Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Jablan schreef:
17 jan 2020 08:33
Lowieze schreef:
16 jan 2020 14:33
Dit lijkt me thuishoren in de categorie “roddel en achterklap” en dan wel vanuit dat winkelpersoneel. Als je een controle krijgt, moet je je afschriften van 3 maanden overleggen. Er wordt in principe niet gecontroleerd op de uitgaven, alleen op de inkomsten. En dat privacy houden, niet willen dat “een ander” (??) ziet waar je je geld aan uitgeeft? Wat een nonsens, zeker als je eerst betaalt met pin.
Als er een vermoeden van fraude is, dan ook de uitgaven. Pinbetaling in een gewone winkel wordt niet nagevraagd, geldopnames wel. Kan mij voorstellen dat je na zo'n controle er anders mee omgaat. Zie de slachtoffers van de belastingdienst toeslagen.
Als ik niet in woonplaats maar in het kleine stadje van mijn dochter ga pinnen omdat zij tijdelijk in buitenland werkte en ik op de kleinkinderen mag passen of is het andersom? Dan vragen ze gelijk of ik daar zwart gewerkt hebt en wat ik daar heb gedaan en of ik dat kan bewijzen!
Als je elders ga pinnen, ver van huis is dat op 3 maanden afschrift zichtbaar en om gezeur te voorkomen gaan vele dagelijkse Pin betalers plotseling op contact over.

Dus die controle, zelfs de OV kaart nemen vele daarom anoniem.
Alleen wel telefoon thuis laten of uit zetten, de antenne verraad alles!

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
17 jan 2020 09:35
witte angora schreef:
17 jan 2020 08:59
Hé ja, daar zit de maatschappij nu echt op te wachten... En nee, het komt niet van nieuwspaal.

https://nos.nl/artikel/2318951-geneve-v ... rapad.html
Mwoa, ik vind het wel een leuk idee eigenlijk. Moet toch altijd even glimlachen als ik zo'n meisje met zo'n paardestaart zie op het voetgangerlicht, ipv zo'n saai mannetje. Idem trouwens het Nijntje stoplicht, ook leuk. Wat meer fleurigheid in de openbare ruimte ben ik wel voorstander van.
Eens; voor zover de plaatsing voortkomt uit opfleurintenties en niet uit misplaatste sociale correctheid.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit is de motivatie in Genève:
De gemeente zegt de zichtbaarheid van vrouwen in de openbare ruimte te willen vergroten. "De alomtegenwoordigheid van mannen versterkt het idee dat sommige mensen, vooral vrouwen maar ook minderheden, minder in het openbaar thuishoren", zegt burgemeester Sandrine Salerno.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat Mannen vaak Wild plassen in het openbaar ....
Maar als ik vrouwen ga verplichten dit ook te doen?

Zou ik bij deze oproep dan een Permanente Ban hier krijgen? :mrgreen:

Verder weet ik dat er meer mannen in een gevangenis vast zitten, vaker te hard reden en boetes kregen ....
Dus weten Jullie dames het zeker?
Gelijkheid tussen Man & Vrouw kan ik zo totaal anders uitleggen, en hou het liever op de langzame overgang die nu plaatsvind.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

DAB mag bij huisvuil! We hebben nu een DAB+ nodig, oude werkte niet meer!

En wat is Rafio... de oplossing is spellingscontrole op je laptop aanzetten. :mrgreen:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door berndv »

breien schreef:
17 jan 2020 15:52
Sorry voor typrfoutje.
ik kan ondanks het typefoutje er meer van maken dan sommige correct getypte berichten van niet nader te noemen personen hier :lol:
breien schreef:
17 jan 2020 15:11
Met een DAB-radio heb ik dan ook een kabel en een heel duur extra abbonement van mijn wifi-leverancier nodig om radio te luisteren?
Er van uitgaande dat je DAB+ bedoelt, heb je hier niets extra voor nodig. Het is net als met radio via de ether, het signaal zit in de lucht en kan door de radio opgepikt worden. Hier heb je geen speciale verbindingen of abonnementen voor nodig.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

breien schreef:
17 jan 2020 15:52
Ik wil morgen een stereoset kopen en vraag me af of ik dan iets heb aan DAB+radio.
Heb je, zeker als je dicht aan de grens woont en graag radio luistert.
Maar ... als je flats in de buurt hebt of in een binnenstad woont, is een extra antenne aan te raden. Denk aan losse draad, tussen de 1 en 10 meter lang, zodat je altijd goede ontvangst hebt. Of gebruik een oude tv-antenne, als je die nog ergens hebt liggen.

Qua techniek: je pakt het signaal uit de lucht. DAB gebruikt de frequenties van de oude, analoge tv-zenders.

Enig nadeel: als de zender uitvalt, is er geen plek waar je dat kunt melden. Wij hebben bijna 2 jaar de commerciële zenders niet ontvangen.

