LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Obelix1 schreef:
28 mar 2020 16:09
Erthanax schreef:
28 mar 2020 16:05
U heeft toch ook familie in Nederland? Maakt u zich daar dan geen zorgen om?
Neen.
Nu breekt mijn klomp:
Obelix1 schreef:
11 mar 2020 16:18
Ik hoop het echt niet dat het land op slot gaat voor inwoners van Nederland, mijn familie woont daar tenslotte ook. Ook de economie zal dan ferme klappen krijgen ..het land Nederland is er gewoon niet op ingesteld.

Daarom ben ik ook erg bang voor mijn gezondheid, want hier zijn ze er ook niet op ingesteld, ze zeggen wel ''under control'' maar dat roepen ze altijd.
(...)

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Obelix1 schreef:
28 mar 2020 15:51
[...] Wat er met Erna verder gebeurd is en waar ze Corona heeft opgelopen....ze heeft het. Boa Vista is alert en neemt haar op in een kliniek, maar ze is daar niet blij mee en ze verafschuwd het.

Ik ben wel blij dat Erna daar vastzit en niet vrij rond loopt op Santo Antào, de inwoners van Santo Antào blijven gelukkig virusvrij door het disciplinair optreden van de overheid op dit eiland. En de mensen luisteren ernaar, groot respect naar hun toe.
[...]
Het punt was natuurlijk dat deze persoon niet op reis is gegaan in strijd met enig reisadvies en ook niet op reis is gegaan toen ze al symptomen van de ziekte vertoonde.
U beweerde het tegenovergestelde en schoof de vrouw schuld in de schoenen. Geen enkel bewijs daarvoor.

Wanneer bent u eigenlijk teruggekeerd naar CV en welk reisadvies was er toen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
28 mar 2020 15:51


De mensen zijn hun ouderen lief, veel te lief om dat door Corona te laten afnemen.

Niet iedereen die corona krijgt legt het loodje. Wat een fantastisch land dan :lol:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

O maar dat klinkt goed, breien. Een onaantrekkelijk eiland met een niet zo goed hotel, daar gaat geen mens heen, behalve een oude kater die zich wel weet te redden. Mooier kan het toch niet? Even een check doen, en indien veilig:.... welke taal spreken ze daar eigenlijk? Want ik wil 's ochtends wel mijn koffie.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
28 mar 2020 16:21
Obelix1 schreef:
28 mar 2020 16:09
Erthanax schreef:
28 mar 2020 16:05
U heeft toch ook familie in Nederland? Maakt u zich daar dan geen zorgen om?
Neen.
Nu breekt mijn klomp:
Obelix1 schreef:
11 mar 2020 16:18
Ik hoop het echt niet dat het land op slot gaat voor inwoners van Nederland, mijn familie woont daar tenslotte ook. Ook de economie zal dan ferme klappen krijgen ..het land Nederland is er gewoon niet op ingesteld.

Daarom ben ik ook erg bang voor mijn gezondheid, want hier zijn ze er ook niet op ingesteld, ze zeggen wel ''under control'' maar dat roepen ze altijd.
(...)
lastig als je je op een gegeven moment in je eigen leugens blijft verslikken..
Je moet zo'n lange lijst bijhouden van alle dingen die je hebt beweerd, dan vergeet je wel eens iets.
Maar hier zullen we ongetwijfeld ook niet meer over mogen hebben...

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben al vertrokken. Onderweg zoek ik wel uit waar het precies ligt. Het klinkt eigenlijk als een atol in de Stille Zuidzee; dat geeft weer gedoe met stijgende zeespiegels, ook niet ideaal.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is op de stranden in ieder geval een stuk rustiger. Beter zo. Ik heb een broer in een van de badplaatsen wonen. Ik schat zo in dat hij vorig weekend met die drukte niet eens fatsoenlijk zijn huis uit kon om boodschappen te doen. Lijkt me ook niet lekker.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nauro is de dumpingplaats voor vluchtelingen die Australië proberen binnen te komen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

ja, daar is Nauru vooral van bekend, hoewel dat detentiecentrum nu gesloten lijkt en het aantal mensen dat op Nauru op andere wijze, met Australische financiering, wordt opgevangen aanzienlijk gedaald lijkt te zijn.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb rechtsomkeert gemaakt. Nauru klink toch niet zo aantrekkelijk als ik de trivia bij Wikipedia lees:
Wikipedia schreef: Het wordt afgeraden op Nauru te gaan wandelen als de zon al onder is, omdat veel eigenaren van honden hun dieren dan aanvalstrainingen geven.[bron?]
Het land met het hoogste percentage rokers
Het land met het hoogste percentage diabetici
Het land met het op één na hoogste percentage mensen lijdend aan obesitas, 71% van de bevolking en 94,5% van de volwassenen op Nauru lijdt aan overgewicht[8]
Het land met de hoogste werkloosheidsgraad (90% in 2004)


Laat maar zitten dan. Wel interessant is
Het land met het hoogste aantal postkantoren per hoofd van de bevolking

