LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:31
Bovendien moet je eerst alles monteren en aansluiten. Dat er dan lichte beschadigingen komen is onvermijdelijk.
Gewoon gebruiksporen, wat lichtje krasjes dus. Als het product hierdoor een waardevermindering is ongedaan, dan komt deze niet voor vergoeding in aanmerking, omdat deze het gevolg is van testen.
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:31
Ik wilde deze eerst ruilen maar hij had er geen meer dus kan ik niet ruilen. De webshop had geen artikelen meer bij bol staan. Ik heb inmiddels een andere besteld en die werkt wel.
Zeg je dat het product ondeugelijk is?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door witte angora »

kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:31
De link is niet de juiste deze is met timer. Dus Zonder T en dit is niet de webshop waar ik heb besteld. Dus deze webshop heeft er niets mee te maken
Geef dan gewoon de juiste link. Je blijft er maar om heen draaien, sorry hoor.

Feit is en blijft dat je de schroeven beschadigd hebt, en daarmee is het product onverkoopbaar geworden. Dat het terug is gestuurd is naar mijn mening volkomen terecht.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als de motr blijft draaien staat er dus stroom op. Als u de schakelaar om zet kan het niet zo zijn dat de lamp uit gaat, maar de ventilator blijft draaien. Tenzij er een timer op zit of verkeerd aangesloten zit.

Dankzij uw summiere informatie hebt u nog steeds alle schijn tegen. Als u zo in het gelijk staat, waarom geeft u dan steeds zo weinig informatie?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door BL2 »

Wat een drama, TS vind het schijnbaar ongelofelijk leuk om er een soort raadspelletje van te maken wat hij heeft gekocht, welk type, de werking en omschrijving werkelijke schade.
Fijn dat je een andere hebt gekocht, en verder, ben er wel klaar mee !

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

Zwarte is er ook. Ik heb 3 draden maar alle mogelijke aansluitingen al geprobeerd. Hij doet het dan helemaal niet. En blijft continue draaien als je hem aansluit volgens bijgeleverd aansluitschema.

Het is een schakelaar met de lamp

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door crazyme »

BL2 schreef:
14 jan 2019 10:45
Wat een drama, TS vind het schijnbaar ongelofelijk leuk om er een soort raadspelletje van te maken wat hij heeft gekocht, welk type, de werking en omschrijving werkelijke schade.
Fijn dat je een andere hebt gekocht, en verder, ben er wel klaar mee !
Eens. Het openingtopic was al dermate vaag, en hetzelfde kunnen we stellen van de “toelichting”

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door angel1978 »

kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:46
Zwarte is er ook. Ik heb 3 draden maar alle mogelijke aansluitingen al geprobeerd. Hij doet het dan helemaal niet. En blijft continue draaien als je hem aansluit volgens bijgeleverd aansluitschema.

Het is een schakelaar met de lamp
Laat hier even een bevriende expert of elektricien naar kijken, aangezien je blijkbaar geen idee hebt wat je nu moet aansluiten.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door witte angora »

kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:31
De bedrading is hetzelfde als de oude blauw en bruin. De oude werkte wel met de schakelaar dus waarom zou deze dan niet werken.
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:46
Zwarte is er ook. Ik heb 3 draden maar alle mogelijke aansluitingen al geprobeerd. Hij doet het dan helemaal niet. En blijft continue draaien als je hem aansluit volgens bijgeleverd aansluitschema.

Het is een schakelaar met de lamp
Kortom: je hebt gewoon geen verstand van elektra. Je hebt steeds maar van alles geprobeerd, daardoor moest de ventilator herhaaldelijk worden losgemaakt en vastgezet, met als gevolg dat de schroeven wel wat meer beschadigd zijn dan 'miniem'.

Ik ben er intussen ook wel klaar mee.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:46
Zwarte is er ook. Ik heb 3 draden maar alle mogelijke aansluitingen al geprobeerd. Hij doet het dan helemaal niet. En blijft continue draaien als je hem aansluit volgens bijgeleverd aansluitschema.

