LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horlogeband na 1,5 maand defect en hierdoor horloge Total loss

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Frankpels
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2019 22:23

Horlogeband na 1,5 maand defect en hierdoor horloge Total loss

Ongelezen bericht door Frankpels »

Hallo iedereen,

Ik heb 1,5 maand geleden een horlogebandje gekocht bij een webwinkel. Deze is defect gegaan doordat het magneet wat aan de band vast zat maar met 1 klein lijmpuntje vast heeft gezeten. Doordat deze losgelaten heeft is mijn Apple Watch gevallen en Total loss, het scherm werkt niet meer en het apparaat is niet meer te gebruiken. De verkopende partij wil wel het bandje vergoeden, maar niet mijn defecte horloge, in mijn ogen klopt dit niet en is de verkopende partij hiervoor aansprakelijk volgens het conformitijdsbeginsel, je mag namelijk best verwachten dat dit langer dan 1,5 maand goed zal werken. Ze geven in een brief aan dat ze vervolgschade uitsluiten vanwege maatschappelijk riscico en hierdoor dus alleen het bandje willen vergoeden. Als ik dit bandje niet had gekocht, was mijn horloge nu nog werkend. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik heb de voorwaarden bij hun opgevraagd waarin dan zou moeten staan dat hun niet aansprakelijk zijn.

Mvg

Frank

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Horlogeband na 1,5 maand defect en hierdoor horloge Total loss

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je kunt ze gewoon aansprakelijk stellen. Een dergelijk exoneratiebeding houdt zelden stand.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 13 dec 2019 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Horlogeband na 1,5 maand defect en hierdoor horloge Total loss

Ongelezen bericht door berndv »

Frankpels schreef:
12 dec 2019 22:33
in mijn ogen klopt dit niet en is de verkopende partij hiervoor aansprakelijk volgens het conformitijdsbeginsel
Wel de juiste terminologie gebruikten. Het conformiteitsbeginsel spreekt over het product zelf. Waar je het hier over hebt is volgensmij productaansprakelijkheid.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Horlogeband na 1,5 maand defect en hierdoor horloge Total loss

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Weinig lijm?

Als het te los zit kan ik blijven haken en er grote krachten op komen.
En bij te strak en kracht zeggen kreeg dit bandje een soort hefboom.

Je koopt geen origineel bandje ergens voordelig en verwacht top kwaliteit?
Deze winkel heeft garantie voorwaarden in hun eigen land en niet de Nederlandse helaas.

U meld echter niet welke Webwinkel helaas.... maar vele verkopen Chinees.... en geen originele, wel passende voor!

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Horlogeband na 1,5 maand defect en hierdoor horloge Total loss

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
13 dec 2019 14:42
Je koopt geen origineel bandje ergens voordelig en verwacht top kwaliteit? Deze winkel heeft garantie voorwaarden in hun eigen land en niet de Nederlandse helaas.
Waar blijkt dat uit? Je verzint er uiteraard weer van alles bij.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Horlogeband na 1,5 maand defect en hierdoor horloge Total loss

Ongelezen bericht door alfatrion »

De schade moet vergoed worden ongeacht de voorwaarden. Wie de schade moet vergoeden kan wel een dingetje zijn en hangt af van het schadebedrag. Onder de 500 moet de verkoper het vergoeden en anders de producent. Welke naam staat op het bandje? Wie heeft het gemaakt?
berndv schreef:
13 dec 2019 14:29
Wel de juiste terminologie gebruikten. Het conformiteitsbeginsel spreekt over het product zelf. Waar je het hier over hebt is volgensmij productaansprakelijkheid.
Ik zie geen probleem in de terminologie. Ik geef zelf de voorkeur aan het huidige gebruik van woorden. Al is het maar vanwege art. 7:24 BW.

corset
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mei 2019 12:28

Re: Horlogeband na 1,5 maand defect en hierdoor horloge Total loss

Ongelezen bericht door corset »

Komkommertijd schreef:
13 dec 2019 14:42
Weinig lijm?

Als het te los zit kan ik blijven haken en er grote krachten op komen.
En bij te strak en kracht zeggen kreeg dit bandje een soort hefboom.

Je koopt geen origineel bandje ergens voordelig en verwacht top kwaliteit?
Deze winkel heeft garantie voorwaarden in hun eigen land en niet de Nederlandse helaas.

U meld echter niet welke Webwinkel helaas.... maar vele verkopen Chinees.... en geen originele, wel passende voor!
Mijn gok is ook dat dit gewoon china kwaliteit is geweest, en de TS even snel dit wil regelen.. dubbeltje, eerste rang etc

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Horlogeband na 1,5 maand defect en hierdoor horloge Total loss

Ongelezen bericht door berndv »

corset schreef:
13 dec 2019 16:42
Mijn gok is ook dat dit gewoon china kwaliteit is geweest, en de TS even snel dit wil regelen.. dubbeltje, eerste rang etc
Kan, maar als het een Nederlandse webwinkel is, is die wel verantwoordelijk voor datgene wat die levert. Als het bij één van de bekende Chinese webshops is, ja, dan kan je fluiten naar je geld.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Horlogeband na 1,5 maand defect en hierdoor horloge Total loss

Ongelezen bericht door alfatrion »

corset schreef:
13 dec 2019 16:42
Mijn gok is ook dat dit gewoon china kwaliteit is geweest, en de TS even snel dit wil regelen.. dubbeltje, eerste rang etc
Aan dat soort aannames heb je niets.

Gesloten