LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
11 mar 2020 14:05
witte angora schreef:
11 mar 2020 13:08

Inderdaad. Om de boel even wakker te schudden een simpel rekensommetje.

Stel dat de mortaliteit 2% is. En stel dat niet 60-70% van de mensen ziek wordt, waar Merkel bang voor is, maar 50%. Dan betekent het dat 1% van de Nederlandse bevolking in de komende maanden komt te overlijden.
Uit uw eigen quote wat Merkel zegt: “dan zal zo'n 60 tot 70 procent van de mensen besmet raken.”

Besmet raken hoeft niet voor iedereen te betekenen dat ze er ook ziek van worden. Dat is wel even een verschil.
En als 'slechts' 15% van die 60-70% ziek wordt, met een mortaliteit van 2%? Dan heb je nog steeds 1.800.000 zieken en 36000 doden.

Je wil het kennelijk niet zien. Maar dat is je eigen keuze.

En om nou 2 weken lang iedere dag een pizza van de domino's te eten? Nee dank je. Enig idee ook wat dat kost, voor een gezin met 2 kinderen, in de bijstand, of een inkomen tot modaal (dus net zo beroerd af als bijstand)?
Laatst gewijzigd door witte angora op 11 mar 2020 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
11 mar 2020 14:50
Net op het nieuws: inmiddels zijn er iets meer dan 500 mensen positief getest. Maar... niet iedereen met corona wordt getest. Het werkelijke aantal besmettingen kan een stuk hoger liggen. Hoeveel hoger weet niemand. Waar die niet geteste maar wel besmette gasten rondhangen weet ook niemand. Hoeveel anderen ze zullen aansteken weet ook niemand.

Geef het een week of twee, en dan gaat dit land ook op slot. Omdat het niet anders kan.
Helaas is er een bepaalde groep Nederlanders die zich op dit soort momenten een soort van eigen verzonnen geuzenmentaliteit aanmeten, en de verzoeken van bijvoorbeeld het RIVM of de regering lekker naast zich neerleggen, want "het is maar een griepje" etc.

Dat zag je in Italië ook, waar toen nieuws over het op slot gooien van het noorden uitlekten, best veel mensen dachten door snel te vertrekken, dat nog voor te zijn. Terwijl in China iedereen een mondkapje op doet, als de overheid dat zegt.

Nou ben ik geen voorstander van het Chinese sociale model en type regering, maar het maakt het indammen van dit soort dingen wel een stukje makkelijker.

Als je kijkt naar Italië, heb ik inmiddels serieuze vrees over hoe ons land er over 2 weken voorstaat. :shock:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
11 mar 2020 14:50
(...)
Geef het een week of twee, en dan gaat dit land ook op slot. Omdat het niet anders kan.
Ik vrees eerlijk gezegd dat dit niet gaat gebeuren , het economische belang is té groot🤨 .

Wanneer je in UK landt moet je sowieso gelijk in quarantaine.
Maar hier vliegt iedereen nog af en aan ☹ .

Vliegtuigen met zó weinig passagiers móeten blijven vliegen, anders verliezen ze de landingsrechten , bizar . Kan dát niet voorlopig worden aangepast?

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
11 mar 2020 15:00
witte angora schreef:
11 mar 2020 14:50
(...)
Geef het een week of twee, en dan gaat dit land ook op slot. Omdat het niet anders kan.
Ik vrees eerlijk gezegd dat dit niet gaat gebeuren , het economische belang is té groot🤨 .
Je bedoelt vermoedelijk te zeggen: een grote groep Nederlanders is veel te eigenwijs, ze doen er toch niks mee, dus zo'n maatregel wordt niet ingevoerd omdat er toch niks mee gedaan wordt? :wink:

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Over de mortaliteit (van de bekende gevallen):
Wereldwijd zijn nu ruim 120.000 mensen positief getest, meer dan 4300 patiënten overleden, en meer dan 66.000 patiënten genezen. Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rland-rivm
Dat betekent dat je van 70.300 mensen weet hoe het af is gelopen. De overige 50.000 zijn nog ziek, dat kan nog 2 kanten op. Dat maakt de mortaliteit vooralsnog ongeveer 6%. Van degenen van wie bekend is dat ze ziek zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
11 mar 2020 15:06
Je bedoelt vermoedelijk te zeggen: een grote groep Nederlanders is veel te eigenwijs, ze doen er toch niks mee, dus zo'n maatregel wordt niet ingevoerd omdat er toch niks mee gedaan wordt? :wink:
Ook, maar ik denk ook dat deze regering niet tot zo.n maatregel besluit.
We zitten pas in maart , het is nog géén zomer waarvan gezegd wordt dat het virus geen warmte overleeft en dus zal uitsterven.
Dit land kan nmm geen maanden op slot.
En stel dat het land wél op slot gaat , dan raast dat virus in Nederland in 1e instantie nog gewoon door.
Dan krijgen we bevoorradingsproblemen, productieproblemen etc.
Dan dondert de economie naar beneden. Dat laat Rutte niet toe , dénk ik.

