssite Beslist.nl integreert recensies van experts, uit vakuitgaven, in zijn site.

Goldmine1984
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2018 23:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Goldmine1984 »

Zo werkt dit dus. Het is net als ferratum een grote oplichtingsbende. De reviews die je leest zijn van trustandpilot zelf. De negatieve reacties worden verwijderd, mits ferratum ervoor betaald 😳... Dan praat je al snel over een paar honderd euro, voor 1 recensie.

Goldmine1984
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2018 23:41

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Goldmine1984 »

Klaartje: https://financer.com/nl/bedrijf/ferratum/
5 🚨🚨🚨🚨🚨
Ik was op zoek naar een snelle lening zonder inkomen aangezien ik momenteel geen baan heb. Ferratum bood de ideale oplossing voor mijn situatie!

Geen inkomen en wel geld kunnen lenen 🤣. Letop geld lenen kost geld!

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door madfred »

.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door madfred »

...

Jazzdancer
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2018 17:37

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Jazzdancer »

Door omstandigheden was ik 6 dagen te lat met terugbetalen van de lening. Vrijdag jl. had ik al gemaild voor een betalingsregeling.
Die mocht ik dan zelf voorstellen maar toen ik vandaag mailde dat ik 40€ incassokosten na 6 dagen te laat betalen niet ging betalen kreeg ik meteen een door hen opgelegde regeling, ik heb 200 geleend en moet nu 300 (incl garantie en incasso) terugbetalen.
Zo ga je toch niet met mensen om. Kan ik hier nog iets aan doen?

Dame81
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2018 08:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dame81 »

Hoi,

Vraagje.
Ook ik had geleend bij ferratum. Een bedrag van €600. Ik had de tijd om te betalen tot 27-10-2018. Inmiddels heb ik dit terug betaald in totaal €610 in 2 termijnen. Ook ik had dus gekozen voor een externe garantsteller. Heel dom. En kwam hier kater dus ook achter wat de kosten hiervoor waren. Maar goed is gebeurd. Uiteindelijk alles terug gelezen over de rechtzaak. Dus de kosten voor garantsteller dus niet terug betaald maar wel mijn geleend bedrag met rente. Doordat ik te laat (of eigenlijk daar nog niets aan betaald heb) was de 1e termijn van de garansteller verlopen en brengt ferratum mij nu hier €40 voor in rekening. Ook word ik dagelijks 4 maal gebeld. Ik pak inmiddels niet meer op. Ik krijg mail van pactum collections 1 tot 2 keer per week. Al meerdere malen naar hun en ferratum mail gestuurd over het nietig verklaren en de uitspraak.

Weet nu niet meer zo goed wat ik moet doen. Iemand een antwoord voor mij?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@dame81
Lees het hele topic eens door, dan weet u het.

Dame81
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2018 08:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dame81 »

Dus geen stappen meer ondernemen.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Eric83 schreef:
22 okt 2018 12:51
Ik heb contact gehad met de afm, en volgens hun mag ferratum de leningen aanbieden in NL inclusief de garantie kosten. Ook de buitengerechtelijke incasso bij wanbetaling mogen hun rekenen volgens afm.
https://www.vpro.nl/argos/lees/nieuws/2 ... lijk..html
Dit is echt onzin, de AFM zegt juist dat het niet mag.

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/th ... itskrediet

Een flitskrediet (ook wel minilening genoemd) is een lening met een korte looptijd en relatief lage leensom (vaak enkele tientallen tot honderden euro’s). Aanbieders van minileningen vallen ook onder toezicht van de AFM en hebben een AFM-vergunning nodig. Deze aanbieders moeten, net zoals alle kredietaanbieders, toetsen of de lening verantwoord kan worden verstrekt en een BKR-toets doen. De maximale kredietvergoeding voor een flitskrediet is 14% op jaarbasis.

Er zijn flitskredietaanbieders die niet onder de vergunningplicht vallen van de AFM en die wel online flitskredieten aanbieden aan de Nederlandse consument. Deze aanbieders werken vanuit andere landen binnen de Europese Unie. Een kredietaanbieder mag in Nederland maximaal 14% per jaar aan kosten in rekening brengen voor een krediet (de maximale kredietvergoeding). Ook buitenlandse flitskredietaanbieders moeten zich houden aan de maximale kredietvergoeding van 14% als ze geld lenen aan Nederlandse consumenten. Vrijwel alle kosten vallen onder de maximale kredietvergoeding: rente, kosten voor het niet op tijd terugbetalen van de lening maar ook bijvoorbeeld kosten voor een (verplichte) garantstelling. Ook als de kredietaanbieder hiervoor verwijst naar een derde partij.

Heb jij een flitskrediet afgesloten bij een buitenlandse aanbieder?
Bereken of de flitskredietaanbieder een hoger bedrag op jaarbasis in rekening brengt dan de maximale toegestane 14%. Zijn de kosten hoger, dan dat raadt de AFM het volgende aan:

melding maken bij de AFM. Gebruik het contactformulier of bel het Meldpunt Financiële Markten, telefoonnummer 0800 - 5400 540 (gratis)
eventueel juridisch advies inwinnen bij bijvoorbeeld het Juridisch Loket (gratis) of contact opnemen met de rechtsbijstandsverzekeraar.

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Ik.heb er melding van gemaakt bij dat meldt punt bij AFM. Vervolgens telefonisch contact gehad met AFM. En ferratum mag dit doen volgens AFM.Ik had ook geheel ander antwoord verwacht en enige steun van AFM verwacht maar niets van dat alles.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien dan de uitspraak van die rechtszaak maar eens bestuderen. Dan weet u hoe het in elkaar zit.

Plaats reactie