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Komkommertijd schreef:
16 jan 2020 17:31
Als ik in de buurt Super bij Pin vinden ze alles goed.
in welke stad ligt die buurt Super bij Pin? Rafio?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als de DAB+ weg viel gooi ik de touwen los, en vaar weg.... in de boot en auto zitten ze ook, geen kabel meer nodig.
Een stereo is vast, een goede draagbare die op oude stereo kan is soms ook goed.

En ja, in mijn nieuwe huis wil ik een DAB+ auto radio met SD kaart lezer in de keuken onder de kastjes hangen... het kan echt overal.
Mooi geluid en er is nu meer keuze als vroeger.
Alleen als de winkel een stalen kooi is, met HR++ ramen hebben ze vaak zelf waardeloos ontvangst....

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net weer thuis van een wandeling en een treinreis. Ligt het nu aan mij, of reizen er inderdaad steeds meer mensen met de trein die geen idee hebben hoe ze de deuren moeten openen? Vandaag bij 2 gelegenheden dat mensen, staand voor de knoppen, schaapachtig zitten te staren, tot iemand anders hen min of meer opzij duwt en op die knop drukt.

Ook aardig: moeten mensen er aan de rechterkant uit, staat er één dame in de deuropening met haar mobiel te flipperen, en een ander, lichaamsvorm 'O', staat ook voor die deur, zodat er geen mens in of uit kan. En maar hardnekkig blijven staan, en niet snappen dat er toch echt mensen uit, en anderen er weer in moeten. Dat was op weer een ander station.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als iemand voor een deur staat, gewoon beet pakken en de trein uitzetten......
Voor de deur betekende dat je eruit wilde... wedden dat ze gelijk stopt met die onzin berichten te sturen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Uit een ander topic
Lady1234 schreef:
20 jan 2020 19:09
Maar persoonlijk ga ik er maar van uit dat als je de draaideur van het ziekenhuis doorgaat, je het eigen risico kwijt bent.
Niet alleen de draaideur, ook bij de achterdeur. Juni 2016 per ambulance op de eerste hulp beland (vier open slagaders. Dat was mijn persoontje, de wind en een glazen deur). Drie maanden later een kaartje van het ziekenhuis 'sorry, dat u zo lang heeft moeten wachten'.
Geen idee, want ik was elk tijdsbesef kwijt. Ja, tussendoor kwam er een ander spoedgeval binnen en bij mij was het leegbloeden gestopt, logisch dat de chirurg dan naar de andere patiënt rent, als die ook dreigt te sterven. Heb zeker niet het gevoel gehad, dat het allemaal lang duurde.
Zes maanden later kwam de rekening. Het eigen risico. Compleet natuurlijk. En dan denk je: wat als ik het niet had gehaald. Zou het dan ook zo zijn gegaan? En daar achteraan: bij een bevalling krijgen de ouders zeker ook het eigen risico voor hun rekening?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
18 jan 2020 15:30
Ligt het nu aan mij, of reizen er inderdaad steeds meer mensen met de trein die geen idee hebben hoe ze de deuren moeten openen?
Het zijn knoppen, geen schermen. Of zou het komen, omdat jij in het weekend reist en je net een trein had vol mensen, die normaal nooit met de trein reizen?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maarja, dat is dan toch eigenlijk een geluk bij een ongeluk? Je zou die hele rekening maar zelf moeten betalen, dat is waarschijnlijk een gigantisch bedrag geweest.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij een bevalling zal de hele rekening hoger zijn. Maar zelf? Ik had van de ambulance een rekening verwacht, niet van het ziekenhuis. Behandeling op de eerste hulp viel mee qua kosten, onder de 1000 euro.
Anyway, in mijn ogen blijft het eigen risico een raar systeem, want je hebt er geen invloed op.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan
En als u het niet gehaald had, had u dat eigen risico ook moeten betalen.

En een ambulance valt onder verzekerde zorg, waarop het eigen risico van toepassing is.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Dank je, Lady. Dan kan ik dat eigen risico onthouden als luxe taxirit. Het kwam even terug, omdat de administratieve afhandeling zo raar was. Eerst een excuus en pas veel later de rekening. Daarover nog gebeld met de zorgverzekeraar en dat heb ik dan weer: de klantenservice-medewerkster herkende mij van vroeger. Dat levert geen standaard klantenservice gesprek op.

Glasverzekering zou ik na moeten kijken, want de verzekeringen voor de huizen doe ik niet zelf en ik heb niet de gewoonte om altijd alles te claimen. Het is al weer een paar jaar verder en de mooiste blijvende herinnering is het Harry-Potter-Litteken op mijn voorhoofd. Nu nog de bijbehorende toverkracht graag ... ;-)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

to verkracht
Als dit maar geen Mee To Affaire gaat worden! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommer, een tip: ga jij eens naar Mee....

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
21 jan 2020 12:49
witte angora schreef:
18 jan 2020 15:30
Ligt het nu aan mij, of reizen er inderdaad steeds meer mensen met de trein die geen idee hebben hoe ze de deuren moeten openen?
Het zijn knoppen, geen schermen.
Dat zal het zijn, mensen weten tegenwoordig niet meer hoe een knop er uit ziet... :lol:

Plaats reactie