LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Product ontvangen Vloermat24.nl

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Proto X
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2012 23:20

Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door Proto X »

Goeiedag,

In december 2018 ontving ik een pakketje geadresseerd aan mijzelf. We bestellen wel vaker wat via internet dus m'n vriendin nam hem aan. Een pakketje afkomstig van Vloermat24.nl. Ik heb direct contact met het bedrijf gezocht en uitgelegd dat wij een pakketje hebben ontvangen welke we ten onrechte hebben ontvangen. Ze gaven aan dat ik op hun site iets besteld heb, maar ik heb niks besteld. Ik heb ook niks betaald, wat normaal wel zo is als je iets online besteld (mits afterpay waar ik niet aan doe).

Ik gaf aan het pakketje terug te willen sturen maar niet op te willen draaien voor verzendkosten, logisch want ik heb niks besteld. Krijg ik een onbeschoft mailtje terug dat ik wél iets bij ze besteld heb en dat ik gewoon alles moet betalen. Ik heb ze gezegd dat ze 'm mogen komen halen als ze zo brutaal gaan doen.

Een maand later kreeg ik een herinnering van ze dat het nog niet betaald is, dus ik heb wederom gereageerd dat dit ook niet gaat gebeuren want ik heb dit nog steeds niet besteld.. En een maand later weer precies het zelfde.

Nu krijg ik vandaag een email vanuit een Duits incassobureau, dat ik hun het verschuldigde bedrag (21,89) én 59 euro incassokosten mag betalen. Voor iets wat ik dus niet besteld heb..

Nu mijn vraag; Welke poot heeft zo'n incassobureau om op te staan, en wat kan ik doen om van ze af te komen? Het irriteert me enorm en als ik recensies van Vloermat24 opzoek is het een bizar slecht bedrijf wat bekend staat om oplichting.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze hebben helemaal geen poot om op te staan. U hebt niets besteld, klaar. Verder negeren.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt ze 1 keer vriendelijk vragen of ze u bewijs kunnen sturen waarin staat dat u of uw vriendin iets besteld heeft. Kunnen ze dat niet wenst u verschoont te blijven van verdere communicatie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze kunnen na insturen via E mail zien via welk IP adres besteld is.
Kan een grap van collega zijn en dan is dat jammer voor hun.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

De incassokosten mogen maximaal 40 euro bedragen, en wanneer ik trustpilot lees is het een groot drama bij dat bedrijf. Je moet echt je best doen als bedrijf om minder dan twee sterren te verdienen.

Het lijkt haast een verdienmodel. Stuur iets ongevraagd op van pak hem beet een tientje inkoop en beur daar via incasso 80 euro voor.

Proto X
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2012 23:20

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door Proto X »

@crazyme ik lees net de recensies op Trustpilot, wat een rampen bedrijf is dit.

Wat betreft de maximale incassokosten, is dit volgens mij zelfs Europees bepaald. Én een incassobureau communiceert volgens mij niet via email maar verstuurt aangetekende brieven. Het hele zaakje stinkt enorm.

Ik heb ze in de gelegenheid gesteld om met bewijs te komen, en heb zelf ook een recensie op Trustpilot geplaatst over dit bedrijf.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Komkommertijd schreef:
24 jul 2019 20:03
Ze kunnen na insturen via E mail zien via welk IP adres besteld is.
Kan een grap van collega zijn en dan is dat jammer voor hun.
Zoals gewoonlijk, komkommer praat vooral om zichzelf te vermaken, verkondigt nonsens en draagt niets bij.

alfatrion
Berichten: 21916
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Proto X schreef:
24 jul 2019 22:12
Wat betreft de maximale incassokosten, is dit volgens mij zelfs Europees bepaald.
Nee, dat is Nederlandse wetgeving.
Proto X schreef:
24 jul 2019 22:12
Én een incassobureau communiceert volgens mij niet via email maar verstuurt aangetekende brieven.
Er is niets op tegen om via de mail te communiceren.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Incassokosten voor iets wat je niet besteld hebt zijn € 0,00 in Nederland en Europa.

sake1987

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

Geen energie in steken, laat ze maar komen.

Proto X
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2012 23:20

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door Proto X »

Ongelofelijk wat een bedrijf. Ze komen niet verder dan dat mijn gegevens zijn ingevuld, meer kunnen ze niet aantonen. Toen ik aangaf een advocaat in armen te nemen als ze dit doorzetten boden ze mij 50% korting aan op een aankopen uit hun webshop. M'n mond viel wijd open. Ik heb er ook niet op gereageerd.. Bizar

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mag ik deze Deal van je overnemen?

Een complete Webshop graag met 50% korting,
maar ik die producten wil ik niet....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Geef zo min mogelijk gegevens over jezelf uit handen.

lester
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2020 14:50

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Ongelezen bericht door lester »

Deze ervaring heb ik gisteren ook gehad. Staat er in eens een gigantische pakket in de gang!
Met een rekening van €55,40 of ik die z.s.m wil overmaken naar het duitse bedrijf Floordirekt GmbH & Co
@ Proto X: Hoe is dit bij jou afgelopen, heb jij juridische stappen ondernomen?

Gesloten