LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet meer bellen, doe alles schriftelijk of per mail. Ook contact opgenomen met die verzekeraar?

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door marc1766 »

moozoe89 schreef:
23 dec 2018 22:28
Had ook soort iets gelijkwaardigs zoiets meegemaakt, Zou het gewoon negeren!
Dan snap je het idd niet helemaal, wil het best herhalen allemaal, maar het staat toch echt duidelijk in de voorgaande tekst.

Even in het kort dus: wilde elders een verzekering afsluiten, er is overigens Niet een acceptatie mail gekomen zoals dat wel op hun site vermeldt staat, er staat zelfs expliciet bij je huidige verzekering Niet op te zeggen alvorens je een bevestiging van acceptatie zou ontvangen, en daar ging het dus al meteen mis. Intussen contact gehad met mijn verzekeringsagent, we zijn het eens kunnen worden en heb gebruik gemaakt van mijn 14 dagen bedenktijd, in die tussentijd had ik al een factuur gekregen en had deze netjes betaald. Nadat ik dus gebruik gemaakt had van mijn 14 dagen bedenktijd is er ook netjes terug gekoppeld dat de verzekering werd opgezegd, en de al reeds betaalde factuur gecrediteerd zou worden.

En nu word ik dus steeds lastig gevallen met een herinnering om te betalen wat niet aan de orde is.

Een deugdelijke 14 dagen brief heb ik nooit gehad, heb dit ook aan de incasso medegedeeld, ook aangegeven dat ze niet het recht hebben om meteen incassokosten in rekening te brengen zonder mij eerst een 14 dagen brief te sturen.

Heb ook aangegeven dat rekening betaald is op 10-09-2018 en daar afschrift van meegestuurd, dit samen met de herinnering brief die ik van SNS kreeg met de aangehechte acceptgiro met betalingskenmerk, was dus ook exact hetzelfde was als op het bankafschrift, m.a.w. er is geen betalingsachterstand.

Ik heb niks fouts gedaan!

Zij zijn zo aan het knoeien dat ze volgens mij door alle bureaucratie en het langs elkaar werken het overzicht zijn kwijtgeraakt, helaas ben ik daar nu de dupe van.

Is het niet zo dat SNS of TKB met bewijs over de brug moet komen waar het volgens hun niet klopt?

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door marc1766 »

Hier tekst uit de mail van 24-08-2018

Wat gebeurt er nu?
Binnen 2 werkdagen laat Volmachtkantoor Nederland u in een e-mail weten of ze uw aanvraag accepteren of dat ze meer informatie van u nodig hebben. U bent dus nog niet verzekerd. Wacht dus nog even met het opzeggen van uw oude verzekeringen.

Opzegbrief
Als u hebt gekozen voor de gratis opzegbrief krijgt u in een e-mail een kant-en-klare opzegbrief voor uw oude verzekeringen. Die hoeft u dan alleen nog maar te printen, te ondertekenen en naar uw oude verzekeraar te sturen. Wacht nog even met opzeggen van uw oude verzekering totdat u de acceptatiemail hebt gekregen.

14 dagen bedenktijd
Vanaf het moment dat Volmachtkantoor Nederland uw aanvraag heeft geaccepteerd, hebt u nog 14 dagen bedenktijd. Verandert u in die tijd van gedachten, dan annuleert Volmachtkantoor Nederland uw polis met terugwerkende kracht. Als u al premie betaald hebt, storten ze die natuurlijk terug.


Ik heb tot op de dag van vandaag nog geen acceptatie van dit Volmachtkantoor gekregen!!

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom betaalt u een premie als u zelfs nog geen acceptatie of polis hebt ontvangen?

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door marc1766 »

Lady1234 schreef:
30 dec 2018 13:46
Maar waarom betaalt u een premie als u zelfs nog geen acceptatie of polis hebt ontvangen?
Omdat dit per automatische incasso geschiedde.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat bedrag was al binnen die 14 dagen bedenktijd automatisch geincasseerd?

Stond er op die -onterechte- herinneringsbrief van SNS al niet aangekondigd dat als er niet binnen 14 dagen betaald zou worden € 40,00 incassokosten in rekening gebracht zou worden?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door renewouters »

moozoe89 schreef:
23 dec 2018 22:28
Had ook soort iets gelijkwaardigs zoiets meegemaakt, Zou het gewoon negeren!
Dan plaatst TS over een paar maanden een klacht over een incassobureau, en nog weer wat later over deurwaarders en rechtzaken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En daarna BKR registratie of hoe je er vanaf komt.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Verzekeraars zijn mi niet aangesloten bij het BKR.

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door marc1766 »

Lady1234 schreef:
30 dec 2018 14:08
En dat bedrag was al binnen die 14 dagen bedenktijd automatisch geincasseerd?

Stond er op die -onterechte- herinneringsbrief van SNS al niet aangekondigd dat als er niet binnen 14 dagen betaald zou worden € 40,00 incassokosten in rekening gebracht zou worden?
Nee dat stond er niet nee.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u die zaak eigenlijk ook aangekaart bij de bank? Want ik lees hier alleen maar dat u contact hebt met het incassobureau.

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door marc1766 »

Lady1234 schreef:
30 dec 2018 19:03
Hebt u die zaak eigenlijk ook aangekaart bij de bank? Want ik lees hier alleen maar dat u contact hebt met het incassobureau.
Wat heeft de bank er nou mee te maken??
Heb trouwens ook al meerdere malen contact gehad met iemand van de SNS!

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ondanks tijdig opzeggen toch incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

marc1766 schreef:
30 dec 2018 19:24
Lady1234 schreef:
30 dec 2018 19:03
Hebt u die zaak eigenlijk ook aangekaart bij de bank? Want ik lees hier alleen maar dat u contact hebt met het incassobureau.
Wat heeft de bank er nou mee te maken??
Heb trouwens ook al meerdere malen contact gehad met iemand van de SNS!
Ik begreep dat u verzekeringen af wilde sluiten bij SNS? En als die denken geld van u tegoed te hebben, maar u betaalt niet, geven zij het aan een incassobureau.

Dus ik zou beginnen met klagen bij de bron.

Gesloten