LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@sjohie: maar BL doet alsof iedereen linea recta richting IC gaat en dat is zeker niet geval. Beterschap in ieder geval.
Wat vele al voorspelden, het gaat helemaal fout in NL !
Het gaat precies zoals verwacht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat komt nog wel ...mafkezen :evil:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

ZeerPrivé schreef:
24 mar 2020 14:36
@sjohie: maar BL doet alsof iedereen linea recta richting IC gaat en dat is zeker niet geval. Beterschap in ieder geval.
Wat vele al voorspelden, het gaat helemaal fout in NL !
Het gaat precies zoals verwacht.
Tenzij je je viroloog bent en dit tikt, al zittend achter de computermodellen van het RIVM, weet je dat helemaal niet.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
24 mar 2020 14:41
Dat komt nog wel ...mafkezen :evil:
Deze mensen zouden er bij mij zeker niet meer in komen, ALS ik nog mensen zou binnen laten. Zelfs mijn kinderen houd ik buiten mijn deur. :(

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@sjohie: ik vertrouw op wat ik van diverse virologen hoor of lees. Ik ben trouwens niet iemand die een simpele verkoudheid de griep noemt.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 24 mar 2020 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik deze diagrammetjes (bron: NOS/RIVM) wordt ik niet vrolijk. Het aantal besmettingen loopt nog steeds op.
De commentaren zijn ook anders van toon. Van "hopelijk zien we in de loop van de week effect van de maatregelen [van twee weken geleden]" naar "het is nog te vroeg , hopelijk, eind deze week, begin volgende week."

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ja, kees dat weet ik.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet iedereen hoeft ermee te maken te krijgen, zie Zuid-Korea, Taiwan.
Hoe langer het virus buiten de deur of binnen de perken wordt gehouden, hoe meer tijd voor het ontwikkelen van een vaccin en medicijn, hoe meer kans dat lang niet iedereen ermee te maken krijgt.

Germ Kemper
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2020 13:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Germ Kemper »

Camping nog open, kan dat?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
24 mar 2020 14:50
(...)
Dan duurt de groepsimmuniteit nog langer. En uiteindelijk zullen we het allemaal een keer krijgen. Is het niet vandaag dan morgen of volgende week of na de zomer.
Ik begrijp dat jij hier voorstander van bent, Kees, maar ik zie het zelf niet .
Kijk naar China....alleen vanwege strikte quarantaine en controle is het daar nu enigszins beheersbaar geworden. Maar het kan ook zó weer de kop op steken, nu meer en meer Chinezen zullen reizen en/of terugkeren.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
24 mar 2020 15:40
.... terwijl ik vandaag van meerdere ouderen in mijn eigen familie/kennissenkring te horen heb gekregen dat ze allerlei activiteiten (spullen voor de keuken & gazon kopen, wandelgroep, feestje) gaan ondernemen. En geloof mij dat ze geen rekening houden met de 1,5 meter. Ook op straat zie ik procentueel veel meer ouderen, die zich ook nog eens veel minder aan de regels houden dan de jongeren.

Laten we hopen dat het allemaal toeval was.
Nou... ben bang dat het géén toeval is. Ik was net in mijn AH, waar overigens nog geen toegangmaximum was ingesteld. Iedereen hield zich netjes aan de afstand en stond op elkaar te wachten, zelfs jongeren en kinderen. Maar wie struinden er overal tussendoor en komen pal naast je staan...? Juist: de ouderen. Onbegrijpelijk. En op mijn vriendelijke vraag of ze niet liever 5 seconden wachten dan mogelijk virussen te verspreiden, kijken ze je aan alsof je onder een steen vandaan komt. Werkelijk bizar.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Hierboven: zijn dat de hangouderen?
BL2 schreef:
24 mar 2020 14:18
En bedenk wel, de onvoorzichtigen liggen als eerste op de IC, als er nog wel plek is!
En morgen vergaat de wereld. Sorry, BL2, ik vind je opmerking unterirdisch, want:
sjohie schreef:
24 mar 2020 14:33
Het treft ook "gezonde" mensen kan ik je uit (vermoedelijk) eigen ervaring zeggen, en het is ook dan al erg lastig. Niet alleen omdat je je een aantal dagen goed ellendig voelt, vergelijkbaar met een serieuze griep, en niet zo'n verkoudheidje wat men griep noemt, maar ook daarna ben je heel wat van je energie kwijt. Een wandeling van 30m in de pauze was voorheen letterlijk een "walk in the park", maar nu ben ik na 15m blij dat ik weer thuis ben. En verder dien je je in zelf-quarantaine te plaatsen, met alle ongemakken van dien.
Jij ook? Sterkte.
De ergste dagen bij ons waren in de week van 10 maart, nog iets zwaarder dan wat jij beschrijft, als je het al zou mogen vergelijken.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Het dieptepunt in NL is nu wel bereikt, echt ongelofelijk dit,

KNVB:
Eredivisie valt buiten verbod op bijeenkomsten door de overheid. Er moet gewoon gevoetbald kunnen worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Scheidsrechters en voetballers zijn tenslotte vitale beroepen? Of zijn dat juist degene die we opofferen voor die gewenning aan het virus?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door berndv »

Kees2850 schreef:
24 mar 2020 15:51
Is toch logisch? Hele dag binnenzitten terwijl je je goed en gezond voelt is ook lastig. Voor iedereen. En beetje eigenwijs zijn hoort wel bij de 50 en 60-er jarengeneratie. Zoals elkaar de maat nemen ook zo'n ergerlijke gewoonte is van die generatie. 😁
inderdaad, de generatie die op dit moment het grootste commentaar heeft op de huidige jeugd, maar zelf grootste voorvechter was van het trappen tegen heilige huisjes, afzetten tegen de maatschappij. Op zich heeft de kritische blik van die generatie veel goeds gebracht hoor, maar het is een generatie die wel redelijk de mentaliteit heeft dat regels leuk zijn, maar dat je altijd wel weer uitvluchten kunt bedenken waarom de regels op dat moment even aan de kant gezet mogen worden. Dat was overigens naar mijn idee ook de grootste vertegenwoordiger op de stranden gisteren, even lekker uitwaaien.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
24 mar 2020 14:57
Niet iedereen hoeft ermee te maken te krijgen, zie Zuid-Korea, Taiwan.
Hoe langer het virus buiten de deur of binnen de perken wordt gehouden, hoe meer tijd voor het ontwikkelen van een vaccin en medicijn, hoe meer kans dat lang niet iedereen ermee te maken krijgt.
In mijn beleving, heeft iedereen in Nederland er al mee te maken. En dan denk ik ook aan extra regels, en de economie

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nog even en er wordt ook hier een lockdown toegepast.
Dan maar boetes uitdelen .
Onbegrijpelijk dat velen , nu blijkbaar, geen discipline kunnen opbrengen. ( ik ben wel een babyboomer en toch luister ik hoor :wink: )

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Schiet lekker op. Stickers op generaties plakken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Er zijn genoeg ouderen , blijkbaar, die misschien denken :
" het zal mijn tijd wel duren, ik ga toch al binnen een ( paar ) jaar dood " .
Veel ouderen zijn behoorlijk grumpy en egocentrisch hoor.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moederslief, dat is te aardig. Egocentrisch is wanneer je jezelf centraal zet maar nog wel aan anderen denkt. Dit is ronduit egoïstisch en associaal.

Gesloten