LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mp3 speler autoradio

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

mp3 speler autoradio

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Heb een USB-stick met mp3-muziek met afspeellijsten voor in de auto.
Heb nu een Citroen met touchscreen etc. waarbij ik die stick kan afspelen.
In het betreffende menu staan ook tabs voor 'afspeellijsten' en 'mappen'; als ik daarop toets krijg ik de boodschap 'leeg'.
Hoe laat ik het systeem mijn afspeellijsten herkennen??

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: mp3 speler autoradio

Ongelezen bericht door piet987654 »

Aller eerst beginnen met het lezen van het instructieboekje van de auto, om te lezen welke formaten audio dat die
zou moeten kunnen lezen. Bij iedere auto zitten daar veel verschillen tussen. Vervolgens zou daar ook in moeten staan
hoe de muziek gekozen zou worden moet worden. Doet ie heet echt niet. Pak een andere USB-stick, en probeer ook
eens met zowel een USB-3 (blauw plastic in de connector) als een USB-2. Bij mijn auto mogen als voorbeeld in een
map maximaal 100 nummer staan, anders doet ie het hier ook niet meer. Alles moet in de handleiding staan.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: mp3 speler autoradio

Ongelezen bericht door Jasper45 »

piet987654 schreef:
26 jul 2019 08:01
... Alles moet in de handleiding staan.
Afspelen is geen probleem. 'Afspeellisten' en 'mappen' worden wel genoemd, maar niet hoe het allemaal werkt.
Voor de liefhebber: http://public.servicebox-parts.com/ACdd ... lang=nl_nl ; c3 aircross vanaf 2017; Connect Radio/media.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: mp3 speler autoradio

Ongelezen bericht door grun »

Jasper45 schreef:
26 jul 2019 08:24
Alles moet in de handleiding staan. Afspelen is geen probleem. 'Afspeellisten' en 'mappen' worden wel genoemd, maar niet hoe het allemaal werkt.
Ik zie daar staan:
"Het systeem maakt gebruik van afspeellijsten (in het tijdelijke geheugen). Het maken van deze lijsten kan enkele seconden of soms enkele minuten duren nadat het apparaat voor de eerste keer is aangesloten. Het verwijderen van alle andere dan muziekbestanden en het verminderen van het aantal afspeellijsten zal het aanmaken van deze afspeellijsten versnellen.

De afspeellijsten worden telkens na inschakelen van het contact of het aansluiten van een USBgeheugenstick vernieuwd. De lijsten worden in het geheugen opgeslagen: als de lijsten niet zijn gewijzigd, is de laadtijd korter."

Ik begrijp daaruit dat reeds bestaande afspeellijsten die al op de mp3 stick zelf staan, genegeerd worden. Beetje onduidelijk is het allemaal wel. Ik zou gewoon naar de dealer gaan en het me laten uitleggen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: mp3 speler autoradio

Ongelezen bericht door sjohie »

In-car audiosystemen zijn notoir eigenzinnig als het hier om gaat. Het ene systeem pikt alleen FAT-16 geformatteerde, dus ~max 2GB USB-sticks, waar andere het nieuwere FAT-32 aankunnen, en dus grotere USB-sticks. Dan zijn er vaak ook weer verschillen in het aantal submappen/niveau's, en de lengte van de bestandsnamen, of het totale aantal MP3 bestanden wat ze kunnen slikken. Het kan dus zo zijn dat je wel een FAT-32 64GB USB stick er in kan steken, maar dat er zeg max 4000 mp3's op mogen staan, ook al kan dat ding wel 8000+ kwijt. Ook wel/geen variabele bitrate mp3's kan een struikelblok zijn. Verder kan de aanwezigheid van al eerder gemaakte playlists, welke sommige infotainmentsystemen zélf aan willen maken, een struikelblok zijn, en zo verder. Ik zou, zoals al gezegd, even je licht op doen op een automerk-specifiek forum, of inderdaad even buurten bij de dealer.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: mp3 speler autoradio

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Mijn contact bij de dealer is met vakantie en op het Citroën-forum krijg ik, tot mijn verbazing, geen reakties.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: mp3 speler autoradio

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Wanneer Leeg verschijnt bij een playlist zou kunnen betekenen dat de mp3 namen niet herkent worden.
U kunt de mp3 bestanden in de ‘lege’ playlist eens op een andere usb stick zetten en kijken of deze gelezen en afgespeeld kunnen worden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: mp3 speler autoradio

Ongelezen bericht door sjohie »

Jasper45 schreef:
26 jul 2019 09:21
Mijn contact bij de dealer is met vakantie en op het Citroën-forum krijg ik, tot mijn verbazing, geen reakties.
Het is natuurlijk wel overal vakantie, dus dan kan het even duren op zo'n forum.

Gesloten