LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uit een mailtje dat ik kreeg van een goede vriendin die (professioneel) in het buitenland een paar vakantiewoningen verhuurt:
De profs in de verhuur bieden daarom vouchers aan. En zo heb ik een mailing de deur uit kunnen zenden aan mijn gasten. Wat een opluchting om dan binnen 10 minuten de eerste antwoorden te krijgen dat de gasten me bedanken voor de mail, en blij zijn met de geboden oplossing. Want echt, deze narigheid gaat op een dag voorbij. En dan kun je, door het zo aan te pakken, nog steeds heerlijk bij ons op vakantie komen.
Ik hoop voor alle ondernemers in alle branches dat hun gasten/klanten bereid zijn mee te werken aan een oplossing die de pijn een beetje verdeelt, in plaats van onbuigzaam vast te houden aan hun rechten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door berndv »

Kees2850 schreef:
19 mar 2020 14:05
Dat wil ik wel doen maar ik vermoed dat een heleboel mensen hier over me heen gaan vallen. Maar dit is het artikel over vitamine C op mijn website: https://kanker-actueel.nl/vitamine-c-in ... tudie.html
het zal dan waarschijnlijk aan de vertaalfunctie van google translate liggen, maar ik lees het gelinkte chinese artikel niet zozeer als succesverhaal of ervaring van behandeling, maar meer als soort van behandelvoorschrift voor patienten in de verschillende gradaties. Ik lees niet heel erg overduidelijk de ervaringen met bepaalde behandelingen of de resultaten.

Maar goed, ik ga er dan maar van uit dat het een soort van "lost in translation" geval is, als een Chinese arts dat er wel uit haalt, dan ga ik daar ook volledig in mee, die zit beter in de materie en de taal dan ik. Gelukkig ook maar, ieder zijn vak.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

KKT hou in vredesnaam nu eens heel even op!
We hebben ieder voor zich wel iets anders aan ons hoofd. :(

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik heb momenteel toch veel te veel contact met artsen. Over vitamine C was het antwoord: niet zelf gaan rommelen daarmee. In het ziekenhuis werkt het in combinatie met de andere medicijnen, die ervaring hebben ze tenminste al met andere ziektes. De privé-mening kwam erachteraan. Vitamine C zorgt ervoor, dat de andere medicijnen beter aanslaan. Arts vindt het goed, als we onze zieke 1 Centrumvitaminepil per dag geven, vooral omdat hij momenteel verwakt is en daardoor aan alle vitaminen/mineralen tekort heeft. Voor andere zieken: EERST MET JE ARTS OVERLEGGEN!

Wat en hoe precies de werking is ... het zal in de loop van het jaar wel in de vaktijdschriften verschijnen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

EenGgoogle vertaald artikel waar vele Nederlandse Artsen twijfels over hebben of tegen zijn, mag ik toch mijn Humor uitleg geven!
Vitamine C is leuk erbij maar geen bewezen werkzame stof in deze.
Bij dit soort berichten loop je risico dat mensen het geloven en te laat naar de echte artsen gaan.

Daarom mijn Jenever humor .....maar een advies dat je zo vertaalde.... liever geen Kees 2850 verhalen hier met dubieuze bewijzen.....

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
19 mar 2020 14:05
Dat wil ik wel doen maar ik vermoed dat een heleboel mensen hier over me heen gaan vallen. Maar dit is het artikel over vitamine C op mijn website: https://kanker-actueel.nl/vitamine-c-in ... tudie.html

Ik heb hierover contact gehad met Chinese arts al 40 jaar werkzaam in Nederland en ook met een oncoloog die ik persoonlijk ken.
Daar krijg je inderdaad kritiek op. Dit lijkt mij onbetrouwbare website (jouw website?) die zich niet veel aan échte wetenschap gelegen laat liggen.
De Vereniging Tegen de Kwakzalverij heeft er een uitgesproken mening over, gepubliceerd in verscheidende bijdragen, waaronder deze:
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/pro- ... waar-weer/
Men schrijft onder andere:
'...want ***** maakt graag reclame voor allerlei onbewezen kankertherapieën en deinst er niet voor terug zijn bezoekers zo nu en dan te voorzien van adviezen'. Een positieve opmerking over het forum van de site wordt nog wel gemaakt: geschikt om lotgenoten te leren kennen.
Maar verder is een waarschuwing op zijn plaats, lijkt mij. Al helemaal als het gaat over COVID-19 en wondermiddelen uitgevonden in Verweggistan door 'Chinese doktoren'.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jasper45 »

moederslink schreef:
19 mar 2020 15:24
KKT hou in vredesnaam nu eens heel even op!
We hebben ieder voor zich wel iets anders aan ons hoofd. :(
Kkt is: https://www.geenstijl.nl/5152427/frans- ... ezig-okay/

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
19 mar 2020 15:39
Vitamine C zorgt ervoor, dat de andere medicijnen beter aanslaan.
Dus eigenlijk is het net zoiets als met brood bakken. Vitamine C kun je als broodverbeteraar gebruiken. Je brood rijst beter, en het heeft nog een aantal voordelen die ik eigenlijk niet ken. Vitamine C kun je in dit geval dus zien als een medicatieverbeteraar zeg maar?

Ik zit even wat te googlen, en kom eigenlijk op interessante info uit:
Ascorbinezuur geeft tijdens het kneden zuurstof af aan het deeg en het zuurstof wordt opgenomen door de eiwitten in het deeg (de gluten).
[...]
Tot het midden van de 20e eeuw en daarvoor had het meel dat de bakker gebruikte reeds drie weken gerust. Tijdens die rustperiode bindt het zuurstof uit de lucht zich aan de eiwitten in het meel (die later in het deeg de gluten vormen). Omdat meel drie weken lang geconditioneerd opslaan ruimte en energie kost, dus geld, wordt tegenwoordig meel al na een week naar de bakker vervoerd. Het meel is dan nog niet genoeg gerijpt. Daarom voegt de meelfabriek ascorbinezuur toe aan het meel om dit verschil te overbruggen.

