LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moet je er rekening mee houden dat een vliegje uiteindelijk op die plek in het toestel terechtkomt, of mag je vewachten dat een toestel zodanig ontwerpen en gebouwd is, dat dat onmogelijk is?
Om die vraag zal het gaan.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik zou dat laatste verwachten. Ik zou zeggen dat een beeldscherm waar een vliegje tussen de platen kan komen een productiefout heeft.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Maar hopen dat het geen strontvlieg is.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Revoked »

Erthanax schreef:
05 jan 2020 22:47
Ik zou dat laatste verwachten. Ik zou zeggen dat een beeldscherm waar een vliegje tussen de platen kan komen een productiefout heeft.
Heb je weleens een ledscherm uit elkaar gehaald? Daar zitten verrassend veel losse onderdelen in. Eigenlijk al de kunststoffen platen hangen er maar zo'n beetje in. Insecten hebben veel meer kracht dan je voor mogelijk houdt, dus via de "omheining" tussen de platen kruipen is gewoon mogelijk.

Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Boyke123 »

Het vliegje lijkt achter de ‘folie’ laag te zitten en daar zit hij ramvast en strak tussen. Qled schijnt gebruik te maken van een extra folie laag op het beeldscherm, waardoor de kleuren wat intenser zijn. Ook lijkt er rondom het vliegje lucht te zijn gekomen waardoor er een klein rondje met lucht is ontstaan. Vergelijkbaar met een stofje op je mobiele telefoon wat onder een net geplakte screenprotector zit.

De vraag is inderdaad, kan dat vliegje tussen een strak geplakte laag folie komen? Nee toch?

LisaHornung
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2020 05:19

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door LisaHornung »

1 op de 10.000 dat dit gebeurt

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als er een Pixel kapot of verkeerd is keuren we een scherm af en iets wat veel groter is voor het beeld laten zitten kan nooit goed zijn.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Erthanax »

Revoked schreef:
06 jan 2020 00:39
Erthanax schreef:
05 jan 2020 22:47
Ik zou dat laatste verwachten. Ik zou zeggen dat een beeldscherm waar een vliegje tussen de platen kan komen een productiefout heeft.
Heb je weleens een ledscherm uit elkaar gehaald? Daar zitten verrassend veel losse onderdelen in. Eigenlijk al de kunststoffen platen hangen er maar zo'n beetje in. Insecten hebben veel meer kracht dan je voor mogelijk houdt, dus via de "omheining" tussen de platen kruipen is gewoon mogelijk.
Sommige insecten zijn inderdaad verbazingwekkend sterk -- in verhouding tot hun grootte. Een mier kan een boomblad of een veel grotere prooi verslepen. Fruitvliegjes gaan er echter nooit met de fruitschaal van door.

Het uiteentrekken of -wringen van vlakke platen van een beeldscherm is iets heel anders dan het horizontaal verplaatsen van een last. De pootjes van een vlieg zijn niet geschikt om zijdelingse krachten uit te oefenen. Bij het ertussen wringen zou een vliegje meteen zelf platgedrukt worden.

Nee, ik heb nog nooit een plat beeldscherm uit elkaar gehaald. Ik heb er wel talloze gezien, klein en groot, fonkelnieuw en oud en versleten. Nog nooit, werkelijk nóóit, zag ik er een met een vliegje erin. Dooie pixels, ingebrande beelden, doffe plekken, krassen, barsten, dat allemaal wel. Maar nooit een beestje.

Overigens, als vlakke platen of folies niet precies vlak op elkaar liggen, dan zie je direct verstoringen in het beeld: luchtbellen of irisatie ("olievlekken"). Denk maar aan slecht aangebrachte folie op autoramen.

Kortom: Een vrijwel nieuw beeldscherm waar een vliegje in zit bevat per definitie een productiefout. (Volgens mij, wil ik daar desnoods nog wel aan toevoegen, maar dit zet ik niet voor niets tussen haakjes.)

Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Boyke123 »

Ten eerste allen dank voor de reacties!

Inmiddels contact gehad met Coolblue, naast dat ook zij dit een vervelende maar uitzonderlijk weinig voorkomende situatie vinden, snappen ze heel goed dat het uitermate lullig is voor welke partij dan ook.

Zij schakelen Samsung in om een monteur te sturen, maar kunnen hierin niet zeggen of deze kosten onder garantie vallen. Dit wordt nu uitgezocht, dus ik zak hierover berichten wanneer ik een terugkoppeling heb hiervan.

John

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit moet echt een garantiekwestie zijn. Dat kan niet anders.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet hoe een LCD in elkaar zit, ook de Plasma, de Led iets minder en de Q Led?
Het is iets anders en alleen een ervaren monteur die nieuwe moet openen zal dit weten.

Hier iets roepen met verouderde ervaring zoals ik heb vind ik groot risico.
Ook het zelf doen, dan is garantie weg en ik heb daar ervaring mee, liep ook tegen geplakte zooi aan.