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Veel 20 tot 60 jarigen zitten met dit mooie weer binnen, wat blijft er over op straat in de grote stad, veel jeugd en opvallend, de oudere medemens met rollator, scootmobiel en wandelstok.
Was dat nou niet de groep waar we juist extra voorzichtig voor moesten zijn ? Maar zelf doen ze alsof er niets aan de hand is.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Roche is kennelijk niet de enige boef in coronatestland. Op deze pagina van kloptdatwel.nl wordt gewaarschuwd tegen niet-werkende tests uit China.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Het aantal personen in Nederland dat is overleden aan de gevolgen van het coronavirus is met 93 gestegen naar 639, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zaterdag in de dagelijkse update. Daarnaast zijn nog eens 454 COVID-19-patiënten opgenomen in het ziekenhuis.
Blijf zitten waar je zit en verroer je niet, heerlijk zo`n land. Vluchten kan niet meer, helaas veel te laat. Krijg je het wel of krijg je het niet.? Gewoon weer in grote getallen naar het strand gaan als het mooi weer is, en in de rij voor een zak patatje oorlog.

Ook een discipline, maar niet de mijne :lol:

Mijn familie in Nederland heeft nog een sterker discipline, ze berichten mij ''houd je haaks pa''. Mijn moeder is full under control, wees niet bezorgd Lady.

Carona , daar gaat het over...wereldwijd en niet alleen Holanda.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kees2850

Volgens mij was er speciaal voor u een topic geopend. Kan dan ook wel weer gesloten worden.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach Lady, ik heb dat al opgegeven.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

Kees2850 schreef:
28 mar 2020 17:24

Nog een bericht dat onze @ttlocke nergens kan vinden. Maar hij/zij zoekt denk ik niet goed:
Zal maar direct het studierapport geven.
Hoe denigrerend kan je je over iemand uitlaten !!

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
28 mar 2020 17:47
@kees2850

Volgens mij was er speciaal voor u een topic geopend. Kan dan ook wel weer gesloten worden.
Ik lees hier onder nergens de naam van Kees2850.

In het Corona - algemeen topic duikt regelmatig de discussie op over het gebruik van vitamine C als genezing. Maar er gebeurt natuurlijk veel meer om genezing te zoeken. Met het openen van een apart topic kunnen we deze informatie wat meer bundelen, zodat het overzichtelijker wordt.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij het gebruik van chloroquine zijn ook nog wel wat kanttekeningen te maken, schrijft forbetterscience.nl. De discussie onder het artikel is even boeiend.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
28 mar 2020 18:08
Lady1234 schreef:
28 mar 2020 17:47
@kees2850

Volgens mij was er speciaal voor u een topic geopend. Kan dan ook wel weer gesloten worden.
Ik lees hier onder nergens de naam van Kees2850.

In het Corona - algemeen topic duikt regelmatig de discussie op over het gebruik van vitamine C als genezing. Maar er gebeurt natuurlijk veel meer om genezing te zoeken. Met het openen van een apart topic kunnen we deze informatie wat meer bundelen, zodat het overzichtelijker wordt.
Hebt u de aanzet blijkbaar gemist.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Obelix1 schreef:
28 mar 2020 17:35
(...) Blijf zitten waar je zit en verroer je niet, heerlijk zo`n land. Vluchten kan niet meer, helaas veel te laat. Krijg je het wel of krijg je het niet.? Gewoon weer in grote getallen naar het strand gaan als het mooi weer is, en in de rij voor een zak patatje oorlog.

Ook een discipline, maar niet de mijne :lol:

Mijn familie in Nederland heeft nog een sterker discipline, ze berichten mij ''houd je haaks pa''. Mijn moeder is full under control, wees niet bezorgd Lady.

Carona , daar gaat het over...wereldwijd en niet alleen Holanda.
Wel familie in Nederland, geen familie in Nederland; wel zorgen om hen, geen zorgen om hen; wel zorgen om de eigen situatie, geen zorgen om de eigen situatie; niet in Kaapverdië, wel in Kaapverdië; op 3000 meter wonen op Santo Antão waar de hoogste bergtop 1983 meter is. Het valt ook niet mee.

Probeert u met die eerste alinea nou onrust te zaaien? Natuurlijk zijn wij hier niet zonder zorgen, zoals u ongetwijfeld van uw familie heeft gehoord. Maar als ik op een eiland zou wonen, zonder vliegveld, zonder fatsoenlijke gezondheidszorg, dán zou ik me pas zorgen maken.

Ik woon op een rustige plek in de randstad, met maar liefst vijf academische topziekenhuizen om de hoek, plus een hele rits algemene ziekenhuizen die ook uitstekende zorg verlenen. Inderdaad, net wat u schrijft:
Obelix1 schreef:
28 mar 2020 17:35
(...) heerlijk zo`n land.
En nogmaals: inderdaad, net wat u schrijft:
Obelix1 schreef:
28 mar 2020 17:35
Carona [sic], daar gaat het over...wereldwijd en niet alleen Holanda.
Dus ook in Kaapverdië!

Gesloten