Een ander puntje:
zal de solidariteit of juist het egoïsme toenemen ? 8)

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
11 mar 2020 15:19


Een ander puntje:
zal de solidariteit of juist het egoïsme toenemen ? 8)
Ik denk het egoïsme eerlijk gezegd als puntje bij paaltje komt.
Ik merk nu al, ook hier, dat door de paniek, de onverdraagzaamheid groter wordt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat ook : dat wordt ieder voor zich, ook wel begrijpelijk.

Verder toch nog misschien een voordeel :
door het straks gedwongen thuiszitten gaan we massaal aan de ouderwetse voorjaarsschoonmaak :lol: schaarste bij de Allesreinigers...
Wég met de bedwantsen , de kakkerlakken , de muizen etc . :lol:
Én we gaan misschien nóg meer op dit forum zitten , maar is dát zo gunstig? :roll:

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als echt iedereen gedwongen wordt thuis te zitten, zien we het resultaat wel over 9 maanden :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

En daarmee wordt het evenwicht in de populatie mischien dan ook weer hersteld 😁

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

De populatie wordt verjongd... ;)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar er zijn dan wel te weinig opa.s en oma.s om op ze te passen🥺

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

moederslink schreef:
11 mar 2020 15:38
Én we gaan misschien nóg meer op dit forum zitten , maar is dát zo gunstig? :roll:
Er zijn al mensen die én in Brabant wonen én behoorlijk op leeftijd zijn én die al jaren dermate veel op forums zitten als ware dat Coronavirus al vele jaren actief :wink:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
11 mar 2020 14:46
Gezond zijn is het belangrijkste in een leven, dat vind ik tenminste. Ik vind het niet nodig om besmet te raken door iemand die niet weet dat ie een virusdrager is, u doet daar lichtvoetig over maar ben daar niet kwaad over.
Ook het gewone griepvirus dwaalt rond hoe wil jij je daar tegen beschermen dan? Mag je wel een beschermings pak dragen. Je kan niet alles voorkomen. ( of je moet binnen blijven)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

TEFAF Maastricht wordt vanavond beëindigd vanwege corona geinfecteerde handelaar.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

witte angora schreef:
11 mar 2020 14:50
Net op het nieuws: inmiddels zijn er iets meer dan 500 mensen positief getest. Maar... niet iedereen met corona wordt getest. Het werkelijke aantal besmettingen kan een stuk hoger liggen. Hoeveel hoger weet niemand. Waar die niet geteste maar wel besmette gasten rondhangen weet ook niemand. Hoeveel anderen ze zullen aansteken weet ook niemand.

Geef het een week of twee, en dan gaat dit land ook op slot. Omdat het niet anders kan.
Ik hoop het echt niet dat het land op slot gaat voor inwoners van Nederland, mijn familie woont daar tenslotte ook. Ook de economie zal dan ferme klappen krijgen ..het land Nederland is er gewoon niet op ingesteld.

Daarom ben ik ook erg bang voor mijn gezondheid, want hier zijn ze er ook niet op ingesteld, ze zeggen wel ''under control'' maar dat roepen ze altijd.

Ik kan me gemakkelijk afzonderen hier, maar in Nederland lijkt me dat erg moeilijk. De bevolking moet volgens mij toch die discipline tot zich nemen anders gaat W.A. waarschijnlijk gelijk krijgen.

@Reggie, binnen blijven is zeker een goede keus.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hier ligt er een ziek op bed, niet getest, man mag niet naar zijn werk want “hier” is Brabant.

Maar het paardengehuppel gaat gewoon door.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
11 mar 2020 16:18


Ik kan me gemakkelijk afzonderen hier, maar in Nederland lijkt me dat erg moeilijk. De bevolking moet volgens mij toch die discipline tot zich nemen anders gaat W.A. waarschijnlijk gelijk krijgen.

@Reggie, binnen blijven is zeker een goede keus.

Dat moet je maar net willen, dat binnen blijven. Maar ik begrijp uit jouw reactie dat je niet in Nederland woont?

Maar ik geloof niet dat Nederland op slot gaat, daar zijn wij sowieso te nuchter voor om dat te accepteren.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zoon ook ziek aan de grens met Gangelt. Zijn vrouw mag boodschappen halen. Koorts meten en nog drie weken binnen blijven met zoon van 6 jaar. Dokter wil niet langskomen uit angst voor besmetting.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb me al goed voorbereid, ging per ongeluk....
Schreef briefje, haal toiletpapier 20 rol!

Ik bedoelde de Lidl aanbieding 20 rol voor €4,99 maar kreeg 20 pakken!
Ze hadden elders iets gehoord en vonden dit leuk voor hun Opa!
Zal nooit meer de kleinkinderen om boodschappen sturen, doe het zelf wel weer!

Maar nu het zo verder gaat en langer duurde dan ik voorspelde, ga wel blikvoer en zo hamsteren.....
Als we dat massaal doen komen we allen in de media.... en dan hier bewijs foto's plaatsen.
Zal straks mezelf in Toilet papier laten inbouwen + rest!

Gesloten