LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Ik handel de erfenis af van een mevrouw die op 21 dec. j.l. overleden is. Zij had een spaarrekening bij de ABNAMRO, want daarvan heb ik een recente pas gevonden. De administratie van deze mevrouw was niet erg op orde en van deze spaarrekening waren geen papieren van na 2013. maar voor de belastingaangifte moet ik weten hoeveel er nog op staat. ik heb de akte van overlijden, de verklaring van erfrecht en een kopie van mijn ID-kaart al op 30 januari opgestuurd. de enige reactie die je krijgt is: we hebben een achterstand. Als je probeert te bellen krijg je de mededeling dat de wachttijd meer dan 30 minuten is en het is geen gratis nummer. Toen heb ik een Whats appje gestuurd. Reactie: u moet toch maar proberen te bellen. Bij de ING, waar zij ook een rekening had, was het binnen een week geregeld. Maar daar ben ik zelf ook klant, zou dat het verschil maken?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mar 2020 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
-
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Wat ik hiervan niet helemaal begrijp is, voor zover ik weet geeft iedere bank alle saldo's van alle Nederlandse rekeningen
door aan de belasting. zodat de klant, als deze de jaarlijkse aangifte doet, Deze gegevens al reeds zijn ingevuld. Kijk of laat
eens op de site van die mevrouw van de belastingdienst wat er de afgelopen jaren is voor ingevuld door de belastingdienst.
door aan de belasting. zodat de klant, als deze de jaarlijkse aangifte doet, Deze gegevens al reeds zijn ingevuld. Kijk of laat
eens op de site van die mevrouw van de belastingdienst wat er de afgelopen jaren is voor ingevuld door de belastingdienst.
Theotrucker
en dmv
vinden dit leuk
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Wanneer het een F biljet betreft kunt u voor het invullen ook een afspraak met de belastingdienst maken.
Deze hebben zeker het saldo van 1 januari aangeleverd gekregen.
Ik dacht dat de abn Amro ook een papieren jaaroverzicht naar het bij hun bekende adres stuurt.
Deze hebben zeker het saldo van 1 januari aangeleverd gekregen.
Ik dacht dat de abn Amro ook een papieren jaaroverzicht naar het bij hun bekende adres stuurt.
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Inderdaad, is er geen fiscaal jaaroverzicht gestuurd naar (de erven van) de overledene? Of is ervoor gekozen om dit alleen electronisch te willen ontvangen?
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Ik snap de link tussen een betaalpas en de spaarrekening niet. Bij mij hoort een pas juist bij de betaalrekeningen, en niet bij de spaarrekening.
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Is het niet slimmer om naar een filiaal van de bank te gaan? Al zal dat nu misschien wat moeilijker zijn.
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Ja, dat snap ik, maar dat is niet de argumentatie van TS.criticus2 schreef: ↑24 mar 2020 12:46wellicht is de spaarrekening gekoppeld aan een gewone rekening. daar hoort dan ook een pas bij.
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Idd!!; klopt iig met een vroegere ervaring van mijzelf; dan wel meebrengen: de notariele Verklaring van erfrecht, waarop dan wel de eigen naam, hetzij als erfgenaam hetzij als executeur, moet voorkomen, het pasje (en het eigen ID-bewijs).
Bij de AA-bank is een spaarrekening altijd gekoppeld aan een betaalrekening; je kunt een pas hebben bij een betaal-, maar niet bij een spaarrekening.
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
ABN AMRO heeft in het verleden passen afgegeven van spaarrekeningen om geld op te kunnen nemen bij de geldautomaat. Betalen met pin in winkels werkte niet.
Ik weet niet of dit nu nog gebeurt.
Ik weet niet of dit nu nog gebeurt.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 mar 2020 17:09
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
IK heb dezelfde ervaring. Mijn zus overleden in maart 2019. Alleen nabestaandendesk is niet voldoende. Heel veel gebeld, vaak ook bezoek geweest. Eerst waren een drietal documenten voldoende, daarna nog 3, en in totaal wel 10 documenten moeten aanleveren. En telkens maar weer langskomen want ze willen wel weten wie wat vraagt, dus ook ID meenemen. Veel begrip en meeleven bij de nabestaanden desk, maar het is heel bureaucratisch. Op locatie weten ze niet wat de nabestaandendesk vraagt of zegt, en omgekeerd hetzelfde. Heel lastig en langdurig traject.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 mar 2020 17:09
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Ook al was je al tijden gemachtigd door de overledene; maakt helemaal niets uit. Bureaucratisch dus.
Re: Erfenis afhandelen duurt lang door achterstand bij ABN AMRO
Natuurlijk maakt dat gemachtigde zijn niets uit. Een machtiging komt na het overlijden te vervallen. Heeft niets met bureaucratisch te maken, maar met wettelijke regels.Java207923 schreef: ↑25 mar 2020 17:18Ook al was je al tijden gemachtigd door de overledene; maakt helemaal niets uit. Bureaucratisch dus.