Cool Bleu verkoopt alleen maar, alleen Samsung weet hoe een Q Led in elkaar zit en of het te openen is.
Verder is kleine vliegjes, soms is er wegens warmte van Led een ventilatie noodzakelijk heb ik ontdekt in gewone Led scherm.
Deze vliegjes ingang is dus naast voor koeling dus niet zomaar vlieg dicht te maken.

Zet een dure platte TV dus nooit naast de bak met groen afval waar vaak fruit vliegjes graag gebruik van maken....

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Revoked schreef:
05 jan 2020 21:37
Dat begrijp ik. Maar een tv is geen waterdicht apparaat. Dus er kan stof in, en lucht, en dus ook beestjes.

Het gaat hier om de scherm laag, niet op het apparaat an sich. De stelling dat de schermlaag dicht hoort te zijn lijkt me verdedigbaar, anders zouden de lagen ook gevoelig zijn voor stof en condens. En wellicht is het scherm ook dicht, zat het vliegeneitje er al in bij de fabricage en is in het scherm uitgekomen. Kijkt me echt iets voor de leverancier/fabrikant om na te kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Revoked »

Ledschermen zouden in een stofvrije omgeving gemaakt moeten zijn. Maar goed, Chinezen hebben zo hun eigen interpretatie als de klant niet kijkt.
Verder vind ik ook dat dit gewoon gefixed hoort te worden, coulance/garantie/whatever. Want ook al ben ik van mening dat het kan, zo'n vliegbeest in je scherm, ik ben ook van mening dat het niet zou moeten kunnen.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
07 jan 2020 15:31
Verder vind ik ook dat dit gewoon gefixed hoort te worden, coulance/garantie/whatever. Want ook al ben ik van mening dat het kan, zo'n vliegbeest in je scherm, ik ben ook van mening dat het niet zou moeten kunnen.
Krijg nou wat... zijn we het dan uiteindelijk ineens tóch eens...?
tttlocke schreef:
05 jan 2020 21:20
Revoked schreef:
05 jan 2020 20:49
Moneyman schreef: Het is een prima verdedigbare stelling dat er geen vlieg op een dergelijke plaats mag kunnen komen.
Oh? Want? Staatsgevaarlijk? Levensgevaarlijk? Iemand die in staat is moeder Natuur aan regels te binden?
Ik denk niet dat Moneyman doelt op het overtreden van wetten of andere regels door de vlieg in kwestie.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Het mooie van een klacht over een internationale producent is dat je vaak veel soortgelijke klachten online kan vinden als je een Engelse zoekterm gebruikt...wat je iets meer info geeft.

Zo vind ik meer klachten over insecten achter Samsung schermen, en mensen hebben vaker het argument gebruikt dat niet zou moeten kunnen. Samsung heeft hierop aangegeven dat er ventilatie gaten zitten om de warmte van het scherm af te voeren, en dat insecten op die wijze achter het scherm kunnen komen. Om die reden wijst Samsung dan ook aansprakelijkheid onder garantie af.

Of ze juridisch hiermee gelijk hebben durf ik niet te zeggen, maar velen gingen eerder deze strijd aan met wisselende resultaten...

Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Boyke123 »

Aanstaande vrijdag komt er een monteur van Samsung, na dat ik het ‘defect’ heb gemeld bij Coolblue. De kosten voor het bezoek en eventueel stellen van de diagnose zijn €95,00. Zowel Samsung als Coolblue kunnen nog niet zeggen of ik die kosten moet betalen, of dat een van deze twee partijen deze voor hun rekening nemen. Alles hangt af van het oordeel van de monteur.... Is het schade waar Samsung, Coolblue of ik zelf voor verantwoordelijk ben, die vraag zal beantwoord moeten worden.

Ik wacht af...

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Werkelijk compleet dwaas als dat voor uw rekening zou komen.

Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Boyke123 »

Zojuist is de monteur geweest van Samsung, hij heeft het scherm vervangen. Helaas bleek het nieuwe scherm kapot te zijn omdat er een zwarte streep door het beeld liep. Frustrerend maar die beste man kon er ook niets aan doen. Nu dus wachten op een nieuw scherm, volgende week een nieuwe afspraak!

Deze monteur gaf trouwens direct aan dat dit onder de dekking van garantie valt 😀

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door moederslink »

Had de beste man ook nog eventueel een verklaring over hoe een vlieg daar kan komen?
Of waarom het onder garantie valt? En had hij dit eerder meegemaakt?

Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Re: Vliegje achter het scherm van Samsung Qled

Ongelezen bericht door Boyke123 »

moederslink schreef:
10 jan 2020 12:51
Had de beste man ook nog eventueel een verklaring over hoe een vlieg daar kan komen?
Of waarom het onder garantie valt? En had hij dit eerder meegemaakt?
Hij had het 1 keer eerder meegemaakt in de tijd dat de ‘platte’ tv’s op de markt zijn. Het is tijdens de productie waarschijnlijk al aanwezig geweest, want het is een uitermate kleine kans dat een vliegje of ander insect in dat gedeelte van een televisie kan komen.

Gesloten