Bron: https://broodsmakelijk.nl/ascorbinezuur
Het zou dus inderdaad zomaar kunnen dat vitamine C een versterkende functie heeft. Bijzonder, wat een mooie stoffen er in de natuur voorkomen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
19 mar 2020 16:16

Met een artikel uit 2006 ga je mij bekritiseren? Tja het moet je maar hoog zitten.
Door: M.A. van Geer | Geplaatst: 2 apr 2006 | Laatste Wijziging: 13 feb 2016

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
19 mar 2020 16:00
Het zou dus inderdaad zomaar kunnen dat vitamine C een versterkende functie heeft. Bijzonder, wat een mooie stoffen er in de natuur voorkomen.
Dat is sowieso een feit.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
19 mar 2020 16:16
Met een artikel uit 2006 ga je mij bekritiseren? Tja het moet je maar hoog zitten.
De Vereniging tegen de Kwakzalverij heeft een veelheid aan artikelen waarin de website 'kanker-actueel.nl' wordt bekritiseerd, vanwege, jawel, kwakzalverij.

Artikelen van zeer recente datum en van iets minder recente datum.
https://www.kwakzalverij.nl/home/Search ... lts=Zoeken

Kwakzalverij dus! Wees gewaarschuwd, in het bijzonder in deze coronatijden.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb niet naar de website gevraagd om dáár een discussie over te voeren. Los van de vraag of ik het met de inhoud van de site eens ben, vind ik het dapper dat Kees 'm geplaatst heeft.

Laten we het hier hebben over de Corona-gerelateerde zaken, zoals het vitamine C-verhaal. OK?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is in ieder geval duidelijk hoe er in het algemeen over 'onze Kees' wordt gedacht. Maar als het over kwakzalverij gaat, zowel 'onze Kees' als kwakzalverij in het algemeen, is het misschien beter er een ander topic over te openen. Dit gaat over Corona. Niet over Kees.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar goed, de zeehondjes bij Zandvoort hebben nu ook langer rust.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het crisisteam van het kabinet komt straks weer bijeen. Vermoedelijk, maar dat is uiteraard een aanname, vanwege de verwachtingen voor volgende week. Ik hou mijn hart vast voor wat er nu weer uit de hoge hoed tevoorschijn komt.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2327635-formule ... leden.html

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
19 mar 2020 16:36
Ik heb niet naar de website gevraagd om dáár een discussie over te voeren. Los van de vraag of ik het met de inhoud van de site eens ben, vind ik het dapper dat Kees 'm geplaatst heeft.

Laten we het hier hebben over de Corona-gerelateerde zaken, zoals het vitamine C-verhaal. OK?
Mee eens. Over die website moet het niet gaan. Hij is gemeld/gepromoot en daarop is gereageerd. Ieder kan er het zijne van denken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Aanvulling: het ging niet over Kees, maar over die website. En opmerkingen over die website zoals gemaakt zijn relevant, als informatie op die website wordt genoemd als bron voor het doen van therapeutische claims in dit topic met betrekking tot het COVID-19.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jammer, Kees2850, dat je dit zo ziet. Er is niet op de man gespeeld. Wel 'op de website'. Dat is fair en dat mag. Over tot de orde van de dag.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Minister Bruins treedt af
Minister Bruins voor Medische Zorg heeft vandaag ontslag aangevraagd bij de Koning. Minister De Jonge van Volksgezondheid neemt zijn taken over.
https://nos.nl/liveblog/2327635-ministe ... steld.html

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8013311 ... s-stapt-op
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 19 mar 2020 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vooropgesteld dat ik de site van @Kees2850 niet heb bekeken, vind ik het onterecht dat de door Kees gegeven informatie over via infuus geven van zeer hoge dosis vitamine C en chloroquine wordt weggezet als kwakzalverij. Het lijkt hier op 'wat de boer niet kent dat vreet hij niet'.

Als het echt kwakzalverij zou zijn, wordt dat vitamine C gebeuren niet onderzocht in het Erasmus MC. Kan me niet voorstellen dat het Erasmus zich bezig houdt met kwakzalverij.

Zelfde telt voor chloroquine:

Goede resultaten
Een van die middelen is chloroquine, een malariamedicijn dat al sinds de jaren 30 op de markt is. Een middel dat bij verschillende aandoeningen wordt gebruikt. Het wordt bijvoorbeeld ingezet bij reuma.

"Het is een stokoud middel dat de hoeveelheid virusdeeltjes sterk naar beneden kan brengen, waardoor mensen minder besmettelijk zijn. Hier zijn goede resultaten bij corona gevonden", zegt Hertzberger.

Een soort wondermiddel, maar niet ongevaarlijk. "De bijwerkingen kunnen heftig zijn wanneer het tegelijkertijd met andere medicijnen wordt gebruikt bij kwetsbare patiënten", zegt de microbioloog.

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat sommige medicijnen het verloop van de ziekte ernstiger maakt. "Een virus is afhankelijk van eiwitten op menselijke cellen; medicijnen die die eiwitten sterker tot uitdrukking brengen zouden ervoor kunnen zorgen dat het virus makkelijker vastgrijpt. Dat is niet de bedoeling."

Volledig artikel
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232757 ... -hoop.html

Gesloten