LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minutenlang wachten op warm water

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
witte angora
Berichten: 30814
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is wel heel vreemd. Is er niet iets met je mengkraan aan de hand?

LindseyvdPoll
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2020 13:56

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door LindseyvdPoll »

Dat betwijfel ik, aangezien dit ook gaat om water in de keuken en de wastafel in de badkamer. De leidingen gaan nu gecheckt worden, ben benieuwd!

wanderlander
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2017 10:23

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door wanderlander »

Komkommertijd schreef:
19 feb 2020 10:47
En als ik halverwege heet water tapte kreeg je het sneller... als wij als buren niets doen moet eerst vele meters leiding opgewarmd worden.
Leidingen die opgewarmd moeten worden - nooit eraan gedacht dat koude leidingen het warme water afkoelen, en dat je daarom 's ochtends langer op warm water moet wachten in de winter.

LindseyvdPoll
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2020 13:56

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door LindseyvdPoll »

Helaas gebeurt dit het hele jaar door en is het niet alleen in de winter. Het verschilt zelfs per tijdstip hoelang ik moet wachten. Het klopt gewoon niet!

witte angora
Berichten: 30814
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou dan toch bijzonder vreemd zijn dat de leidingen van Lindsey niet geïsoleerd zijn, en die van alle andere buren wel. Hoewel je af en toe vreemde dingen tegen kan komen, dat dan weer wel.

Het zal toch niet wezen dat jullie leidingen al zigzaggend door de hele flat naar boven gaan, en vervolgens al zigzaggend uiteindelijk bij jullie terecht komen...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door olaf79 »

snuffel1 schreef:
19 feb 2020 18:54
Als het probleem aan een verouderd leiding stelsel te wijten is dan 4 tot 8 minuten wachten maar er valt dan weinig aan te doen want de plaats van de warm water voorziening bepaald de snelheid van het opwarmen. Een keukenboiler of waterkoker is geen optie want u gebruikt ook warm water om te douchen en duurt het alsnog 4 tot 8 minuten voordat kunt douchen. Als u snel over warm water wil beschikken is een doorstroom boiler een optie die de eerste minuten van koude water compenseert maar dan draait u zelf voor de kosten op en zoals ik lees bent u niet de enige die met dit probleem kampt. Als u allen actief lid van de Vve bent kunt u samen een voorstel doen en wie weet kan uit de reserves de aanschaf en installatie betaald worden want dat is goedkoper dan het vervangen van het leiding stelsel.
Gewoon eerst 4 minuten koud douchen en dan 4 minuten warm. Goed voor lichaam en geest

BL2
Berichten: 4842
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door BL2 »

Het zou ook nog kunnen dat verdieping 1 t/m 6 gescheiden zijn van 7 en hoger.
Immers een hydrofoor wordt pas toegepast vanaf een bepaalde verdieping.

LindseyvdPoll
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2020 13:56

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door LindseyvdPoll »

Maar dan is het alsnog vreemd dat ik er wel last van heb en de andere appartementen op dezelfde verdieping niet!

cdpetra36
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2016 00:27

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door cdpetra36 »

Lindsey, ik neem aan dat elk appartement voorzien zijn van een eigen meterkast, waar kabels leidingen doorheen lopen. Doorgaans is de plaats van de meterkasten recht onder/boven elkaar, dit betekent dat de leidingen verticaal lopen van beneden naar boven. Je schrijft dat meerdere bewoners er ook problemen mee hebben, zijn dat bewoners van een appartement recht boven/onder U?

LindseyvdPoll
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2020 13:56

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door LindseyvdPoll »

Ja recht boven mij inderdaad. Maar andere appartementen boven en onder mij weer niet.

cdpetra36
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2016 00:27

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door cdpetra36 »

Weet je ook of er voldoende warm water uit de kranen komen? Vergelijkbaar met je naaste buren die dus geen klachten hebben?

LindseyvdPoll
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2020 13:56

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door LindseyvdPoll »

Ja, zij hebben verder geen klachten. Mijn onderbuurman heeft snel warm water.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je vroeg in de ochtend warm water wilde gaat de kachel werken en komt er via lange leiding ooit wel eens enige warmte, maar de eerste is afgekoeld in de koude buis.

Maar als je buren naast je heet water tappen, en je gaat dan ook, heb je binnen enkele seconden warm, dus de afstand is gewoon te groot...

Ook zal een 28 mm leiding veel meer water bevatten dan een van 12mm buitenkant en dat duurde dan ook veel langer!
Denk aan oude woning... 1970 of zo?

witte angora
Berichten: 30814
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Minutenlang wachten op warm water

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als al het water uit dezelfde ketel komt... heeft ieder appartement dan een eigen waterleiding, of gaat er één leiding naar boven, waarna er per appartement water uit getapt wordt? Dan snap ik het wel, denk ik. Dan ben je mogelijk de 'laatste' die warm water tapt, als iemand onder je op hetzelfde moment warm water tapt, dan heb jij op dat moment niks.

Gesloten