Het is een schakelaar met de lamp
Misschien handiger om een electricien in te schakelen. Willekeurig gaan aansluiten kan kortsluiting geven. En ja, dan doet die helemaal niets meer.
Ook ik haak af. Of TS weet dat hij fout zit, of het is weer een manier om ons bezig te houden.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door BL2 »

NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 10:41
Als de motr blijft draaien staat er dus stroom op.
Met condensator voor nalooptijd, maar dat gaat TS natuurlijk niet gelijk vermelden.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BL2 schreef:
14 jan 2019 11:53
NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 10:41
Als de motr blijft draaien staat er dus stroom op.
Met condensator voor nalooptijd, maar dat gaat TS natuurlijk niet gelijk vermelden.
Aangezien we nog niet exact weten welk type is het is van welke verkoper die afkomt zal het dus altijd gokken blijven.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

alfatrion schreef:
14 jan 2019 10:38
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:31
Bovendien moet je eerst alles monteren en aansluiten. Dat er dan lichte beschadigingen komen is onvermijdelijk.
Gewoon gebruiksporen, wat lichtje krasjes dus. Als het product hierdoor een waardevermindering is ongedaan, dan komt deze niet voor vergoeding in aanmerking, omdat deze het gevolg is van testen

Dat is ook mijn insteek. Dank voor dit antwoord ik ga hier mee verder. Immers bij een bouwmarkt had ik deze met de bon ook terug kunnen brengen.
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:31
Ik wilde deze eerst ruilen maar hij had er geen meer dus kan ik niet ruilen. De webshop had geen artikelen meer bij bol staan. Ik heb inmiddels een andere besteld en die werkt wel.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door BL2 »

....Immers bij een bouwmarkt had ik deze met de bon ook terug kunnen brengen.....
Ook bij een bouwmarkt letten ze goed of retouren aan de voorwaarden voldoen.
Suc6 verder.........

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

witte angora schreef:
14 jan 2019 10:39
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:31
De link is niet de juiste deze is met timer. Dus Zonder T en dit is niet de webshop waar ik heb besteld. Dus deze webshop heeft er niets mee te maken
Feit is en blijft dat je de schroeven beschadigd hebt, en daarmee is het product onverkoopbaar geworden. Dat het terug is gestuurd is naar mijn mening volkomen terecht.
Misschien even lezen de schroefgaten zijn miniem beschadigd. Schroeven waren niet meegeleverd

Het is er een zonder hygrometer of timer nedco cr100 dus zonder t. Had ik ook al vermeld
Laatst gewijzigd door kloptditwel op 14 jan 2019 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Jack55
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2018 13:14

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Jack55 »

Een dergelijk product (wc/badkamer ventilator) koop je toch niet via bol.com? Gewoon even naar Karwei, Gamma, Praxis of Hornbach. Werkt het niet, kun je simpel ruilen. Maar ja, dat is mijn mening.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door BL2 »

Een timer is iets anders (en werkt anders) dan een condensator, verder had ik al suc6 verder gezegd.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door BreejKC »

https://www.bol.com/nl/p/nedco-badkamer ... oductTitle

is de link naar de Nedco CR 100, zonder T of zonder P. Inderdaad te koop bij wederverkoper Bouw Alles (i) via bol.com.
Makkelijk gevonden op de website van bol.com door gewoon genoemde naam door TS daar in het zoekvenster in te typen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kloptditwel schreef:
14 jan 2019 09:02
Om het artikel te testen moet je eerst de hoogglans plastic kap verwijderen door 2 plastic dopjes te verwijderen met een platte schroevendraaier en de schroeven los te draaien. Daarna kan je pas de electradraden aansluiten en fixeren met schroeven.
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 12:58
Misschien even lezen de schroefgaten zijn miniem beschadigd. Schroeven waren niet meegeleverd
U moest schroeven losdraaien die niet meegeleverd zijn? En nu ineens zijn ook de schroefgaten beschadigd. Dus is het apparaat niet getest, maar aangesloten.
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:31
De bedrading is hetzelfde als de oude blauw en bruin.
kloptditwel schreef:
14 jan 2019 10:46
Zwarte is er ook. Ik heb 3 draden maar alle mogelijke aansluitingen al geprobeerd.
Snapt u het zelf nog?

Rrjeb-21-99
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2018 12:49

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Rrjeb-21-99 »

Het kan ook zijn dat de ventilator nog een of twee minuten blijft 'nawerken' als de schakelaar op 'uit' gezet wordt. Dat is n.l. bij onze doucheventilator het geval.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

ik snap het prima.

U ziet 2 dopjes op de ventilator die moet je met een platte schroevendraaier eruit halen daar zitten schroefjes onder. Als die los zijn kan de kap eraf.

Dan moet je de draden erdoor halen, door de buis in het plafond steken en de schroeven (die niet meegeleverd zijn) door de schroefgaten doen. Anders glijdt het naar beneden. Draden aansluiten dus en dan kan men pas testen of het in orde is.

Hij is een keer gemonteerd en niet steeds erop en eraf gehaald

Prima te snappen dus. Het voldoet niet en kan ik het retour sturen. Dat er dan minieme beschadigingen zijn kan niet worden voorkomen.
Laatst gewijzigd door kloptditwel op 14 jan 2019 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten