Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
NeoDutchio
Berichten: 12326
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Trol of geen trol? Ben door de history van Ridder gegaan. Hij geeft aan 30 uur bij de gemeente te werken met een salaris van € 1840,- bruto per maand. Bij een fulltime contract zou dat dus dik € 2200,- geweest zijn, geen kattepis. Vreemd is dat hij gedetacheerd is en spreekt over contracten bij de gemeente. Ik meen mij zelf te herinneren dat er een oorzaak was dat hij bij de gemeente te werk is gesteld. Dan is het een vorstelijk salaris behorende bij een dergelijke constructie. Als het detacheringsbureau er ook nog aan verdiend....
Naast zijn werk bij de gemeente ook nog als bezorger aan de slag. 3,5 uur per dag, 6 dagen in de week. Uitgaande van de € 7,- cash per uur toch €637,- per maand. Samen met zijn werk bij de gemeente zou er netto meer dan € 2.000,- overblijven.

Met zo'n salaris op een kamer wonen (terwijl hij in de zomer van 2018 zei verhuisd te zijn en voorheen op kamers te wonen) en veel spullen kado krijgen (zakken vol met rijst en speelgoed) geeft ook twijfels.

Dat samen met alle hulp die gegeven wordt en niets mee gedaan wordt lijkt het zeker op een trol. In het topic over een overlijdensrisicoverzekering zijn er tips gekomen en komt Ridder met een totaal andere uitkomst dan als er als tips gegeven werden. Wel snappen hoe het zit met scart en tulpaansluitingen en alles opzoeken op google, maar niet een touwtje voor een spelcomputer kunnen zoeken. Hulp die aangeboden wordt, maar niet op gereageerd wordt, enz.

Radar zou er goed aan doen om Ridder eens tegen het licht te houden. Er zijn teveel twijfels die zijn geloofwaardigheid ernstig aantasten.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Mensen, als je denkt dat Ridder een trol is - don't feed the trolls, dus reageer er dan niet op. En als je hem wel serieus neemt - prima, help hem waar je kan.

Ik denk dat het iemand is die inderdaad een stukje begeleiding in het leven nodig heeft. Maar dat wil niet zeggen dat ik er boven op zit. Eén of twee keer in zijn topics reageren is wat mijzelf betreft voldoende, daar kan hij het mee doen.

NeoDutchio
Berichten: 12326
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kees2850 schreef:
05 mei 2019 19:48
Wil daar nog aan toevoegen dat hij zegt dat zijn vrouw en dochter pas een half jaar in Nederland zijn. Zij blijven dus gewoon hun eigen paspoort houden. En hoeven echt geen visum als ze terug op vakantie gaan naar Vietnam.
New @ridder777 is een grote leugenaar
Sterker, minder dan een half jaar en vrouwlief heeft nu al een betaalde baan waarbij ze ook nog op Koningsdag moest werken. Ridder vertikt het om te solliciteren en gaat voor een bijstandsuitkering over 22 maanden terwijl zij al meteen werk zou hebben? Niet geloofwaardig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb ook even teruggelezen : hij is rond juli 2018 verhuisd naar 1 kamer in dezelfde buurt met 1 huisgenote van 18 jaar met een gedeelde douche , wc en keuken , als ik het goed gelezen heb.
Hij heeft er later 1 kamer bij genomen op dezelfde etage.
Dat zou betekenen dat zijn kamers geen ' zelfstandige woning ' is.
Ridder777 dan heb je helemaal geen recht op huurtoeslag en ontvang je dit dus onterecht .
Regel dit goed hè zodat je misschien de onterechte huurtoeslag niet blijft ontvangen en straks alles weer moet terugbetalen.

Dat hij veel wil verdienen kwam ook doordat hij de wereld aan shampoo , bodylotions , lippenstiften en andere producten steeds opstuurde naar zijn vriendin in Vietnam die het daar goed kon verkopen plus de reizen daar naartoe + visa en extra betalingen aan overgewicht vd bagage.

In ieder geval.....er wordt getwijfeld dus, maar zelf twijfel ik ( nog ) niet .
Waarschijnlijk zal nav dit topic nu de komende tijd wel het e.e.a verder duidelijk worden.
Of hij blijft komen zoals ie is of hij is door de mand gevallen en zien we hem niet meer.


Kees , zijn vriendin en dochter zijn hier pas sinds eind maart dit jaar.
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 mei 2019 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik weet het niet Kees, als ik 100% zeker ben van een trol meld ik dat ook zeker wel.
De vaste forummers weten denk ik wel waarop ik doel .
Maar in dit geval weet ik het niet dus geef ik Ridder777 echt het voordeel vd twijfel en als ie weer hulp vraagt zal ik naar goed vermogen hem proberen te helpen.
Hij draait ook al zo.n 6 jaar mee hè?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

We hebben veel ergere trollen gehad. Denk aan onze laatste morphing troll met de zeer curieuze namen, die ons uitschold en bedreigde. Ridder777 is een ridder van het droevige figuur..

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik zie toch ook nog steeds geen reden om aan de oprechtheid van ridder777 te twijfelen. Spontaan herinner ik me geen ongerijmdheden in zijn berichten, en ook niet na de hiervoor gegeven samenvatting van eerdere berichten.

Veel belangrijker vind ik dat hij altijd correct en doorgaans ronduit vriendelijk blijft. Dat is voor mij doorslaggevend.

Een trol is altijd veel actiever in de eigen topics, spreekt anderen (en zichzelf!) voortdurend tegen, begint neutraal en bouwt dan snel op naar extreme standpunten, beschuldigingen, scheldpartijen en bedreigingen. Op dit forum hebben we daar ook voorbeelden van gezien.

Wie de topics van ridder777 niet vertrouwt hoeft niet te reageren. Wie hem wil (proberen te) helpen, kan dat gewoon doen.

In het wat mij betreft volstrekt hypothetische geval dat ridder777 een trol is, dan is het een volstrekt onschuldige, die het forum noch de leden tot last is.

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax, ik had het niet beter kunnen schrijven!

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Och, voor velen is bijvoorbeeld Google een grote vraagbaak. Voor Ridder is dat dit forum en hij wordt altijd op zijn wenken bediend.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Juist omdat het zo onwaarschijnlijk is kan het niet verzonnen zijn.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik houd het op een onschuldige trol met een rijke fantasie

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een trol is, platgezegd, iemand die eigen en andermans topics verkloot door ruzie te stoken. Daar is bij ridder777 nooit sprake van.

Ik heb in de loop der jaren verscheidene mensen gekend die hun leven op een ongebruikelijke of voor mij ondoorgrondelijke manier hadden ingericht. Wat dat betreft kijk ik nergens meer van op.

Hier laat ik het verder bij.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jark »

Ik wil graag veranderen van provider welke moet ik nemen. De buurvrouw zegt informeer eens bij Radar ? Dit is toch de trant van onze Ridder :D

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Ridder 777 via Google gaat zoeken en op bovenste link een prijs van €130,- per Visum ziet staan.....

En niet verder keek naar mijn eerder geplaatste link van zelf aanvragen voor maar $25,-....

Prima dat deze iets minder hoog opgeleide Pizza bezorger hier advies heeft gevraagd.

En de Ambassade bellen, vele Partners ruilde hun Vietnamese paspoort in voor NL paspoort en dan betaal je voor hun ook....
Dus zo fout is dat antwoord ook weer niet.

Alleen verse hebben nog hun paspoort en mogen zomaar het land in en met vreemdelingen pasje weer terug naar Nederland... mits het nog een bepaalde tijd geldig is.... anders voor vertrek tijdig hier nieuwe aanvragen!


Als we mensen als Ridder 777 naar Google sturen komt hij bij de bovenste en meestal dubieuze duurste!
Laat hem maar lekker hier veilig vragen en daar is niets mis mee.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan er ook een forumvisum komen?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar goed, dit is de huiskamer, dus nu maar eens wat luchtigere onderwerpen. Zijn er meer mensen die van wandelen houden, en dan met name lange afstanden?

Ik ben inmiddels begonnen aan een 'rondje Nederland'. De Afsluitdijk had ik al gedaan op 31 maart. De eerste twee etappes, van Hoek van Holland naar Den Haag CS zitten er inmiddels op: 38 kilometer volgens de LAW-gids Nederlands Kustpad deel 2. Met alles in de planning nog maar zo'n 2400 kilometer te gaan, dat is inclusief een rondje Zuiderzee en de waddeneilanden. Daar trek ik overigens een jaar of 5 voor uit, mede omdat ik het Pieterpad en het Pelgrimspad (delen daarvan loop je tijdens het rondje Nederland) in zijn geheel wil lopen.

https://www.longdistancepaths.eu/ronde- ... l8OG4xa6-w

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Erthanax schreef:
05 mei 2019 20:39
Ik zie toch ook nog steeds geen reden om aan de oprechtheid van ridder777 te twijfelen. Spontaan herinner ik me geen ongerijmdheden in zijn berichten, en ook niet na de hiervoor gegeven samenvatting van eerdere berichten.

Veel belangrijker vind ik dat hij altijd correct en doorgaans ronduit vriendelijk blijft. Dat is voor mij doorslaggevend.

Een trol is altijd veel actiever in de eigen topics, spreekt anderen (en zichzelf!) voortdurend tegen, begint neutraal en bouwt dan snel op naar extreme standpunten, beschuldigingen, scheldpartijen en bedreigingen. Op dit forum hebben we daar ook voorbeelden van gezien.

Wie de topics van ridder777 niet vertrouwt hoeft niet te reageren. Wie hem wil (proberen te) helpen, kan dat gewoon doen.

In het wat mij betreft volstrekt hypothetische geval dat ridder777 een trol is, dan is het een volstrekt onschuldige, die het forum noch de leden tot last is.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Overigens kan het ook zo maar zijn dat Ridder meer informatiekanalen heeft dan alleen dit forum, dat zijn vriendin schoonmaakwerk doet bij die nagelstyliste (op dagen dat dit soort zaken gesloten is zoals Koninginnedag), dat zijn baas wellicht familie of een goede bekende is waardoor hij niet goed durft of voor zichzelf op wil komen, misschien is het reisje naar Vietnam wel een cadeautje van zijn zus enz. enz. Er worden aannames gemaakt en invullingen gedaan waar Ridder zich - terecht - niet over uitlaat. Goed advies is fijn, bemoeizucht voert te ver.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Goh gaat lekker hier. Ridder777 maakt inderdaad veel topics aan. Bevalt iemand dat niet, spreek hem daar dan op aan.

Dit is ronduit roddelen, lijkt wel een oude wijven kraam.

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
06 mei 2019 14:59
Goh gaat lekker hier. Ridder777 maakt inderdaad veel topics aan. Bevalt iemand dat niet, spreek hem daar dan op aan.

Dit is ronduit roddelen, lijkt wel een oude wijven kraam.
Als je met een welwillend oog zou lezen (.....), dan zou je zien dat de meeste berichten keurig netjes van toon zijn en vanuit een goede intentie zijn geschreven. Zou je ook eens moeten proberen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
06 mei 2019 15:03

Als je met een welwillend oog zou lezen (.....), dan zou je zien dat de meeste berichten keurig netjes van toon zijn en vanuit een goede intentie zijn geschreven. Zou je ook eens moeten proberen.

Geen behoefte aan, ik hou niet van roddelen en je kan er nog zoveel namen aan geven.....het is en blijft roddelen.

Plaats reactie